• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Dno

    Oprócz złodziejskiej wyprzedaży gruntów swoim koleżkom deweloperom w centrum miasta i jego betonowania to nic się nie dzieje.Gdynia to pustynia,nie ma nic oprócz bulwaru.Wszyscy na weekend jadą się bawić do Sopotu i Gdańska.

    • 11 2

  • Super

    Trzymam kciuki. Likwidacja przejazdów, jak najbardziej. Nikt normalny nie będzie stsc ns przejeździe, gdy 500 metrów dalej będzie tunel bez czekania?

    Szkoda tylko, że jeszcze ysk długo, ślę trzeba to zrozumieć, projekt, przygotowanie do budowy i sama budowa... No, a Polska to nie Japonia...

    • 4 0

  • Jeszcze swego czasu zasntanawiałem się nad innym istotnym aspektem

    pomijanym w artykule i nie wiem czy czasem podczas rozmów PKP z miastem. Mianowicie co z pieszymi, czy zwyczajnie będzie się ich miało w przysłowiowej d.... i taki Kowalski mieszkający na Kcyńskiej i pracujący w Rumi, korzystający z autobusu linii R, będzie musiał dojeżdżać do Chyloni, iść na pieszo przez Meksyk i tam wsiadać do R-ki. Przecież z przejścia na Północnej korzysta gro pieszych i samochodem ok, podjadę z niechęcią dalej do Puckiej, ale pieszy będzie musiał ćwiczyć kondycję chodząc do dworca w Chyloni albo przebiegając przez tory czy uciekając przed SOK-istami. Ci chodzący przez l Piaskową w ogóle przekroczą znacznie limit dziennych kroków

    • 6 0

  • Gdzie jest via maris klamcy?

    • 8 0

  • Czy tunele w Wejherowie (juz trzeci powstaje) i w Rumi tez sa budowane ze srodkow PKP?

    Czy moze te wysmiewane "wioski" stac na takie inwestycje we wlasnym zakresie?

    No tak, ale ani Rumia, ani Wejherowo nie maja lotniska.

    Nieczynnego, ale z etatami.

    • 11 3

  • Wiadukt !!

    Piesi, wiadukt, brak perspektyw - to przymioty współczesnego 3city ... Jestem za, ale to co dzieje się teraz w 3city to jakiś Meksyk. Kuna

    • 2 0

  • Będą plany, projekty, konsultacje, wizualizacje, analizy...

    Na tym się skończy.

    • 8 0

  • Fajnie, fajnie, tylko żeby to działało należałoby zrobić Pucką po dwa pasy na kierunek(nie wiem czemu Hutniczej się nie poszerza). Kilka lat po oddaniu do użytku będziemy stać jak na Morskiej czy Obwodnicy, bo im też już brakuje po pasie.

    • 4 0

  • a Gdynia sama to już żadnych inwestycji nie przeprowadza

    bo jak nie deweloper to chociaż Port Gdynia, PKP, ktokolwiek. Prezydent przyjął inicjatywę malowania farbą

    • 8 1

  • Dodajmy: krok w tył.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane