- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (112 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (64 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (156 opinii)
Gdyński Dialog chce otworzyć Urząd Miasta
- Jest rzeczą niezrozumiałą i skandaliczną tryb funkcjonowania Urzędu Miasta Gdyni po pandemii - grzmią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu i zapowiadają, że jeśli wygrają wybory, to otworzą w pełni magistrat dla mieszkańców. W planach jest też decentralizacja urzędu, by mieszkańcy mogli załatwiać mniej pilne sprawy w dzielnicach, oraz utworzenie stanowiska rzecznika praw mieszkańców.
Aktualizacja 11 marca godz. 13:29. Po opublikowaniu artykułu otrzymaliśmy od urzędników stanowisko w sprawie.
- Urząd jest otwarty dla mieszkańców przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku czynne są sale obsługi mieszkańców w budynku głównym a w soboty także w Centrum Handlowym Riviera. Pod koniec ubiegłego roku została otwarta druga sala obsługi mieszkańców w budynku głównym. Przestrzeń została przystosowana tak, by sprawnie obsługiwać mieszkańców z zakresu chociażby przyjmowania wniosków o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego (urodzeń, zgonów, ślubów). Oprócz tego w nowej sali przeznaczone zostały stanowiska dla wydziału podatków, architektury oraz nieruchomości i geodezji. Jest też, podobnie jak w sali znajdującej się od strony al. Marsz. Piłsudskiego, biletomat, z którego można pobrać numerek na wizyty nieumówione. W centrum sali znajdują się wygodne kanapy wraz ze stolikami dla osób oczekujących. Nowa sala obsługi niebawem zostanie otwarta także w budynku przy ul. 10 Lutego - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Przypomnijmy:
- W czasach pandemii COVID-19 wprowadzono wiele obostrzeń związanych z pracą urzędów. Wszystko po to, by ludzie nie tłoczyli się w kolejkach i nie zarażali;
- Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w gdyńskim magistracie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem;
- Obecna organizacja pracy Urzędu Miasta ma usprawniać pracę i pomagać mieszkańcom, którzy umawiają się na wizytę.
Rok temu przedstawiciele magistratu przekonywali, że system rezerwacji ma dużo więcej plusów niż minusów i przyznają to nawet niektórzy sceptycznie podchodzący do tych rozwiązań mieszkańcy.
- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreślała Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Odmienne zdanie mają przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu. Przekonują, że urząd pracuje źle i jest po pandemii nieprzyjazny mieszkańcom.
- Sprawą absolutnie kluczową jest otwarcie Urzędu Miasta. Jest rzeczą niezrozumiałą i skandaliczną tryb funkcjonowania UM po pandemii. Najprawdopodobniej jesteśmy jedynym miastem w Polsce, gdzie zagrożenie pandemiczne jeszcze trwa. Sytuacja bulwersuje zarówno mieszkańców, jak i wielu urzędników. Postulujemy o natychmiastowe otwarcie Urzędu Miasta dla ludzi, którzy utrzymują go ze swoich podatków i tu załatwiają swoje sprawy. Jeśli obecne władze tego nie zrobią, zobowiązujemy się do tej zmiany po wyborach, jeśli uzyskamy wpływ na sprawy miasta - mówi Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta.
Nie ma kontaktu z władzami miasta
Podkreślają, że wszystko to składa się na brak kontaktu z władzami miasta.
- To nie powinna być trudność ani przeszkoda. W warunkach zamkniętego urzędu nią jest. Zwracam uwagę, że od wielu lat nie odbywają się otwarte spotkania z mieszkańcami - to też element otwartości, transparentności i lokalnej demokracji. Otwarte spotkania muszą być normą i być organizowane cyklicznie - mówi Mirosława Król, radna Gdyńskiego Dialogu.
Jednym z pomysłów jest powołanie rzecznika praw mieszkańców, którego zadaniem będzie reprezentowanie interesów i praw mieszkańców wobec urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych.
Rzecznik praw mieszkańców wyeliminuje nieprawidłowości
- Wdrożenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów prawa przy obsłudze interesantów pozwoli na wyeliminowanie nieprawidłowości i zwiększenie satysfakcji mieszkańców z usług świadczonych przez urząd. Rzecznik będzie miał kompetencję do prowadzenia czynności wyjaśniających w sprawach przyjęć interesantów oraz skarg i zażaleń w zakresie realizowanych zadań - uzupełnia Kosiorek.
Innym rozważanym pomysłem jest analiza możliwości stworzenia niedużych filii UM w niecentralnych częściach Gdyni tak, by część kluczowych spraw można było załatwić bez konieczności odwiedzania głównego budynku Urzędu Miasta.
Lokalne centra kontaktu w dzielnicach
- Warto poważnie potraktować utworzenie lokalnych centrów kontaktu. Mieszkaniec mógłby tam złożyć wnioski, może odebrać dokumenty, uzyskać kluczowe informacje, bez potrzeby jechania do centrum miasta. Naszym zdaniem przystanie sąsiedzkie są najnaturalniejszym miejscem dla takich funkcji, tam, gdzie przestrzeń na to pozwala - opowiada Aneta Banach, przedstawicielka Gdyńskiego Dialogu.
Gdynia wczoraj i dziś
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (223) 10 zablokowanych
-
2024-03-09 23:52
Nie ma problemu
Na rejestrację pojazdu umówiłem się na konkretną godzinę i nie miałem żadnego problemu. Więc prawdopodobnie komentarze typu# nie moge sie umówić piszą nieudacznicy albo osoby 70+
- 3 0
-
2024-03-10 13:02
Zaorać park centralny i zrobić bezplatny parking na 1 tys. samochodów.
- 0 1
-
2024-03-10 13:55
Paranoja
Żeby cokolwiek załatwić trzeba odczekać w kolejce do tel w informacji jeden tel dla wszystkich a po dodzwonieniu i tak sprawa nie załatwiona bo pani informuje że czas że koleżanka na urlopie że coś
- 0 0
-
2024-03-10 15:12
Agata Grzegorczyk żyje w świecie civud19
Ta kobieta Grzegirczyk chyba ma cały czas civid19 wraz z wszystkimi urzędnikami i zarażają innych jak zombie
- 0 0
-
2024-03-10 23:48
Jeżeli urzędnik
bedzie miał do mnie jakąś sprawę,czy będzie chciał abym coś wyjaśnił,niech do mnie zadzwoni i umowi się na domową wizytę. Przyjmuję od godz.12.00 - 14.00
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.