- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (59 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (121 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (128 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (204 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (47 opinii)
Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo
Spot telewizyjny sieci Lidl
W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.
Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.
Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili Monika i Wojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.
Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała
O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.
Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.
Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski
- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.
Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach
Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.
Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.
Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.
Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.
W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.
Na udział w serialach skusił się też Gdańsk
W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.
Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".
Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście
Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.
Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2018-05-30 22:08
Nie będzie Niemiec pluł nam jogurtem w twarz. Nie dopuśćmy do tego aby niemiecki jogurt zbrukał naszą polską ziemię. Ile jeszcze musi się przelać tego niemieckiego jogurtu, aby Polacy wreszcie się obudzili? Bóg, honor, jogurt
- 3 3
-
2018-05-30 21:31
Autor jest mistrzem intelektu - 17 miesięcy to nie tak dawno?
,,Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast."
- 2 0
-
2018-05-30 19:52
Gdańscy urzędnicy są tak zapracowani
że nie mają czasu oglądać reklam tv.
- 0 1
-
2018-05-30 19:38
chyba sezon ogórkowy w pełni
mieszkam w Gdyni a nawet bym się nie domyslił ,że w reklamie "występuje" miasto
gdyby nie tytuł to nawet bym nie zauważył
a tak dwukrotnie obejrzałem reklamę
i chyba o to chodziło...
dałem się podejść jak dzieciak- 6 1
-
2018-05-30 19:38
Gdyby użyli nazwy miasta, to zaraz dostaliby nakaz zapłaty za użycie nazwy.
Taki Gdańsk słynął z tego, że urzędnicy z UM uważali się za właścicieli nazwy miasta. Były takie przypadki, a Lidl chce zarabiać, a nie ciągać się po sądach.
W Gdyni urzędnicy od Szczurka muszą sobie uświadomić, że Lidl ma was w d.... zrobiliście za scenę i nic od tej sieci nie wydoicie.- 3 1
-
2018-05-30 18:12
pierwszy raz obejrzałem tę reklamę i muszę
powiedzieć że denerwuje mnie głos tej pani.
ale w sumie to nie mój problem- 7 0
-
2018-05-30 17:37
zwisa mnie to
- 6 0
-
2018-05-30 12:51
Abstrahując od tego kto zapłacił, (1)
to co złego jest w mleku w proszku w jogurcie ?
- 3 3
-
2018-05-30 17:00
w procesie produkcji mleka w proszku powstają szkodliwe związki, tzw. oksysterole - utlenione pochodne cholesterolu. Udowodniono, iż zwiększają one ryzyko zachorowania na miażdżycę. Część badań wykazała również sprzyjanie nowotworom piersi i skóry.
- 5 2
-
2018-05-30 12:03
I z czego się cieszycie? (11)
że GA nic nie zapłaciła? To LIDL powinien zapłacić miastu za wykorzystanie wizerunku w swojej reklamie. Wszystko to jakoś stoi na głowie.
- 103 35
-
2018-05-30 12:05
to gdynia powinna zapłacić za to ze wystapiła w reklamie (9)
a nie np: Zoppot czy Danzig
- 5 5
-
2018-05-30 13:18
tępi gdańszczanie (3)
oddychajcie spokojnie - bez zajadów od jadu!
- 4 6
-
2018-05-30 13:27
O. (2)
Eko Dolinę niedaleko Kłeleczkowa zamknęli?
Zawsze jest jeszcze mączka rybna w centrum miasta- 4 4
-
2018-05-30 16:48
Mączkę rybną to masz we łbie.Tak myślałem, że jesteś przygłupi, ale nie podejrzewałem, że aż tak.
- 0 1
-
2018-05-30 16:09
Przyjedź wreszcie do Gdyni i nie opieraj się na opiniach kolegów którzy jeżdżą tam po złom.
- 2 2
-
2018-05-30 12:08
Jakby to była reklama Lidla z Gdańskiem, to by pokazali Danzig w 1933 r. jak po ulicach miasta latają ludzie z NSDAP. (4)
- 8 8
-
2018-05-30 13:14
Albo Gdynię jak powstawała (3)
Gdańsk był pięknym i znanym miastem a Gdynia wioską rybacką
- 5 4
-
2018-05-30 14:35
Przynajmniej... (1)
...nigdy nie śmierdziała ściekami i szadółkami
- 5 4
-
2018-05-30 14:50
wcale nie śmierdzi
- 2 1
-
2018-05-30 14:24
Polską wioską rybacką.
- 4 1
-
2018-05-30 14:23
Jak przeczytałem linka na głównej, to myślałem, że artykuł będzie o tym, że Gdynia nie zadbała, by Lidl jej zapłacił za wykorzystanie wizerunku.
- 3 2
-
2018-05-30 12:02
to niemiecka sieć handlowa Lidl powinna zapałcić miastu za wykorzystanie wizerunku miasta(jaki on by nie był:))) (9)
- 181 35
-
2018-05-30 12:41
szczurek zakładaj pozew lidlowi. jak wygrasz to za kasę zbuduj jakiś pomnik albo zrób pokaz samolocików! (3)
- 17 9
-
2018-05-30 13:11
Gdynia jest tak zapuszczona że zawsze musiała dopłacać (2)
Żeby nie pokazywali dziur, skweru z lat 70., i innych żenujących wizytówek Gdyni
- 9 9
-
2018-05-30 13:39
wyjmij wreszce nos ze śmietnikai (1)
spójrz jaki świat w maju dookoła piękny! A Gdynia jaka ładna!
- 8 7
-
2018-05-30 16:43
Ten pucybut budynia siedzi mu między nogami, to jak ma świat widzieć.
- 1 2
-
2018-05-30 16:00
powinieneś napisać, że niemiecka nazistowska
i jeszcze pokrzyczeć o reparacjach
- 4 3
-
2018-05-30 15:25
pokazują Wasze miasto z pięknej strony za darmo a Wy jeszcze tego gościa co wciska jakiś kit o płaceniu plasujecie. Jeszcze ta wstawka o tym że firma niemiecka, no i co z tego???. Normalnie same zachłanne chytrusy z Was plusujący i tyle.
- 6 4
-
2018-05-30 12:24
dzięki szczurowi Gdynia wizerunkowo traci:( (1)
- 6 22
-
2018-05-30 15:17
edzio ruska pijawko, znów ci główka pękła
znów ci ropa z mózgu cieknie nosem?
twój bezsilny kwik i pusty jazgot
upiększa nam każdy dzień
kiedy miotasz się jak ryba wyciągnięta na brzeg- 4 4
-
2018-05-30 15:03
tak, zapłacić. Niedługo Ty będziesz musiał zapłacić gdy zrobisz sobie zdjęcie na tle Błyskawicy.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.