- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Gdynia testuje elektryczny autobus
Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.
MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".
Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii
- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.
- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.
3 godziny ładowania, 270 km zasięgu
MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.
Miejsca
Opinie (128) 2 zablokowane
-
2020-11-02 12:30
Fajny - taki nieekologiczny
Na razie tylko gaz
- 7 3
-
2020-11-02 12:30
(1)
Mercedes Citaro E to 2.5 mln pln za sztukę czyli 3 x diesel euro 6. Plus Gdynia miała wydać 16 mln pln na dodatkowe ładowarki na mieście
- 11 0
-
2020-11-02 14:16
Na wungiel może jeszcze taniej by było?
- 0 1
-
2020-11-02 12:44
Wyjdzie drożej w użytkowaniu niż autobus na gaz
- 14 1
-
2020-11-02 12:46
Proponuje !!!
Niech Gdynia usprawni działanie Urzędu Miasta zamiast zajmować się nieistotnymi teraz bzdetami!!!
- 13 3
-
2020-11-02 12:49
Od testu do zakupu jest daleka droga
- 6 0
-
2020-11-02 13:08
PKA ogłosiło już przetarg.
Otwarcie ofert 1 grudnia
- 3 0
-
2020-11-02 13:11
A niemiecki?
A niemiecki nie pasował? Był testowany pół roku temu.
- 1 3
-
2020-11-02 13:29
(1)
Powiem tak idea super ale chyba jeszcze coś takiego nie jest dla nas a za te pieniądze można uzyskać coś dużo bardziej praktycznego dla Gdyni
- 7 1
-
2020-11-02 23:08
Śmieszne że ha ha
Tylko dlaczego w takim niedużym Inowrocławiu już jeździ tabor elektryczny,kto nie wierzy niech wsiada w Polregio i wio stronę Bydgoszczy
- 0 0
-
2020-11-02 13:35
(2)
To może jeszcze niech się ZKM zainteresuje autobusem/trolejbusem linii 109, który stoi sobie codziennie około 6:30 na przystanku Zielona ze spuszczonymi szelkami i blokuje zatoczkę autobusową. Co to za nowa polityka?
- 2 0
-
2020-11-02 14:03
to jest bis linii 109 (1)
Wyjazd diesla 6.25 z B. Dołów. Jadą razem do Redłowo SKM
- 3 0
-
2020-11-02 15:33
To ma sens w takim razie. Dzięki za info. Pozdrawiam.
- 0 0
-
2020-11-02 13:41
Doplaty do autobusów (1)
powinny być rzadowe doplaty do elektrycznych atobusow i doplaty do paneli fotowoltaicznych a nie doplaty na kopalnie przynoszace straty
- 3 0
-
2020-11-02 17:47
rządowe dopłaty? A rząd ma swoją kasę?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.