• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zamek błyskawiczny na Estakadzie Kwiatkowskiego

ms
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Gdyńscy policjanci wspólnie z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni oraz strażnikami miejskimi będą  instruować kierowców poruszających się po Estakadzie Kwiatkowskiego, jak jeździć stosując zasadę "błyskawicznego zamka".



Drogowcy na remontowanym odcinku estakady ustawili znaki informujące o zwężeniu drogi i wskazujące prawidłowe zachowanie kierowców dojeżdżających do zwężenia pasów jezdni. Wspólna akcja ma na celu upłynnienie ruchu i niwelację korków, które w czasie remontu są niezwykle uciążliwe dla mieszkańców Gdyni.

Na odcinku drogi, gdzie dochodzi do zwężenia pasów, kierowcy powinni maksymalnie wykorzystywać jezdnię, po której się poruszają, tak, aby przed zwężeniem płynnie jechać na tzw. "zakładkę".

Kierowcy poruszający się pasem, na który jadący z lewej lub prawej strony muszą wjechać z powodu zwężenia drogi, powinni umożliwić taki manewr, poprzez zachowanie odpowiedniej odległości i prędkości. Takie zachowanie wymaga od wszystkich użytkowników drogi współpracy i wyrozumiałości, ale jest to jedna z lepszych metod na niwelację korków, uciążliwych dla wszystkich kierowców.

Stosując zasadę "zamka błyskawicznego" unikamy sytuacji blokowania jednego z pasów, który podlega zamknięciu, a także maksymalnie wykorzystujemy całą dostępną do jazdy drogę.

Oto dlaczego na Estakadzie Kwiatkowskiego tworzą się korki. Gdyby kierowca niebieskiego golfa dojechał do końca pasa, na jezdni zmieściłoby się więcej samochodów.



Czytaj też: Policjanci będą pouczali kierowców na Estakadzie Kwiatkowskiego

Przypomnijmy: od początku maja trwa remont przegubów Estakady, który wymusił zmianę organizacji ruchu. Starsza część konstrukcji budowana była w latach 70. ubiegłego wieku. Jej spora część jest już w rozsypce, głównie z powodu zbyt ciężkich ciężarówek, które przez lata pokonywały tę trasę, wywożąc ładunki z portu. Po zamontowaniu wag w porcie, proceder został ukrócony, ale od naprawy nie było odwrotu.

Prace prowadzi firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września.
ms

Opinie (145) 2 zablokowane

  • Policja

    Kochani, a od czego jest Policja. Postawić jednego człowieka z drogówki i niech edukuje społeczeństwo, bo zaiste jest bardzo wiele do zrobienia w tej materii. Na dzień dzisiejszy widoczne aktywności stróżów prawa, to wypadki i ożywiona współpraca z p. Rostowskim. To mało, o wiele za mało...

    • 2 0

  • Pytanie zasadnicze : CZY POSTAWILI WŁAŚCIWY ZNAK ?

    Bo jeśli nie, to nauka ma taki sam sens jak instruowanie opon samochodowych jak mają jechać.

    • 1 0

  • jeszcze paru rzeczy przydałoby sie nauczyć. Ruszania spod świateł. Zielone i WSZYSCY ruszaja.

    Zjeżdżasz z ronda- dawaj kierunkowskaz, a nie jak wjeżdżasz na rondo (tak uczą w tylko słupsku)



    nie siedź wchujku na zderzaku i nie mrygaj, daj wyprzedzić tira. bo w końcu z****** sie i zyłka pierdząca ci pęknie, bo ty musisz zap obwodową 180/h autem mamusi.

    • 7 0

  • ZNAK JEST NIELEGALNY!

    Nie ma takiego znaku w kodeksie drogowym!
    To zielone światło dla cwaniaczków, bandytów i piratów drogowych!
    Nie dajcie się omamić! Powinien stać policjant i kierować ruchem w zależności od sytuacji i to 24 h na dobę!

    • 4 9

  • Powinien być postawiony inny znak - o dwóch pasach dla różnych użytkowników

    Jazda na wprost dla normalnych, jazda prawym pasem dla cwaniaczków, mięśniaków i kombinatorów.
    Nie dajcie się omamić zamiast rozwiązać problem kompleksowo stawia się durne znaki!
    To tak jak z dziurawą drogą zamiast ją wyremontować stawiam się znak ograniczający prędkość do 20 km.

    • 2 6

  • fajny znak, ale kierowcy tirów i tak nie załapią

    niestety ciężko idzie im myślenie. Wykształcenie ani inteligencja nie jest potrzebna do zrobienia prawa jazdy, a szkoda.

    • 3 0

  • bo wiekszosc kierowcow

    to ulomki,prostaki i chamy!!zaraz Ci odpowiedz"a wiesz ilae ja tu stoje"?druci cie nie wpusci nawet jak bedziesz mial go walnac w bok a trzeci Ci powie ze uznaje takiej jazdy tylko tak jak kazdy na koniec kolejki.a ja jednego nauczylem.wysiadlem,eyjalem z wozu,dalem w pysk,wsiadlem spowrotem i wcisnalem sie przed niego.wiecie jak szybko patrzac w tylne lustro nauczyl sie ludzi puszczac??no coz......inna metoda nie dziala

    • 1 0

  • Nie jest prawdą że zamek cokolwiek rozwiązuje (3)

    Przez jedną jezdnie w określonym czasie przejedzie stała liczba pojazdów. Jedna jezdnia ma taka przepustowość jaką ma i zamek jej nie zwiększa. W praktyce zamek powoduje że prawym pasem ludzie jeżdzą wolniej,nawet na zwężeniu i przepustowość maleje natomiast ci lewym pasem po dojechaniu do zwężenia wymuszają pierwszeństwo przejazdu w rzeczywistości prawy pas stoi albo porusza się jak slimak natomiast ci dojeżdzający z lewej poruszają sie w miare normalnie. Odbywa sie to ciekawie kiedy ktoś wpuści jednego z lewego pasa zaraz następny wyjeżdza przed tego wpuszczonego i on wpuszcza następnego i tu jest powód dlaczego prawy pas stoi a ci z lewego uważani sa za cwaniaków.

    • 1 7

    • twoja filozofia mnie powaliła i nawet nie będę się starał ci wytłumaczyć bo przypadek niereformowalny.

      • 3 0

    • Widać

      matematik ekonomysta y fylozof.

      • 0 0

    • czyli Twoim zdaniem nalezy zlikwidowac wszelkie drogi dwupasmowe jeżeli tylko przechodzą w jeden pas?

      • 0 0

  • taaaa zamek... żadko kiedy to działa. Przykładów każdy z nas miał chyba ze 100. Jak widzisz że jest zwężenie i jesteś na lewym i nie daj boże dojechałeś do końca to czekaj i ze 100 lat bo nikt cię nie wpóści bo jesteś cwaniak, za to jak ustawisz się na prawym za szybko to czekaj i kolejne 100 lat bo prawy się nie ruszy bo wciskają się w połowie. Co do trendów to nie ma, cham się znajdzie wszędzie.

    • 1 2

  • kierowca dla kierowcy wilkiem

    Komu słoma z butów wystaje, to widać na każdym kroku. Kierowcy (często wspierami przez media) uważają, że przepisy są nieżyciowe i należy je omijać - dotyczy to przede wszystkim ograniczeń prędkości, niewyprzedzania w miejscach niedozwolonych, blokowania skrzyżowań, parkowania na dwóch miejscach a czasem nawet na trzech itp. itd. Praktyka z krajów z kulturą motoryzacyjną niezbicie dowodzi, że uprzejmość wobec innych użytkowników się opłaca - jazda jest bardziej płynna, zmniejszają się korki, mniej jest stłuczek, a co za tym idzie wzrasta bezpieczeństwo wszystkich użytkowników. U nas zamiast życzliwości stawia się potem krzyże przy drogach i gaz wciska do dechy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane