• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Super może się doczekamy ale...

    Błagam niech miasto nie likwiduje pozostałych przejazdów! Jeżeli to jest decyzja zarządu dróg to współczuję panu Stefanowi że ma takich niemadrych pracowników. Już nie raz "się popisali".

    • 9 5

  • Ciekawa Mapka

    Czy zwróciliście Państwo uwagę na mapkę i zaznaczone na niej przejazdy do likwidacji?? Jeden na Północnej drugi na Piaskowej i trzeci przejazd na ul Hutniczej w kierunku na Rumię. Ciekawe że jest zaznaczony jako do likwidacji i nie mówi się o żadnej alternatywie za niego. Czyżby ul Hutnicza kończyła się na torze do portu??? Czyli nie można będzie dojechać do części Gdyni z Gdyni bo dostęp do sporej ilości firm na Hutniczej tylko od strony Rumi

    • 14 1

  • a dlaczego nie na Polnocnej prosto z obwodnicy

    przeciez Chylonska z Pucka zakorkuja sie calkowicie

    • 18 1

  • 100mln zł

    czyli roczny budżet marketingowy Gdyni, żeby warmia kupowała metry kwadratowe od znajomych królika.

    • 16 0

  • A Chylońska stanie w korku gigancie.

    • 14 1

  • mieszkaniec

    Jak skończą to się okaże że to 10 lat temu było dobre a obecnie za mało pasów ruchu ..........

    • 8 1

  • Też chciałbym taką pracę:

    - w dni parzyste: wymyślanie kolejnych planów, projektów i inwestycji,
    - w dni nieparzyste: wymyślanie uzasadnienia, dlaczego nie zrealizowano planów, projektów i inwestycji.

    • 16 0

  • Widać że część nie odróżnia tematów tunel na puckiej i opat na polnocnej (1)

    Pucka tu ma być tunel i to projekt miejski a przedłużenie obwodnicy przez ulicę północną to projekt rządowy !!! Oba projekty potrzebne

    • 10 4

    • Sami się nie wybrali.
      Gratuluję

      • 0 0

  • Ale dokąd jechać przez ten wiadukt jak każda droga jest zakorkowana prawie cały dzień?

    Hutnicza - masakra, Chylońska - po zbudowaniu wiaduktu będzie wyglądała jak Hutnicza. Budujcie więcej bloczków dewelopery gdzie się da. Ktoś kto wam na to pozwala musi mieć głębokie kieszenie.

    • 13 0

  • Wspaniała wiadomość. Dobre rozwiązanie. Praktyczność i pomysł!

    • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane