- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (54 opinie)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (313 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (51 opinii)
- 6 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
Gospodarka morska: święty Graal pomorskiej kampanii?
Eleonora Maersk, największy kontenerowiec w historii Gdańska, na terminalu DCT.
Kandydaci z Pomorza szafują zwrotem "gospodarka morska" na wszystkie strony. Przed wyborami wszyscy mają pomysły na wielki rozwój morskiej potęgi Polski, a winą np. za upadek stoczni przerzucają się jak gorącym kartoflem. Komu uwierzyć?
Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Rządu bronił premier Donald Tusk, a w Gdyni także poseł PO Tadeusz Aziewicz oraz wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko.
- Opozycja fałszuje rzeczywistość. Gospodarka morska ma się nienajgorzej, porty mają coraz większe przeładunki, jest coraz więcej inwestycji i inwestorów z kapitałem, którzy uważają nas za wiarygodnego partnera - podkreśla Tadeusz Aziewicz.
Jako przykład podaje szybki rozwój gdańskiego portu, który opiera się głównie na przeładunku kontenerów oceanicznego partnera - firmy Maersk. Problem jednak w tym, że port gdański rozwinął się częściowo dzięki gdyńskiemu, którego klienci właśnie tam odeszli. Zresztą DCT był terminalem, w którego sukcesie często grzali się politycy. To jedno z najchętniej odwiedzanych przez nich miejsc w Trójmieście, a fotografia na tle dużego kontenerowca zdobi coraz więcej gabinetów. Niestety jako region wciąż jesteśmy daleko w tyle choćby za Hamburgiem, który cały czas umacnia się na pozycji lidera pod względem przeładunku kontenerów.
- Hamburg budował swą siłę od stuleci. My możemy pracować nad nowymi regulacjami, które przyciągają nowe inwestycje. Bezpośrednia rywalizacja na razie będzie trudna - przyznaje Anna Wypych-Namiotko.
Pani minister - co zrozumiałe - przed wyborami nie mówi jednak o zagrożeniach dla naszych portów, a te są gigantyczne. Na liście Ministerstwa Infrastruktury wśród kilkunastu dofinansowanych ze środków UE projektów można znaleźć taki, który może na lata skazać nas na portową "drugą ligę". Wypych-Namiotko nazywa to "zbójeckim prawem" międzynarodowych firm.
Fakty są takie, że duża hamburska firma HHLA Intermodal wybuduje trzy centra przeładunku kontenerów: pod Warszawą, na Śląsku i pod Poznaniem. Będą tam zbierane kontenery, które później pociągami pojadą do Hamburga - z pominięciem trójmiejskich portów. I właśnie port w Niemczech zajmie się ich dalszą obsługą, a tamtejsze firmy spedycją. Pół żartem, pół serio można dodać, że o porcie w Hamburgu w branży już od jakiegoś czasu mówi się, że jest największym polskim portem kontenerowym.
- Działamy na wolnym rynku europejskim. Budowa tych centrów i ich późniejsza obsługa, to także wartość dodana naszej gospodarki - podkreśla poseł Aziewicz.
Opinie (108) ponad 10 zablokowanych
-
2011-09-19 19:01
Niszczyciel ...
Flagowy niszcyciel polskiego przemyslu stoczniowego i portów Pan Aziewicz pokazuje swoją niekompetencje lub uważa mieszkańców Trojmiasta za idiotów.Gdzie leży prawda...
- 16 5
-
2011-09-19 15:54
Ci, którzy głosowali na oszusta, kłamce, hiene cmentarna Donalda Tuska (5)
Powinni po 4 latach spakować sie i tysiacami kilometrów bezpiecznych autostrad udac sie do wymarzonej Irlandii, na paliwie za 4 zl.To trzeba nie miec wstydu, by po zaglosowaniu na oszusta wyborczego, po okazaniu sie, ze cuda nie istnieja, dalej zabierac glos i atakowac PiS.PiS tez nie popieram - za Sobecka, glupote z Nergalem i wyssany z mlekiem matki ultrakatolicyzm.Glosujmy na Janusza Palikota. Moze prostak czasem, ale ma racje.
- 35 40
-
2011-09-19 18:56
Palikot to Lepper 2
czlowiek putina i sluzb
- 12 6
-
2011-09-19 16:03
(3)
wg mnie, facet wie co to biznes i jak cholernie ciężko jest się przebić w tym kraju, biurokracja jak w afryce...JA GŁOSUJĘ NA JANUSZA!!!!!
- 10 12
-
2011-09-19 16:08
Śniadka, ja też (1)
- 3 10
-
2011-09-19 16:12
Sniadek moze wporzadku, ale niestety po stronie katolikow
Dosc 19 wieku w Polsce, dosc sekty watykanskiej.Gdyby PiS nie byl tak katolicki i nawiedzony, dostalby moj glos.A jak maja Sobecka i innych czubow to niestety nie.
- 10 13
-
2011-09-19 16:11
Otoz to!
Sami zobaczcie. Zrezygnowal z prowadzania firmy i zwyczajnie sprzedal interes jak sie dorobil, PRZEZ 4 LATA NIE BRAL ZADNEJ DIETY POSELSKIEJ, co jest realnie nie do pomyslenia dla darmozjadow z Parlamencie. Wydal 6 mln zlotych na zalozenie partii i na objazd Polski, z wlasnej kieszeni.Fakt, moze niepotrzebnie najezdzal na Lecha Kaczynskiego, czesto opowiadajac haniebne bzdury, ale to byl jego sposob na zaistnienie w mediach. Fakt, sposob niegodziwy, ale skuteczny.Wiem, ze po wyborach postara sie wejsc w koalicje z Tuskiem, ale mam nadzieje, ze bedzie go ostro krytykowal. LEPSZE TO NIZ JASNA GORA, PURPURACI NA KAZDEJ UROCZYSTOSCI PANSTWOWEJ itd.Janusz ma moj glos.
- 12 15
-
2011-09-19 18:48
Tylko !!
her.Miller , jest w stanie z Gdyni zrobić bałtycki Hamburg , on "kocha" morze i pomorze !!!
- 7 2
-
2011-09-19 17:42
Klamcy (2)
Podniecaja sie DCT a jest to terminal wybudowany za Australijskie pieniadze. Jedyne co zrobila Polska czyt. Gdansk jest ul.Kontenerowa. Zreszta moze i dobrze bo by zaraz sprywatyzowali, a tak mozemy konkurowac z innymi portami. Jeszcze jedno debilni politycy zamiast usprawnic komunikacje polnoc-poludnie, robia wschod-zachod i tylko pomagaja porta zachodnim do destepu do krajow bez dostepu do morza.
- 17 2
-
2011-09-19 18:45
Propaganda
sukcesu jak za komuny
- 3 0
-
2011-09-19 18:35
Taka
jest prawda i co tu jest polskiego , tania siła robocza , spadamy bardzo nieko !!
- 1 1
-
2011-09-19 15:54
Porty? (2)
Porty są w rękach Czarującego różanego Czarusia co rozwalił kolej..... Mnie najbardziej interesują statki pasażerskie. 2 lata temu do Gdyni było 100 zawinięć, rok temu 85 a w tym 60! O Gdańsku lepiej nie wspominać bo tam Adamowicz stoi tyłem do morza! Nasz Szczurek powinien WALCZYĆ o port. Wenda i Kwiatkowski przewracają się w grobie!A jeżeli jaki terminal gdyński przynosi zysk to się go sprzedaje!! To kto zyskuje? Polska? Przecież to jakiś nonsens.
- 49 7
-
2011-09-19 16:45
Szczurek z morza to zna tylko bulwar (1)
a w ogóle to morze jest mu niepotrzebne, tylko zabiera miejsce. Ile apartamentowców można by było w tym miejscu zbudować.
- 20 0
-
2011-09-19 18:38
Bo
to jest szczur ladowy a nie wodny , efekty widoczne !!
- 14 1
-
2011-09-19 18:15
Obok Śniadka i Guzikiewicza z PIS, najlepszym specem od gospodarki morskiej jest jedynka z SLD
Tow. Miller pochodzi przecież spod Łodzi!
- 17 2
-
2011-09-19 18:10
smiech na sali.....
gospodarke morska trzeba bylo juz rozwijać 20 lat temu, a nawet wczesiej , a nie teraz... watpie by polska obecnie miala na to fundusze, wiec dla mie zade to argument. powini sie wstydzic ci co wogole wspomiaja o gospod. morskiej, nie mamy zadych pożądnych korytarzy morskich, w europie sa np. Transeuropejski Korytarz Transportowy nr VI, do ktorego dopeiro teraz wkraczamy, a moglibysmy juz 20 lat temu, gdzie wtedy byl pis?
- 9 4
-
2011-09-19 17:10
Platformersi z Aziewiczem na czele
nie maja moraslnego prawa do wypowiadania sie o gospodarce morskiej gdyz niczego nie zrobili a w obsadzaniu stołków przez swoich przeszli nawet Pisiorów.
- 15 7
-
2011-09-19 16:39
Można powiedzieć, że to, co jest ostatnią nadzieją PO i MAK Donalda Tuska to nie zagłębie łupków, ale raczej zagłębie głupków .
- 7 4
-
2011-09-19 16:39
Polską musi kierować silna partia prawicowa !!!
Potrzebujemy silnej partii prawicowej w której skład będą wchodzić młodzi ludzie w wieku od 23 lat wzwyż. Partia o programie konserwatywnym z elementami liberalnymi. Aby uratować społeczeństwo i przyszłość Polski to jedyna droga !!! Obecnie jak widzę, a mam 24 lata i jestem studentem Nauk Prawnych UG przyszłość zarówno dla nas młodych jak i dla starszych ludzi jest w stanie zagrożenia. W Polsce trwa spór między PO i PiS, a lewackie robactwo z SLD tylko zaciera ręce, że Polska jest w takim stanie. Mimo tego jak napisałem powyżej, że nie ma silnej prawicowej partii ja i moi znajomi będziemy głosowali na Prawo i Sprawiedliwość. Damy im drugą ale już ostatnią szansę. Wtedy mieli tylko 2 lata a więc dobrze !!! Pokażcie teraz, że rzeczywiście to było za mało i dajcie wszystko dla Polski.
- 8 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.