• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Tunel drogowy i wiadukt

    Zrobiłem sobie wizualizację przedstawianych projektów. Jako,że wychowałem się od dziecka na Chyloni to znam b.dobrze układ drogowy ul.Chylońska/ ul.Pucka i ul.Starogardzka. O ile miałby powstać tunel pod linią kolejową od strony ul.Chylońskiej do ul.Hutniczej- j(linia SKM +PLK-ruch dalekobieżny) to jedynie mógłby powstać tylko tunel o wysokości do 3 metrów tylko i wyłącznie dla osobowego +dostawczego ruchu samochodowego.) Nie wyobrażam sobie ruchu ciężkiego ruchu tranzytowego po ul.Chylońskiej i skręcających TIR-ów, samochodów z naczepami, betonomieszarek,sprzętu budowlanego itp.- w ul.Pucką. Jak już to wybudować taki tunel jak w Sopocie pod "Monciakiem"-co by się ew.autobus ZKM zmieścił i to bez butli z CNG na dachu jedynie tam mógł przejechać...

    • 2 0

  • Gdynia to wies czy miasto?

    Oby sie okazalo ze tak bedzie bo drog i drozek , przebudowy , dobudowy i tym podobnych zabiegow Gdynia proponowala juz wiele Niestety wszystko to mrzonki i obietnice

    • 3 0

  • Niech zgadnę. Wykonawcą będzie firma MTM, która wygra przetarg. (9)

    • 126 20

    • Cały magistrat siedzi w kieszeni złodziei z mtm-u (2)

      To jest absurd, że zewnętrzne firmy drogowo-mostowe nigdy nie wygrywają przetargów w Gdyni.

      • 2 6

      • CBA już do ciebie jedzie, Kaczyński z pewnością będzie aż skakał z radości jak zeznania złożysz

        • 2 1

      • czemu klamiesz, jestes pisior?

        • 3 3

    • MTM nie ogarnie obiektów inżynierskich. Oni tylko asfalty i remonciki.

      • 0 1

    • Wygra inna firma oferując lepszą cene, ale w 27998 załączniku przecinek będzie postawiony (1)

      w złym miejscu , wobec tego przetarg zostanie anulowany , a w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego(publiczna kasa do prywatnej kieszeni) po negocjacjach i trzykrotnym wzroście kosztów wygra MTM(tak bedzie?)

      • 0 2

      • horal nie wysilaj sie, zajmij sie swoja kariera a nie udawaniem ze chcesz zrobic cos dla gdyni

        • 3 0

    • I co ?

      Z tego ?

      • 0 0

    • No to startuj do przetargu

      skoro już wiesz kto ile zaproponuje i na jakich zasadach

      • 4 1

    • Możesz też stanąć do przetargu.
      Jesteś,m ekspertem, masz zaplecze, doświadczenie.
      Każdy może
      Dasz radę

      • 13 3

  • (10)

    Super,w końcu wysłuchali.Pisalem o tym już dobre 10 lat.Jeszcze kolej na Obłuże i będzie si kalafon moi drodzy i kochani.100 mln A więc tylko tyle co niedziałające lotnisko.Brawo))

    • 80 28

    • (2)

      przecież codziennie jeździsz do pracy kolejką na Obłuże

      • 5 0

      • to siedziba trojmiastopl jest na obłużu?

        chyba Z pracy jeździ

        • 0 0

      • "Kolejką" a "w kolejce" to nie to samo ;)

        • 5 0

    • Bujaj wory

      • 1 0

    • Wszystko fajnie...

      ... gdyby nie skrzyzowanie Puckiej z Hutnicza na ktorym wszystko stanie...

      • 4 0

    • Nie ty jeden pisałeś

      Nie trzeba byc zbyt rozgarniętym aby, stwierdzić ze wiadukt jest potrzebny. Ameryki nie odkryłeś.

      • 5 1

    • Sven...

      Dobry masz dojazd do pracy? Ten przejazd to test na cierpliwość...

      • 1 0

    • Jak pamiętam , to już byłeś ekspertem od wszystkiego

      Od lotnictwa, służb specjalnych , medycyny , lotów kosmicznych , fizyki kwantowej , chemii, matematyki , filozofii, polityki , badań naukowych na Antarktydzie , etc...etc... etc... We szystkich tych dziedzinach wykazałeś się wszechstronnymi wiadomościami popartymi osobistym doświadczeniem zawodowym nabytym przez długoletnią pracę ... wszędzie . Walory te umożliwiły ci zajmowanie pierwszego miejsca we wszystkich dyskusjach podczas całodobowego czatowania na kolejny temat ukazujący się w trojmiasto.pl. Kiedy znajdujesz na to czas zdobywając kolejne doświadczenia ?

      • 16 2

    • W tunelu będzie wielki napis Arka Gdynia?

      • 3 6

    • Polska w ruinie, białe jest czarne

      • 4 4

  • likwidacja północnej (3)

    Jezeli ktoś myśli , że likwidacja najbardziej drożnego przejazdu poprawi kondycje na Chylonii to jest w niezłym błędzie, Jak ruszy budowa to dopiero się zacznie szał na wsi. Co do piaskowej to ok, jest to droga jednokierunkowa i wiecznie zamknięta, rzadko się otwiera.

    • 66 3

    • Przeciez to jest artykul o torach nie w chyloni a pogorzu dolnym

      • 0 1

    • Likwidacja przejazdu , ale wtym miejscu ma też powstac tunel związany z OPAT.Czyli wczesniej czy pózniej do likwidacji

      • 1 0

    • Kondycje to się poprawi często ćwicząc

      A na chyloni - biegając po chylońskiej :)

      • 2 1

  • 100 mln PLN... (2)

    ... za budowę wiaduktu i tunelu? Już to widzę, jak wszystkie ekipy rwą się do roboty. Oferty będą 3-krotnie wyższe i z planów nic nir wyjdzie, znowu przez tych złych "budowlańców". No chyba, że wygra MTM. ;)

    • 100 7

    • ..to tylko wiadukt (1)

      To tylko wiadukt na Puckiej. O tunelu cisza :D

      • 5 3

      • dokladnie a te przejazdy do PORT'u sa nonstop otwarte

        Jedyne co jest zamkniete zawsze to tory do Redy, Wejcherowa...

        • 0 0

  • 21 wiek, w 'nowoczesnej' gdyni' innowacyjna PPNT + szlabany w miescie i pol miasta nie moze przejechac na druga strone

    Kosmodrom na babich dołach to pieniadze szły grubym strumieniem mimo ze jest w gdansku lotnisko,
    A szlabany szczurasowi i tej bandzie z UM nie przeszkadzaja.
    A gdynianie dumni jak pawiany....

    dno

    • 4 0

  • Nie podniecajmy się

    Ani wiadukt ani tunel nie poprawi sytuacji na Hutniczej. Będzie jeszcze bardziej przytkana!

    • 1 1

  • Nie uwierzę dopóki nie zobaczę

    • 1 0

  • Szczerze to tunel powinien być na Północnej (nawet mniej roboty by było bo tory są wyżej niż poziom drogi) (1)

    Zrobić tylko przejazd na wprost do obwodnicy i niewielkim kosztem mamy rozwiązanie problemu TIRów na estakadzie..

    • 8 0

    • to jest zbyt proste...

      szczególnie wobec karczowania lasu i wspinania się na morenowe wzgórza.
      Co to za wyzwanie?
      ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane