• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Patryk Szczerba
21 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku. Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku.

Wiadukty kolejowy i drogowy w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni mają rozładować korki na dojeździe do północnych dzielnic Gdyni. Ich budowa pochłonie ok. 60 mln zł, a kosztami miasto podzieli się z PKP PLK. Obiekty powstaną nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wiadukty na Puckiej rozwiążą problem korków w okolicy?

Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej doprowadzają od lat do sporych nerwów mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz ostatni test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórze.

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy w maju 2016 roku.

Jest porozumienie w sprawie wiaduktu kolejowego



Według przyjętej koncepcji kierowcy, którzy jadą od strony Pogórza, najpierw trafialiby na wiadukt drogowy nad torami, a zbliżając się do ulicy Chylońskiej wjeżdżaliby pod wiadukt kolejowy. Pociągi przejeżdżałyby nad jezdnią

Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów. Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów.
W ostatnich dniach sfinalizowano wreszcie rozmowy z kolejarzami dotyczące budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Puckiej, który pozwoliłby swobodnie przejechać pociągom i pojazdom.

- W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK, które przewiduje, iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego połowę pokryje miasto, zaś drugą połowę kolejarze - informuje Agnieszka Janowicz z referatu relacji z mediami UM w Gdyni.
Czytaj również: Kolej w Trójmieście. Planowane inwestycje

Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Puckiej ma być realizowany w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk", współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.

Wiadukt drogowy: 18 mln od miasta, 12 mln od PLK



Z kolei projekt pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III" pozwoli na budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad grupą torów stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.

Oficjalne porozumienie w tej sprawie dopiero zostanie podpisane.

- W celu realizacji inwestycji Gdynia i PKP PLK podpiszą list intencyjny, który przewiduje, iż miasto przedstawi koncepcję programowo-przestrzenną wiaduktu, wraz z oszacowaniem kosztów. Wstępnie planowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego 18 mln zł pokryje miasto, a 12 mln kolejarze - dodaje Agnieszka Janowicz.
Według wstępnych założeń wiadukty na ul. Puckiej powstaną najwcześniej za 4 lata.

Zobacz test drogowy z obwodnicy na Pogórze

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • prima aprilis

    czyli za kilka dni zaczyna się rok wyborczy. A redaktorów proszę o sprawdzenie od ilu to lat mieszkańcy prosili o tunel dla aut osobowych pod torami kolejowymi od Chylońskiej, na wzór tego który istnieje w Wejherowie.
    A co do meritum, to wiadukt kolejowy we wspomnianym wyżej miejscu... w 2021 roku... hm albo nie jestem wierzący, albo moja wyobraźnia jest zbyt ograniczona...
    ale w końcu na starość człowiek podobno dziecinnieje i wcale nie jest wykluczone że Święty Mikołach jednak istnieje.... Wesołych Świąt

    • 6 0

  • Po co obiecują jak i tak nie zrobią ? Dają sobie czas aby w razie Niemca móc się wycofać bo....nie ma kasy,czyli jak zwykle.

    • 2 0

  • Usmiechnij sie jestes w Gdyni (1)

    • 26 1

    • Uśmiechnij się

      Jesteś w mieście absurd;-);-);-);-);-);-);-);-)

      • 1 1

  • To mi się

    dobrze wkomponowuje w nowa ustawe o dwu kadencyjnosci prezydenta Gdyni. Teraz glosuj i 2022 rowniez, gdyz bedzie to jeden z programów wyborczych do wyborów tamtym roku. Przecież opóźnienie jest wiecej niz pewne. Szczurku dobranoc.

    • 6 0

  • dojazd na Pogórze

    Zobaczcie jak wygląda dojazd na Pogórze pod górkę na Kwiatkowskiego, w jakim stanie jest droga, a zobaczcie jak wyglądają drogi na dojeździe do Szczurka do domu . i wszystko jest jasne gdzie idą pieniądze. On wie, że teraz będzie rządził Horała z pisu, dlatego robi wszystko pod siebie.

    • 4 0

  • Ale "kit".. (2)

    Wersja z wiaduktem kolejowym nad ul.Pucką jest fikcją. Dlaczego ? Dlatego, że gdyby utrzymać przepustowość o wysokości minimum 3.5 metra dla pojazdów pod wybudowanym wiaduktem kolejowym, to początek podwyższanego nowo budowanego nasypu umożliwiającego "wjazd" pociągów na wysokość 3.9-4.5 metra, musiał by mieć początek gdzieś w środkowej części peronów stacyjnych Gdynia Chylonia. Przyjmując normy kolejowe pochylenia miarodajnego wynoszącego max 5 % to w zależności od kategorii linii, rodzajów pociągów itp.-przyjmuje się nie więcej niż 3,40-3,80 %. czyli "rozbieg" powinien wynosić minimum ponad 150 metrów dla krótkich składów jak ma metro w Warszawie. Na liniach magistralnych i pierwszej kategorii jest ona dwa razy większa tzn.300 i więcej metrów. Jest to do wykonania chyba ,że przeniesiemy całą stację Gdynia Chylonia w stronę Cisowej ?

    • 11 0

    • Wiadukt kolejowy czytaj jako tunel dla samochodów.

      I tak chyba należy zinterpretować "wizję" debila gryzonia i jego klanu.
      Bo jedynym wyjściem przepustowości tegoż przejazdu jest budowa tunelu tak jak w Wejherowie miało to miejsce...30 lat temu!
      Drugi w Wejherowie się buduje...
      Trzeci jest w planach...
      A w Gdyni??

      Powypierd...ać tę ekipę z urzędu i rozliczyć za wszystkie niepotrzebne inwestycje!

      • 5 0

    • pomijasz inną opcję

      oprócz wiaduktu nad Pucką obniżamy ul Pucką - powiedzmy 2,5 metra - jak wówczas wychodzą twoje obliczenia.
      Inna sprawa że cała sprawa - to kit dla frajerów. Jeśli do tej pory nawet nie zaczęto inwestycji (a wiec nie ma umowy, projektu, uzgodnień, pozwoleń etc) - to tak naprawdę nikt z decydentów nie traktue tego poważnie. Dla tłuszczy rzuca sie hasło "opracowujemy koncepcję".
      Szczurek & Co tego nie zbuduje. Amen

      • 5 0

  • Nie wcześniej niż za 5 lat. Równie dobrze może być za 20

    • 5 0

  • przed wyborami wszystko staje się możliwe! (6)

    • 100 12

    • nawet aktywność trolli na forum rośnie (4)

      • 9 13

      • (3)

        Zamknij jape bo sam bierzesz od szczura złotówkę za żenujący wpis

        • 11 6

        • czyżbym słyszał wolski kwik ?

          znów zabrakło argumentów i zaczęły się wyzwiska,
          caly Kaczyński i jego bolszewicka chołota

          • 3 2

        • gratuluję kultury. widać jakie środowiska reprezentujesz. pozdrawiam, acz chłodno.

          • 4 3

        • I dzieciaki nawet zagonił do roboty

          Po ubraniu choinki

          • 5 2

    • No i korzystajmy z tego. Nieważny sposób, ważny efekt

      • 1 3

  • Likwidacja przejazdu na Hutniczej/Piaskowej (2)

    Jak to ma wyglądać: zamkną linię kolejową czy ul. Hutniczą? Czy może zamkną przejazd na ul. Piaskowej, a ul. Hutnicza nadal będzie kolidowała z linią kolejową? Jeżeli tak, to chyba nie uda się puścić SKM na Obłuże?

    • 20 0

    • pewnie plan wykonał

      Ktoś kto nigdy w tym miejscu nie był, po likwidacji przejazdów ul. Piaskowa zostaje odcięta, poniewaz jest ulicą jednokierunkową ( musialaby zostac przebudowana) likwidacja przejazdu na hutniczej to juz "kosmos" przeciez tamtedy przejezdzaja pociagi towarowe

      • 0 1

    • Nie da się

      • 8 2

  • Inwestycja pilnie potrzebna. (4)

    Ale chciałbym zauważyć, że gdy zacznie się budować tunel na Puckiej to tenże przejazd będzie zamknięty dla samochodów. Wtedy dopiero będzie armagedon w Chyloni...a do 2021r liczba aut się jeszcze zwiększy...
    Trzeba było budować 30 lat temu tak jak w Wejherowie! A na dodatek to tam wybudowano tunel w osobnym miejscu i istniejące przejazdy funkcjonowały!

    • 20 0

    • Nie musisz się o to martwic

      - nie zaczną budowac przez najbliższe 10 lat. Nie da się.

      • 1 0

    • W Wejherowie to za chwilę zacznie się budowa kolejnych dwóch tuneli + jednego w Rumi Janowie.

      • 3 0

    • Jak zwykle u nas model opóźniony

      • 3 0

    • myślę, że po oddaniu do uzytku wiaduktów zwiększą się też zatory na skrzyżowaniach z Chylońską i Morską. A tam juz teraz jest słabo z powodu długiego oczekiwania z powodu świateł.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane