- 1 Wybuch gazu. "Rozmontował instalację i rozprowadził gaz wężami" (55 opinii)
- 2 92-latka została rekordzistką Guinnessa (16 opinii)
- 3 Kradła perfumy. Grozi jej 7,5 roku więzienia (55 opinii)
- 4 Ta "karma dla zwierząt" to były sterydy (28 opinii)
- 5 Znamy stawki food hallu w Hali Targowej (366 opinii)
- 6 Logistyka pomorskiej policji w rękach kobiety (37 opinii)
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
Choć hulajnogi nadal są najpopularniejszym środkiem tzw. transportu współdzielonego, coraz mniej osób z nich korzysta. Paradoksalnie największe "spadki" w popularności tych jednośladów dotyczą dużych miast, gdzie oferta jest najszersza. Mimo to Trójmiasto jest w gronie sześciu aglomeracji w Polsce, gdzie hulajnóg jest najwięcej.
- Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
- Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
- W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
Jego zdaniem takie zjawisko może mieć dwie przyczyny:
- formalną lub nieformalną presję ze strony władz miejskich na zmniejszanie flot, motywowaną względami porządkowymi,
- oczywiście zmniejszenie bądź ustabilizowanie popytu.
- Tę drugą przesłankę potwierdzałyby dane ogólnoeuropejskie, zgodnie z którymi w okresie styczeń-wrzesień 2023 liczba wypożyczeń hulajnóg w Europe spadła o 7 proc. w porównaniu z 2022 r. Połączenie wszystkich tych kropek prowadzi do wniosku, że operatorzy redukują floty w dużych miastach w Polsce, bo widzą, że popyt w tych miastach spada, a co najmniej rynek się nasycił. Czy dotyczy to również Trójmiasta? Nie wiem, ale trudno powiedzieć, dlaczego akurat tam miałoby być inaczej. Oczywiście wszystko to rozpatrujemy w perspektywie rok do roku, bo z kwartału na kwartał, w miarę poprawiania się pogody, popyt będzie rzecz jasna rósł - ale to z uwagi na sezonowość usługi - podkreśla Zbigniew Domaszewicz.
Dziwne i groźne incydenty z hulajnogami na filmach czytelników.
Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
Nie oznacza to jednak, że hulajnogi szybko znikną z przestrzeni miejskiej. Z raportu SmartRide.pl wynika, że w końcu grudnia 2023 r. z ogólnodostępnych systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych można było korzystać w Polsce w rekordowej jak na sezon zimowy liczbie 106 miejscowości. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku stanowi to wzrost liczby miejscowości aż o 41 proc.
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że "inaczej niż w przypadku bike sharingu w ślad za rekordowym rozprzestrzenieniem usług współdzielenia e-hulajnóg nie poszła podaż tych pojazdów".
- W porównaniu do stanu sprzed roku dostępna w Polsce w sezonie zimowym liczba e-hulajnóg spadła bowiem o 37 proc. do poziomu 23,9 tys. pojazdów - czytamy.
W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Wśród miast z najwyższą na koniec 2023 r. podażą współdzielonych e-hulajnóg znalazło się 6, które łącznie stanowiły połowę oferty rynkowej:
- Warszawa (4,4 tys. pojazdów i 18 proc. udziału rynkowego),
- Gdańsk (ponad 2,4 tys. pojazdów i 10 proc. rynku),
- Kraków (1,6 tys. pojazdów i 7 proc. rynku),
- Wrocław (1,5 tys. pojazdów i 6 proc. rynku),
- Poznań (ponad 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku)
- oraz Szczecin (niecały 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku).
Opinie (161) 3 zablokowane
-
2024-03-12 08:50
Lubię hulajnogi
Lubię te elektryczne hulajnogi. Są bardzo wygodne w momencie kiedy chcę gdzieś dojechać niezbyt daleko, a jednocześnie w miarę szybko. Niestety ceny korzystania są dość wysokie co powoduje, że korzystam dość rzadko.
- 8 2
-
2024-03-12 08:53
Bardzo słusznie
Przynajmniej nie walają się po osiedlach
- 7 0
-
2024-03-12 08:54
Ankieta (1)
Brakuje odpowiedzi "uważam, że ich użytkownicy zagrażają bezpieczeństwu pieszych oraz kierowców (własnemu też ale to już ich problem)".
- 18 3
-
2024-03-12 09:28
Popieram.
- 5 0
-
2024-03-12 08:56
Dlaczego liczby nie podaja całego Trójmiasta? (1)
Przestańcie powielać te sztuczne statystyki, które wyrywają dowolnie jakąś część jednego organizmu miejskiego z całości.
Równie dobrze można podawać liczbę hulajnóg w Warszawie prawobrzeżnej i lewobrzeżnej osobno.- 5 0
-
2024-03-12 09:05
Poza tym ja tam widzę artykuł i 6,2% dla Warszawy nie 18%
Jest inny obok z tymi danymi przytoczonymi tutaj, no ale jak w takim przypadku może być taka rozbieżność?
- 0 0
-
2024-03-12 09:05
W artykule nie ma nawet slowa o cenie
A to jest wg mnie główny powód tego że nie opłaca się tym jeździć. Hulajnogi są zbyt drogie. Dwa, dużo osób które korzystały z nich często kupiło swoje własne prywatne.
- 13 0
-
2024-03-12 09:11
A ja na zime sobie (1)
Kupiłem bilet miesięczny. Gdzie chce to dojade. 117 zł za wszystkie autobusy i tramwaje b3z ograniczeń to nie jest dużo.
- 7 1
-
2024-03-12 11:46
A na karcie mieszkańca masz jeszcze SKMki
- 1 0
-
2024-03-12 09:33
Hulajnoga owszem super sprawa
Ale tylko swoja prywatna. Ładuje gdzie chce i jadę gdzie chce. Nic mnie nie ogranicza i do tego w super stanie. I to jest super sprawa na wiosnę/lato wtedy samochód używam tylko w razie konieczności.
- 4 0
-
2024-03-12 09:44
Cena i wygoda
Mieszkam we Wrzeszczu, korzystałam od czasu do czasu, jak mi się spieszło, a to hulajnoga była fajnym uzupełnieniem jak masz gdzieś 1,5 km - komunikacją nie ma sensu, a to zawszę szybciej niż na piechotę, Dużo osób pisało już tutaj o cenie więc nie ma co się rozwodzić - ostatnio zapłaciłam 7 złotych za przejechanie niewiele ponad kilometra, bo wystarczy jedno duże skrzyżowanie po drodze. 4,80 kosztuje bilet na komunikację. Druga rzecz. Możliwość zostawienia hulajnogi. To był fajny uzupełniający środek transportu, który był alternatywą dla ruchu pieszego. mogłam się sprawnie na niedużych dystansach dostać od miejsca do miejsca. Ja wiem że ludzie zostawiali je jak popadnie, ale zrobienie bardzo ograniczonej liczby parkingów sprawiło, że w konsekwencji ja z niej nie skorzystam - jak chcę się dostać do domu technika na Jaśkowej Dolinie, to najbliższy parking jest przy Manahttanie.
- 10 0
-
2024-03-12 09:44
pora roku..
chyba kwestia tego, że mamy zimę?
- 5 2
-
2024-03-12 09:52
Zmieniły się przepisy (nie mogę jeździć z dzieckiem) to nie korzystam, proste.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.