- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (174 opinie)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (239 opinii)
- 3 Zdejmowali dzikie roje pszczół (33 opinie)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (120 opinii)
- 5 Zatrzymani za narkotyki (i nie tylko) (30 opinii)
- 6 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (60 opinii)
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
Choć hulajnogi nadal są najpopularniejszym środkiem tzw. transportu współdzielonego, coraz mniej osób z nich korzysta. Paradoksalnie największe "spadki" w popularności tych jednośladów dotyczą dużych miast, gdzie oferta jest najszersza. Mimo to Trójmiasto jest w gronie sześciu aglomeracji w Polsce, gdzie hulajnóg jest najwięcej.
- Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
- Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
- W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
Jego zdaniem takie zjawisko może mieć dwie przyczyny:
- formalną lub nieformalną presję ze strony władz miejskich na zmniejszanie flot, motywowaną względami porządkowymi,
- oczywiście zmniejszenie bądź ustabilizowanie popytu.
- Tę drugą przesłankę potwierdzałyby dane ogólnoeuropejskie, zgodnie z którymi w okresie styczeń-wrzesień 2023 liczba wypożyczeń hulajnóg w Europe spadła o 7 proc. w porównaniu z 2022 r. Połączenie wszystkich tych kropek prowadzi do wniosku, że operatorzy redukują floty w dużych miastach w Polsce, bo widzą, że popyt w tych miastach spada, a co najmniej rynek się nasycił. Czy dotyczy to również Trójmiasta? Nie wiem, ale trudno powiedzieć, dlaczego akurat tam miałoby być inaczej. Oczywiście wszystko to rozpatrujemy w perspektywie rok do roku, bo z kwartału na kwartał, w miarę poprawiania się pogody, popyt będzie rzecz jasna rósł - ale to z uwagi na sezonowość usługi - podkreśla Zbigniew Domaszewicz.
Dziwne i groźne incydenty z hulajnogami na filmach czytelników.
Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
Nie oznacza to jednak, że hulajnogi szybko znikną z przestrzeni miejskiej. Z raportu SmartRide.pl wynika, że w końcu grudnia 2023 r. z ogólnodostępnych systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych można było korzystać w Polsce w rekordowej jak na sezon zimowy liczbie 106 miejscowości. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku stanowi to wzrost liczby miejscowości aż o 41 proc.
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że "inaczej niż w przypadku bike sharingu w ślad za rekordowym rozprzestrzenieniem usług współdzielenia e-hulajnóg nie poszła podaż tych pojazdów".
- W porównaniu do stanu sprzed roku dostępna w Polsce w sezonie zimowym liczba e-hulajnóg spadła bowiem o 37 proc. do poziomu 23,9 tys. pojazdów - czytamy.
W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Wśród miast z najwyższą na koniec 2023 r. podażą współdzielonych e-hulajnóg znalazło się 6, które łącznie stanowiły połowę oferty rynkowej:
- Warszawa (4,4 tys. pojazdów i 18 proc. udziału rynkowego),
- Gdańsk (ponad 2,4 tys. pojazdów i 10 proc. rynku),
- Kraków (1,6 tys. pojazdów i 7 proc. rynku),
- Wrocław (1,5 tys. pojazdów i 6 proc. rynku),
- Poznań (ponad 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku)
- oraz Szczecin (niecały 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku).
Opinie (161) 2 zablokowane
-
2024-03-12 07:37
Nie ma po czym jezdzic
Po mieście w Polsce jedynym prawilnym środkiem transportu jest śmierdzący samochod. To się nazywa zrównoważony transport po polsku
- 6 14
-
2024-03-12 07:42
Tier blokuje przejazd przez czerwone strefy
Kiedyś korzystałem z ich usługi częściej, ale odkąd wystarczy, że zbliżę się do strefy czerwonej (obowiązuje w niej wyłącznie zakaz parkowania a nie przejazdu) to hulajka ma odcinany napęd , a szkoda bo na górnym tarasie to była jedna z dwóch możliwych opcji jeżdżenia. Do tego miasto dqwało kody na darmowe odblokowania.
- 6 0
-
2024-03-12 07:44
(3)
Co oni gadają.
Hulajnogi się walają po całym miejscie. To że miasto chce to uporządkować to dobrze i operatorzy powinni się trzymać aby te hulajnogi były zwracane w dedykowanych miejscach. Drugi aspekt to stan techniczny. One są ciągle poniszczone. Ostatnią kwestia to cena.
Aktualnie to ok. 3 zł za minutę. Co oznacza, że 20 min jazdy z wrzeszcza do głównego to ok. 50-60 zł. Bez jaj, ale komunikacja jest tańsza. A tak nie powinno być.- 23 5
-
2024-03-12 09:12
3 zł za minutę haha Skąd ty się urwałeś.
- 2 0
-
2024-03-12 10:35
3 zł za minutę to chyba w Rozi. 80 groszy to chyba najwyższa teraz cena
- 1 0
-
2024-03-12 11:54
POkemon dziekuje usmiałem sie z twojej głupoty
- 0 0
-
2024-03-12 07:46
Zrobić porządek z tym dziadostwem!
Zlikwidować!
- 23 3
-
2024-03-12 07:48
Za drogo
Od korzystania z hulajnog odstrasza mnie cena - ostatnio przejazdy bardzo podrożały...
- 20 0
-
2024-03-12 07:48
Dziadek
Dziadek na podobnej uciekł z prus wschodnich przed armią radziecką ale do berlyna zajechał
- 3 9
-
2024-03-12 07:51
E tam, w odwrocie
Pierwsze powiewy wiosny i już bananki w tandemach zasuwają.
- 7 1
-
2024-03-12 08:06
Żegnamy hulajnogi bez żalu
- 17 3
-
2024-03-12 08:11
To nie ma sensu bytu - ale poczekajcie poczekajcie unia niedługo wprowadzi samochody elektryczne za 500-600 ty słz (2)
które będą służyły max 5-6 lat i śmietnik mało kogo będzie stac na transport wtedy będziemy zmuszeni do niejedzenia mięsa do korzystania z hulajnóg do wypozyczenia samochodu . najbogatszych będzie stać na mięso samochód 90% społeczeństwa ma być biedna i ma być posłuszna zakazon nakazom pracować płacić nie narzekać
- 12 8
-
2024-03-12 08:35
Nowy samochód elektryczny kosztuje niewiele więcej niż spalinowy. (1)
A jak znajdziesz dwa o takich samych osiągach, elektryk często wychodzi taniej.
Jedyny problem, to zbyt wiele wolności przy jeździe elektrykiem. Uniezależniasz się od koncernów naftowych, a paliwo możesz wyprodukować sobie sam.
Stąd ta kampania przeciwko elektrykom i próby zastąpienia baterii wytwarzanym z gazu ziemnego wodorem.- 2 7
-
2024-03-12 10:51
"wyprodukować sobie sam"? Z czego? Z tego panelu 1kW na dachu, który generuje tylko w dzień? I po tygodniu ładowania z tego panelu masz ze 20km zasięgu? To ja już wolę swoje uzależnienie od tych złych koncernów, dzięki :)
A, i mojego spaliniaka nie będę musiał zezłomować po ledwie kilku latach używania :)- 5 0
-
2024-03-12 08:13
te hulajnogi to prywatna konkurencja rządowego mevo (3)
dziwne, że jeszcze nie zostali zlikwidowani rozporządzeniem
- 9 5
-
2024-03-12 08:51
(2)
Który rząd wprowadził mevo?
- 1 3
-
2024-03-12 10:30
gdański (1)
- 4 0
-
2024-03-12 17:40
Wiesz, że miasta nie mają rządów?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.