• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zmiany na zjeździe z estakady

Patryk Szczerba
9 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.

Z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na OksywieMapka można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem. - Docelowa organizacja ruchu jest opracowywana - zapowiadają urzędnicy.



Czy zaproponowane zmiany zmniejszą zatory na zjeździe z estakady?

Przypomnijmy, że ostatnie zmiany na skrzyżowaniu estakady z ul. Unruga wprowadzono jesienią zeszłego roku, przy okazji wydłużenia buspasa do łącznicy z ul. Kontenerową.

W grudniu informowaliśmy, że znaki są nieczytelne, przez co kierujący mylą się. ZDiZ obiecał, że oznakowanie poprawi się.

Zmiany w ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego. Zmiany w ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego.

Kolejne zmiany



Jeżdżący tamtędy mieszkańcy zwrócili uwagę, że ostatnio nastąpiła kolejna zmiana. Władze miasta tłumaczą, że wnioskowali o nią kierowcy, stąd żółte elementy, oznaczające tymczasową organizację ruchu i pozwalające na skręt z dwóch pasów.

Warsztaty samochodowe w Trójmieście



Jednocześnie na sygnalizatorze zlikwidowano "zieloną strzałkę", co zakorkowało skrzyżowanie. Nie spotkało się z entuzjazmem zmierzających tym odcinkiem kierowców. Urzędnicy odpowiadają, że zostali do tego zobligowani przepisami.

Sygnalizator ze zdemontowaną "zieloną strzałką". Sygnalizator ze zdemontowaną "zieloną strzałką".

Urzędnicy: tymczasowe zmiany, wkrótce pomoże Tristar



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu. Obecnie trwa ewaluacja, która pozwoli podjąć decyzję o optymalnej organizacji ruchu na tym zjeździe - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie bez znaczenia jest fakt, że skrzyżowanie ulic Unruga - Kwiatkowskiego nie jest podpięte pod Tristar. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterownik sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamerę nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenie światłowodowe z siecią Tristar - dodaje Łucyk.
Trwają poszukiwania wykonawcy prac.

Miejsca

Opinie (157) 5 zablokowanych

  • Najlepiej by bylo

    Gdyby w tym temacie,zreszta jak w każdym innym, wypowiedzial się nasz nieomylny Kucyk.

    • 2 1

  • hehehe

    jakich włodarzy sobie Gdynia wybrała tak teraz ma ... po co narzekacie i marudzicie.

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Podobna sytuacja na zjezdzie w ul. Morską (3)

    Proponuje przywrócić dwa prawoskręty w ul. Morska na zjeździe z Estakady kiedyś było..
    Niech ktoś zobaczy ile samochodów zjedna w lewo o godzinie 15 a ile w prawo w kierunku Szczecina...

    • 88 8

    • Droższe, ale lepsze (2)

      Droższe, ale lepsze w tym miejscu rozwiązanie to dodatkowy pas łączący Hutniczą z Morską. Prawie codziennie jeżdżę tamtędy do pracy (jestem jednym z tych zjeżdżających z estakady w stronę centrum Gdyni) i widzę, że przeważająca część kierowców chce skręcić na Morską w stronę Rumi. Wielu z nich wyjeżdża od strony Hutniczej. Podejrzewam, że problem rozwiązałby częściowo, niedoczekany tunel pod torami na Puckiej. I prawdą jest, że do skrętu w prawo czeka z 30-40 samochodów, a w lewo lub prosto chce jechać od 5 do 15 około.

      • 10 2

      • A to juz niech pieniadze wyklada Rumia (1)

        Której 98% mieszkańców pracuje w 3city. Tak samo - nie było problemów korkowaniem Estakady dopóki deweloperka nie pobudowała biedamieszkań na Pogórzu (Morskie i inne). I teraz całe Kosakowo stoi, mieszkańcy Pogórza (dzielnicy) wkur wieni, a Gdynia ma płacić za co?

        • 2 6

        • Bzdury opowiadasz.

          Estakada stała w korkach jeszcze zanim powstały plany budowy Mistralu i innych osiedli.

          • 2 2

  • strzałka !!!!! (1)

    3/4 kierowców jadących środkowym pasem i skręcających w prawo wbija się później w pas na Oksywie. Jest ciasno i mało bezpiecznie. Te żółte malunki to jakaś bzdura. Tak jak wydłużenie bus pasa. Często nic nie jedzie a wszyscy stoją na środkowym. Myślenie niektórym sprawia duży ból

    • 8 3

    • Myślenie!!

      Oni nie myślą, tylko uczą się regułek na pamięć. Czyli taki robocopy z zapisanym programem.

      • 0 0

  • Może odpowiedzialni za organizację ruchu zauważą, (1)

    że to skrzyżowanie Unruga z Cechową zatyka zjazd z Estakady na Oksywie. Market zamknięty z rana, z Cechowej mało kto jedzie w lewo. Wystarczy przedłużyć wyłączenie świateł do 7.
    Na godziny popołudniowe i TriStar nie da rady.

    • 6 1

    • Nie zrobią tego!

      Chociażby z tego względu, iż te światła traktują jak spowalnianie ruchu, czyli tak jak leżące spowalniacze. To im na rękę

      • 0 0

  • Tak trzymać (2)

    Bardzo dobrze że nie ma tej strzałki a jest skręt z dwóch pasów. Ciemniaki nie wiedza że można korzystać z drugiego więc szybciej można ich ominąć.

    • 9 6

    • No rzeczywiście z Ciebie cwaniak

      Myśl tak dalej o sobie! Pewnie już bez prawa jazdy jeździsz.

      • 0 0

    • ...i zaraz za zakrętem utknąć próbując zmienić pas na prawy - ten do Oksywia.

      Cwaniaki powiadasz....

      • 3 2

  • Kiedyś już pisałem o tej strzałce (3)

    To mnie wyśmiali. Przepisy ! to zmieńcie przepisy.
    Droga wolna a ty stoisz - bo nie można!

    • 9 0

    • (2)

      Jakby droga była wolna to nie potrzebne by było czerwone światło. Poza tym tak - przepisy. Z sama strzałka w ogóle nie powinna istnieć ponieważ kierowcy nie potrafią się do niej prawidłowo stosować.

      • 0 3

      • Nie bo nie!

        • 0 0

      • Do PORDu też nie umieją - sugerujesz likwidację?

        • 0 0

  • gdyńskie ulice

    od lat nic się nie buduje, samochodów i osiedli przybywa a ulice bez zmian
    trzeba szukać nowego prężnego prezydenta

    • 4 0

  • (2)

    Hahaha..... Pomoże Tristar.... System za grube miliony, jest całkowicie bezużyteczny, jaki tristsr? Tristar, który miał pomoc rozładować korki, pomoc pojazdom komunikacji miejskiej, włączając dla nich zielone światło, w przypadku dużych opóźnień.... A jak ma się to obecnie. Autobus/trolejbus stoi w korku, opóźnienia 7/10 minut, wypada z korka i....... Na każdym skrzyżowaniu łapie czerwone...... Zwiększając dalej swoje opóźnienie.... Przez Gdańsk można pięknie przejechać zielona Falą w Gdyni? Od Kolibek w stronę centrum, ruszasz z czerwonego, by stanąć przy Klifie, następnie ruszasz, ale już przy Orłowskiej masz czerwone, później zatrzymujesz się na skrzyżowaniu z Wielkopolska i tak przez centrum, na Morska, Aż do Rumi i spowrotem.... I to wszystko dzięki systemowi, za które znajomy urzędnika wziął grube miliony, tylko nic nie działa...... A nie, działa.... Na podstawienTristara, kierowcy komunikacji miejskiej, są karani finansowo, za opóźnione/przyspieszone odjazdy i przyjazdy... No przecież jakoś hajs musi się zwrócić......

    • 9 0

    • Tristar?? Jaki Tristar! (1)

      Moje obserwacje z jazd z Gdyni w kierunku Gdańska:
      1. Władysława IV - nie da się przejechać jednym ciągiem - a najczęściej zatrzymują wszystkie światła po kolei.
      2. stoisz na czerwonym przy poczcie w Orłowie. Zapala się zielone, ruszasz by 50 m dalej zatrzymać się na czerwonym bo ... trolejbus wyjeżdza z pętli! Doprawdy nie można tego zsynchronizować?
      3. Oliwa - od skrzyżowania z Pomorską w zasadzie działa "zielona fala", i co z tego, jeśli zawsze zatrzymuje czerwone przy Oliwia Bussiness Center! I czerwone światło świeci tak długo, że nie wszystkie pojazdu zdążą przejechać!. A to jest tylko lewoskręt z Grunwaldzkiej do biurowców. W efekcie następny przymusowy postój na skrzyżowaniu z Kołobrzeską. Tego też nie da się zsynchronizować? Ewidentnie zrobione pod właściciela OBC!

      W sumie popieram tezę że :"znajomy urzędnika wziął grube miliony, tylko nic nie działa.." czyli kto miał zarobić, to zarobił!! A efektów i nie ma. I winnych tego braku efektów też nie. Ciekawe, że temat Tristara zniknął z mediów!. A wcześniej ile było piania i zachwalania, jakie to cudo...będzie !!

      • 1 0

      • Władysława da się przejechać na zielonej fali

        Jadąc 75-80 km/h

        • 0 0

  • Strzałka ma wrócić !!!!!! (1)

    Ogromna strata czasu bez strzałki !!!

    • 41 16

    • Dopóki Kwiatkowskiego pod górę nie będzie dwu jezdniowa nic tam za dużo nie pomoże.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane