• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów między dzielnicami

Michał Sielski
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Bezpośrednie połączenia pomiędzy dzielnicami cieszą się w Gdyni dużą popularnością. Bezpośrednie połączenia pomiędzy dzielnicami cieszą się w Gdyni dużą popularnością.

Linia autobusowa pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że od marca autobusy będą tam jeździć niemal dwa razy częściej. Pojawią się też kursy w niedziele.



Korzystasz z komunikacji publicznej pomiędzy dzielnicami?

Autobusy linii 145 kursują pomiędzy Małym Kackiem a Karwinami od 2 stycznia 2016 roku. To bezpośrednie połączenie pomiędzy sąsiadującymi dzielnicami, dzięki któremu można dojechać tam bez żadnej przesiadki. Szybko zyskało więc uznanie w oczach mieszkańców, którzy przy okazji zaczęli uskarżać się na niewielką częstotliwość kursowania.

- Dzieci po szkole muszą czekać zbyt długo, więc można by chociaż w godzinach rozpoczęcia i zakończenia lekcji zwiększyć częstotliwość kursowania - apelował do nas pan Marcin, mieszkaniec Karwin.
Czytaj także: Kiedy kładka pomiędzy Karwinami a Małym Kackiem?

Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej wyszedł naprzeciw tym oczekiwaniom. W dni powszednie autobus będzie kursował do godz. 22. Zwiększy się jednak przede wszystkim częstotliwość w godzinach szczytu - pomiędzy godz. 6 a 9 oraz 14 i 19. Minibusy obsługujące trasę będą w tych godzinach odjeżdżać z przystanków co 15 minut.

W niedzielę autobusy będą jeździć pomiędzy godz. 10 a 18, a rozkład jazdy zostanie dopasowany do godzin odjazdów autobusów linii 181 w kierunku Sopotu.

W przyszłości planowane jest wydłużenie trasy - po przebudowie ul. Strzelców oraz uruchomieniu węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny, której budowa się właśnie rozpoczyna.

Opinie (134) 2 zablokowane

  • Na Pogórze Dolne więcej autobusów

    Może dać więcej autobusów jadących przez Pogórze Dolne. Tam sporadycznie coś jeździ, a jak już jedzie to cały zapchany, dorzucić nowe, albo zwiększych ilość tych już jeżdżących. Nie każdy jeździ samochodem. W weekendy też zwiększyć ilość autobusów. A 170 to go puścić długiego, a nie ludzie się tłoczą w krótkim, kiedy wracają po południu.

    • 9 2

  • Kiedy nowe sprawne autobusy (2)

    • 9 2

    • to nie gdansk, w gdyni sa i nowsze i sprawniejsze

      • 3 3

    • W 2018

      • 0 0

  • Ale chcą też zlikwidować zjazd na pętlę Chwarzno Sokółka (1)

    mimo że tam wsiada kilkanaście osób rano. 160 jeździ dopiero od 8:30! Jeśli z Zielenisza będzie trzeba iść aż na Sokoła to my rezygnujemy z zkm i z powrotem dojeżdżamy autem.

    • 16 2

    • Tak najłatwiej: jednym zabrać, a dać innym. I pochwalić się kolejnym sukcesem. Oczywiście linia 145 jest potrzebna, ale boję się, że za 2-3 lata ją też ograniczą, żeby mieć środki na cos innego.

      • 5 0

  • rzeczywiście sukces!

    Komunikacja w dużym mieście jeździ między dzielnicami- a gdzie ma jeździć? Może niech Gdynia oglosi że są wiaty przystankowe- to też bardzo nietypowe dla komunikacji MIEJSKIEJ

    • 23 1

  • przydałaby się linia pomiędzy Oksywiem a Pogórzem (3)

    z pętli 152 na pętle 194

    • 10 2

    • 198

      • 1 2

    • jezdzi, przeciez, i to zazwyczaj pusty (1)

      • 1 3

      • A całe dnie śledzisz kurs autobusu stąd wiesz, że jest pusty???

        • 0 0

  • "więcej autobusów między dzielnicami" (1)

    W tytule artykułu powinno być "więcej autobusów pomiędzy dwiema dzielnicami".

    • 25 0

    • pijarowa zagrywka :)

      • 8 1

  • A może byt takgimbus tam dać? Kładka nad torami też by ułatwiła życie. Na piechotę zdrowiej i bez korków.

    • 3 1

  • Innowacyjny ZKM Gdynia

    A gdzie biletomaty? Po za tym w systemie biletow jednoprzejazdowych nie sklonimy ludzi do przesiadek. Profesor i jego Gromada zatrzymali sie z mysleniem w latach 90-tych

    • 20 2

  • (4)

    A gdzie autobus z Pogorza Gornego na Chylonie w okolicach SKM?

    • 22 1

    • (2)

      Z Pogórza na Chylonię zawsze jechało się na dół autobusem 194, potem przesiadka na Obłużu Dolnym na coś co jedzie do ulicy Morskiej, a na Morskiej przesiadka na trolejbus i możesz wysiadać w dowolnym miejscu na Chylonii.

      • 2 6

      • Ta jest, przesiadka do przesiadki a potem przesiadka i na koniec przesiadka i już jesteś na miejscu. (1)

        • 4 0

        • No właśnie, a gdyby zrobili autobus na Chylonię to 10 min jazdy i jestem na peronie...

          • 4 0

    • Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie.Wstaję rano,za piętnaście trzecia. Latem to już widno.Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem,śniadanie jadam na kolację,więc tylko wstaję i wychodzę.
      -No ubierasz się pan
      -W płaszcz jak pada.Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
      -Aaaa...fakt.
      -Do PKS mam pięć kilometry.O czwartej za piętnaście jest PKS.
      -I zdanżasz Pan?
      -Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa.Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans.To jeszcze sobie obiad jem w bufecie.To po fajrancie już nie muszę zostawać,żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać ;))))

      • 1 0

  • 252 powinien częściej chodzić

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane