• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie chcą więcej kursów PKM na lotnisko

Michał Sielski
14 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni
  • Zbieranie podpisów pod petycją o zwiekszenie ilości kursów PKM do Gdyni

Gdynianie chcą większej częstotliwości kursowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z ich miasta. W ciągu jednego popołudnia udało się zebrać setkę podpisów poparcia dla tego żądania. We wrześniu będzie ich prawdopodobnie znacznie więcej, bo nie wszyscy gdynianie jeszcze wiedzą, że spośród 72 par pociągów, które kursować będą po linii PKM, do ich miasta dojedzie tylko pięć.



Czy z Gdyni powinno dojeżdżać więcej pociągów PKM na lotnisko?

- Zbulwersowała nas informacja, że w pierwszym okresie działania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej połączenie Gdyni z lotniskiem obsługiwać będzie zaledwie pięć par pociągów dziennie. Dla porównania w relacji z Wrzeszczem ma być 72 par pociągów w dzień powszedni. Przy tak niskiej częstotliwości połączeń pomysł budowy PKM z perspektywy Gdyni traci sens - podkreśla radny PiS Marcin Horała.
Pobierz skład pociągów PKM (PDF) na okres od 1 do 30 września.

Rozkład jest jednak tymczasowy, bo przebudowywana jest linia kolejowa 201 z Gdyni do Kościerzyny. Dopiero za kilka miesięcy poznamy więc jego ostateczną formę.

- Prace tam prowadzone, a także ruch pociągów regionalnych, uniemożliwiają wprowadzenie stałego cyklu PKM. Nie możemy się z naszym rozkładem rozpychać wśród innych przewoźników. Raczej powinniśmy współdziałać. Taki plan współdziałania pojawi się w momencie zakończenia prac na linii 201 - tłumaczył Bartłomiej Buczek, prezes SKM, która będzie przewoźnikiem na linii PKM.
Prowizorki są u nas najtrwalsze

Po zakończeniu prac, które mają na celu skrócenie dojazdu z Kościerzyny do Gdyni, zmieni się cały rozkład na kolei. Jego szczegóły poznamy jesienią, a wdrożony ma być 13 grudnia. Dlaczego więc działacze PiS już dziś protestują?

- Są zapowiedzi, że z czasem połączeń będzie więcej, natomiast dysproporcja jest tak rażąca, że nawet np. dwukrotne zwiększenie niewiele zmieni. Poza tym prowizorki mają u nas tendencję do bycia najbardziej trwałymi. Dlatego dzisiejszą akcją chcemy zwrócić uwagę mieszkańców Gdyni na ten problem oraz pokazać władzom województwa, że kolejny przypadek dyskryminowania Gdyni nie przejdzie cicho - podkreśla Marcin Horała.

Miejsca

Opinie (350) ponad 10 zablokowanych

  • Operatorem... (10)

    ...jest SKM,a ile Gdynia daje dofinansowania? Zdaje mi sie ,że mniej niż ...Sopot czy też Wejherowo.No to niech sobie chce.....

    • 106 70

    • Dofinansowanie do operatora idzie nie wprost, tylko poprzez dofinansowanie do biletów.

      SKM nie jest własnością miast Trójmiasta, tylko podpisuje umowy na dofinansowanie wynikające ze zniżek, jakich SKM udziela podróżnym.
      W związku z tym każde z miast, do których SKM dojeżdża, dopłaca tyle, ile wynika z zakupionych biletów okresowych i (szacunkowo, bo nie ma pełnej kontroli nie licząc biletomatów i kas) jednorazowych.

      • 0 0

    • (3)

      Kasa poszła na kolejkę na kamienna gore. Nie stać nad

      • 33 22

      • Do której wiecznie są kolejki. (2)

        Widać się ludziom podoba.

        • 21 13

        • kolejki miarą sukcesu. (1)

          PRL dobrze pamiętam i rodzimy handel przeżywał ogromne sukcesy non-stop

          • 8 7

          • W Gdyni buły w PRL-u zapchane sklepy,

            bo w przeciwieństwie do tych gdańskich nie miały pustych półek. Wie o tym każdy gdańszczanin który ma co najmniej 40 lat.

            • 0 0

    • Gdynia "zdaje się daje" większe dofinansowanie. (3)

      Wejherowo daje bo wtedy w ogóle by SKM tam nie dojeżdżała. Jakby Sopot nie płacił Gdyni i Gdańskowi za obsługę autobusami to by tam tylko riksze jeździły. Bez Gdyni SKM-ki by nie było.

      • 24 14

      • Była by.... (2)

        ...do Sopotu....bo Niemcy tak przygotowali obiekty inżynierskie.Tylko teren FSD a dalej furmanką.

        • 11 10

        • No popatrz ci niemce to takie super a te cholerne polaki na złość w 10 lat postawili cały port i miasto. (1)

          No ale te niemieckie to lepsze. Tęskno do niemieckiego buta.

          • 21 15

          • co się dziwisz gdańskim

            folksdojczom. Przed wojną i w wojnę Gdynię i Gdynian gnębili i za rządami PO chcą tego samego ?

            • 6 6

    • Co racja to racja...

      Polityka prokomunikacyjna Gdyni w ostatnim czasie woła o pomstę do nieba...

      • 3 3

  • o kut... normalnie witki i członki opadly. jak ma pociag jechac do gdyni? pod trakcje trolejbusowa sie podczepic? (1)

    • 13 12

    • Według horały pewnie na lawecie - powinniście z Gdyni go na tej lawecie wywieźć. .

      • 0 0

  • Hej Mr. Szczurek & Ms Horała (4)

    W pierwszym etapie budowy PKM w ogóle nie miała jeździć do Gdyni więc niech się cieszą z tego co mają, szczególnie, że póki co nic nie dołożyli do inwestycji.
    Tylko dlatego, że UE zwiększyła dofinansowanie rozpoczęto już w tym roku budowę przystanku w Osowie, a za rok zaczną może budować w Gdyni. Tylko gdzie te węzły transportowe Mr. Szczurek? Gdańsk wybudował kilka + tramwaj do Brętowa.

    • 44 24

    • to nieprawda... (2)

      perony Osowa, Karwiny, Stadion miały być wybudowane w tym roku! A przez to że PKM się spóźniła (póxniej to spóźnienie oddtrąbiła jako sukces, że to niby przyspieszenie) to w przyszłym roku będzie trzeba znów zamykac linię na potrzeby budowy peronów... absurd jaki zafundowała PKM w pale się nie miesci. Wynika z tego, że sensowne kursowanie pociągów do Gdyni będzie dopiero w 2017 roku!

      • 12 9

      • ...

        Opóźnienie nie jest wina PKM tylko PLK.
        Aktualnie ustalone kursy z Gdyni to nie "rozkład jazdy" a jedynie wyjazdy z pasażerami z bazy w Cisnej rano i powroty wieczorem.

        Normalny rozkład od grudnia a jak PLK łaskawie zbuduje wraz z Gdynia i River wszystkie perony (co ciekawe Rivera się chyba wycofała z budowy swojego na Wzgórzu) to wtedy rozkłady będą normalne, czyli grudzień 2016!! I nie będzie to "sukces horały", niestety.

        • 1 0

      • Gdańsk porażkę zawsze uznaje za sukces i głośno krzyczy

        Obecnie tunel pod M.Wisła miał być już otwarty a że się przeciągnął wpadli na szatański POmysł wydłużenia Drogi Zielonej i następny tunel pod Pachołkiem. Case za Śłowaciego też od UE wzięli a skończyli ją na ETC na Zaspie. itd, itp.

        Winna Gdynia no bo jest. Jak już pisał (po niemiecku) o tym honorowy Gdańszczanin GG (laureat Nobla)

        • 2 1

    • gdansk wybudowal kilka przystankow za pieniadze UE. Gdyni powiedzieli, ze maja sobie sami sfinansowac. Gdansk to jak partyjne PRL

      • 5 4

  • lotnisko Gdynia (1)

    Lotnisko w Gdyni ma sens. Tyle marynarzy codziennie musi się przewijać z Gdyni do Gdańska.

    • 2 0

    • Można by odpowiedzieć tym samym

      Ci ludzie są jacyś odporni na wiedzę, informacje i to co się wokół dzieje. Lotnisko będzie funkcjonować i częściej być aktywne po zakończeniu modernizacji i wypełnienia do 10 mln tego w Gdańsku

      • 0 0

  • Zakompleksieni "Gdańszczanie" (3)

    Prawdziwi Gdańszczanie mieszkają za Odrą. Wy jesteście słoikami i ich potomkami z Polski B, którzy zasiedlili to miasto po wojnie. Być może znalazło by się jeszcze trochę krasnoarmiejskich bękartów, bo wiadomo jak Was wyzwalano. Gdynia od zarania dziejów była miastem w 100% polskim i została zbudowana przez Polaków, których rodziny mieszkają tu do dnia dzisiejszego. Gdynia była dumą II Rzeczypospolitej i stała w opozycji do niemieckiego (później hitlerowskiego) Gdańska i Sopotu.

    • 11 5

    • A Gdynie kto zasiedlał jak nie Polska B i C? A że 15 lat wcześniej to niby lepszy się czujesz?

      • 1 2

    • To sobie

      w tej dumie Polskości wybuduj perony dla PKM

      • 2 4

    • Popieram

      Popieram na 100 procent,nic dodać nic ująć....

      • 6 2

  • przecież Gdynia ma dojazd. SKM z przesiadką we Wrzeszczu

    • 1 4

  • ... bo Król szczurów nie umie się dogadać

    ... bo Król szczurów nie umie się dogadać, tylko myślał, że wyda polecenie i się zrobi.

    • 2 3

  • gdanszczanin (13)

    Budyniowa ciufcia do budyniogrodu weźcie ja sobie do gdyni ba w ch... wezcie. Z tyle kasy metro by zrobili z wejcherowa do gdanska. Kto tym będzie jezdzil i gdzie

    • 32 116

    • byl projekt metra z Gdyni do Sopot i do Gdanska ! za Gierka w latach 70 byl wykonany taki projekt. (4)

      Nie wielu nawet o tym wie !. Nawet chyba analize gruntu i tzw. studium wykonali . Budowa metra miala sie chyba zaczac w 72 roku . Gierek byl nawet wtedy z wizyta robocza w Gdansku. .......Zdziwicie sie !!!........''Trójmiasto wreszcie doczeka się pierwszej linii metra. To już pewne. Już za kilka lat będzie można podróżować metrem.

      To już pewne. Za kilka lat po Trójmieście będzie można podróżować metrem. Budowa pierwszej linii metra, z Letnicy do Kamiennego Potoku, rozpocznie się w przyszłym roku.

      Podziemne kolejki będą zatrzymywać się m.in. na skraju Przymorza, koło Ergo Areny i pod placem Przyjaciół Sopotu.

      Walka o budowę metra w naszej metropolii trwała kilkanaście lat. Najpierw długo sceptyczne były władze Gdańska, które powtarzały scenariusz znany gdańszczanom starszej daty z czasów, gdy budowana była Pomorska Kolej Metropolitalna.

      Podobnie jak 40 lat temu Gdańsk próbował blokować budowę linii kolejowej do lotniska w Rębiechowie, tak teraz sprzeciwiał się projektowi "metra gdańsko-sopockiego", argumentując że tańsze byłoby przedłużenie do Sopotu linii tramwajowej z Jelitkowa. Nieoficjalnie wiadomo, że władze Gdańska uległy presji rządu - władze centralne miały zagrozić, że jeśli Gdańsk będzie blokował budowę metra, cofnięte zostaną fundusze na przebudowę Europejskiego Centrum Solidarności.

      Następnie inwestycję blokowali m.in. geolodzy, alarmujący że budowa tunelu dla pociągów spowoduje zagrożenie dla ujęć wody na Zaspie. Protestował też wojewódzki konserwator zabytków, który nie zgodził się na "zaśmiecanie" historycznego krajobrazu Sopotu wejściami do podziemnych stacji. Wszystko rozstrzygnęło się jednak w ubiegłym roku, gdy w referendum prawie 80 proc. mieszkańców Gdańska i Sopotu opowiedziało się za budową metra.

      Wczoraj postawiono kropkę nad "i". Porozumienie o współfinansowaniu budowy nowej linii podpisały władze woj. pomorskiego, Gdańska, Sopotu oraz spółki Koleje Pomorskie, powstałej z połączenia SKM, PKM i pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

      Nowa linia będzie niemal w całości poprowadzona pod ziemią, ale jej początek i koniec będzie połączony z istniejącymi trasami, po których kursują miejskie pociągi.

      Jeden wlot do tunelu będzie zbudowany w Letnicy, kilkaset metrów za PGE Areną w stronę Nowego Portu, drugi - w Kamiennym Potoku (nowe tory będą odłączać się od istniejących na wysokości przystanku Sopot Kamienny Potok, pociągi po estakadzie przejadą nad al. Niepodległości, a po jej drugiej stronie wjadą do tunelu).

      Na terenie Gdańska planowana jest budowa przystanków w następujących lokalizacjach: w rejonie pętli tramwajowej Brzeźno Plaża (do każdych z pięciu 200-metrowych wysokościowców, zlokalizowanych w rejonie pętli i mola w Brzeźnie, ma być wybudowane podziemne przejście do kolejki), przy skrzyżowaniach ul. Czarny Dwór i Dąbrowszczaków, Dąbrowszczaków i Jagiellońskiej oraz Chłopskiej i Pomorskiej. Kolejny przystanek powstanie na granicy Gdańska i Sopotu, pod Ergo Areną (do hali także zostanie wybudowane przejście podziemne).

      Na terenie kurortu przystanki mają powstać przy skrzyżowaniu ul. 3 Maja i Władysława Łokietka, pod placem Przyjaciół Sopotu oraz koło Hali 100-lecia Sopotu.

      Budowa metra ma się rozpocząć w przyszłym roku (w ciągu miesiąca ogłoszony zostanie przetarg), natomiast otwarcie całej linii planowane jest na 2051 r., czyli dokładnie 100 lat po otwarciu pierwszej linii dawnej SKM, z Gdańska Gł. do Nowego Portu.
      ...Szok co ?

      • 10 11

      • Przecież to tekst Dziennika Bałtyckiego

        Ze zmyślonymi informacjami przedstawiający wizje przyszłości

        • 2 1

      • znowu ktoś pomylił leki ... (1)

        • 8 7

        • tekst jest autentyczny a nie zmyslony !

          malo osob wie ze jest plan metra dla 3 city

          • 5 2

      • Masz wyobraźnię :)

        • 2 4

    • ales ty gupi

      • 0 2

    • (3)

      Gamoniu jeden po co metro jak mamy skm. Budowa tańsza. Poza tym w trojmiescie pod ziemia dużo wody, myśle ze technicznie jest to niemożliwe. Ja będę korzystał i wielu znajomych. Odkorkują sie ulice bo ludzie zamiast autami bedą z innych miejscowości do Gdańska śmigać koleją zamiast auta. Same korzyści gimbusie

      • 24 8

      • W Londynie też jest woda i jest metro . (1)

        A gamoniem i gimbusem jesteś Ty . O tym, jak ta kolej jest opłacalna , dowiemy się po pewnym czasie .

        • 3 16

        • A wiesz ile mieszkańców ma Londyn?

          Wszyscy mieszkańcy od Pruszcza do Wejherowa razy 10.
          Dlatego musieli budować i to na wielu poziomach.
          A jak chcesz się wypowiadać, to sprawdź na jakim gruncie jest ta wyspa.
          Dla uproszczenia zobacz brzegi.

          • 11 1

      • Technicznie jest możliwe, ale kompletnie nieopłacalne ekonomicznie.

        • 26 0

    • (1)

      Nie pisz o czymś, o czym nie masz bladego pojęcia. Koszt projektu II linii metra w Warszawie (6,1 km), to 5,92 miliarda złotych. PKM to koszt poniżej 1 miliarda.
      Poza tym pisze się Wejherowo jełopie.

      • 30 1

      • Drogie te projekty,

        ciekawe ile wykonanie.

        • 6 1

    • jakbyś społecznie wykopał tunele to by zrobili metro

      • 15 0

  • Trójmiasto

    Trójmiasto to jedno miasto!
    Tak !!! Trzeba pomyśleć o dojeździe do lotniska i z Gdyni i z Gdańska.

    • 2 3

  • Ale po co Gdynianie mieliby jeździć na lotnisko w Gdańsku? (6)

    Przecież miłościwie panujący J.E. Wojciech Bogusław Szczurek wybudował im własne w Kosakowie.

    • 15 19

    • ale budynio popaprancy z ue

      zablokowali ten pomysl.szkoda ze konkurencja dla btc nie zostala zablokowana

      • 3 2

    • (3)

      Gdybyscie gdanszczanie nie kablowali to dzisiaj to lotnisko by dzialalo. Donisiciele z gdanksa

      • 7 7

      • Ne tylko DONOSICIELE,

        ale i jacy BEZCZELNI typowy wschodni pomiot!!!!!

        • 3 1

      • (1)

        Gdyby zaczęło funkcjonować lotnisko w Gdyni zapewne zabralibyśmy wam wszystkich tanich przewoźników i byście płakali ze wasze lotnisko jest takie ubogie w loty, nierentowne. Jak wybudowaliście terminal kontenerowy to jakoś nikt z Gdyni nie poruszał tego tematu ale wy musicie podbudować swojego ego.

        • 7 4

        • Tak nie poruszaliście tematu, że wasz terminal GCT pienił się przeciwko inwestycji DCT Gdańsk.

          Gdynia z roszczeń i kłamstw

          • 4 3

    • Spadaj :-(

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane