• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowe tory we Wrzeszczu, ścisk na Bramie Wyżynnej?

Krzysztof Koprowski
11 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Czy dwie linie tramwajowe z Bramy Wyżynnej do Wrzeszcza to za mało? Czy dwie linie tramwajowe z Bramy Wyżynnej do Wrzeszcza to za mało?

Otwarcie torowisk we Wrzeszczu i Strzyży cieszy mieszkańców, ale wraz z początkiem roku szkolnego sprawiło, że w tramwajach panuje spory tłok.



Czy zdarza ci się nie wsiąść do pojazdu komunikacji miejskiej ze względu na tłok?

Nasz czytelnik, pan Sebastian twierdzi, że od kilku dni wraz z innymi pasażerami nie może dostać się do tramwaju z Bramy Wyżynnej w kierunku Wrzeszcza i Strzyży.

- Przez ostatnie dni, ja i jeszcze kilkadziesiąt innych osób, czekamy 15-20 min na przystanku Brama Wyżynna zobacz na mapie Gdańska aż przyjedzie odpowiedni tramwaj w kierunku ul. Abrahama. Kiedy już się pojawi, jest tak zapełniony, że trzeba czekać na kolejny. Aż 9 na 10 tramwajów odjeżdżających z tego przystanku jedzie przy Operze w prawo (w al. Hallera). Dlaczego? Tam co drugi tramwaj jedzie pusty! - pisze do nas czytelnik.

Z zarzutami nie zgadza się jednak Zarząd Transportu Miejskiego, który twierdzi, że obecna obsługa komunikacyjna tego miejsca jest wystarczająca - z Bramy Wyżynnej w kierunku Wrzeszcza jeżdżą linie 6 (Chełm - Oliwa) i 9 (Przeróbka - Strzyża).

- Absolutnie nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że tramwaje skręcające przy Operze w al. Hallera jeżdżą puste w przeciwieństwie do tramwajów jadących na wprost. Nieprawdą jest także, by tak mało tramwajów jechało prosto przez Operę, skoro linie 6 i 9 w godzinach szczytu, wykonują łącznie 12 kursów w ciągu jednej godziny. Nie zaobserwowaliśmy na tych liniach aż takiego ścisku, jak opisuje to czytelnik portalu - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Zarząd Transportu Miejskiego zwraca także uwagę, że w ostatnim okresie czasu zwiększono ilość linii przejeżdżających przez Bramę Wyżynną do Wrzeszcza. Właśnie z powodu dużego obłożenia tej trasy. Oprócz tramwaju nr 6, jeździ tutaj także 9 (w kierunku Strzyży) lub 11 (w kierunku Chełmu). Dlaczego jednak linia 11 pokonuje w różny sposób drogę przez centrum, co mogłoby "wzmocnić" obsługę tego przystanku w relacji również do Wrzeszcza?

- O taki przebieg linii 11 apelowali do nas mieszkańcy Chełmu i dzielnicy Południe, którzy chcieli zyskać wygodne połączenie do budynków administracyjnych przy ul. Nowe Ogrody. Dostaliśmy nawet kilka pochwał za wprowadzenie tej zmiany - tłumaczy Zomkowski.

Warto pamiętać również, że obecny układ linii tramwajowych przejeżdżających przez Bramę Wyżynną ulegnie zmianie już w najbliższy poniedziałek. Wówczas zamknięta zostanie al. Hallera oraz wznowiony częściowo ruch na Węźle Kliniczna. Szczegóły nowej organizacji ruchu tramwajów przedstawiamy w osobnym tekście.

Kolejna zmiana zmusza też do refleksji, dlaczego rok temu wprowadzono rewolucję w numeracji linii tramwajowych, skoro znowu są w niej "dziury" (brakuje m.in. 1, 4, 7 czy 10).

- Miasto jest organizmem żywym i ze względu na prace remontowe nie jest możliwe utrzymanie rozkładów bez zmian, także numeracji linii. Rok temu ciężko było przewidzieć jakie zajdą zmiany. Po zakończeniu wszystkich prac i uruchomieniu trasy wzdłuż ul. Nowej Łódzkiej, numeracja powinna znów być "pełna" - dodaje Zomkowski.

Zobacz jazdę tramwaju po wyremontowanym torowisku we Wrzeszczu.

Miejsca

Opinie (130) 8 zablokowanych

  • Tak czytam i w głowie mi się nie mieści że mieszkańcy szanownego chełmu śmia jeszcze narzekać. W ogóle może zrobmy podmiasto- chełm. To żenujące że urzędnicy wkładają wam palec wszędzie gdzie się da, a wam jeszcze mało;)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane