• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?

Michał Sielski
15 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 11:51 (15 kwietnia 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Tak wyglądał (bez)ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego w piątkowe popołudnie.


W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.



Aktualizacja, godz. 11:50. Decyzja już podjęta. W porozumieniu z Zarządem Portu Gdynia, szefami terminali i przedstawicielami firm spedycyjnych przez najbliższe dwa tygodnie (do czasu uruchomienia zjazdu z estakady w ul. Hutniczą w pierwszych dniach maja) w godz. 15-17 obowiązywać będzie zakaz wjazdu na estakadę, opuszczających port samochodów o ciężarze powyżej 10 ton. W godz. 14-18 umożliwiony zostanie dla nich wyjazd z portu przez teren Elektrociepłowni.

***

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.

- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.

Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.

- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.

Czy równoczesne remonty kilku głównych dróg to dobry pomysł?

Remont nie byłby tak uciążliwy, gdyby nie fakt, że jednocześnie w mieście zablokowane są też inne główne drogi. Trwa remont al. Zwycięstwa przy Klifie zobacz na mapie Gdyni, zaczęła się przebudowa ul. Morskiej w Cisowej, a lada dzień ruszyć ma przebudowa ul. Chwarznieńskiej.

- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?

- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.

W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.

Do kiedy remont?

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni i w rejonie ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.

Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.

Opinie (356) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy wreszcie powstana........ (7)

    1. Tunel w Chyloni na Polnocnej.
    Co takiego uniemozliwia wykonanie tego prostego i taniego tunelu. Ten tunel bylby w cenie nizszej niz kladka dla rowerow na Obluzu.
    Wysoko polozone torowiska az same prosza sie
    o szybkie wykonanie przejazzdu pod nimi.

    2. Wiadukt nad Pucka (miedzy Hutnicza i Unruga)
    Czy tak wielki problem stanowi wbicie tych kilku pali i wybudowanie przyczolkow.
    Zwlaszcza, ze w tej chwili jeszcze jest tam wolna przestrzen i nikt nie bedzie protestowal.

    2. Tunel, badz most zwodzony czy obrotowy z Gdyni na Oksywie.
    Jakiz to problem sieknac most obrotowy.
    Przeciez to sie obraca maksymalnie od 1 do 2 minut. Nic dluzej.
    Ruch statkow jest wciaz niewielki, most wiec obracalby sie raz na godzine, moze na dwie.
    I to tylko na kilka minut.
    O co chodzi ???

    Panie Prezydencie, Pan jestes przeciez doktorem prawa, pozostali zastepcy tez konkretne wyksztalcenie maja.
    Dlaczego Wy tak topornie (nie)myslicie i (nie)dzialacie.
    Przeciez ta Wasza polityka to jest skandal, jak mozna zwlekac z tak waznymi dla miasta inwestycjami?

    Czemu Wam tak ciezko to (nie)inwestowanie przychodzi?
    Przeciez jakby powyzsze inwestycje wykonac,
    to przedsiebiorcy sami by sie pchali do dobrze skomunikowanej Gdyni, a pieniadze same by plynely strumieniem do kasy miasta.
    No niestety, trzeba wpierw poniesc konieczne koszty
    i wybudowac niezbedne drogi dojadowe dla latwej obslugi przyszlych i obecnych przedsiebiorstw.
    Mamy mase terenow pod przyszle inwestycje, ale nie ma jak do nich sprawnie dojechac.

    O co Panie Szczurek do chol....chodzi, czy to jakies Wasze animozje polityczne to powoduja ???

    Dzialajcie, budujcie i nie czekajcie az inni zbuduja, bo OPAT najlepiej to oczekiwanie obrazuje.
    Inni maja nas w d*p.. a nasze problemy wciaz pozostaja.
    OPAT NIGDY NIE POWSTANIE, A BYNAJMNIEJ DOPOTY, DOPOKI GDYNIA RUMIA REDA NIE ZACZNAC LIZAC.....MARSZALKOWI WOJEWODZTWA ALBO JESZCZE WYZEJ.
    NIESTETY, NIE LUDZCIE SIE PANSTWO.

    NAJLEPSZYM PRZYKLADEM PREZYDENT ADAMOWICZ.....

    Czas by wreszcie te prawde wszyscy zrozumieli
    Pozdrawiam Wszystkich
    pokazujekonale potem to sie zwroci z nawiazka

    • 32 3

    • Musisz być b. młody, nie znasz mentalności prawników

      ...

      • 0 0

    • dodaj jeszcze

      4. Tunel i droga za C.H. Klif
      (ul. Wielkopolska - Sopot)
      5. Nowa ul. Kontenerowa do ul. Puckiej i dalej do Hutniczej i OPAT

      • 3 0

    • Budyń to bardzo zły przykład do naśladowania (1)

      ten facet potrafi tylko podatki podnosić. obecnie podniósł je już tak wysoko, że coraz więcej ludzi przestaje je płacić, bo ich zwyczajnie na to nie stać (mówiąc w żargonie, Budyń minął wierzchołek krzywej Laffera). to tak jest, że w którymś momencie dalsze podnoszenie podatków = coraz mniejsze wpływy do kasy miasta. ale pan Budyń jeszcze tego nie zatrybił, przez co naraża mieszkańców Gdańska na konflikt z prawem

      • 3 3

      • Nieprawda

        W Gdańsku dużo dróg się buduje. Za mało się remontuje istniejące, ale nowe się buduje.

        • 4 0

    • Tja (2)

      Albo pkt 1 albo 2, bo oddalone od siebie o kilometr tylko. Na dwa projekty obawiam się, że kasy zabraknie.

      • 0 0

      • powyzej sa opisane dwa skrzyzowania z roznymi torowiskami, (1)

        ktore lacznie stanowia jedna calosc, tj.
        droge dojazdowa z Chyloni na Pogorze.
        Dobrze jest napisane i tak powinni zbudowac.

        • 1 0

        • Faktycznie. Sorrki, za szybko czytałem ;)

          Zwracam honor :)

          • 0 0

  • (3)

    Dla kumatych kierowców z rejonu Chylonii i Cisowy,po co stoicie po 15-25 minut na Morskiej w stronę Gdyni,albo i w stronę Cisowy? Jadąc Morską w stronę Gdyni można skręcić przy skrzyżowaniu z Chylońską w prawo,tj ulica zdaję się Władysławskiego,zaraz w lewo w Mławska,potem Działdowską do góry aż do przejazdu pod Estakadą,jedziemy wzdłuż Estakady ,skręcamy w prawo w Orlicz Dreszera i później w Komandorską z niej możemy zjechać przy Szkole Morskiej,albo jechać dalej w Kapitańską a z niej już wyjazd na Warszawską i Morską. Z Gdyni jadąc oczywiście odwrotnie. Na prawdę można zaoszczędzic 15-20 minut spokojnie.

    • 4 1

    • Mądrala.

      Mieszkam na Działdowskiej i od chwili remontu estakady tacy mądrale jak Ty jeżdżą mi pod oknami, a w godzinach szczytu nie mogę wyjechać ani wjechać na własną posesję, korek z góry na dół i odwrotnie!

      • 1 0

    • Cicho!

      Ten objazd też chcesz zakorkować? Żona mnie zabije jak się na obiad spóźnię.

      • 3 0

    • tjaaa i na samym końcu wyjeżdżamy pod Pałacem Kultury w Warszawie

      • 8 1

  • przejazd kolejowy na Puckiej

    trochę by się odkorkowało gdyby zwiększono przepustowość przejazdu kolejowego na ul. Puckiej / zjazd z Hutniczej. Niestety tam też już czeka się coraz dłużej.

    • 5 0

  • Winny jest gryzoń Szczuro-podobny i jego "klika" panująca :(

    Od 20 lat czekam na przejazd przez tory kolejowe w Cisowie/Chyloni. Wtedy Pogórze, Chylonia, Oksywie, Obłuże, Cisowa, Grabówek miały by alternatywę wobec remontowanej Estakady Kwiatkowskiego.
    Ale nie: Szczurek woli budować wszędzie tylko nie w dzielnicach północnych. Mojego głosu nigdy już nie dostanie.
    Kto się przyłączy?

    • 13 0

  • Winny oczywiście brak :( (7)

    Po co w takim razie inżynier ruchu, osoby odpowiedzialne za organizację na drogach itd. skoro nie potrafią dobrze zaplanować remontu estakady.

    • 101 11

    • Światła (4)

      Jechałam w piątek w obie strony Morską. Tragedia - korek prawie się nie przesuwa. A wszystkiemu winne... światła pod Estakadą! To tam korek po prostu się kończy. Ale skoro czerwone światło pali się ponad 3 min. a zielone niecałą minutę, to jak ma nie być korków?

      • 14 1

      • Dokładnie! (2)

        Podczas gdy Morska stoi Estakadą nikt nie jedzie. Zielone światło na Morskiej pali się zdecydowanie za krótko! Średnio 20 minut do pół godziny stania i to poza godzinami szczytu.

        • 3 1

        • (1)

          chyba odwrotnie.. w niedziele stalem w korku na estakadzie a na morskiej bylo pusto

          • 3 0

          • Niestety nie zawsze odwrotnie.

            Dziś trasa autobusem 197: Stanie między Działdowską a wjazdem na Estakadę ok 14:30 - 10 minut, później na samej estakadzie płynnie, problem przy zjeździe (w miejscu gdzie się na Wiśniewskiego wjeżdża). Ostatecznie autobus miał ok. 15 minut opóźnienia. Droga powrotna Oksywie - Cisowa po 19 też w miarę płynna, na Estakadzie staliśmy może z 3 minuty. Za to Morska widać zakorkowana w kierunku estakady z obu stron.

            • 0 0

      • Jechałem w sobotę i to o godz 12 i też był korek

        Strach pomyśleć co będzie jak turyści się zjadą.
        A estakadę zamknęli a ja tam jeszcze człowieka nie widziałem. Ciężarówki z portu puszczą w innych godzinach niż 15 i 17? To fajnie... Znaczy rozumiem korki będą od 7 rano do 20stej?

        • 9 1

    • do rozwiązania problemu potrzebne jest myślenie nie tylko inżynierskie

      trzeba szukać niestandardowych rozwiązań - mogą powstać w ramach okrągłego stołu komunikacyjnego. Można zaprosić na spotkanie na przykład matematyka, do tego kierowcy. Jemu na przykład korki nie przeszkadzają, ale może policzy jakieś wielkości i zaproponuje rozwiązanie: helikopter dla każdego.

      • 6 0

    • są winni

      winni są kierowcy którzy te korki produkują. powinni sie przesiąść do komunikacji publicznej na czas remontu. oczywiście Ci którzy mogą...

      • 8 6

  • to niemożliwe, aby ktoś za to nie "beknął"

    a właściwie wszystko jest możliwe...Tyle tysięcy mieszkańców mieć "gdzieś" ? Chyba nie lubię już Szczurka...

    • 10 0

  • Rozwiązanie jest proste!!!

    ruch z Morskiej poprowadzić po staremu a prace prowadzić na 1/2 lub 2/3 szerokości jezdni i po problemie. Znika objazd na Hutniczą a na obwodnicę ruch idzie górą.

    • 2 0

  • Postawic ITD na wyjezdzie z portu

    i problem ciezarowek korkujacych estakade w godzinach szczytu rozwiąże sie sam. Który normalny kierowca przestrzegajacy AETR bedzie pchal sie w korki i tracil czas jazdy, chyba ze ma zapiety magnes. A wiadomo ze jazda z kontenerem po kraju to jazda na wydre.

    • 2 0

  • W ogóle idea portu jest niesłuszna, bo wywodzi z sanacyjnej Polski

    Zamknąć. Zasypać i przywrócić istniejące kiedyś pastwiska w Dolinie rzeki Chylonki.

    • 4 0

  • Panie Stasia i Szczurek

    dajcie już odpocząć Gdyni - ODEJDŹCIE!!!!!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane