• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zmiany na zjeździe z estakady

Patryk Szczerba
9 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.

Z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na OksywieMapka można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem. - Docelowa organizacja ruchu jest opracowywana - zapowiadają urzędnicy.



Czy zaproponowane zmiany zmniejszą zatory na zjeździe z estakady?

Przypomnijmy, że ostatnie zmiany na skrzyżowaniu estakady z ul. Unruga wprowadzono jesienią zeszłego roku, przy okazji wydłużenia buspasa do łącznicy z ul. Kontenerową.

W grudniu informowaliśmy, że znaki są nieczytelne, przez co kierujący mylą się. ZDiZ obiecał, że oznakowanie poprawi się.

Zmiany w ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego. Zmiany w ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego.

Kolejne zmiany



Jeżdżący tamtędy mieszkańcy zwrócili uwagę, że ostatnio nastąpiła kolejna zmiana. Władze miasta tłumaczą, że wnioskowali o nią kierowcy, stąd żółte elementy, oznaczające tymczasową organizację ruchu i pozwalające na skręt z dwóch pasów.

Warsztaty samochodowe w Trójmieście



Jednocześnie na sygnalizatorze zlikwidowano "zieloną strzałkę", co zakorkowało skrzyżowanie. Nie spotkało się z entuzjazmem zmierzających tym odcinkiem kierowców. Urzędnicy odpowiadają, że zostali do tego zobligowani przepisami.

Sygnalizator ze zdemontowaną "zieloną strzałką". Sygnalizator ze zdemontowaną "zieloną strzałką".

Urzędnicy: tymczasowe zmiany, wkrótce pomoże Tristar



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu. Obecnie trwa ewaluacja, która pozwoli podjąć decyzję o optymalnej organizacji ruchu na tym zjeździe - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie bez znaczenia jest fakt, że skrzyżowanie ulic Unruga - Kwiatkowskiego nie jest podpięte pod Tristar. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterownik sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamerę nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenie światłowodowe z siecią Tristar - dodaje Łucyk.
Trwają poszukiwania wykonawcy prac.

Miejsca

Opinie (157) 5 zablokowanych

  • (3)

    A wogole istnieje jakiś Tristal???? Zapraszam na przejazd ulicą Morska w godzinach szczytu, gdzie czeka na skrzyżowaniach i powoduje korki... Dużo by pisać, pieniądze wydane w błoto. Ps. Czy doczekamy się tunelu pod ul. Pucka czy Polnocna, to co robi Rumia???

    • 11 3

    • Tristar nie jest po to aby upłynnić ruch lecz by go spowolnić. Taka jest koncepcja łosi z katedry ruchu drogowego pg. uspokajanie ruchu, czyli korkowanie miasta. Tylko dlaczego robią to za pieniądze firm paliwowych. Teoria spiskowa?
      Wystarczy sprawdzić kto finansuje fundacje wydziału budownictwa lądowego. A my stoimy w korkach i spalamy paliwo

      • 0 0

    • Rolnicza. Dla pieszych zielone światło pali się 30 ( trzydzieści!) sekund!

      Jak ma na druga stornę przejść stary człowiek? A jest to dzielnica glównie dla ludzi w podeszłym wieku.

      • 0 0

    • Istnieje:

      Kiedyś żeby jadąc w górę trafić na zieloną falę na Władysława IV trzeba było utrzymać 70 km/h.

      Teraz 75 km/h.
      Sprawdzone.

      • 0 0

  • Samorządność - złodzieje pomysłu

    .

    • 1 0

  • Kiedyś (3)

    Kiedyś to przede wszystkim było mniej samochodów i nie ma co porównywać. UM to nie orły (selekcja negatywna do większości funkcjo urzędniczych) ale i tak by cudów nie zdziałali. Miasto nie jest z gumy, infrastruktura kosztuje a i tak nie ma prostego sposobu na ilość samochodów. Poza jednym: ograniczyć ilość samochodów. Oczywiście podróżny mając wybór stać w korku w autobusie albo samochodzie wybierze samochód, w skutek czego korek będzie większy. Wybór autobusu oznacza gorzej dla podróżnego a nieco lepiej dla innych (jeden samochód mniej na drodze). Dlatego potrzebne są zachęty w postaci dodania dodatkowych kosztów do wyboru samochodu żeby przeważyć równianie na rzecz komunikacji zbiorowej. Drogie parkowanie w mieście (a najlepiej wszędzie) i jego faktyczne egzekwowanie lub nawet opłaty na wjazd do miasta. Indywidualne podróżowanie samochodem jest zabójcze dla płynności ruchu i nie ma na to sposobu.

    • 2 9

    • Gdynianka

      Nie będę jeździć autobusem który już przy hali jest zapełniony po brzegi. Zachęcić mnie może tylko rozwiązanie , gdzie będę mogła swobodnie usiąść w autobusie. Oczywiście bez walki przy wejściu " kto pierwszy ten lepszy" . O tym należy myśleć . A nie o podnoszeniu cen za parkowanie.

      • 2 0

    • Polska mentalność .... (1)

      .... generalnie się zgadzam, ale w momencie kiedy twoje "zachęty" to zamiast darmowej komunikacji mają być utrudnienia dla samochodziarzy stało się jasne....
      ....polactwo przez ciebie przemawia, nadza narodowa zawiść i złośliwość.

      • 3 0

      • nie polactwo tylko taka jest niestety prawda. w bardziej rozwiniętych krajach zrozumieli to już wiele lat temu

        • 0 3

  • Kucyk odleciał

    "Planujemy wyposażyć sterownik sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamerę nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenie światłowodowe z siecią Tristar" co za bełkot jedno urządzenie wykluczające drugie, pewnie ten poszukiwany wykonawca z 10 baniek przytuli stąd taki rozmach

    C

    • 8 1

  • (1)

    A ja poproszę o przywrócenie zielonej strzałki przy wyjeździe z ulicy Nałkowskiej na ulicę Wielkopolską w Gdyni

    • 3 0

    • Ta strzałka została zlikwidowana bo kierowcy się nie zatrzymywali. Likwidacja słuszna.

      • 0 0

  • Stan umysłu (5)

    Włodarze Gdyni słuchajcie swoich wyborców tak jak oni was słuchali przed wyborami , a nie olewajcie ich durnymi pseudo ulepszeniami przy pomocy farby. Mam nadzieję, że to wasza ostatnia kadencja, i niestety zarządzać będzie psis. Sami do tego doprowadziliscie, a szkoda pani Śp. prezydent się w grobie przewraca, wstyd Wojtek.

    • 89 10

    • Jak w ich (tych nie wybranych) miejsce mają przyjść nowi "fachowcy" w rodzaju Horały, to ja wolę niech już zostaną ci, którzy choć farbą ale jednak coś próbują zrobić.

      • 2 2

    • Gdynia sie stacza...

      Pytanie co za głąb beknie za dziurawe jezdnie i czerwona fale. Gdzie są pseudoekolodzy?

      • 4 0

    • No właśnie posłuchali swoich wyborców (1)

      i durne rozwiązania trzeba zmieniać

      • 4 1

      • Szkoda, że nie słuchali przed wprowadzeniem durnych zmian.

        • 1 0

    • dopóki będzie szczurek lub ktoś z jego samorządności

      w Gdyni lepiej już nie będzie

      • 14 1

  • Kierowca

    I bardzo dobrze.Zielone strzalki są niepotrzebne powodują zagrożenie dla pieszych.Taką strzałkę trzeba zlikwidować przy zjeździe z Gryfa Pomorskiego na Chwaszczyńską / i tak rzadko kto może przy niej włączyć się do ruchu zwłaszcza teraz/.Ponadto dziwi mnie dlaczego nie ma dwóch pasów do skrętu w prawo z Różowej na Wielkopolską.Tam na jednym pasie są wiecznie korki a w lewo na dwóch pasach są pustki.Z tego korzystają cwaniacy,którzy jadąc pasem w lewo włączają sie a raczej wpychają w dlugą kolejkę uczciwych kierowców stojących na właściwym pasie.

    • 2 1

  • Kolejna rewolucyjna zmiana (1)

    mieszkańcy tańczą i śpiewają
    Kiedy remont Kwiatkowskiego od estakady do Dąbka? Na Ukrainie mają lepsze drogi na wsiach

    • 7 1

    • Na tym odcinku

      można by spokojnie po dwa pasy ruchu zrobić

      • 1 0

  • Jakimi mądrymi słowami operuje Łucyk. Problem zgłaszany w grudniu inkluzja po 9 miesiącach reakcja biurew. Mogłem powiedzieć że ewaluacja była infandybulowana chronosynklastycznia. jakkby powiedział Vonnegut

    • 2 0

  • hej

    ci myslacy urzedasy to do bani nic dobrego nie wymyslaja ze swarzeskiej na morska tyle sie pisze a dalej zator a jest miejsce wyciac kawalek chodnika i zrobic zjazd w prawo bez korkow

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane