• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie

Michał Brancewicz
14 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak prezentuje się koncepcja przebiegu Nowej Sudeckiej.
  • Wjazd do parkingu pod biurowcami ma się odbywać wyłącznie od strony ul. Wita Stwosza. Od Grunwaldzkiej zaplanowana jest przestrzeń współdzielona między pieszych a kierowców

Urzędnicy zorganizowali spotkanie z mieszkańcami Oliwy, by przekonać ich do projektu budowy Nowej Sudeckiej - ulicy, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza przy biurowcach OBC. Mieszkańcy uważają, że droga będzie niebezpieczna i szkodliwa dla uczniów pobliskiej szkoły i nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych dzielnicy. Co więcej, z zaprezentowanych wizualizacji wynika, że wjazd do podziemnych parkingów biurowych ma odbywać się wyłącznie od strony Wita Stwosza.



Kilkadziesiąt osób zebrało się w auli Szkoły Podstawowej nr 35, pod której oknami zaplanowano przebieg ul. Nowej Sudeckiej, która ma połączyć al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza oraz stanowić drogę dojazdową do podziemnego parkingu biurowców Olivia Business Centre. Ok. 80 proc. kosztów budowy tej drogi ma pokryć prywatny inwestor. O planach budowy Nowej Sudeckiej pisaliśmy niespełna miesiąc temu.

W czwartek, podczas spotkania z mieszkańcami, urzędnicy po raz pierwszy zaprezentowali aktualne założenia dla tej inwestycji. Na sali panowała nerwowa atmosfera. Referującym urzędnikom co rusz przerywali zgromadzeni na sali, zadając pytania lub wtrącając uwagi.

Orientacyjny przebieg Nowej Sudeckiej. Orientacyjny przebieg Nowej Sudeckiej.

Przestrzeń współdzielona i trzy pasy w stronę Wita Stwosza



- Nowa Sudecka od strony Grunwaldzkiej do wysokości szkoły będzie posiadała po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a pomiędzy nimi powstanie przestrzeń współdzielona z pieszymi. W tym miejscu droga nie będzie asfaltowa i nie będzie odseparowana krawężnikami - wyliczał Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora GZDiZ. - Od strony ul. Wita Stwosza powstaną trzy pasy - dwa wyjazdowe: lewoskręt i prawoskręt oraz jeden pas do jazdy w kierunku biurowców. Na podstawie naszych wytycznych projektanci stworzyli wyniesione przejścia dla pieszych, żeby kierowcy respektowali ograniczenie do 30 km na godz. Dodatkowo szerokość każdego pasa wyniesie tylko 2,75 m.
Mieszkańców te argumenty nie przekonywały.

- Wyniesione przejścia dla pieszych nie zagwarantują bezpieczeństwa dzieciom, które uczęszczają do tej szkoły i chodzą na treningi do Hali Olivia. Dlaczego nie można zostawić wjazdu do biur od al. Grunwaldzkiej, a Wita Stwosza zostawić w spokoju? - pytała jedna z mieszkanek.

Wjazd do podziemnego parkingu tylko od Wita Stwosza



To pytanie było szczególnie uzasadnione, bowiem z wizualizacji wynikało, że wjazd do podziemnych parkingów ma się odbywać wyłącznie od strony ul. Wita Stwosza, a nie od al. Grunwaldzkiej.

Tymczasem urzędnicy próbowali przekonywać, że na istnieniu Nowej Sudeckiej skorzystają także mieszkańcy. Według nich nowe połączenie Grunwaldzkiej z Wita Stwosza wpłynie na zmniejszenie się korków w innych częściach Oliwy.

- Gdy wprowadzałam się na Morenę, Biuro Rozwoju Gdańska zorganizowało spotkanie dotyczące planów budowy nowych dróg i tam padło stwierdzenie, że każda nowa droga generuje dodatkowy ruch i to się na Morenie potwierdziło. A państwo chcecie w tym przypadku powiedzieć, że Nowa Sudecka będzie lekarstwem na korki - punktowała inna uczestniczka spotkania.
Urzędnicy przekonywali, że ruch na Nowej Sudeckiej nie będzie zbyt duży.

- Prognozy przygotowane na rok 2030 zakładają, że w szczycie przejedzie tamtędy ok. 400 pojazdów na godzinę - informował Wawrzonek.

Kolejna ulica zamiast inwestycji w komunikację miejską



- W ciągu pięciu lat w biurowcach w Oliwie będzie pracować 50 tys. ludzi, a państwo chcą dać jeszcze więcej możliwości kierowcom, zamiast myśleć o poprawie komunikacji miejskiej w dzielnicy - zauważył Mariusz Andrzejczak, radny dzielnicy Oliwa.
Wtórował mu Cezary Kamiński z Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.

- Mówi się, że nowa droga jest zbawieniem dla Oliwy i jej mieszkańców, tymczasem dodana zostanie kolejna sygnalizacja świetlna, która jeszcze bardziej spowolni komunikację miejską, która już jest tutaj niewydolna - argumentował.
- Nowa Sudecka ani nie zaczyna, ani nie kończy prac nad znacznie większymi inwestycjami komunikacyjnymi obejmującymi Oliwę i Przymorze - przekonywał Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

"Kukułcze jajo, które nam tu podrzucono"



W pewnym momencie głos zabrała kobieta, która, jak powiedziała, mieszka w Oliwie od 1946 roku.

Mieszkanka Oliwy pyta o korzyści z budowy Nowej Sudeckiej

- Ja się pytam, jakie ta ulica ma przynieść konkretne korzyści mieszkańcom. Ona będzie służyła wyłącznie rozładowaniu ruchu tego kukułczego jaja, jakim jest centrum biurowe, które nam zostało tutaj podrzucone - przekonywała.
- Na każdym etapie pozyskiwania niezbędnych pozwoleń ta inwestycja będzie z państwem konsultowana, jako stroną postępowania - zapewniał Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.

Nowa Sudecka za 21 mln zł, do 2023 roku



Spotkanie zakończyło się po trzech godzinach.

Według wstępnych założeń Nowa Sudecka miałaby powstać w ciągu trzech lat.

- Do 2022 roku ma powstać fragment od strony Wita Stwosza, który realizować będzie miasto, a do 2023 roku odcinek środkowy, który połączy obie skrajne części i będzie w 100 proc. finansowany przez inwestora - informuje Dawidowski.
Szacunkowy kosztorys zakłada, że budowa pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł, a miasto 3,7 mln zł.

Opinie (485) 4 zablokowane

  • Zlokalizowanie biurowców w Oliwie to nieodwracalna destrukcja Gdańska (2)

    Gdańsk to najbardziej zakorkowane miasto w Polsce i ta uliczka nic nie zmieni

    • 13 4

    • (1)

      Nie siej teorii spiskowych. Gdańsk nie jest najbardziej zakorkowanym miastem, wręcz przeciwnie!!!! Sprawdź sobie najnowsze dane!

      • 1 4

      • Ilekroć mam gości z Warszawy to łapią się za głowy co tu się dzieje, mówią, że są w szoku i że u nich takich korków nie ma. A nie sądzę, żeby u ciebie w Bartoszycach były większe korki

        • 2 0

  • Budowanie centrów biznesu w mieście to kpina

    To co zrobiono z tą częścią miasta to kryminał, a to dopiero połowa! Tak połowa, OBC dobuduje jeszcze 3 biurowce, natomiast po drugiej stronie alchemia buduję 4ty biurowiec, a ma ich być docelowo 16! Wiem co pisze bo miałem stosowność widzieć plany. Także o jakiej drożności ulic my rozmawiamy? Nie jestem przeciwnikiem rozwoju miasta ale głupoty i zachłanności. Takie cantra biznesu są potrzebne aby region mógł się rozwijać ale większości miast europejskich i nie tylko buduję się je w pobliżu lotnisk. Tak lotnisk, dlatego bo są usytuowane na obrzeżach miasta przez co można je bardzo dobrze skomunikować. Niestety Gdańsk jest zarządzany przez pazernych i**otow!

    • 10 2

  • Te biurowce to przewał gigant Adamowicza

    Kto pamięta jak miasto przegrało proces z Grabowskim i musiało oddać te tereny bo nie dotrzymało ,,celowo" umowy.

    • 7 1

  • Zawsze znajdzie się grupa wiecznie niezadowolonych, wiecznie na nie. Trójmiasto to wąskie gardło komunikacyjne. Mamy jedną Obwodnicę i jedną drogę przez całe Trójmiasto. Każda więc drogą, nawet lokalna to ułatwienie i możliwość objazdu w razie wypadków.

    • 1 9

  • Opinia wyróżniona

    (45)

    W jaki sposób to ma odkorkować Oliwę? Wszyscy i tak będą chcieli się dostać do Polanki i dalej do Spacerowej(wszystko zakorkowane) lub do Grunwaldzkiej na wysokości Żaka (zakorkowane) lub do Słowackiego albo przez Chrzanowskiego (zakorkowane) albo starą Słowackiego (zakorkowana). Ta ulica rozwiąże jeden problem - wyjazd pracowników z OBC. Oni wyjadą, faktycznie szybciej, ale i tak zaraz będą stali w kolejnych korkach i na spokojniejszych ulicach wygenerują dodatkowy ruch...

    • 329 24

    • (28)

      Główny cel tej drogi, to zmniejszenie wpływu OBC na Aleję Grunwaldzką. Aktualnie każdy samochód wyjeżdżający z OBC musi wjechać na Grunwaldzką nawet gdy nie potrzebuje na nią trafiać. Fakt, da się chyba przedostać przez parking Hali Olivia, prosto na Bażyńskiego, ale nie jest to chyba zbyt uczęszczana opcja. Nowa ulica pozwoli nie wjeżdżać na Grunwaldzką tym z OBC, którzy nie planowali się na niej znaleźć tylko od razu chcieli dostać się na Wita Stwosza.

      Więc główny cel, to oczyszczenie przepustowości głównej przelotówki trójmiasta. Czy to dobrze, czy źle? I dobrze/źle dla kogo? Każda strona zapewne będzie miała swoje argumenty. Ja uważam, że póki Grunwaldzka musi być główną przelotówką trójmiasta i nie mamy lepszej alternatywy, ulepszanie jej drożności ma sens.

      • 17 19

      • Wita Stwosza, została wrednie przez Miasto zmniejszona przepustowość, likwidacja drugiego pasa, progi, zapory i strefa 30. Zrobiono to by ruch skierować na Grunwaldzką. I to są efekty.
        A teraz chcą To zrobić z Podwalem Przedmiejskim

        • 0 0

      • (11)

        Powiedz mi co dalej z tym ruchem na terenie Oliwy? Konkretnie którędy kierowcy mają jechać?

        • 21 2

        • wystarczy rozebrać te budynki (5)

          i korki znikną

          • 13 2

          • (4)

            Rozbierać stare kamienice? :)
            Tak naprawdę to OBC płaci większe podatki miastu niż cała Oliwa. Więc może czas przestać narzekać na jednego z większych płatników w mieście.
            A w OBC nie pracują kosmici ale w większości mieszkańcy Gdańska.

            • 8 13

            • Czyżby te podatki nie były związane z ułatwieniami, jakie OBC ma od miasta? (1)

              Gotowa infrastruktura budowana za pieniądze publiczne, niskie wymagania względem dojazdów do budynków i miejsc parkingowych. Budowa nowych ulic na użytek tutejszych biurowców. Specjalny, tani rower miejski:) No i nie zapomnijmy o zwolnieniach podatkowych dla korporacji, które wynajmują tutejsze biura.

              • 13 2

              • A świstak siedzi i zawija w sreberka

                • 1 1

            • Biurowce + Urzędy to wasze miasto idealne

              Normalni mieszkańcy to tylko kłopot

              • 8 2

            • ne, no, gwe

              • 1 0

        • kierowcy już teraz mogą tam sobie jechać, tylko sobie najbardziej przeszkadzają w płynnej jeździe.

          po prostu trzeba wyraźnie powiedzieć, że w mieście jest za dużo samochodów i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości.

          • 11 1

        • (3)

          Nie mam na to odpowiedzi. Jest dla mnie jasne tak samo jak pewnie dla Ciebie, skoro starasz się zaatakować mnie tym komentarzem, że to jedyne co zrobi to przeniesie korki gdzie indziej. Wita Stwosza stanie się popularniejszą alternatywą na wydostawanie się pracowników z OBC i z Oliwy. Będzie zakorkowana. Z pewnością.

          Prawidłowa alternatywa, to sensowna komunikacja miejska z całego regionu. Okolica OBC już dawno powinna stać się sensownym hub'em, żeby z jak największego rejonu dało się tu docierać komunikacją miejską bez przesiadki, gdyż przesiadki (przy tym jak ogarnięta jest synchronizacja środków transportu) są moim zdaniem największym czynnikiem wpływającym na rezygnację z publicznego transportu.

          • 26 7

          • (2)

            Nie będzie w najbliższych latach tutaj żadnych inwestycji w komunikację zbiorową. Wczoraj to zostało powiedziane na tyle wyraźnie, ze nie ma sensu ciągle o tym pisać.

            Ta droga jedynie przeniesie korki na i tak zakorkowaną już Oliwę. I to nie tylko Wita Stwosza, ale wszystkie okoliczne lokalne, brukowe uliczki.
            Remedium jakie zaproponowano to ruch jednokierunkowy, czyli kolejne utrudnianie życia mieszkańcom. Nikt nie mówił, ze zrobimy tramwaj, buspasy, PKM. Nie, jedynie postawimy znaki i być może ktoś je będzie przestrzegał.

            • 29 2

            • (1)

              Zgadzam się. Pisałem, jakie rozwiązanie moim zdaniem byłoby idealne. Nie zakładałem, że ono ma realne szanse zaistnienia w najbliższej przyszłosci i to są nieco smutne realia mieszkańców Oliwy.

              • 9 0

              • To nie są smutne realia, ale wręcz tragiczne. I to nie tylko dla Oliwy. Bo miasto nie realizuje polityki zrównoważonego rozwoju.

                • 18 1

      • (9)

        Jakoś nie widzę zbyt dużych korków na lewoskrecie z Grunwaldzkiej w Derdowskiego i potem do Polanki, więc tak chyba nie ma potrzeby się dostać. Gdzie w takim razie jest potrzeba się dostać? W prawo w stronę Gdańska stoi się dopiero za Abrahama, więc jak to odkorkuje Grunwaldzką?

        • 5 3

        • (8)

          Właśnie dlatego mowa jest o "tylko" 400 samochodach na godzinę w szczycie. To 400 mniej samochodów na Grunwaldzkiej. 400 tutaj, 400 gdzie indziej i w ten sposób utrzymuje się względną drożność kręgosłupa komunikacyjnego trójmiasta.

          • 4 10

          • Wystarczy zrobic porzadek z przejsciem dla peiszych przy Chopina, ktore generuje absurdalny korek. (3)

            Tam maja sens tylko tunel lub kladka, tylko zwróćmy uwagę, ze mieszkancy nie chcą kladek ani tuneli, wola mieć korek.

            • 3 16

            • (2)

              To nic nie da, korek ,,kończy" się przy Galerii Bałtyckiej - rozwiązaniem byłoby zrobienie lewoskrętu w Braci Lewoniewskich.

              • 3 3

              • Za tym przejsciem zaczyna sie sprawniej jechac. (1)

                Owszem, korek jest do Baltyckiej, bo tam 3/4 ruchu idzie w prawo i w lewo, a gora 1/4 prosto. Ale zauważmy tez, ze od Chopina do Baltyckiej w Grunwaldzka wlacza się ruch z Wojska Polskiego i od Zaspy, wiec to przejście przy Chopina stanowi jednak problem.

                • 0 4

              • Problem dla kogos

                Kto tkwi w korku

                • 1 0

          • (1)

            Nie, to 400 kolejnych samochodów więcej i kolejnych 400 które się nie pomieszczą ale przyjadą bo się ja zaprasza.

            • 14 1

            • Czynnik limitujący ilość samochodów "zaproszonych" do OBC, to parkingi na jej terenie, które do tanich nie należą, oraz trawniki w okolicy, jeśli komuś mandat niestraszny. W tej kwestii się nic nie zmieni (wykluczając z tego wniosku nowe parkingi pod kolejnymi budynkami, ale one powstawać będą tak czy inaczej, więc jest to moim zdaniem zdarzenie niezależne), więc nie szedłbym z wnioskami tak daleko w kierunku, że ta droga zaprosi więcej kierowców do OBC. Zaprosi co najwyżej dodatkowy ruch przelotowy pomiędzy Wita Stwosza, a Grunwaldzką.

              • 7 2

          • (1)

            Jasne, dla 400 samochód trzeba sygnalizację na skrzyżowaniu z WS wybudować.

            • 6 1

            • Nie zdziwiłbym się, gdyby te 400 samochodów w szczycie było po prostu limitem drożności okolicznych dróg. Więc tak, będzie "tylko" 400 samochodów i okoliczne uliczki będą wtedy stały w korku. A w takim momencie przyda się sygnalizacja, aby ta garstka kierowców, która potrafi nie wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy nie da się z niego zjechać - umożliwiła jakikolwiek wyjazd kierowcom z OBC na WS.

              • 4 0

      • ! (2)

        Robią to dla kierownictwa i wyższego szczebla chyba. Bo z tego co pamiętam to tysiące pracowników nie parkuje w garażach tylko na terenie Oliwy. Więc nie wiem o co chodzi. Podejrzewam że jest to przygotowanie pod przyszłą inwestycję na stadionie. Najpierw UG zamknął stadion żeby odzwyczaić ludzi od chodzenia tam z psami i biegania jak dotychczas, a później sprzedadzą. Nigdy nie uwierzę, że prywatny inwestor buduje coś dla mieszkańców dzielnicy.

        • 23 1

        • a nawet jesli to co z tego? Uniwersytet ma prawo zabudowac swoje tereny. (1)

          • 2 7

          • Kupili sobie ten teren czy dostali za darmo od podatników?

            • 8 0

      • ten wywód ma sens jedynie wtedy, gdy nie dostrzegamy, że "główną przelotówką Trójmiasta" (1)

        jest (a faktycznie może być) SKM. Trzeba przede wszystkim zadbać o dobry dostęp do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, a nie myśleć wyłącznie (głównie) o ruchu samochodów i przepustowości dla nich. Trzeba myśleć przede wszystkim o ludziach, a nie o pojazdach. Jak nie będzie się zwiększać podaży miejsc do parkowania i obciąży kierowców faktycznymi kosztami budowy i utrzymania parkingów, to wielu się mocno zastanowi i pomyśli o wspieraniu komunikacji pieszej, rowerowej i zbiorowej we własnym interesie i oczywiście interesie mieszkańców Oliwy i innych dzielnic Gdańska i miast naszej aglomeracji.

        • 8 3

        • Tak, zgadzam się, że SKM jest świetnym kręgosłupem komunikacyjnym trójmiasta. Bez ironii. Ma swoje problemy, ale sprawdza się w swojej roli. Powie to każdy. Każdy, który mieszka i pracuje w zasięgu stacji. A w tym samym momencie cały górny taras i południe wsiada w samochód. Bycie w pieszym zasięgu SKM, to przywilej na który coraz mniejszy procent mieszkańców może sobie pozwolić i rozrastające się trójmiasto będzie ten udział procentowy tylko dalej zmniejszać, jeżeli nie ruszą z kopyta plany rozbudowy.

          • 11 1

    • To prawda, nic to nie zmieni.

      Trzeba najpierw udroznic Starą Oliwę, a dopiero wtedy pomyśleć o Przymorzu.
      Autostrada i garaże wokół biurowców nic nie zmieni

      • 1 0

    • Jak można nazwać ulicę nowa Sudecka zwykłym wyjazd z garażu dla nowo budowanego biurowca OBC

      • 2 0

    • (6)

      Ale to już nie będzie problem OBC, ale mieszkańców mających w całej Oliwie nieustanny korek.

      • 39 3

      • kiedy autorzy publikujący na tym portalu (4)

        zrozumieją, że rozbudowa sieci ulic nie jest lekarstwem na korki?
        Jest nim zdecydowane postawienie na poprawę jakości połączeń SKM i PKM oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do ich stacji. Niektóre z nich powinny stać się węzłami przesiadkowymi z prawdziwego zdarzenia z komfortowymi i bezpiecznymi warunkami dostępu dla pieszych, rowerzystów (hulajnogowców) i klientów transportu miejskiego. Tylko restrykcyjna polityka parkingowa dla samochodów ma sens w tym rejonie miasta.

        • 42 10

        • Gdzie nowa o pociągach PolRegio ?

          SKM trasę Gdynia Gł. - Gdańsk Gł. po swoich torach (z dodatkowymi przystankami) pokonuje w 36 minut.

          PolRegio po torach dalekobieżnych w 20 minut - po drodze nie zatrzymują na w/w przystankach.

          I tylko te 20 minut może zachęcić wielu kierowców do przesiadki na pociągi.

          • 6 0

        • te biurowce są dziełem miejskich decydentów

          wygenerowali problem nie do rozwiązania

          • 10 1

        • Budowa nowych dróg w mieście to wywalanie kasy.

          Zaoszczędzone pieniądze należy przeznaczyć na komunikację miejską, poprawę komfortu podróżowania.

          • 18 2

        • Jaki zbiorkom?
          Przecież na pytania o tramwaj, autobus etc były tak mgliste pseudo odpowiedzi, że ąz żal było tego słuchać.
          Jedyny konkret to spowolnienie ruchu tramwajowego kolejnymi światłami i brak swobodnego opuszczania przystanków też przez te zbędne światła.

          • 25 5

      • Pewnie nawet przystanku nie wyremontują tylko nadal bedzie jak w 3cim świecie

        • 16 0

    • (3)

      Ludzie, nie dajcie sobie wciskać kitu. To wasza dzielnica, z której Grabski z niektórymi z miasta zrobili sobie biznes. Takie spotkania niewiele dają, tu trzeba konkretnie działać.

      • 21 2

      • wystarczy na nich nie głosować

        • 2 0

      • Protesty pod urzędem, blokady dróg.

        Niestety w Polsce nie ma demokracji. Dlatego trzeba negocjować na ulicy.

        • 5 1

      • pochodnie, widły, barykady!

        • 4 2

    • W pierwszej kolejności odkorkować projektantów

      • 4 0

    • OBC powinno zapłacić za remont wszystkich przystanków w okolicy i za dodatkowe tramwaje/autousy

      • 16 0

    • Ciekawe w ogóle skąd pomysł? BRG z tym wyskoczyło w swoim geniuszu? Nie zdziwiłbym się.

      • 7 0

  • "Prognozy przygotowane na rok 2030 zakładają, że w godzinach szczytu przejedzie tamtędy ok. 400 pojazdów - informował (7)

    To po co ją budować w ogóle?

    • 109 18

    • czyli ponad 6 samochodów na minutę (2)

      czyli ciągły sznur.

      • 1 0

      • Przecież dzisiaj więcej rodziców w szczycie przyjeżdża pod szkołe na Wąsowicza?

        • 0 0

      • Przy światłach

        Szkole i pracownikach przecinajacych do biurowców tam też będą korki, zwłaszcza koło 8:00 I 17:00

        • 0 0

    • (1)

      to wogóle dziwne, że w mieście jeżdźą samochody, jest komunikacja miejeska, ludzie chodzą po chodnikach i są korki. Powinno być jak w lesie - cisza, spokój i czyste powietrze. Gdzieniegdzie cichutko na małych kopytkach będzie przebiegał jelonek a dzik swoimi raciczkami będzie cichutko muskał mech.

      • 5 4

      • w Berlinie tak jest w wielu miejscach!

        • 1 2

    • 400 pojazdów na godzinę (!) to oznacza 1 pojazd co 9 sekund.

      3600/400=9.
      Rzeczywiście ruch na Nowej Sudeckiej nie będzie zbyt duży.

      • 4 1

    • Racja, możnaby odwrócić twierdzenie: skoro tam nikt nie jeździ, to po co ta droga? (Tak BRG tłumaczy brak konieczności robienia przejść dla pieszych)

      • 13 0

  • inwestycje w Gdańsku

    Postawmy sobie 10 biurowców w dzielnicy typowo mieszkalnej a potem zróbmy lament, że nie ma jak dojechać. Uważam, że Oliwa powinna mieć zabudowę mieszkaniową a ten "biznes center" na Szadółki. Obecnie jest sytuacja odwrotna - w dzielnicach mieszkalnych takich jak Oliwa, Przymorze, Zaspa powstają w blokach nibyhotele a ludzie, którzy chcą kupić mieszkanie i w nim mieszkać wypychani są na jakieś wypiździjewo.

    • 11 4

  • Na wiochę jak się nie podoba. To nie jest teren prywatny. Większość chce tej drogi !

    • 2 5

  • Plac inwalidów powinni rozwalić i puścić nitkę do Wita Stwosza (3)

    Takie moje zdanie.

    • 4 9

    • Nie ma znaczenia, bo i tak dalej korek.

      • 0 0

    • takie były plany

      a potem na Wita zrobili kratki na płatne parkowanie
      na pasie rowerowym
      Sajgon i psychiatryk

      masz racje, plac powinien być przejezdny. i JEST. dla rowerzystów. dobre i to.

      • 2 0

    • Wracaj na Pogórze

      Nie zapomnij swojego zdania

      • 3 3

  • wystarczy rozebrać te budynki i korki znikną (3)

    Powiedz mi co dalej z tym ruchem na terenie Oliwy? Konkretnie którędy kierowcy mają jechać?

    • 16 1

    • (2)

      SKM albo tramwajem. Względnie autobusem

      • 2 0

      • (1)

        jak by bilet na trolejbus był ważny w tramwaju to miało by sens
        a na razie każdy gnój osobno
        i nie mów, że ty tego nie chcesz, bo śrubami nie rzucałeś, demonstracji z barykadami nie robiłeś, strajków nie organizowałeś. jesteś ciamciaramcia, więc milcz.

        tu nie ma alternatywy dla blachosmroda

        • 0 0

        • Ale jakoś w sąsiednim centrum można korzystać z komunikacji miejskiej. Więc to co piszesz nie jest prawdą.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane