• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zmiany na zjeździe z estakady

Patryk Szczerba
9 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.
  • Żółte oznaczenia na skrzyżowaniu estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga to - jak mówią urzędnicy - pilotażowa zmiana organizacji ruchu - w tym rejonie.

Z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na OksywieMapka można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem. - Docelowa organizacja ruchu jest opracowywana - zapowiadają urzędnicy.



Czy zaproponowane zmiany zmniejszą zatory na zjeździe z estakady?

Przypomnijmy, że ostatnie zmiany na skrzyżowaniu estakady z ul. Unruga wprowadzono jesienią zeszłego roku, przy okazji wydłużenia buspasa do łącznicy z ul. Kontenerową.

W grudniu informowaliśmy, że znaki są nieczytelne, przez co kierujący mylą się. ZDiZ obiecał, że oznakowanie poprawi się.

Zmiany w ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego. Zmiany w ruchu na estakadzie Kwiatkowskiego.

Kolejne zmiany



Jeżdżący tamtędy mieszkańcy zwrócili uwagę, że ostatnio nastąpiła kolejna zmiana. Władze miasta tłumaczą, że wnioskowali o nią kierowcy, stąd żółte elementy, oznaczające tymczasową organizację ruchu i pozwalające na skręt z dwóch pasów.

Warsztaty samochodowe w Trójmieście



Jednocześnie na sygnalizatorze zlikwidowano "zieloną strzałkę", co zakorkowało skrzyżowanie. Nie spotkało się z entuzjazmem zmierzających tym odcinkiem kierowców. Urzędnicy odpowiadają, że zostali do tego zobligowani przepisami.

Sygnalizator ze zdemontowaną "zieloną strzałką". Sygnalizator ze zdemontowaną "zieloną strzałką".

Urzędnicy: tymczasowe zmiany, wkrótce pomoże Tristar



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu. Obecnie trwa ewaluacja, która pozwoli podjąć decyzję o optymalnej organizacji ruchu na tym zjeździe - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie bez znaczenia jest fakt, że skrzyżowanie ulic Unruga - Kwiatkowskiego nie jest podpięte pod Tristar. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterownik sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamerę nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenie światłowodowe z siecią Tristar - dodaje Łucyk.
Trwają poszukiwania wykonawcy prac.

Miejsca

Opinie (157) 5 zablokowanych

  • Oszałamiający postęp (1)

    Do wielkich inwestycji drogowych w Gdyni służą już dwa kolory farb. Idziemy w tęczę?

    • 15 0

    • trzy kolory

      Biały,czerwony i żółty

      • 2 0

  • (3)

    A wogole istnieje jakiś Tristal???? Zapraszam na przejazd ulicą Morska w godzinach szczytu, gdzie czeka na skrzyżowaniach i powoduje korki... Dużo by pisać, pieniądze wydane w błoto. Ps. Czy doczekamy się tunelu pod ul. Pucka czy Polnocna, to co robi Rumia???

    • 11 3

    • Istnieje:

      Kiedyś żeby jadąc w górę trafić na zieloną falę na Władysława IV trzeba było utrzymać 70 km/h.

      Teraz 75 km/h.
      Sprawdzone.

      • 0 0

    • Rolnicza. Dla pieszych zielone światło pali się 30 ( trzydzieści!) sekund!

      Jak ma na druga stornę przejść stary człowiek? A jest to dzielnica glównie dla ludzi w podeszłym wieku.

      • 0 0

    • Tristar nie jest po to aby upłynnić ruch lecz by go spowolnić. Taka jest koncepcja łosi z katedry ruchu drogowego pg. uspokajanie ruchu, czyli korkowanie miasta. Tylko dlaczego robią to za pieniądze firm paliwowych. Teoria spiskowa?
      Wystarczy sprawdzić kto finansuje fundacje wydziału budownictwa lądowego. A my stoimy w korkach i spalamy paliwo

      • 0 0

  • PO wizycie

    Szczurek ze swoją ekipą zarazili się od Trzaskowskiego tyle, że ten drugi taśmą a ten pierwszy farbą - "i PO problemie" ...??

    • 3 3

  • (1)

    Problem to kierowcy d**ile, a nie skrzyżowanie. Mają dwa pasy do skrętu w prawo, a wszyscy jak barany okupują jeden.

    • 4 5

    • Problemem są d**ile komentatorzy, nie rozumiejący dlaczego tak jest...

      Rozwiązanie zagadki znajduje się na Unruga zaraz za skrzyżowaniem....

      • 4 0

  • Jak juz mamy Gdynia północ jak Amsterdam Nord

    Mamy nowe miasto, to moze miejmy i obszar zatoki jak bay area w usa.
    I kompleksy polaka się zamaskuje!

    • 1 1

  • Kiedyś (3)

    Kiedyś to przede wszystkim było mniej samochodów i nie ma co porównywać. UM to nie orły (selekcja negatywna do większości funkcjo urzędniczych) ale i tak by cudów nie zdziałali. Miasto nie jest z gumy, infrastruktura kosztuje a i tak nie ma prostego sposobu na ilość samochodów. Poza jednym: ograniczyć ilość samochodów. Oczywiście podróżny mając wybór stać w korku w autobusie albo samochodzie wybierze samochód, w skutek czego korek będzie większy. Wybór autobusu oznacza gorzej dla podróżnego a nieco lepiej dla innych (jeden samochód mniej na drodze). Dlatego potrzebne są zachęty w postaci dodania dodatkowych kosztów do wyboru samochodu żeby przeważyć równianie na rzecz komunikacji zbiorowej. Drogie parkowanie w mieście (a najlepiej wszędzie) i jego faktyczne egzekwowanie lub nawet opłaty na wjazd do miasta. Indywidualne podróżowanie samochodem jest zabójcze dla płynności ruchu i nie ma na to sposobu.

    • 2 9

    • Polska mentalność .... (1)

      .... generalnie się zgadzam, ale w momencie kiedy twoje "zachęty" to zamiast darmowej komunikacji mają być utrudnienia dla samochodziarzy stało się jasne....
      ....polactwo przez ciebie przemawia, nadza narodowa zawiść i złośliwość.

      • 3 0

      • nie polactwo tylko taka jest niestety prawda. w bardziej rozwiniętych krajach zrozumieli to już wiele lat temu

        • 0 3

    • Gdynianka

      Nie będę jeździć autobusem który już przy hali jest zapełniony po brzegi. Zachęcić mnie może tylko rozwiązanie , gdzie będę mogła swobodnie usiąść w autobusie. Oczywiście bez walki przy wejściu " kto pierwszy ten lepszy" . O tym należy myśleć . A nie o podnoszeniu cen za parkowanie.

      • 2 0

  • strzałka !!!!! (1)

    3/4 kierowców jadących środkowym pasem i skręcających w prawo wbija się później w pas na Oksywie. Jest ciasno i mało bezpiecznie. Te żółte malunki to jakaś bzdura. Tak jak wydłużenie bus pasa. Często nic nie jedzie a wszyscy stoją na środkowym. Myślenie niektórym sprawia duży ból

    • 8 3

    • Myślenie!!

      Oni nie myślą, tylko uczą się regułek na pamięć. Czyli taki robocopy z zapisanym programem.

      • 0 0

  • Portal zawsze na czasie XD (1)

    Ta zmiana pojawiła się chyba ze dwa miesiące temu. Dobry macie zapłon XD

    • 8 0

    • Używają Internet Explorera

      • 1 0

  • Może odpowiedzialni za organizację ruchu zauważą, (1)

    że to skrzyżowanie Unruga z Cechową zatyka zjazd z Estakady na Oksywie. Market zamknięty z rana, z Cechowej mało kto jedzie w lewo. Wystarczy przedłużyć wyłączenie świateł do 7.
    Na godziny popołudniowe i TriStar nie da rady.

    • 6 1

    • Nie zrobią tego!

      Chociażby z tego względu, iż te światła traktują jak spowalnianie ruchu, czyli tak jak leżące spowalniacze. To im na rękę

      • 0 0

  • ok

    Moim zdaniem jest to dobre rozwiazanie ze nie ma strzalki i z dwóch pasów można skręcać. Ludzie nie lubią zmian a ta jest dobra

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane