- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (51 opinii)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (39 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (343 opinie)
- 4 Tym muszą zająć się nowe władze Gdańska (278 opinii)
- 5 Rzut granatem i grochówka. Wojsko zaprasza (111 opinii)
- 6 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (91 opinii)
Gdyński Dialog chce otworzyć Urząd Miasta
- Jest rzeczą niezrozumiałą i skandaliczną tryb funkcjonowania Urzędu Miasta Gdyni po pandemii - grzmią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu i zapowiadają, że jeśli wygrają wybory, to otworzą w pełni magistrat dla mieszkańców. W planach jest też decentralizacja urzędu, by mieszkańcy mogli załatwiać mniej pilne sprawy w dzielnicach, oraz utworzenie stanowiska rzecznika praw mieszkańców.
Aktualizacja 11 marca godz. 13:29. Po opublikowaniu artykułu otrzymaliśmy od urzędników stanowisko w sprawie.
- Urząd jest otwarty dla mieszkańców przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku czynne są sale obsługi mieszkańców w budynku głównym a w soboty także w Centrum Handlowym Riviera. Pod koniec ubiegłego roku została otwarta druga sala obsługi mieszkańców w budynku głównym. Przestrzeń została przystosowana tak, by sprawnie obsługiwać mieszkańców z zakresu chociażby przyjmowania wniosków o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego (urodzeń, zgonów, ślubów). Oprócz tego w nowej sali przeznaczone zostały stanowiska dla wydziału podatków, architektury oraz nieruchomości i geodezji. Jest też, podobnie jak w sali znajdującej się od strony al. Marsz. Piłsudskiego, biletomat, z którego można pobrać numerek na wizyty nieumówione. W centrum sali znajdują się wygodne kanapy wraz ze stolikami dla osób oczekujących. Nowa sala obsługi niebawem zostanie otwarta także w budynku przy ul. 10 Lutego - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Przypomnijmy:
- W czasach pandemii COVID-19 wprowadzono wiele obostrzeń związanych z pracą urzędów. Wszystko po to, by ludzie nie tłoczyli się w kolejkach i nie zarażali;
- Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w gdyńskim magistracie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem;
- Obecna organizacja pracy Urzędu Miasta ma usprawniać pracę i pomagać mieszkańcom, którzy umawiają się na wizytę.
Rok temu przedstawiciele magistratu przekonywali, że system rezerwacji ma dużo więcej plusów niż minusów i przyznają to nawet niektórzy sceptycznie podchodzący do tych rozwiązań mieszkańcy.
- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreślała Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Odmienne zdanie mają przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu. Przekonują, że urząd pracuje źle i jest po pandemii nieprzyjazny mieszkańcom.
- Sprawą absolutnie kluczową jest otwarcie Urzędu Miasta. Jest rzeczą niezrozumiałą i skandaliczną tryb funkcjonowania UM po pandemii. Najprawdopodobniej jesteśmy jedynym miastem w Polsce, gdzie zagrożenie pandemiczne jeszcze trwa. Sytuacja bulwersuje zarówno mieszkańców, jak i wielu urzędników. Postulujemy o natychmiastowe otwarcie Urzędu Miasta dla ludzi, którzy utrzymują go ze swoich podatków i tu załatwiają swoje sprawy. Jeśli obecne władze tego nie zrobią, zobowiązujemy się do tej zmiany po wyborach, jeśli uzyskamy wpływ na sprawy miasta - mówi Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta.
Nie ma kontaktu z władzami miasta
Podkreślają, że wszystko to składa się na brak kontaktu z władzami miasta.
- To nie powinna być trudność ani przeszkoda. W warunkach zamkniętego urzędu nią jest. Zwracam uwagę, że od wielu lat nie odbywają się otwarte spotkania z mieszkańcami - to też element otwartości, transparentności i lokalnej demokracji. Otwarte spotkania muszą być normą i być organizowane cyklicznie - mówi Mirosława Król, radna Gdyńskiego Dialogu.
Jednym z pomysłów jest powołanie rzecznika praw mieszkańców, którego zadaniem będzie reprezentowanie interesów i praw mieszkańców wobec urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych.
Rzecznik praw mieszkańców wyeliminuje nieprawidłowości
- Wdrożenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów prawa przy obsłudze interesantów pozwoli na wyeliminowanie nieprawidłowości i zwiększenie satysfakcji mieszkańców z usług świadczonych przez urząd. Rzecznik będzie miał kompetencję do prowadzenia czynności wyjaśniających w sprawach przyjęć interesantów oraz skarg i zażaleń w zakresie realizowanych zadań - uzupełnia Kosiorek.
Innym rozważanym pomysłem jest analiza możliwości stworzenia niedużych filii UM w niecentralnych częściach Gdyni tak, by część kluczowych spraw można było załatwić bez konieczności odwiedzania głównego budynku Urzędu Miasta.
Lokalne centra kontaktu w dzielnicach
- Warto poważnie potraktować utworzenie lokalnych centrów kontaktu. Mieszkaniec mógłby tam złożyć wnioski, może odebrać dokumenty, uzyskać kluczowe informacje, bez potrzeby jechania do centrum miasta. Naszym zdaniem przystanie sąsiedzkie są najnaturalniejszym miejscem dla takich funkcji, tam, gdzie przestrzeń na to pozwala - opowiada Aneta Banach, przedstawicielka Gdyńskiego Dialogu.
Gdynia wczoraj i dziś
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (223) 10 zablokowanych
-
2024-03-08 11:22
Opinia wyróżniona
(22)
Umawianie wizyt na rejestrację samochodu to jakaś porażka. Jedna osoba na godzinę, podczas gdy rejestracja zajmuje 10 -15 minut. Co ci urzędnicy robią przez pozostałe 45 minut z każdej z 8 godzin pracy?
- 243 19
-
2024-03-09 22:03
Najlepsze
Że pośrednicy mają większość numerków idziesz i załatwiasz w 2 godziny.
Śmieszne jest to że UM dalej pracuje trybem pandemii
Tak samo jak śmieszna jest praca zdalna gdzie takie osoby często załatwiają swoje sprawy zamiast pracować.- 3 2
-
2024-03-09 10:45
Urzednicy nie chca z tego rezygnować
Takze oni i ch rodziny, znajomi beda głosować na szczurka. Czyli z 16 tysia głosów juz ma
- 6 1
-
2024-03-08 15:09
Przecież teraz można się umawiać i rejestrować samochód na bieżąco
Pobierasz tzw. numerek z dyspensera w na parterze urzędu i idziesz rejestrować grata. Oczywiście kiedyś tzw. numerki się kończą ale to chyba logiczne.
- 6 18
-
2024-03-08 13:29
gość (5)
Rezerwacja terminu wizyty- rejestracja pojazdu
Poniedziałek 11.03.2024 r. -Riviera - wolne miejsca 11.30-17.30
Więc jaki problem widzisz?- 14 13
-
2024-03-09 10:46
Wyborca tuska chce miec możliwość spacerowania PO urzedzie
Nie ważne czy ma jakąś sprawe do załatwienia
- 2 5
-
2024-03-08 14:02
(3)
W tej chwili żadnego, bo już samochód zarejestrowałam, natomiast to nie jest sezon na kupowanie samochodów. Przed wakacjami się zacznie. Ogólnie problem jest taki, że nawet w takim Żukowie możesz iść z marszu do wydziału komunikacji i sprawę załatwić, już nie trzeba się umawiać ( chociaż i tam z umawianiem się na rejestrację samochodów firmowych nigdy problemu nie miałam - wystarczyło zadzwonić i się umówić, nawet odbierali telefony ;) ), w Gdyni nadal pandemia.
- 16 2
-
2024-03-08 14:40
ile samochodów kupujesz w tym sezonie? (2)
- 5 8
-
2024-03-08 18:12
ja 4 ale jestem z Gdańska tam nie ma problemów (1)
takich problemów
- 8 1
-
2024-03-09 21:03
To prawda. Choc jestem z Gdyni to dowód osobisty
Corka wolała wyrobic sobie w Gdansku. Bez problemu, jakis rejestracji czy innych segregacji jak w jakims obozie. Z kolei sam robilem dowod w Gdyni i tez jakos nie było problemu ale to było lato. Ale najlepsze miejce np na nowy paszport to Wejherowo. W Gdyni jakas masakra
- 4 1
-
2024-03-08 13:19
Jeszcze parę lat temu
rejestracja samochodu była sprawnie przeprowadzana. Trzy lata temu próbowałem zarejestrować nowy samochód i to była katastrofa. W końcu zleciłem dealerowi za drobną opłatą. Sprawa została załatwiona błyskawicznie.
- 14 1
-
2024-03-08 13:01
Generalnie nic się nie robi.... A kasa leci..... Polecam....
- 13 3
-
2024-03-08 12:25
Właśnie wszedłem w apkę (12:20) i na przyszły tydzień jest 26 terminów (2)
Rano, po południu - jak kto woli. Tak więc nie wiem jacy handlarze czym tu handlują.
Na rejestrację samochodu masz 30 dni, trzeba się ogarnąć i zaplanować a nie wbijać w panice dzień przed do urzędu i jojczyć że hrabiego przyjąć nie chcą- 15 23
-
2024-03-09 21:04
Nie mam apki zadnej czy innego ajfona (1)
- 2 1
-
2024-03-11 10:55
to jak komentujesz?
- 0 0
-
2024-03-08 12:11
I jeszcze cwaniaczki handlarze potem sprzedają terminy bi wszystkie rezerwują
- 17 0
-
2024-03-08 11:56
kawusia i ploteczki (2)
- 15 9
-
2024-03-09 00:28
W meldunkowym nieustannie konsumpcja. Cztery kobiety i klient. Czeka aż panie przestaną jeść.
- 7 1
-
2024-03-08 12:59
Podobno człowiek sądzi innych według siebie.
Ty kawusiujesz i pączkujesz całymi dniami?
- 8 9
-
2024-03-08 11:46
rejestracja samochodu w UM Gdyni to jest hit
rejestracja elektroniczna, a zapisy są w piątek rano, wszyscy się rzucają do rejestracji, więc jak przegapisz tę godzinę, bo np. jedziesz do pracy - módl się, żeby za tydzień się udało. a karę za brak rejestracji i tak dostaniesz, jak nie zdążysz zarejestrować auta i nikogo nie będzie obchodziło, że w zasadzie nie idzie tego normalnie załatwić. a,
rejestracja elektroniczna, a zapisy są w piątek rano, wszyscy się rzucają do rejestracji, więc jak przegapisz tę godzinę, bo np. jedziesz do pracy - módl się, żeby za tydzień się udało. a karę za brak rejestracji i tak dostaniesz, jak nie zdążysz zarejestrować auta i nikogo nie będzie obchodziło, że w zasadzie nie idzie tego normalnie załatwić. a, zapomniałem, potwierdzenie godziny na maila przychodzi do spamu, a sms z opóźnieniem. jak się skapniesz, okazuje się, że terminów już nie ma :) i tak właśnie UM w Gdyni walczy z samochodami i to BEZ wprowadzania SCT :)
- 29 1
-
2024-03-08 11:39
Nie (2)
Przesadzaj !!!
- 4 25
-
2024-03-08 12:19
(1)
Nie przesadzam, rejestrowałam samochód kilka miesięcy temu i tak to właśnie wyglądało. A weź się jeszcze umów na termin. W piątek jak nie warujesz przy komputerze od 7 to o 7:15 możesz zapomnieć o terminie na kolejny tydzień. Telefonicznie też nic nie załatwisz, bo odzywa się maszyna z informacją, że umawianie się internetowe w piątki od godziny 7.
- 20 1
-
2024-03-08 21:42
To rejestruj u siebie w Wejherowie
W Gdyni są kolejki bo nie ma rejonizacji i gminy ościenne przyjeżdzają do Gdyni bo jest czynne do 18.
- 2 6
-
2024-03-08 11:20
Opinia wyróżniona
(3)
Świetny pomysł na takie hybrydowe działanie: i umawianie na godziny i możliwość wejścia "a vista". Wielu urzednikom też to nie pasuje, jak jest i wielu czeka na zmiany i poważne potraktowanie!
- 86 1
-
2024-03-08 17:47
Nie każdy ma w domu internet (1)
Mam wypełniony druczek i 2 zdjęcia na wymianę dowodu osobistego więc wchodzę sobie do UM w Rivierze bo przy okienku nie ma ludzi i panie siedzą wolne. I od razu w informacji słyszę czy był pan umówiony przez Internet????? No ludzie, bez przesady nie ma obowiązku posiadania w Polsce Internetu, a jest wielu ludzi starej daty, którzy działają tradycyjnymi metodami i tego wy urzędnicy swoimi pomysłami nie zmienicie, jak np. kierunek ruchu na Starowiejskiej czy Świętojańskiej.
- 12 2
-
2024-03-09 00:28
Program działa fatalnie
- 6 0
-
2024-03-08 13:49
Tak to teraz działa
Możesz wejść do UM z ulicy pobrać numerek i załatwić sprawę, wcale nie musisz się umawiać!
- 3 9
-
2024-03-08 10:41
Opinia wyróżniona
(23)
No wiadomo że was nie poprę dlatego że system umawiania wizyt jest super i lepszego rozwiązania nie ma. Jesteś mieszkańcem ? Potrzebujesz karty mieszkańca i już możesz wybrać dogodny termin bez oczekiwania i stratą czasu w urzędzie. Od czasu pandemii załatwiałem ok. 10 spraw w tym rejestracje samochodu. Kiedyś potrzebowałem min 2 godzin a teraz 10-15 min. Nie wszystko jest źle tylko trzeba umieć z tego korzystać.
- 62 177
-
2024-03-08 20:55
"Pracowniku" UM Gdynia, przestań konfabulować.
- 12 3
-
2024-03-08 19:10
dwa lata temu próbowałam umówić się na rejestracje samochodu.
Nie wiem jak jest teraz, ale wtedy graniczyło to z cudem.
- 5 2
-
2024-03-08 14:42
Gdyby tak można było się umawiać nie tylko rano w piątek to ok!
- 10 1
-
2024-03-08 12:33
To, że dla mnie jakiś system jest wygodny, to nie znaczy, że taki jest dla innych. Oczywiście nie da się każdemu dogodzić, ale trzeba myśleć o jak największej grupie ludzi. Urząd ma być dla mieszkańców.
- 14 2
-
2024-03-08 12:27
tu pisze sie komentarze nie jest to miejsce pudrowania elit Samorządności. Ich rządów już wystarczy
- 16 2
-
2024-03-08 12:02
Głupota (4)
Kto chce niech się umawia online, ale min. 1 okienko powinno byc bez umawiania.
Nie każdy ogarnia internety, a sprawę załatwić musi.
To tak jak z autobusami w Gda. - zaprzestali sprzedawać w nich bilety, ale nie dali na każdym przystanku biletomatów a i kioski/sklepy w okolicy nie są obligowane do ich sprzedaży.
Np. ja nie instaluje aplikacji do kupna biletu online, bo w razie wycieku danych, mogę skończyć z kredytem, którego nie brałem.- 19 1
-
2024-03-08 13:34
prawda (2)
okienka są dostępne bez umawiania!!!
- 4 7
-
2024-03-08 14:25
(1)
Do referatu podatków od nieruchomości nawet nie wejdziesz , masz sam wiedzieć jakie dokumenty i jak wypełnić masz wnioski , następnie masz zostawić dokumenty na kancelarii. Jeżeli źle wypełnisz dostaniesz wezwanie do złożenia korekty. A gdybyś mógł załatwić sprawę z urzędnikiem w tzw okienku czy tam przy jego biurku, to od razu byłoby sprawdzone i wątpliwości wyjaśnione i nie miałaby urzędniczka podwójnej roboty , a o składającym dokumenty to juz nie wspomnę..
- 19 1
-
2024-03-10 00:05
Wystarczy zadzwonic, przelacza do pani, ktora zajmuje sie dana ulica i ona zejdzie, pomoze wypelnic dokumenty. Robilam to 3 razy w ostatnich dwoch latach.
- 1 1
-
2024-03-08 13:01
Głupota polega na tym, że nie musisz podawać danych tylko płacić Blikiem.
Więc nie stękaj tak żałośnie, tylko pomyśl.
- 1 15
-
2024-03-08 11:37
Zgadza się (5)
Ja wolę tak jak jest umówienie i załatwienie w 10 minut.Ten Dialog mi się nie podoba,nie zagłosuje.
- 10 27
-
2024-03-08 19:12
i przez takich jak ty mamy od dwudziestu lat miłościwie nam panujacego wojtka .
- 10 2
-
2024-03-08 12:10
Ty to na koalicje ćwierć mózgu zagłosujesz wiadomo oszuści głosują na oszustów
- 4 7
-
2024-03-08 11:47
(2)
ja nawet jako urzedniczka chce zmian ale nawet boje sie o tym mowic głosno
- 11 4
-
2024-03-08 12:04
Urzędnik nie robi takich błędów. Fake. (1)
- 5 5
-
2024-03-08 20:57
Jaki urząd, taki i urzędnik
- 3 0
-
2024-03-08 11:07
Spoko (6)
Umawianie ok, ale nie może być tak, że wchodząc z ulicy nic nie załatwisz, bo "umówiona" wizyta to jedyna opcja.
- 26 2
-
2024-03-08 13:35
załatwisz (1)
można wejść z ulicy i załatwić sprawę!!! pobierasz numerek z dyspensera i tyle!!
- 4 5
-
2024-03-08 14:27
Nie, tylko do niektórych referatów. Czyli tylko tych na parterze UM
- 7 1
-
2024-03-08 11:49
masz rację - to jak z lekarzami - zapisy i kolejki istnieją, nawet jak nie można dostać się od ręki
ale przynajmniej w systemie zdrowotnym istnieje coś takiego jak SOR
Czasem są takie sytuacje, że nie da się sensownie zaplanować czy umówić na wizyty w UM
Poza tym, to problemem jest brak jakiejkolwiek logicznej informacji przy wejściu. Nawet numer telefonu do urzędnika trzeba wyciągać jak z gardła.- 7 0
-
2024-03-08 11:13
po prostu się zorganizuj, sprawa w urzędzie to nie choroba że z ulicy trzeba wchodzić (1)
- 10 19
-
2024-03-08 19:13
to jest usługa, taka jak inne. Do szewca też się umawiasz na godzinę?
- 4 1
-
2024-03-08 11:09
A dlaczego nie?
- 12 8
Wszystkie opinie
-
2024-03-08 10:35
Flagi na ulicach i urzędach (3)
Kto decyduje o tym jakie flagi wiszą na naszych ulicach i urzędach?
Dlaczego na urzędzie miejskim wisi żółto-niebieska flaga obcego państwa?- 61 19
-
2024-03-08 10:38
Ale masz problem. (1)
- 8 17
-
2024-03-08 19:27
Tak, to jest ogromny problem.
Nie dla ukrainizacji Polski i nadawaniu praw wyborczych (w wyborach samorządowych) Ukraińcom mieszkającym w Polsce.- 6 2
-
2024-03-08 10:40
Jako Lechista muszę cię uświadomić - żółto niebieski to kolor Arki Gdynia, Ukraina ma barwy niebiesko - żółte :))))))
- 10 7
-
2024-03-08 10:35
Serio? (4)
Kolejki przed poszczególnymi pokojami i latający po całym urzędzie interesanci to lepsze rozwiązanie od dzisiejszego?
- 30 24
-
2024-03-08 12:06
(3)
dzisiaj nie można tam wejść w ogóle!
- 6 3
-
2024-03-08 12:37
(2)
Jak się umawiasz to można. Do mechanika czy dentysty też na krzywy ryj, bez umawiania się wbijasz?
- 4 4
-
2024-03-08 19:15
oczywiście, że tak. Jeżeli ty tak nie masz, to twój mechanik jest do bani. (1)
- 3 1
-
2024-03-08 21:55
Do dobrego dentysty bez kolejki wejdziesz jedynie z bólem
A babcia mi zawsze powtarzała, że porządnych ludzi zęby nie bolą, bo porządni ludzie regularnie chodzą do dentysty. I nie musza się wbijać z bólem bez kolejki
- 0 2
-
2024-03-08 10:36
Niech się wezmą za dziurawe jezdnie. (6)
A nie za unowocześnianie biurokracji. Większość spraw w urzędach można załatwić elektronicznie.
- 54 12
-
2024-03-08 11:53
konferencja Dialogu o drogach i strefie płatnego parkowania juz była (1)
to dla nich priorytet
- 3 1
-
2024-03-09 00:40
Oby nie zabrali się za parkingi i nie zaczęli kontynuować zadania M. Łucyka. W Gdyni poza kilkunastoma fanami dwóch kółek
nikt nie chce drogowego bałaganu. Świętojańska ma tętnić życiem, a nie lumpeksem i grafitti. Na Starowiejskiej trzeba przywrócić ruch drogowy od dworca do Placu Kaszubskiego. Te słupki z Jana z Kolna mają wrócić do pana Łucyka. A on ma je zwrócić producentowi.
Jestem całym sercem, a wiem, że nie tylko ja, za kandydatką Gdyńskiego Dialogu. I tuszę, że i ona będzie sercem za miastem i nowoczesną infrastrukturą i godnym życiem mieszkańców. Miłośnikom rowerów przypominam, że nie sami żyją na świecie. I za kilkadziesiąt lat także podzielą los tych osób, które dziś nie mogą spokojnie przejść obok Poczty Głównej.- 1 0
-
2024-03-08 12:38
(1)
Ale wiesz że te "sprawy załatwiane elektronicznie" to właśnie dzięki "unowocześnianie biurokracji"?
- 2 4
-
2024-03-08 13:04
Nie chwyciłeś ironii. To "unowocześnianie" to właśnie pomysł żeby można było swobodnie wbijać do urzędu z marszu.
- 4 1
-
2024-03-08 13:08
Wiesz, oni tak całkiem głupi nie są.
Wiedzą że gdyby doszli do władzy to też nie rozwiążą problemu dziur w drogach, bo kasa nie styka. Za to na populistycznych wygłupach można co nieco ugrać bez ryzyka. Bo co to im będzie szkodziło otworzyć szeroko wrota urzędu i zdezorganizować pracę podwładnych? Co prawda za jakiś czas będzie reakcja w postaci skarg na tempo załatwiania spraw, bo nieuchronnie wzrośnie absencja chorobowa i liczba wakatów. Ale to będzie potem, gdy już sami będą trzymali łapę w beczce z mitycznymi konfiturami zanurzoną po pachę.
- 4 2
-
2024-03-09 00:30
Żyją w Gdyni osoby starsze nieobsługujące Internetu. I, niestety, jest to spora grupa seniorów.
- 3 0
-
2024-03-08 10:37
`Gdyński Dialog` czyli kto? Byli działacze PiS którzy ze wstydu schowali barwy PiS i teraz udają niezależnych? :)))))))) (5)
Otwartość na Suwerena? Otwarte Urzędy? To żart? Nie kto inny tylko władza PiS zabetonowała wszelkie drogi do otwartości i oddzieliła barierkami Władzę od Obywateli. Przed PiS wszystko było otwarte. Wnioski? Nie dopuścić właśnie takich ludzi do władzy jak `Gdyński Dialog` czyli krypto PiS :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 21 49
-
2024-03-08 10:42
(2)
To pis+konfa, dorwą się do władzy to pokażą to, co teraz ukrywają. Strzeżcie się
- 4 10
-
2024-03-08 11:50
pis i konfa ida razem w wyborach (1)
Dialog to bezpartyjni niezalezni mieszkancy i za to maja duzy plus
- 10 1
-
2024-03-08 23:26
To tylko Nowa Nadzieja Mentzena idzie z PiS, Korona Brauna sie od tego odcina!
- 0 0
-
2024-03-08 11:28
co Ty pitolisz? Zapisz jeszcze Kosiorek do PiS... Już bardziej kulą w płot nie można
- 6 1
-
2024-03-08 12:52
Wracaj do lekcji a potem dobranocka i spać
- 0 2
-
2024-03-08 10:41
Opinia wyróżniona
(23)
No wiadomo że was nie poprę dlatego że system umawiania wizyt jest super i lepszego rozwiązania nie ma. Jesteś mieszkańcem ? Potrzebujesz karty mieszkańca i już możesz wybrać dogodny termin bez oczekiwania i stratą czasu w urzędzie. Od czasu pandemii załatwiałem ok. 10 spraw w tym rejestracje samochodu. Kiedyś potrzebowałem min 2 godzin a teraz 10-15 min. Nie wszystko jest źle tylko trzeba umieć z tego korzystać.
- 62 177
-
2024-03-08 11:07
Spoko (6)
Umawianie ok, ale nie może być tak, że wchodząc z ulicy nic nie załatwisz, bo "umówiona" wizyta to jedyna opcja.
- 26 2
-
2024-03-08 11:09
A dlaczego nie?
- 12 8
-
2024-03-08 11:13
po prostu się zorganizuj, sprawa w urzędzie to nie choroba że z ulicy trzeba wchodzić (1)
- 10 19
-
2024-03-08 19:13
to jest usługa, taka jak inne. Do szewca też się umawiasz na godzinę?
- 4 1
-
2024-03-08 11:49
masz rację - to jak z lekarzami - zapisy i kolejki istnieją, nawet jak nie można dostać się od ręki
ale przynajmniej w systemie zdrowotnym istnieje coś takiego jak SOR
Czasem są takie sytuacje, że nie da się sensownie zaplanować czy umówić na wizyty w UM
Poza tym, to problemem jest brak jakiejkolwiek logicznej informacji przy wejściu. Nawet numer telefonu do urzędnika trzeba wyciągać jak z gardła.- 7 0
-
2024-03-08 13:35
załatwisz (1)
można wejść z ulicy i załatwić sprawę!!! pobierasz numerek z dyspensera i tyle!!
- 4 5
-
2024-03-08 14:27
Nie, tylko do niektórych referatów. Czyli tylko tych na parterze UM
- 7 1
-
2024-03-08 11:37
Zgadza się (5)
Ja wolę tak jak jest umówienie i załatwienie w 10 minut.Ten Dialog mi się nie podoba,nie zagłosuje.
- 10 27
-
2024-03-08 11:47
(2)
ja nawet jako urzedniczka chce zmian ale nawet boje sie o tym mowic głosno
- 11 4
-
2024-03-08 12:04
Urzędnik nie robi takich błędów. Fake. (1)
- 5 5
-
2024-03-08 20:57
Jaki urząd, taki i urzędnik
- 3 0
-
2024-03-08 12:10
Ty to na koalicje ćwierć mózgu zagłosujesz wiadomo oszuści głosują na oszustów
- 4 7
-
2024-03-08 19:12
i przez takich jak ty mamy od dwudziestu lat miłościwie nam panujacego wojtka .
- 10 2
-
2024-03-08 12:02
Głupota (4)
Kto chce niech się umawia online, ale min. 1 okienko powinno byc bez umawiania.
Nie każdy ogarnia internety, a sprawę załatwić musi.
To tak jak z autobusami w Gda. - zaprzestali sprzedawać w nich bilety, ale nie dali na każdym przystanku biletomatów a i kioski/sklepy w okolicy nie są obligowane do ich sprzedaży.
Np. ja nie instaluje aplikacji do kupna biletu online, bo w razie wycieku danych, mogę skończyć z kredytem, którego nie brałem.- 19 1
-
2024-03-08 13:01
Głupota polega na tym, że nie musisz podawać danych tylko płacić Blikiem.
Więc nie stękaj tak żałośnie, tylko pomyśl.
- 1 15
-
2024-03-08 13:34
prawda (2)
okienka są dostępne bez umawiania!!!
- 4 7
-
2024-03-08 14:25
(1)
Do referatu podatków od nieruchomości nawet nie wejdziesz , masz sam wiedzieć jakie dokumenty i jak wypełnić masz wnioski , następnie masz zostawić dokumenty na kancelarii. Jeżeli źle wypełnisz dostaniesz wezwanie do złożenia korekty. A gdybyś mógł załatwić sprawę z urzędnikiem w tzw okienku czy tam przy jego biurku, to od razu byłoby sprawdzone i wątpliwości wyjaśnione i nie miałaby urzędniczka podwójnej roboty , a o składającym dokumenty to juz nie wspomnę..
- 19 1
-
2024-03-10 00:05
Wystarczy zadzwonic, przelacza do pani, ktora zajmuje sie dana ulica i ona zejdzie, pomoze wypelnic dokumenty. Robilam to 3 razy w ostatnich dwoch latach.
- 1 1
-
2024-03-08 12:27
tu pisze sie komentarze nie jest to miejsce pudrowania elit Samorządności. Ich rządów już wystarczy
- 16 2
-
2024-03-08 12:33
To, że dla mnie jakiś system jest wygodny, to nie znaczy, że taki jest dla innych. Oczywiście nie da się każdemu dogodzić, ale trzeba myśleć o jak największej grupie ludzi. Urząd ma być dla mieszkańców.
- 14 2
-
2024-03-08 14:42
Gdyby tak można było się umawiać nie tylko rano w piątek to ok!
- 10 1
-
2024-03-08 19:10
dwa lata temu próbowałam umówić się na rejestracje samochodu.
Nie wiem jak jest teraz, ale wtedy graniczyło to z cudem.
- 5 2
-
2024-03-08 20:55
"Pracowniku" UM Gdynia, przestań konfabulować.
- 12 3
-
2024-03-08 10:43
Serio? Mało kto pamięta już o pandemii? (1)
Siedzę właśnie od 3 tygodni w domu z Covidem i ledwo mówię przez ataki kaszlu. Mogę zapewnić, że dobrze pamiętam o pandemii...
I po wój ten urząd skoro wszystko można przez internet załatwić.- 21 27
-
2024-03-08 11:11
A ty myślisz że twoje sprawy załatwia internet osobiście? Jakże się mylisz, o nieszczęsny...
- 3 2
-
2024-03-08 10:43
Najpierw ten urząt to trzeba przewietrzyć...i out 100% (4)
A potem go otwierać na potrzeby mieszkańców i płatników ich wynagrodzeń!
- 53 6
-
2024-03-08 11:12
Mhm, właśnie w ministerstwach sprzątają po takich rządach jakie proponujesz.
- 2 0
-
2024-03-08 20:45
U nas to się nazywa urząd. (1)
- 0 0
-
2024-03-09 08:18
Chyba nierząd.
- 2 0
-
2024-03-08 23:28
I to samo w Gdańsku, bo dosyć mamy już układu!
- 0 0
-
2024-03-08 10:43
Taki z nich dialog, że z nikim nie chcą rozmawiać (3)
tak samo jak Razemowcy
- 19 20
-
2024-03-08 11:28
ciekawa opinia, taka bez sensu
- 3 1
-
2024-03-08 11:36
A z kim mają rozmawiać (1)
Jedyne ugrupowanie, które daje nadzieje na zakończenie wojenki z kierowcami. Wolisz duet Piesiewicz z Szemiotem, którzy jawnie opowiadają się za strefą 30 i zielonymi dyrdymałami, czy status quo ?
- 7 2
-
2024-03-09 00:53
To nie duet, a kwartet, a może nawet kwintet. I ta ekipa z synem dewelopera może niestety jakimś cudem
wejść do Rady Miasta. Pan prezydent był uprzejmy dla papy dewelopera, teraz będą się odwdzięczać. Trzy lub cztery osoby zostaną ze starej ekipy Samobałaganiarstwa. Reszta, zwłaszcza ci spoza Gdyni, rozjadą się do swych włości na rubieżach Rumi. Wejdą nowi: PO, Dialog i jeden człowiek z PIS. Prezydent ma 5 lat do emerytury. I jest problem, co ma z sobą począć? Na kasę do Biedronki przecież nie pójdzie. Jak już zaczął tańczyć, to znaczy, że perspektywy są kiepskie.
Trzeba trzymać kciuki za panią Olę, a wszyscy mieszkańcy poza krewnymi i znajomymi Rathauzu i pędzącymi do władzy Peowiakami, oraz Piskami chcą na nią głosować. I życzyć jej wszystkiego najlepszego.- 1 1
-
2024-03-08 10:47
(1)
I oczywiscie te lokalne centra kontaktu to powstana za darmo tak?
Wszyscy zawsze maja dobre pomysly, ale jakos nikt nigdy nie mowi skad wezmie na nie pieniadze... a i tak kazdy steka na to ze utrzymanie miejskiej biurokracji za duzo kosztuje.
Dla mnie tryb dzialania urzedu tez jest OK, pamietam dawne tloczenie sie w kolejkach i czekanie godzinami, i wcale mi nie teskno za powrotem do tego.- 29 10
-
2024-03-08 11:52
nikt nie chce zmieniac trybu chcesz to sie zapisz ale Urzed jma byc dla miszkancow
- 0 1
-
2024-03-08 10:48
Kosiorek organizowała w Gdyni strajki lampart (2)
Dobra kandydata na prezydentkę
- 13 14
-
2024-03-08 11:14
Dlamnie to duży plus.
Ale prawica nie może tego znieść jak widac
- 5 4
-
2024-03-08 13:22
To zła kobieta jest
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.