- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (127 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (702 opinie)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (133 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (237 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Gdynia testuje elektryczny autobus
Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.
MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".
Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii
- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.
- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.
3 godziny ładowania, 270 km zasięgu
MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.
Miejsca
Opinie (128) 2 zablokowane
-
2020-11-02 17:10
co ma do tego ZKM Gdynia ? Przecież oni zajmują się tylko rozkładami jazdy i nakładaniem kar na kierowców/przewoźników. Pojazd spełnia normy z zapisu umowy i może jeździć na danej linii, rozumiem, że go testuje PKA i PKM, ale ZKM Gdynia.
- 3 1
-
2020-11-02 17:28
Czy poza szwabskimi produktami niczego innego nie potraficie zauwazyc na rynku miedzynarodowym?
- 1 1
-
2020-11-02 17:45
fajny i elgancki
- 1 1
-
2020-11-02 17:46
S.zczurek - złóż dymisję!
- 1 1
-
2020-11-02 17:46
Czy trolejbusy zostaną zastąpione autobusami elektrycznymi?
- 1 1
-
2020-11-02 17:51
Gdynia powinna koncentrować się na trolejbusach z bateriami,
Naładują się podczas jazdy pod drutem, a dodatkowe kilometry ogarną na bateriach.
Można się zastanowić gdzie ewentualnie dociągnąć trakcję by zwiększyć ich zasięg.
W terenach podmiejskich stawiałbym na CNG i jeszcze zaczekał na rozwój baterii. Te 200 km to trochę mało, sprawny autobus powinien pracować od 6:00 do 22:00, a tu trzeba będzie planować przerwy na ładowanie np. poza godzinami szczytu.
A Gdańsk niech patrzy i płacze gdy kolejny raz tramwaje stoją w rządku bo jeden się zepsuł.- 3 0
-
2020-11-02 17:52
Autosan podobno na wodór ma produkować.
- 1 1
-
2020-11-02 19:04
szanowni państwo
wyczerpała się bateria, musimy poczekać 3 godziny na tym przystanku
- 2 0
-
2020-11-02 19:20
kiedyś
ogladałem film o piętrusach w Londynie, dawno temu nie miały stacyjki.....wiecie czemu?
- 1 0
-
2020-11-02 21:07
patrząc na MAN kupione w zeszłym roku pani Małgosiu
wasza firma nie potrafi sobie poradzić z oczyszczaniem spalin w Euro 6 a pani próbuje wciskać elektryczny chłam w Gdyni. Oby pan prezydent Szczurek nie dał się nabrać na te piarowskie zagrywki ze strony prezesa PKA.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.