- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (241 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (81 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (733 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni
W niedzielę do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zawinie największy jak dotąd kontenerowiec - MSC Fortunate. Na jego pokładzie mieści się 5700 kontenerów. Takie zawinięcie jest możliwe od niedawna, gdy wejście do portu w Gdyni pogłębiono do 13,5 metra.
MSC Fortunate ma 275 metrów długości i 40 metrów szerokości. Na jego pokładzie spokojnie zmieściłby się leżący Pałac Kultury i Nauki (230 metrów wysokości). Kontenerowiec ma pojemność ponad 68 tys. ton - oznacza to, iż pomieściłby ponad tysiąc czołgów. Z takim ładunkiem może rozwijać prędkość 19 węzłów (ok. 37 km/h). Jego wielkość mierzona w kontenerach 20-stopowych to dokładnie 5711 TEU (TEU to jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp).
MSC Fortunate przypłynie do Gdyni w niedzielę ok. godz. 1 w nocy z niemieckiego portu Bremerhaven. W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym obsługiwany będzie przez dwa dni. 1 marca, po zakończeniu rozładunku, odpłynie z Gdyni do Kłajpedy.
- Mam nadzieję, że to pierwszy etap rozwoju portu, jeżeli chodzi o jego możliwości hydrotechniczne i w następnych latach Zarząd Portu zrealizuje prace pogłębiania do 15 m. Ten bardzo ważny projekt został przeprowadzony z pomocą publicznych środków w ostatnich dwóch latach - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Terminal wchodzi do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2011-02-26 09:01
Monstrum :) (11)
- 47 7
-
2011-02-26 09:34
(7)
oj widzę stare wiadomości macie!!!
w zeszłym tygodniu był chrzczony NAJWIĘKSZY kontenerowiec w HAMBURGU
wybudowany w CHINACH, kupił go Niemiecki armator
zabiera ok 12.000 kontenerów, waży ponad 300.000 ton
także radzę poczytać, niż wprowadzać ludzi w błąd !!!- 5 30
-
2011-02-26 09:53
(3)
to podaj jakies szczegoly, nazwe, bo dimyslam sie ze linii Maersk'a? Emma jest najwiekszym ma tez 12000TEU, cos jest wiekszego, podaj info?
- 6 1
-
2011-02-26 14:35
Maersk bedzie mial niedlugo 10 statkow 18000 TEU
www(KROPKA)shipgaz(KROPKA)com/news/top20/top9_news.php
- 3 1
-
2011-02-26 20:47
Seria Emma Maersk (1)
Emma i jej siostry zabierają po 15.350 kontenerów dwudziestostopowych. Statki maja po 398,5 m długości i 58,5 m szerokosci. Wał napedowy ma ok.120 m długosci a śruba waży ponad 100 t. Silnik 102 000 KM. Wybudowano je w Odense, w Danii. Budowa jednego statku - ok.4 miesiące od posadowienia pierwszej sekcji w suchym doku .
- 1 1
-
2011-02-26 22:02
czubek jesteś wypisująć głupoyy
- 1 1
-
2011-02-26 09:54
co? przecież nigdzie nie jest napisane ze to największy. jak mnie wkurzają tacy ludzie co za przeproszeniem pieprzą gupoty bez jakiegokolwiek upewnienia,
- 21 2
-
2011-02-26 16:48
czytanie ze zrozumieniem
się kłania ośle...
- 5 1
-
2011-02-26 20:24
maxxx
to nick od "maxxx niezrozumienia"?
- 2 0
-
2011-02-26 11:27
Aktualnie w Gdańsku stoi Sine Maersk trochę większy.... (1)
Na tej lini to ciągle wchodzą tam po 8500TEU
- 12 3
-
2011-02-26 19:35
Za co minus??
- 1 3
-
2011-02-28 20:46
W Stoczni Gdynia zbudowali dwa kontenerowce dłuższe o kilkanaście metrów od MSC Fortunate.
I jakoś też musiały się stamtąd wygramolić ;)
- 0 0
-
2011-02-26 09:03
niby długi, ale i tak krótki :) (2)
275m dlugosci...tylko o jakies 75metrow krótszy niz do gdanskiego DCT.Gdansk :) i tam jest 8.500 TEU....ale i tak, powodzenia ;)
- 75 13
-
2011-02-27 03:27
Krok po kroku
Pywam i widzialem 400 metrowe jednostki zacumowane na rzece w Bremerhaven. W naszym kraju z zalozenia zegluga srodladowa sie nie oplaca - Absurd. Daleko nam do rozwinietych krajow, ale to dobre oznaki ze modernizujemy sie. Tak trzymac, lekko poprawic. Ahoj
- 5 2
-
2011-02-27 19:19
dłuższy i większy
Dzisiaj właśnie wypłynął z DCT Sine Maersk, 347m X 42m, Nośność (DWT): 104700 t, oto jego aktualna pozycja, na północ od Rozewia:
http://www.marinetraffic.com/ais/pl/default.aspx
a to link do jego zdjęć i opisu:- 2 0
-
2011-02-26 09:04
nawet dozy ale nie najwiekszy. (4)
byscie zpobaczyli jakie do roterdam albo do nowego jorku wplywaja
- 19 23
-
2011-02-26 13:52
ssiesz chłopczyku
i naucz się pisać, bo te byki ortograficzne aż kolą w oczy
- 6 6
-
2011-02-26 17:11
(1)
czym jest DOZY :)
- 2 0
-
2011-02-26 20:16
Dozy, czyli dawki.
Należy zmienić po konsultacji z lekarzem.- 6 0
-
2011-02-26 20:25
najwiekszy jaki zawinął do Gdyni nieoczytany baranie :)
- 4 0
-
2011-02-26 09:05
Bardzo fajnie (10)
że wszystko jest tłumaczone w arcie, np co to TEU :) Tak trzymać, artykuł jest jasny.
No i mam nadzieje, że cały czas będą pogłębiali, może i Gdynia będzie miała swój deepwater tak jak gdańsk :)- 36 6
-
2011-02-26 09:09
(6)
nie bedzie miala tylko dlatego ze takiej obrotnicy nie maja :P
- 4 3
-
2011-02-26 09:14
Obrotnicy? (5)
kolejowej, dobrze myślę? Średnio znam się na portach, nie będę oszukiwał :)
- 5 4
-
2011-02-26 09:16
(3)
nie, obrotnicy do obrotu statku w kanale/porcie. Zeby statek "wszedl" do portu musi sie odwrocic, zeby z niego wyjsc/ lub odwrotnie... a kanal w Gdyni za waski na takie operacje...dlugosc statku, plus holowniki, hol i bezpieczna odleglosc, dlatego tylko tyle stac gdynski port
- 6 3
-
2011-02-26 09:21
(2)
a taki statek sam się obraca tymi bocznymi śrubami czy jakieś liny mu się montuje? Bo z czego widziałem na google to jest mowa tylko o tym, że musi być większe miejsce do tego.
No i niestety to jest ta wada portu w Gdyni, że był stawiany kiedyś i tego nie planowano. Gdańsk to nówka funkiel nie pływany więc już na etapie planowania to zrobili...- 3 2
-
2011-02-26 09:24
(1)
Kolego wpadnij kiedys na plaze kolo DCT w kazdy piatek to zobaczysz faktycznie duzy kontenerowiec jak dobija do keji w DCT i bedziesz wiedzial o co chodzi. Za kazdym razm obraca sie na obrotnicy na POlnocnym i dopiero wtedy dziobem do zatoki dobija do nabrzeza. Holowniki musza byc w asyscie, poza tym musi byc granica bezpieczenstwa itp
- 10 0
-
2011-02-26 22:57
hej, właśnie leciał materiał na tvn turbo
o DCT. O dziwo obracali za pomocą holowników.
- 2 0
-
2011-02-26 12:18
Czy jednemu psu na imię Burek?
Obrotnica występuje też w terminologii morskiej...
- 4 2
-
2011-02-26 10:32
(1)
TEU - twenty equivalent units, czyli na polski odpowiedników kontenerów 20-o stopowych
- 0 4
-
2011-02-26 11:53
raczej: twenty-feet equivalent unit - jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp
- 7 0
-
2011-02-28 06:30
TEU -twenty-feet equivalent unit
Google.pl nie boli.
- 0 0
-
2011-02-26 09:05
Z tym GIGANTYCZNY to bym przystopował, wpis powyzej, poza tym sa wieksze
- 17 4
-
2011-02-26 09:06
ogromny statek - moja kawalera ma 21 m2 - ile to kawalerek (2)
- 51 4
-
2011-02-26 11:04
ok.6 tys.
- 5 1
-
2011-02-28 11:24
Milion!!!
- 0 0
-
2011-02-26 09:10
DCT (16)
To wychodzi na to że DCT Gdańsk dało ciała.
Jeżeli wystarczy żeby BCT pogłębiło kanał i już ma prawie takie same możliwości jak DCT.- 33 28
-
2011-02-26 09:13
(15)
nie dalo, tylko pier....ami sie nie zajmuje, DCT ma Maersk'a i ma kontenerowce powyzej 8500TEU z planami na wieksze, glebokosc kolo 16m, wiec BCT ma daleko droge by dorownac DCT bod kazdym wzgledem...
- 18 8
-
2011-02-26 09:15
Jakby nie patrzeć to DCT (3)
jest portem pachnącym nowością zbudowanym w szczerym polu dużym nakładem finansowym. A to daje ogromne możliwości, nie ma takich problemów jak w Gdyni
- 24 4
-
2011-02-27 10:42
DCT (2)
Zgadza się. Ale jak na razie nie prowadzi działalności z zyskiem. Obecnie stosuje racze dumping i tym m. in. przyciągnął Maerska z Gdyni do Gdańska.
- 3 1
-
2011-02-27 11:07
(1)
Maerska przeszedł z Gdyni do Gdańska bo strajkowaliście tego to już nie pamiętacie ??
- 3 0
-
2011-02-27 11:57
re
Tamten strajk prawdopodobnie w kalkulacjach Maerska nie miał żadnego znaczenia. Osobiście życzę DCT, jak i całemu portowi gdańskiemu, powodzenia, bo będzie to z korzyścią dla całej naszej gospodarki. Obawiam się tylko tego, czy da się DCT długo tak ciągnąć bez zysku. Dumping nie jest uczciwą metodą walki z konkurencją, bo jego celem jest zwykle wyeliminowanie konkurencji z rynku, a ponadto czasem stosują go silne firmy potrafiące przetrwać okres zmniejszonych tym działaniem przychodów. Wątpię w to, że tę firmę stać na to. Wolałbym, żeby konkurencja na rynku usług portowych przebiegała na uczciwych zasadach, chociaż można by się zastanowić też nad tym, czy działalność portu gdyńskiego i gdańskiego nie powinna być skorelowana wspólnym gospodarczym interesem państwa.
- 2 1
-
2011-02-26 09:52
(1)
maerska... którego zabralismy Gdyni ;p
- 16 5
-
2011-02-26 11:29
złodzieje!
- 14 11
-
2011-02-26 09:58
(8)
ale ile tam macie suwnic do przeładunku kontenerów w tym swoim DCT? Aż 4?
- 4 4
-
2011-02-26 10:07
(7)
nie liczy sie ilosc, a jakosc
- 7 2
-
2011-02-26 10:31
która jest nic wyższa od tej w BCT i GTC :)
- 8 4
-
2011-02-26 11:10
(5)
żadna jakość, DCT jeżeli chodzi o obsługe aut, czy też kolei to jedna wielka porażka, BCT prezentuje sie pod tym wzgledem o niebo lepiej
- 12 6
-
2011-02-26 11:14
tylko porównaj sobie (4)
DCT w ciągu 3-ch lat zrobiło sie najwiekszym terminalem w tej części bałtyku. Jeszcze rok-dwa a bedzie dużo wiekszym niż wszystkie bieda-gdyńskie terminale razem wzięte. Przede wszystkim jest hubem i ma nieporównywalnie lepszą infrastrukturę okołoportową!!!
- 14 17
-
2011-02-26 13:33
co za sciema ;D (3)
z tego co wiem to BCT ma najwiekszy obrod kontenerow niz Gdansk ;D wieco co wy piszecie ludzie kurde;\ a np blache w kregach ? ładujecie? nie ! bo nie macie czym ;D
- 6 9
-
2011-02-26 14:01
Ładujemy i blache i mase innych rzeczy, zabieramy wam powoli cala drobinice z tego BCT:D wiec sie przymkniji....
- 4 3
-
2011-02-26 20:02
To zle wiesz, Gdansk juz was przegonił... (1)
Gdynia to dziadostwo...
- 3 6
-
2011-02-27 09:47
a niech se przegonił
my przynajmniej nie mamy n****ne pod kopułami jak wy. To nie wyścig pajace bez mózgu.
- 3 0
-
2011-02-26 09:17
Do GDYNI nie do Budniowa
- 33 27
-
2011-02-26 09:24
Ciekawe co jest w tych kontenerach? (7)
Pewnie jakaś tandeta z Chin
- 59 10
-
2011-02-26 09:26
(1)
wszystko co ma napic Made In China :)
- 9 1
-
2011-02-26 19:38
Twoje skarpetki, klamerki, żarówki, komputeru, żywność, trampki, armatura,
i co sobie wymyślisz a potem w Galerii Bałtyckiej przepłacasz za opakowanie 20 razy
- 12 0
-
2011-02-26 10:08
Produkty dla Biedronki (1)
- 8 1
-
2011-02-26 10:43
albo pączki dla "Reala"
ostatnio sprzedawali po 0,50 zł / szt. bez marmolady różanej :)
- 11 0
-
2011-02-26 13:19
kupisz i jeszcze sie obliżesz
- 6 0
-
2011-02-26 19:41
chinska amfa
- 2 0
-
2011-02-27 17:42
Może i chińska tandeta jest tandetna ale tania
Wszyscy na świecie przenoszą produkcję do Chin bo koszty robocizny są śmiesznie niskie (6 centów za godzinę = 20 groszy)
Z drugiej strony tak wydziwiamy na chińczyków to porównajmy:
pekińskie metro - 336 km długości, 14 linii przewożących ponad 5 mln pasażerów dziennie
warszawskie metro - 1 linia - 23km - 520tys.) O czasie budowy nie wspomnę.
Albo najwyżej położona na świecie linia kolejowa łącząca stolicę Tybetu Lhasę z Pekinem przebiega w niektórych miejscach na wysokości powyżej 5 tys. metrów. Chińczycy budowali ją przez pięć lat kosztem ponad 4 mld dolarów. Podróż z Lhasy do Pekinu potrwa 48 godzin. Polskie koleje ... ?!- 5 0
-
2011-02-26 09:36
zobaczę go z bliska :) (5)
- 13 6
-
2011-02-26 13:29
(4)
i ja go zobacze z bliska :)
- 3 1
-
2011-02-26 16:13
i ja też :) (3)
- 3 1
-
2011-02-26 17:02
a ja nie (1)
a ja nie
- 3 0
-
2011-02-26 19:39
A już widziałem i jest konkret maszyna, 3 suwnice ładują i rozładowują pełną parą.
- 2 1
-
2011-02-26 21:00
i ja :)
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.