• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia testuje elektryczny autobus

Michał Sielski
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.

Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.



Czy elektryczne autobusy sprawdzą się w codziennej eksploatacji?

Elektryczny MAN Lion's City E pojawił się na gdyńskich ulicach w piątek. O jego promocję zabiega sam producent, który wie o tym, że Gdynia ma zamiar nadal inwestować w niskoemisyjne pojazdy.

MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".

Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii



- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.

- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.

3 godziny ładowania, 270 km zasięgu



MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (128) 2 zablokowane

  • Znowu narzekanie (2)

    Wszystko źle ... kopci źle , hałasuje źle , baterie źle ..... Polska kraj malkontentów i wiecznie niezadowolonych ludzi

    • 5 3

    • I niestety wielu i**otów

      • 0 0

    • Nie zgadzam się, wszystko ma swoje wady i zalety,

      wszystko trzeba wziąć pod uwagę, dogłębnie przeanalizować i podjąć optymalną decyzję co do kosztów i wpływu na środowisko.

      • 0 0

  • (5)

    ja nie rozumiem tej zaciekłej wrogości wobec elektrycznych samochodów, zwłaszcza wobec tak wielkiej popularności bezprzewodowych telefonów, słuchawek, opasek, zegarków, zaworów do grzejników....

    • 3 2

    • Ja też choć mam 70 lat.

      Aha bo wielu z was lubi jak silnik pierdzi i śmierdzi

      • 0 0

    • bo to próba nakręcenia "kuli śnieżnej'... (2)

      i ew. pokrycia kosztów "rozwoju". Po co dokładać, jak mozna zarobić?

      "wielkiej popularności bezprzewodowych telefonów, słuchawek,..."
      A masz wybór?

      • 1 1

      • Oczywiście że masz (1)

        Cały czas możesz zamówić telefon stacjonarny na kablu.

        • 0 1

        • i używam

          ...

          • 0 0

    • to ci sami, co twierdzą, że pandemii nie ma

      • 2 0

  • (1)

    Powiem tak idea super ale chyba jeszcze coś takiego nie jest dla nas a za te pieniądze można uzyskać coś dużo bardziej praktycznego dla Gdyni

    • 7 1

    • Śmieszne że ha ha

      Tylko dlaczego w takim niedużym Inowrocławiu już jeździ tabor elektryczny,kto nie wierzy niech wsiada w Polregio i wio stronę Bydgoszczy

      • 0 0

  • chinczycy robią autobusy (1)

    z bateriami na caly dzien pract autobusu, ktore laduje sie tania ladowarka w nocy, man z zasiegiem 300km to zart i drogi gadzet

    • 1 0

    • chińczyki wszystko robią...

      • 0 0

  • 6 lat

    A co potem wymiana za miliony A do tego degradacja środowiska akumulatory będą leżały na wysypiakach

    • 2 1

  • Poczekać na wodorowe lub ciągnąć linie dla trolejbusów

    • 2 0

  • (4)

    Proszę podać cenę zakupu i ile kosztuje wymiana baterii po 6 latach. A potem porównać to z ceną diesla euro 6 i resztą kosztów. A potem się można podniecać

    • 45 3

    • Zamiast diesla lepiej na gaz ziemny

      • 0 0

    • (1)

      a gdzie w tekscie pisza ze po 6 latach wymiana bateri!?!?!, prosze czytac ze zrozumieniem

      • 3 2

      • W karcie gwarancyjnej.

        • 0 0

    • Po 6 latach okaże się że bateria to koszt połowy autobusu lub jej nie można kupić.

      • 9 1

  • (10)

    Biorac pod uwage, ze Mercedes planuje w 2022 ciezarowki na wodor to bym sie wstrzymal z kupowaniem autobusow na baterie.

    • 47 13

    • słowo klucz (7)

      a raczej dwa słowa, po pierwsze planuje za dwa lata, a po drugie wodór?? Jesteś pewien że chciałbyś mieć kilkadziesiąt zbiorników na wodór ( silnie wybuchowy ) na mieście?

      • 4 6

      • (4)

        To nie sterowiec. Czasy się zmieniły i sposób jego wykorzystania też. Ciekawi mnie jednak jak pozyskiwanie wodoru z wody ma być ekologiczne jak wszędzie trąbią o suszach i tym, że jest coraz mniej wody...

        • 2 5

        • Spalony/przetworzony wodór z powortem staje się wodą. (2)

          Więc bilans wychodzi prawie na zero. (Odpada to, co w danej chwili jest w zbiornikach)

          • 6 0

          • (1)

            Jakie zero, jak trzeba dużo energii żeby wyprodukować wodór z wody? A ta energia to skąd? Atom, węgiel? Wodór to tylko nośnik energii, nie ma go za darmo.

            • 4 0

            • Wiatraki, panele fotowoltaiczne, zapory wodne itp.

              • 0 0

        • Najtańszy wodór produkuje się z gazu ziemnego, wiec na masową skalę to wciąż będzie paliwo kopalne.

          • 4 3

      • slowo klucz

        Planuje za dwa lata masowa produkcje.

        • 1 0

      • W niemcach taxówki jeżdżą na wodór od 10 lat. Prawie na każdej stacji możesz kupić wodór w cenie ok 10 euro za kg. Do taksówek wchodzi po około 5kg. Pospólstwo opalonych jest bardziej niebezpieczne bo bardziej wybuchowe niż ten wodór.

        • 6 5

    • A hel ...z wody (1)

      A mamy juz odpowiednie instalacje?

      • 0 2

      • Na razie mamy tylko Hel z wody i to w postaci półwyspu.

        • 8 0

  • patrząc na MAN kupione w zeszłym roku pani Małgosiu

    wasza firma nie potrafi sobie poradzić z oczyszczaniem spalin w Euro 6 a pani próbuje wciskać elektryczny chłam w Gdyni. Oby pan prezydent Szczurek nie dał się nabrać na te piarowskie zagrywki ze strony prezesa PKA.

    • 3 1

  • Popatrzcie, co by normalnie jeździło po mieście (3)

    Gdybyśmy nie zmarnowali stu milionów na lotnisko!

    • 59 29

    • Sprzedajemy lotnisko za 7 milionów ;-) (1)

      Możemy dzięki temu wybudować jakąś kolejkę na dowolną gdyńską górę.

      • 12 7

      • Albo jakiś fajny pomnik!

        Moglibyśmy też 6 sylwestrów z Zenkiem, Dodą i Marylą wyprawić.

        • 1 2

    • te 100 mln nie były na autobusy

      to tak jak mówić, że towar z przemytu uszczuplił dochody państwa

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane