- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (400 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (79 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (294 opinie)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (62 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (72 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
Gdynia testuje elektryczny autobus
Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.
MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".
Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii
- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.
- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.
3 godziny ładowania, 270 km zasięgu
MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.
Miejsca
Opinie (128) 2 zablokowane
-
2020-11-02 15:21
Znowu narzekanie (2)
Wszystko źle ... kopci źle , hałasuje źle , baterie źle ..... Polska kraj malkontentów i wiecznie niezadowolonych ludzi
- 5 3
-
2020-11-02 23:12
I niestety wielu i**otów
- 0 0
-
2020-11-02 22:00
Nie zgadzam się, wszystko ma swoje wady i zalety,
wszystko trzeba wziąć pod uwagę, dogłębnie przeanalizować i podjąć optymalną decyzję co do kosztów i wpływu na środowisko.
- 0 0
-
2020-11-02 14:30
(5)
ja nie rozumiem tej zaciekłej wrogości wobec elektrycznych samochodów, zwłaszcza wobec tak wielkiej popularności bezprzewodowych telefonów, słuchawek, opasek, zegarków, zaworów do grzejników....
- 3 2
-
2020-11-02 23:11
Ja też choć mam 70 lat.
Aha bo wielu z was lubi jak silnik pierdzi i śmierdzi
- 0 0
-
2020-11-02 14:47
bo to próba nakręcenia "kuli śnieżnej'... (2)
i ew. pokrycia kosztów "rozwoju". Po co dokładać, jak mozna zarobić?
"wielkiej popularności bezprzewodowych telefonów, słuchawek,..."
A masz wybór?- 1 1
-
2020-11-02 17:26
Oczywiście że masz (1)
Cały czas możesz zamówić telefon stacjonarny na kablu.
- 0 1
-
2020-11-02 17:39
i używam
...
- 0 0
-
2020-11-02 15:17
to ci sami, co twierdzą, że pandemii nie ma
- 2 0
-
2020-11-02 13:29
(1)
Powiem tak idea super ale chyba jeszcze coś takiego nie jest dla nas a za te pieniądze można uzyskać coś dużo bardziej praktycznego dla Gdyni
- 7 1
-
2020-11-02 23:08
Śmieszne że ha ha
Tylko dlaczego w takim niedużym Inowrocławiu już jeździ tabor elektryczny,kto nie wierzy niech wsiada w Polregio i wio stronę Bydgoszczy
- 0 0
-
2020-11-02 22:42
chinczycy robią autobusy (1)
z bateriami na caly dzien pract autobusu, ktore laduje sie tania ladowarka w nocy, man z zasiegiem 300km to zart i drogi gadzet
- 1 0
-
2020-11-02 22:56
chińczyki wszystko robią...
- 0 0
-
2020-11-02 22:17
6 lat
A co potem wymiana za miliony A do tego degradacja środowiska akumulatory będą leżały na wysypiakach
- 2 1
-
2020-11-02 22:03
Poczekać na wodorowe lub ciągnąć linie dla trolejbusów
- 2 0
-
2020-11-02 12:18
(4)
Proszę podać cenę zakupu i ile kosztuje wymiana baterii po 6 latach. A potem porównać to z ceną diesla euro 6 i resztą kosztów. A potem się można podniecać
- 45 3
-
2020-11-02 21:56
Zamiast diesla lepiej na gaz ziemny
- 0 0
-
2020-11-02 15:24
(1)
a gdzie w tekscie pisza ze po 6 latach wymiana bateri!?!?!, prosze czytac ze zrozumieniem
- 3 2
-
2020-11-02 18:02
W karcie gwarancyjnej.
- 0 0
-
2020-11-02 13:20
Po 6 latach okaże się że bateria to koszt połowy autobusu lub jej nie można kupić.
- 9 1
-
2020-11-02 12:04
(10)
Biorac pod uwage, ze Mercedes planuje w 2022 ciezarowki na wodor to bym sie wstrzymal z kupowaniem autobusow na baterie.
- 47 13
-
2020-11-02 12:16
słowo klucz (7)
a raczej dwa słowa, po pierwsze planuje za dwa lata, a po drugie wodór?? Jesteś pewien że chciałbyś mieć kilkadziesiąt zbiorników na wodór ( silnie wybuchowy ) na mieście?
- 4 6
-
2020-11-02 12:39
(4)
To nie sterowiec. Czasy się zmieniły i sposób jego wykorzystania też. Ciekawi mnie jednak jak pozyskiwanie wodoru z wody ma być ekologiczne jak wszędzie trąbią o suszach i tym, że jest coraz mniej wody...
- 2 5
-
2020-11-02 13:03
Spalony/przetworzony wodór z powortem staje się wodą. (2)
Więc bilans wychodzi prawie na zero. (Odpada to, co w danej chwili jest w zbiornikach)
- 6 0
-
2020-11-02 17:23
(1)
Jakie zero, jak trzeba dużo energii żeby wyprodukować wodór z wody? A ta energia to skąd? Atom, węgiel? Wodór to tylko nośnik energii, nie ma go za darmo.
- 4 0
-
2020-11-02 21:53
Wiatraki, panele fotowoltaiczne, zapory wodne itp.
- 0 0
-
2020-11-02 13:24
Najtańszy wodór produkuje się z gazu ziemnego, wiec na masową skalę to wciąż będzie paliwo kopalne.
- 4 3
-
2020-11-02 16:11
slowo klucz
Planuje za dwa lata masowa produkcje.
- 1 0
-
2020-11-02 12:42
W niemcach taxówki jeżdżą na wodór od 10 lat. Prawie na każdej stacji możesz kupić wodór w cenie ok 10 euro za kg. Do taksówek wchodzi po około 5kg. Pospólstwo opalonych jest bardziej niebezpieczne bo bardziej wybuchowe niż ten wodór.
- 6 5
-
2020-11-02 12:27
A hel ...z wody (1)
A mamy juz odpowiednie instalacje?
- 0 2
-
2020-11-02 12:45
Na razie mamy tylko Hel z wody i to w postaci półwyspu.
- 8 0
-
2020-11-02 21:07
patrząc na MAN kupione w zeszłym roku pani Małgosiu
wasza firma nie potrafi sobie poradzić z oczyszczaniem spalin w Euro 6 a pani próbuje wciskać elektryczny chłam w Gdyni. Oby pan prezydent Szczurek nie dał się nabrać na te piarowskie zagrywki ze strony prezesa PKA.
- 3 1
-
2020-11-02 12:03
Popatrzcie, co by normalnie jeździło po mieście (3)
Gdybyśmy nie zmarnowali stu milionów na lotnisko!
- 59 29
-
2020-11-02 12:13
Sprzedajemy lotnisko za 7 milionów ;-) (1)
Możemy dzięki temu wybudować jakąś kolejkę na dowolną gdyńską górę.
- 12 7
-
2020-11-02 20:08
Albo jakiś fajny pomnik!
Moglibyśmy też 6 sylwestrów z Zenkiem, Dodą i Marylą wyprawić.
- 1 2
-
2020-11-02 13:07
te 100 mln nie były na autobusy
to tak jak mówić, że towar z przemytu uszczuplił dochody państwa
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.