- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (334 opinie)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (8 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (449 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Gotowe tory we Wrzeszczu, ścisk na Bramie Wyżynnej?
Otwarcie torowisk we Wrzeszczu i Strzyży cieszy mieszkańców, ale wraz z początkiem roku szkolnego sprawiło, że w tramwajach panuje spory tłok.
- Przez ostatnie dni, ja i jeszcze kilkadziesiąt innych osób, czekamy 15-20 min na przystanku Brama Wyżynna aż przyjedzie odpowiedni tramwaj w kierunku ul. Abrahama. Kiedy już się pojawi, jest tak zapełniony, że trzeba czekać na kolejny. Aż 9 na 10 tramwajów odjeżdżających z tego przystanku jedzie przy Operze w prawo (w al. Hallera). Dlaczego? Tam co drugi tramwaj jedzie pusty! - pisze do nas czytelnik.
Z zarzutami nie zgadza się jednak Zarząd Transportu Miejskiego, który twierdzi, że obecna obsługa komunikacyjna tego miejsca jest wystarczająca - z Bramy Wyżynnej w kierunku Wrzeszcza jeżdżą linie 6 (Chełm - Oliwa) i 9 (Przeróbka - Strzyża).
- Absolutnie nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że tramwaje skręcające przy Operze w al. Hallera jeżdżą puste w przeciwieństwie do tramwajów jadących na wprost. Nieprawdą jest także, by tak mało tramwajów jechało prosto przez Operę, skoro linie 6 i 9 w godzinach szczytu, wykonują łącznie 12 kursów w ciągu jednej godziny. Nie zaobserwowaliśmy na tych liniach aż takiego ścisku, jak opisuje to czytelnik portalu - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Zarząd Transportu Miejskiego zwraca także uwagę, że w ostatnim okresie czasu zwiększono ilość linii przejeżdżających przez Bramę Wyżynną do Wrzeszcza. Właśnie z powodu dużego obłożenia tej trasy. Oprócz tramwaju nr 6, jeździ tutaj także 9 (w kierunku Strzyży) lub 11 (w kierunku Chełmu). Dlaczego jednak linia 11 pokonuje w różny sposób drogę przez centrum, co mogłoby "wzmocnić" obsługę tego przystanku w relacji również do Wrzeszcza?
- O taki przebieg linii 11 apelowali do nas mieszkańcy Chełmu i dzielnicy Południe, którzy chcieli zyskać wygodne połączenie do budynków administracyjnych przy ul. Nowe Ogrody. Dostaliśmy nawet kilka pochwał za wprowadzenie tej zmiany - tłumaczy Zomkowski.
Warto pamiętać również, że obecny układ linii tramwajowych przejeżdżających przez Bramę Wyżynną ulegnie zmianie już w najbliższy poniedziałek. Wówczas zamknięta zostanie al. Hallera oraz wznowiony częściowo ruch na Węźle Kliniczna. Szczegóły nowej organizacji ruchu tramwajów przedstawiamy w osobnym tekście.
Kolejna zmiana zmusza też do refleksji, dlaczego rok temu wprowadzono rewolucję w numeracji linii tramwajowych, skoro znowu są w niej "dziury" (brakuje m.in. 1, 4, 7 czy 10).
- Miasto jest organizmem żywym i ze względu na prace remontowe nie jest możliwe utrzymanie rozkładów bez zmian, także numeracji linii. Rok temu ciężko było przewidzieć jakie zajdą zmiany. Po zakończeniu wszystkich prac i uruchomieniu trasy wzdłuż ul. Nowej Łódzkiej, numeracja powinna znów być "pełna" - dodaje Zomkowski.
Zobacz jazdę tramwaju po wyremontowanym torowisku we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (130) 8 zablokowanych
-
2011-09-11 21:17
a może by tak
wsiadać przy dworcu ?
- 6 0
-
2011-09-11 22:02
Studenci...
Spokojnie wrócą studenci to zaczną się "korki" na przystanku Opera Bałtycka...
- 2 0
-
2011-09-11 22:16
komunikacja zborowa (1)
A najśmieszniejsze jest to że w poniedziałek będzie można tramwajem dojechać na mecz ale z meczu już tylko na piechotę, bo nie są wstanie obsłużyć tylu kibiców. Dobrze że mam samochód.
- 3 2
-
2011-09-11 22:17
miało być: zbiorowa
- 2 0
-
2011-09-11 22:42
strzysza?
- 1 0
-
2011-09-12 07:59
Lato się jeszcze nie skończyło...
...dlaczego na tym zdjęciu drzewa nie mają liści. I jeszcze szyna po prawej jakaś nie równa.
- 1 0
-
2011-09-12 08:45
Brzeźno
Niby wszystko pięknie i cacy, bo miasto dba o mieszkańców robiąc kolejne remonty itd. A co z Brzeźnem i innymi zapomnianymi dzielnicami Gdańska? Od dzisiaj rusza nowa komunikacja remontowa pomiędzy tą dzielnicą a Wrzeszczem. Wygląda to fatalnie. Autobusy przyjeżdżały jak tylko chciały. Auta nie wypuszczały zjeżdżających autobusów na jezdnię w zasadzie "nie, bo nie". Na Mickiewicza niby autobus miał być zsynchronizowany z tramwajem numerem 5. Jak się okazało, z przejścia dla pieszych pozostało mi i innym pasażerom bezradnie obserwować odjeżdżający nr. ww. Jeden tramwaj do Wrzeszcza i Oliwy to zdecydowanie za mało.
- 1 1
-
2011-09-12 10:48
NAJLEPSZY SPOSÓB NA KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ
to nie korzystać. Z buta, rowerem, samochodem, wszystko jedno, byle nie ztm
- 0 1
-
2011-09-12 11:44
tramwaje
z linią 12też są problemy zwłaszcza w godz. 15-15.30 przy operze w strone gdanska od kilku lat sie jeszcze nie zdarzyło zeby przyjechala zgodnie z rozkladem
- 0 0
-
2011-09-12 15:48
Male tramwaje
Nowe tramwaje sa za male - i tyle. Przeznaczono troche miejsc siedzacych - a reszta pasazerow ma stac na bacznosc. To jest przyczyna, dlaczego ludzie sa dla siebie nieuprzejmi i nie ustepuja sobie miejsc - kto pierwszy ten lepszy. Gdyby jeszcze byla zwiekszona czestotliwosc kursow, to byloby rozwiazanie, badz zakup/doczepienie dodatkowych skladow - ale oczywiscie projekt na to nie pozwala, chociaz chetnie zabrano za niego wynagrodzenie. Podobnie z nowymi jezdniami - co z tego, ze "zaplanowane" (pro forma) - znowu drogi sa "udzubdziane" tak, ze maly autobus ma klopoty z zakretem. Mam na mysli Chelm i Ujescisko. O drogach wylewanych dwa lata temu wstecz nie ma co nawet wspominac - lata na lacie i dziura na dziurze.
- 0 2
-
2011-09-12 16:30
fajny kaskader wjeżdza na czerwonym prosto pod tramwaj. I niestety takich palantów na drogach jest pełno!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.