- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (161 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (724 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
"Jak dorosnę, też zostanę automatowym. Jak ta pani"
- Jak dorosnę też będę automatowym. Jak ta pani - powiedział kilkuletni chłopiec do swojej mamy, po chwili przyglądania się, jak pomagam ludziom walczącym z automatami biletowymi na Dworcu Głównym w Gdańsku. Skoro podróżowanie SKM jest zarówno dla mieszkańców, jak i dla turystów, może warto by postawić punkt informacyjny tam, gdzie jest potrzebny?
Nieustannie przekonuje się podróżnych do korzystania z komunikacji miejskiej, podkreślając jej atuty. Zwraca się uwagę na fakt, że jest to znakomite rozwiązanie dla turystów, którzy mogą swobodnie zwiedzać Trójmiasto nie martwiąc się o to, gdzie zaparkować samochód, a - jak doskonale wiemy - szczególnie w centrum miast czy przy plaży bywa z tym problem. Okazuje się jednak, że podróżowanie SKM też może się okazać problematyczne. I to już na etapie zakupu biletu.
Rozkład jazdy pociągów SKM czy PKM
Automaty biletowe - niby obsługa prosta, a jednak pasażerom nie idzie
Automaty, choć podkreśla się ich intuicyjność, sprawiają podróżnym wiele problemów. Niemal za każdym razem, kiedy sama próbuję kupić sobie bilet, spod ziemi wyrasta co najmniej kilka osób, które proszą o pomoc w zakupie. Tak było w ostatni weekend - jako że pogoda była piękna, dworzec SKM Gdańsk Główny przeżywał oblężenie, bo ludzie wybierali się na zwiedzanie Trójmiasta.
Do odjazdu pociągu miałam kilkanaście minut, więc pomaganie innym nie stanowiło dla mnie problemu. Przy szóstym bilecie przestał mi już nawet przeszkadzać alfabetyczny układ klawiatury (naprawdę nie da się tego przeprogramować tak, żeby literki były ułożone w takiej kolejności, jak w większości laptopów czy telefonów?).
Czy punkt informacyjny przy peronach SKM załatwiłby sprawę?
Z kupowaniem biletów sobie radziłam, ale pytania często znacznie wykraczały poza sam zakup. "Czy kupię w tym automacie bilet do Pruszcza, skoro jadę przez Tczew?". "Czy mogę w tym automacie kupić bilet do Bydgoszczy, bo do kasy jest tak ogromna kolejka, że nie zdążę przed odjazdem pociągu". "Gdzie mam wysiąść, żeby się przesiąść w PKM?". To tylko skromny zarys tego, o co pytali mnie podróżni. Podkreślam - skromny!
- Jak dorosnę też będę automatowym. Tak, jak ta pani - powiedział kilkuletni chłopiec do swojej mamy, przez dobrych kilka minut przyglądający się temu, jak wklepuję w klawiaturę automatu biletowego informacje od kolejnych podróżnych.
Skoro kilkuletnie dziecko zauważyło, że przydałby się "automatowy", to dlaczego nie wpadł na to nikt z SKM? Przecież od kiedy pamiętam, właśnie w tym miejscu - w przejściu podziemnym przy peronach SKM i na samych peronach ludzie najczęściej się gubią i potrzebują informacji. Szczególnie w sezonie turystycznym. Pamiętajmy też, że jeśli ktoś zamierza skorzystać z komunikacji miejskiej, to raczej nie wybiera się na peron czy przystanek z tak dużym wyprzedzeniem, żeby mieć czas na bieganie po dworcu w poszukiwaniu punktu informacyjnego. Tym bardziej w chwili, kiedy ten dworzec jest remontowany. Może zatem warto rozważyć zatrudnienie "automatowego" nawet na część etatu? Na brak zajęcia z pewnością narzekał nie będzie.
Opinie wybrane
-
2021-06-27 13:32
(4)
Najpierw trzeba zacząć od jednego biletu na wszystkie środki komunikacji. To jest aż śmieszne, że nie da się tego uzgodnić jakby byłoby to co najmniej naginanie praw fizyki
- 138 1
-
2021-06-28 11:43
To nie jest naginanie praw fizyki,
to jest naginanie praw urzędniczej biurokracji. Z fizyką nie było by problemu.
- 1 0
-
2021-06-27 18:31
(2)
Masz za 230 zł
- 1 7
-
2021-06-28 07:02
(1)
to nie jeden bilet, tylko dwa, na różne środki komunikacji. Tak to nie powinno wyglądać. Turyści może będą za 200 zł kupować miesięczny bilet by jeździć czym im się podoba w siedmiodniowy urlop? Chyba ciebie pogrzało.
- 8 0
-
2021-06-28 09:36
ciicho to facio z pisu
jeszcze się wkurzy- 0 0
-
2021-06-27 14:47
Te starsze automaty byly proste w obsludze, (2)
a te nowet to,droga przez meke. Ten co je zakupil powinien stac przy takim automacie i wklepywac ludzia odpowiednie bilety.
- 6 0
-
2021-06-27 18:08
daję lajka
- 0 0
-
2021-06-27 16:00
W jaki sposób "wklepuje się ludzia"??? Bardzo mnie to zaintrygowało.
- 0 1
-
2021-06-27 14:21
(5)
Polecam aplikację Jakdojadę. Bezproblemowa, bardzo prosta, autobusy, SKM. Automaty biletowe nie są intuicyjne, starsze osoby mogą mieć problem. Wielokrotnie pomagałam innym kupić tam bilet.
- 36 13
-
2021-06-28 12:57
Ty No, wybierasz taryfę czyli jakaś ulgę czy coś, potem destynacja, płatność i gotowe. Co tam ma być kurna intuicyjnego Xd
- 0 0
-
2021-06-27 21:59
Już kilka razy wprowadziła mnie w błąd jeśli chodzi o rozkład jazdy.
- 3 0
-
2021-06-27 18:24
(1)
Niektóre aplikacje bankowe mają zintegrowaną możliwość zakupu biletów. Oo co instalować kolejne szpiegujące aplikacje.
- 3 3
-
2021-06-28 13:58
BLIK?
- 0 0
-
2021-06-27 17:40
moja matka szybciej ogarnęła apkę w telefonie niż ten automat
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.