• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wielki remont ul. Morskiej

Michał Sielski
23 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Na takie widoki muszą przygotować się kierowcy jadący ul. Morską w stronę Rumi. Na takie widoki muszą przygotować się kierowcy jadący ul. Morską w stronę Rumi.

Rozpocznie się jeszcze w tym kwartale, a zakończy w przyszłym roku. Na ul. Morskiej zyskamy nową nawierzchnię, powstanie też droga rowerowa. Remont wymusił nie tylko słaby stan nawierzchni, ale także instalacja systemu zarządzania ruchem Tristar.



Które kryterium powinno być najważniejsze przy remontach dróg?

Wyremontowany zostanie odcinek ul. Morskiej od skrzyżowania z Kcyńską zobacz na mapie Gdyni do splotu z Chylońską II zobacz na mapie Gdyni. Kierowcy doczekają się m.in. nowej nawierzchni. Na tym odcinku będzie też funkcjonował inteligentny system sterowania ruchem Tristar.

- Sęk w tym, że korki na tym odcinku powodują głównie kierowcy, którzy chcą skręcić z ul. Morskiej i blokują pas. Ciekaw jestem czy Tristar wykryje, albo zrozumie, że jak ktoś stoi na skrzyżowaniu przy zielonym świetle, to chce skręcić - zastanawia się pan Władysław, kierowca z Cisowej.

Tristar ani nie wykryje, ani nie zrozumie. Na świecie nie ma jeszcze tak zaawansowanych systemów, które wykrywałyby włączony kierunkowskaz. Dlatego powstaną osobne pasy do skrętów.

- Bez nich skuteczność systemu byłaby znikoma. Dobudowane zostaną więc pasy skrętne, poprawiona zostanie geometria skrzyżowań, na całej długości trasa zyska nową nawierzchnię, a wzdłuż będzie nowa droga dla rowerów - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Zbudowana od nowa zostanie też kanalizacja deszczowa, która ma zapewnić odwodnienie drogi, nawet podczas tak intensywnych jak ostatnio ulew. Remont zacznie się jeszcze tego lata (kalendarzowego, oczywiście), najpóźniej na początku września. Wszystko zależy od sprawności przeprowadzenia procedury przetargowej, która jeszcze się nie rozpoczęła.

Wiemy już za to, że najniższa cena nie będzie jedynym kryterium przetargu. Część punktacji oferenci otrzymają za czas wykonania inwestycji. Droga będzie bowiem musiała być zwężana na czas prac, a to gwarantuje spore korki. Będą tym bardziej uciążliwe, że przebudowa będzie trwała także w 2013 roku.

- Czas będzie jednak punktowany na poziomie kilku procent. Ustawa o zamówieniach publicznych, a zwłaszcza praktyka jej stosowania i kontroli, nakłada na nas obowiązek oszczędzania publicznych pieniędzy. Jeśli miliony, które będziemy musieli zapłacić za przebudowę będą się zgadzały i różnice w cenach będą nieznaczne, zdecyduje zapewne czas realizacji. Nie możemy zwiększyć tej proporcji, bo narazilibyśmy się na zastrzeżenia kontrolerów - wyjaśnia Marek Stępa.

Opinie (135) 3 zablokowane

  • UM & Marbud & MTM ...

    • 1 0

  • wychodzi na to że Polska to cały świat. (1)

    Gdzie na świecie jest taki "super" system jak u nas?

    • 32 5

    • Testowany był w wielu miastach...

      wszedzie okazał się klapą, ale u nas się sprawdzi i miliony na niego wydane nie będą wywalonymi milionami w błoto :)
      Miło będzie poznać objazdy, małe osiedlowe drogi i takie tam, żeby ominąć korki... zawalidrogi i fotoradary... :)

      • 3 1

  • Kłopoty na Morskiej to pikuś w porównaniu do decyzji Wydziału Architektury, który (1)

    wydał pozwolenie na budowę kolosa Columbus na gdyńskim Witominie w odległości mniejszej od granicy działki niż to przewiduje Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 roku w .

    Trzeba było być chorym, albo bez wyobraźni, albo WYBITNIE ZŁOŚLIWYM , by wydać pozwolenie na budowę budynku ( w planach dom ma zostać obłozony drewnem) tak blisko innego budynku.

    Wspomniany budynek wielorodzinny zaciemni nie tylko mieszkania w najbliższym sąsiedztwie, rujnując ich wartość rynkową, także zaciemni, obniży komfort życia oraz odbierze ciepło pozostałym domom znajdującym sie w obszarze oddziaływania budowy. A w końcu mieszkamy na szerokości geograficznej Czeliabińska a nie Gibraltaru.

    Czy włodarzom naszego pięknego miasta zaczęła przyświecać idea postmodernizmu, zostali fanami Kuby Wojewódzkiego, a od rana do wieczora czytają Sarah Kane, słowem pokochali brzydotę, czy w związku z naturalnym starzeniem się ich organizmów zatracili poczucie harmonii i piękna?

    • 12 0

    • Kłusem to załatwili, łapczywi i nienasyceni,

      i zamietli galopem pod dywan, a nadzór budowlany, który ma na biurku kopię warunków zabudowy i kopię pozwolenia na budowę, mógłby zjawić się na miejscu zdarzenia choćby stępem, pooglądać tę perłę Pomorza, to arcydzieło sztuki budowlanej, ten nowy komponent krajobrazu przestrzennego miasta, który "okrasi" niegdyś jedną z najbardziej sympatycznych dzielnic Gdyni.

      I mógłby nadzór budowlany sprawdzić odległość od granicy działkii. Po prostu.

      • 4 0

  • No to się zacznie ...

    No to się zacznie ... znowu godzinę ponad z dworca do Sibeliusa ... dodatkowo na 100% chylońska też zakorkowana ... MASAKRA

    • 9 0

  • Stępa !- dokończ hajłej do swojego pryncypała Wojtaka na Wiczlino !.

    • 8 1

  • Pan Sielski Z z panem Stępą

    już wybudowali zaraz po Openerze skrzyżowanie Dąbka z Kwiatkowskiego , pan Sielski opowiada jakieś koszałki opałki o robotach na które nie ma rozpisanych przetargów i nie wiadomo kiedy będą tak, jak z ulicą Grota Roweckiego , 10 zł dla każdego kto zgadnie gdzie ona jest ? Wybudowali ją pan Naskręt z Sielskim

    • 7 0

  • Ha ha ha twórczość i piiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrr

    Pamiętajcie o kanalizacji , znów auta zamienią się w stateczki płynące w szlamie po ulicy......Zróbcie coś dla mieszkańców chylonii np. Podkop lub wiadukt na przejeżdzie kolejowym w kierunku pogórza......

    • 6 0

  • Proponuję by ten PesudoPrezydent Syępa udał się swoją limuzyną na OBŁUZE tu powstaje droga rowerowa, tempo litości, oczywiście realizuje MTM. Do tego skrzyżowanie Unruga z Kwiatkowskiego brakuje prawo skrętu przy okazji budowy drogi rowerowej wykopano krawężniki itp można było przy jednej pracy za niewielką dopłatą poszerzyć prawo skręt w Kwiatkowskiego. Niestety do tego trzeba ... no właśnie czego. Bo mi się wydaje, że w Gdyni wszyscy tak kombinują by budować jak najdrożej. Oczywiście dla MTM. Ponadto drobna uwaga estakada rowerowa za 11 mln po co i na co za 11 mln wybudowano by w Gdyni całą sieć dróg rowerowych. Ale wtedy takiej kasy nie zgarnąłby tylko MTM.

    • 9 0

  • ciekawe jak z jakością czy po roku studzienki zapadną się o 20 cm?Czy powstaną debilne przyciski uniemozliwiające przejście pieszym przez boczną poprzeczną ulicę jak to jest np na Grabówku?

    • 4 0

  • kanalizacja (1)

    Jeżeli zrobią ją tak "profesjonalnie" jak przy kalksztajnów to kolejne baseny po deszczach się pojawia. Czyżby Gdynia budowała aquapark:P

    • 11 0

    • To są darmowe myjnie do kół i podwozia. Tak należy to rozumieć : ).

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane