• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni

erka
26 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
MSC Fortunate to największy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu. MSC Fortunate to największy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu.

W niedzielę do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zawinie największy jak dotąd kontenerowiec - MSC Fortunate. Na jego pokładzie mieści się 5700 kontenerów. Takie zawinięcie jest możliwe od niedawna, gdy wejście do portu w Gdyni pogłębiono do 13,5 metra.



MSC Fortunate ma 275 metrów długości i 40 metrów szerokości. Na jego pokładzie spokojnie zmieściłby się leżący Pałac Kultury i Nauki (230 metrów wysokości). Kontenerowiec ma pojemność ponad 68 tys. ton - oznacza to, iż pomieściłby ponad tysiąc czołgów. Z takim ładunkiem może rozwijać prędkość 19 węzłów (ok. 37 km/h). Jego wielkość mierzona w kontenerach 20-stopowych to dokładnie 5711 TEU (TEU to jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp).

MSC Fortunate przypłynie do Gdyni w niedzielę ok. godz. 1 w nocy z niemieckiego portu Bremerhaven. W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym obsługiwany będzie przez dwa dni. 1 marca, po zakończeniu rozładunku, odpłynie z Gdyni do Kłajpedy.

- Mam nadzieję, że to pierwszy etap rozwoju portu, jeżeli chodzi o jego możliwości hydrotechniczne i w następnych latach Zarząd Portu zrealizuje prace pogłębiania do 15 m. Ten bardzo ważny projekt został przeprowadzony z pomocą publicznych środków w ostatnich dwóch latach - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Terminal wchodzi do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Monstrum :) (11)

    • 47 7

    • (7)

      oj widzę stare wiadomości macie!!!
      w zeszłym tygodniu był chrzczony NAJWIĘKSZY kontenerowiec w HAMBURGU
      wybudowany w CHINACH, kupił go Niemiecki armator
      zabiera ok 12.000 kontenerów, waży ponad 300.000 ton
      także radzę poczytać, niż wprowadzać ludzi w błąd !!!

      • 5 30

      • (3)

        to podaj jakies szczegoly, nazwe, bo dimyslam sie ze linii Maersk'a? Emma jest najwiekszym ma tez 12000TEU, cos jest wiekszego, podaj info?

        • 6 1

        • Maersk bedzie mial niedlugo 10 statkow 18000 TEU

          www(KROPKA)shipgaz(KROPKA)com/news/top20/top9_news.php

          • 3 1

        • Seria Emma Maersk (1)

          Emma i jej siostry zabierają po 15.350 kontenerów dwudziestostopowych. Statki maja po 398,5 m długości i 58,5 m szerokosci. Wał napedowy ma ok.120 m długosci a śruba waży ponad 100 t. Silnik 102 000 KM. Wybudowano je w Odense, w Danii. Budowa jednego statku - ok.4 miesiące od posadowienia pierwszej sekcji w suchym doku .

          • 1 1

          • czubek jesteś wypisująć głupoyy

            • 1 1

      • co? przecież nigdzie nie jest napisane ze to największy. jak mnie wkurzają tacy ludzie co za przeproszeniem pieprzą gupoty bez jakiegokolwiek upewnienia,

        • 21 2

      • czytanie ze zrozumieniem

        się kłania ośle...

        • 5 1

      • maxxx

        to nick od "maxxx niezrozumienia"?

        • 2 0

    • Aktualnie w Gdańsku stoi Sine Maersk trochę większy.... (1)

      Na tej lini to ciągle wchodzą tam po 8500TEU

      • 12 3

      • Za co minus??

        • 1 3

    • W Stoczni Gdynia zbudowali dwa kontenerowce dłuższe o kilkanaście metrów od MSC Fortunate.

      I jakoś też musiały się stamtąd wygramolić ;)

      • 0 0

  • niby długi, ale i tak krótki :) (2)

    275m dlugosci...tylko o jakies 75metrow krótszy niz do gdanskiego DCT.Gdansk :) i tam jest 8.500 TEU....ale i tak, powodzenia ;)

    • 75 13

    • Krok po kroku

      Pywam i widzialem 400 metrowe jednostki zacumowane na rzece w Bremerhaven. W naszym kraju z zalozenia zegluga srodladowa sie nie oplaca - Absurd. Daleko nam do rozwinietych krajow, ale to dobre oznaki ze modernizujemy sie. Tak trzymac, lekko poprawic. Ahoj

      • 5 2

    • dłuższy i większy

      Dzisiaj właśnie wypłynął z DCT Sine Maersk, 347m X 42m, Nośność (DWT): 104700 t, oto jego aktualna pozycja, na północ od Rozewia:
      http://www.marinetraffic.com/ais/pl/default.aspx
      a to link do jego zdjęć i opisu:

      • 2 0

  • nawet dozy ale nie najwiekszy. (4)

    byscie zpobaczyli jakie do roterdam albo do nowego jorku wplywaja

    • 19 23

    • ssiesz chłopczyku

      i naucz się pisać, bo te byki ortograficzne aż kolą w oczy

      • 6 6

    • (1)

      czym jest DOZY :)

      • 2 0

      • Dozy, czyli dawki.
        Należy zmienić po konsultacji z lekarzem.

        • 6 0

    • najwiekszy jaki zawinął do Gdyni nieoczytany baranie :)

      • 4 0

  • Bardzo fajnie (10)

    że wszystko jest tłumaczone w arcie, np co to TEU :) Tak trzymać, artykuł jest jasny.
    No i mam nadzieje, że cały czas będą pogłębiali, może i Gdynia będzie miała swój deepwater tak jak gdańsk :)

    • 36 6

    • (6)

      nie bedzie miala tylko dlatego ze takiej obrotnicy nie maja :P

      • 4 3

      • Obrotnicy? (5)

        kolejowej, dobrze myślę? Średnio znam się na portach, nie będę oszukiwał :)

        • 5 4

        • (3)

          nie, obrotnicy do obrotu statku w kanale/porcie. Zeby statek "wszedl" do portu musi sie odwrocic, zeby z niego wyjsc/ lub odwrotnie... a kanal w Gdyni za waski na takie operacje...dlugosc statku, plus holowniki, hol i bezpieczna odleglosc, dlatego tylko tyle stac gdynski port

          • 6 3

          • (2)

            a taki statek sam się obraca tymi bocznymi śrubami czy jakieś liny mu się montuje? Bo z czego widziałem na google to jest mowa tylko o tym, że musi być większe miejsce do tego.
            No i niestety to jest ta wada portu w Gdyni, że był stawiany kiedyś i tego nie planowano. Gdańsk to nówka funkiel nie pływany więc już na etapie planowania to zrobili...

            • 3 2

            • (1)

              Kolego wpadnij kiedys na plaze kolo DCT w kazdy piatek to zobaczysz faktycznie duzy kontenerowiec jak dobija do keji w DCT i bedziesz wiedzial o co chodzi. Za kazdym razm obraca sie na obrotnicy na POlnocnym i dopiero wtedy dziobem do zatoki dobija do nabrzeza. Holowniki musza byc w asyscie, poza tym musi byc granica bezpieczenstwa itp

              • 10 0

              • hej, właśnie leciał materiał na tvn turbo

                o DCT. O dziwo obracali za pomocą holowników.

                • 2 0

        • Czy jednemu psu na imię Burek?

          Obrotnica występuje też w terminologii morskiej...

          • 4 2

    • (1)

      TEU - twenty equivalent units, czyli na polski odpowiedników kontenerów 20-o stopowych

      • 0 4

      • raczej: twenty-feet equivalent unit - jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp

        • 7 0

    • TEU -twenty-feet equivalent unit

      Google.pl nie boli.

      • 0 0

  • Z tym GIGANTYCZNY to bym przystopował, wpis powyzej, poza tym sa wieksze

    • 17 4

  • ogromny statek - moja kawalera ma 21 m2 - ile to kawalerek (2)

    • 51 4

    • ok.6 tys.

      • 5 1

    • Milion!!!

      • 0 0

  • DCT (16)

    To wychodzi na to że DCT Gdańsk dało ciała.
    Jeżeli wystarczy żeby BCT pogłębiło kanał i już ma prawie takie same możliwości jak DCT.

    • 33 28

    • (15)

      nie dalo, tylko pier....ami sie nie zajmuje, DCT ma Maersk'a i ma kontenerowce powyzej 8500TEU z planami na wieksze, glebokosc kolo 16m, wiec BCT ma daleko droge by dorownac DCT bod kazdym wzgledem...

      • 18 8

      • Jakby nie patrzeć to DCT (3)

        jest portem pachnącym nowością zbudowanym w szczerym polu dużym nakładem finansowym. A to daje ogromne możliwości, nie ma takich problemów jak w Gdyni

        • 24 4

        • DCT (2)

          Zgadza się. Ale jak na razie nie prowadzi działalności z zyskiem. Obecnie stosuje racze dumping i tym m. in. przyciągnął Maerska z Gdyni do Gdańska.

          • 3 1

          • (1)

            Maerska przeszedł z Gdyni do Gdańska bo strajkowaliście tego to już nie pamiętacie ??

            • 3 0

            • re

              Tamten strajk prawdopodobnie w kalkulacjach Maerska nie miał żadnego znaczenia. Osobiście życzę DCT, jak i całemu portowi gdańskiemu, powodzenia, bo będzie to z korzyścią dla całej naszej gospodarki. Obawiam się tylko tego, czy da się DCT długo tak ciągnąć bez zysku. Dumping nie jest uczciwą metodą walki z konkurencją, bo jego celem jest zwykle wyeliminowanie konkurencji z rynku, a ponadto czasem stosują go silne firmy potrafiące przetrwać okres zmniejszonych tym działaniem przychodów. Wątpię w to, że tę firmę stać na to. Wolałbym, żeby konkurencja na rynku usług portowych przebiegała na uczciwych zasadach, chociaż można by się zastanowić też nad tym, czy działalność portu gdyńskiego i gdańskiego nie powinna być skorelowana wspólnym gospodarczym interesem państwa.

              • 2 1

      • (1)

        maerska... którego zabralismy Gdyni ;p

        • 16 5

        • złodzieje!

          • 14 11

      • (8)

        ale ile tam macie suwnic do przeładunku kontenerów w tym swoim DCT? Aż 4?

        • 4 4

        • (7)

          nie liczy sie ilosc, a jakosc

          • 7 2

          • która jest nic wyższa od tej w BCT i GTC :)

            • 8 4

          • (5)

            żadna jakość, DCT jeżeli chodzi o obsługe aut, czy też kolei to jedna wielka porażka, BCT prezentuje sie pod tym wzgledem o niebo lepiej

            • 12 6

            • tylko porównaj sobie (4)

              DCT w ciągu 3-ch lat zrobiło sie najwiekszym terminalem w tej części bałtyku. Jeszcze rok-dwa a bedzie dużo wiekszym niż wszystkie bieda-gdyńskie terminale razem wzięte. Przede wszystkim jest hubem i ma nieporównywalnie lepszą infrastrukturę okołoportową!!!

              • 14 17

              • co za sciema ;D (3)

                z tego co wiem to BCT ma najwiekszy obrod kontenerow niz Gdansk ;D wieco co wy piszecie ludzie kurde;\ a np blache w kregach ? ładujecie? nie ! bo nie macie czym ;D

                • 6 9

              • Ładujemy i blache i mase innych rzeczy, zabieramy wam powoli cala drobinice z tego BCT:D wiec sie przymkniji....

                • 4 3

              • To zle wiesz, Gdansk juz was przegonił... (1)

                Gdynia to dziadostwo...

                • 3 6

              • a niech se przegonił

                my przynajmniej nie mamy n****ne pod kopułami jak wy. To nie wyścig pajace bez mózgu.

                • 3 0

  • Do GDYNI nie do Budniowa

    • 33 27

  • Ciekawe co jest w tych kontenerach? (7)

    Pewnie jakaś tandeta z Chin

    • 59 10

    • (1)

      wszystko co ma napic Made In China :)

      • 9 1

      • Twoje skarpetki, klamerki, żarówki, komputeru, żywność, trampki, armatura,

        i co sobie wymyślisz a potem w Galerii Bałtyckiej przepłacasz za opakowanie 20 razy

        • 12 0

    • Produkty dla Biedronki (1)

      • 8 1

      • albo pączki dla "Reala"

        ostatnio sprzedawali po 0,50 zł / szt. bez marmolady różanej :)

        • 11 0

    • kupisz i jeszcze sie obliżesz

      • 6 0

    • chinska amfa

      • 2 0

    • Może i chińska tandeta jest tandetna ale tania

      Wszyscy na świecie przenoszą produkcję do Chin bo koszty robocizny są śmiesznie niskie (6 centów za godzinę = 20 groszy)
      Z drugiej strony tak wydziwiamy na chińczyków to porównajmy:
      pekińskie metro - 336 km długości, 14 linii przewożących ponad 5 mln pasażerów dziennie
      warszawskie metro - 1 linia - 23km - 520tys.) O czasie budowy nie wspomnę.
      Albo najwyżej położona na świecie linia kolejowa łącząca stolicę Tybetu Lhasę z Pekinem przebiega w niektórych miejscach na wysokości powyżej 5 tys. metrów. Chińczycy budowali ją przez pięć lat kosztem ponad 4 mld dolarów. Podróż z Lhasy do Pekinu potrwa 48 godzin. Polskie koleje ... ?!

      • 5 0

  • zobaczę go z bliska :) (5)

    • 13 6

    • (4)

      i ja go zobacze z bliska :)

      • 3 1

      • i ja też :) (3)

        • 3 1

        • a ja nie (1)

          a ja nie

          • 3 0

          • A już widziałem i jest konkret maszyna, 3 suwnice ładują i rozładowują pełną parą.

            • 2 1

        • i ja :)

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane