• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów między dzielnicami

Michał Sielski
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Bezpośrednie połączenia pomiędzy dzielnicami cieszą się w Gdyni dużą popularnością. Bezpośrednie połączenia pomiędzy dzielnicami cieszą się w Gdyni dużą popularnością.

Linia autobusowa pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że od marca autobusy będą tam jeździć niemal dwa razy częściej. Pojawią się też kursy w niedziele.



Korzystasz z komunikacji publicznej pomiędzy dzielnicami?

Autobusy linii 145 kursują pomiędzy Małym Kackiem a Karwinami od 2 stycznia 2016 roku. To bezpośrednie połączenie pomiędzy sąsiadującymi dzielnicami, dzięki któremu można dojechać tam bez żadnej przesiadki. Szybko zyskało więc uznanie w oczach mieszkańców, którzy przy okazji zaczęli uskarżać się na niewielką częstotliwość kursowania.

- Dzieci po szkole muszą czekać zbyt długo, więc można by chociaż w godzinach rozpoczęcia i zakończenia lekcji zwiększyć częstotliwość kursowania - apelował do nas pan Marcin, mieszkaniec Karwin.
Czytaj także: Kiedy kładka pomiędzy Karwinami a Małym Kackiem?

Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej wyszedł naprzeciw tym oczekiwaniom. W dni powszednie autobus będzie kursował do godz. 22. Zwiększy się jednak przede wszystkim częstotliwość w godzinach szczytu - pomiędzy godz. 6 a 9 oraz 14 i 19. Minibusy obsługujące trasę będą w tych godzinach odjeżdżać z przystanków co 15 minut.

W niedzielę autobusy będą jeździć pomiędzy godz. 10 a 18, a rozkład jazdy zostanie dopasowany do godzin odjazdów autobusów linii 181 w kierunku Sopotu.

W przyszłości planowane jest wydłużenie trasy - po przebudowie ul. Strzelców oraz uruchomieniu węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny, której budowa się właśnie rozpoczyna.

Opinie (134) 2 zablokowane

  • 121

    121 tez mógłby jezdzic częściej na Sokółkę,nie wspomnę już ze ciągle się spóżnia

    • 11 0

  • moim zdaniem (1)

    Warto było by tą linię wydłużyć nieco, do pętli przy skm redłowo - naprawdę dużo ludzi dojeżdża tam do okolicznych biurowców.

    A jeżeli można dodać coś dotyczącego mojej okolicy, to uważam, że najbardziej rozrastająca się obecnie okolica ( Chwarzno - Wiczlino) powinna mieć obecnie swoją pętlę. Powinny zostać do niej wydłużone kursy, które obecnie są do pętli na Karwinach.
    Do tego skomunikowanie Gdyni zachód ( Chwarzno - Wiczlino ) z północą ( Chylonia, Obłuże, Pogórze).

    To taka mała wskazówka dla niemotów z ZKM, choć wiem, że czasem to czytają i tak mają mieszkańców w głębokim poważaniu...ale próbować zawsze warto ;)

    • 11 2

    • połączenie Chyloni z Wiczlinem Ul, Fregatowa

      Popieram skomunikowanie Gdyni zachód ( Chwarzno - Wiczlino ) z północą ( Chylonia, Obłuże, Pogórze). Dużo osób wyprowadza się w te okolice (nowe dzielnice) a połączenie z Chylonią marne jak sprawdziłam parę autobusów rano w miarę szybko można dojechać w okolice Fregatowej z Chyloni a później przesiadki z czekaniem po 20 min i cały przejazd ok 1 godziny. A

      • 4 0

  • Ja jeżdżę 102 niestety co godzinę jest autobus w sobotę kursuje do 15 a w niedzielę nie kursuje, dlaczego? Mieszkam na samej górze więc ciżko.

    • 10 0

  • Autobus linii S do Pętli w Oliwie (1)

    Już od kilku lat proponuję przedłużenie Autobus linii S do Pętli w Oliwie.
    Mały koszt, i można to szybko wykonać.
    W razie awarii SKM jest alternatywa.
    Zgłaszałem tę sprawę do urzędów miasta Gdyni, Gdańska,
    ale nie chcą się dogadać między sobą.

    • 11 3

    • szczur nie chce tej lini.

      • 2 0

  • A kiedy będzie bezpośrednie połączenie Witomina z Sopotem?

    • 9 1

  • 252 powinien częściej chodzić

    • 4 0

  • Ale chcą też zlikwidować zjazd na pętlę Chwarzno Sokółka (1)

    mimo że tam wsiada kilkanaście osób rano. 160 jeździ dopiero od 8:30! Jeśli z Zielenisza będzie trzeba iść aż na Sokoła to my rezygnujemy z zkm i z powrotem dojeżdżamy autem.

    • 16 2

    • Tak najłatwiej: jednym zabrać, a dać innym. I pochwalić się kolejnym sukcesem. Oczywiście linia 145 jest potrzebna, ale boję się, że za 2-3 lata ją też ograniczą, żeby mieć środki na cos innego.

      • 5 0

  • Innowacyjny ZKM Gdynia

    A gdzie biletomaty? Po za tym w systemie biletow jednoprzejazdowych nie sklonimy ludzi do przesiadek. Profesor i jego Gromada zatrzymali sie z mysleniem w latach 90-tych

    • 20 2

  • A może byt takgimbus tam dać? Kładka nad torami też by ułatwiła życie. Na piechotę zdrowiej i bez korków.

    • 3 1

  • "więcej autobusów między dzielnicami" (1)

    W tytule artykułu powinno być "więcej autobusów pomiędzy dwiema dzielnicami".

    • 25 0

    • pijarowa zagrywka :)

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane