- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (121 opinii)
- 2 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (51 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (211 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (646 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Jak mechanicy ZKM hamulce naprawiali
Dotarliśmy do wewnętrznego dokumentu ZKM, który pokazuje jak często zawodzą hamulce w tramwajach i jak firmowi mechanicy nieumiejętnie je naprawiają.
Dokument, do którego dotarliśmy, obejmuje okres 9 miesięcy 2008 roku. W tym czasie ekipa naprawcza cały czas walczy z tymi samymi usterkami. Przez całą dokumentację, niemal na każdej kartce, pojawiają się uwagi motorniczych o braku hamulców postojowych. Mimo że mechanik za każdym razem potwierdza usunięcie usterki, kolejnego dnia znów wpisywany jest ten sam błąd. Na 31 wypełnionych stron, aż 18 dotyczy problemów z hamowaniem.
- To nie jest żaden wyjątek, wiele książek wygląda tak samo. Mechanicy wpisują naprawę, choć często w ogóle jej nie przeprowadzają. Z mojej praktyki wynika, że w zajezdni Wrzeszcz nieraz w ogóle nie są wpisywane, nawet poważne usterki. Powody są dwa: szefostwo uważa, że nie ma sensu wpisywać takich "drobnostek". Drugi powód to przekonanie wielu kierujących, że i tak usterki nie zostaną usunięte - informuje nas motorniczy, z którym spotkaliśmy się przy zajezdni Wrzeszcz.
- Tramwaje rozpoczynające obsługę linii komunikacyjnej mają sprawne wszystkie układy hamulcowe. Zakres i czas prac związanych z naprawą, zależny jest od typu pojazdu. - zapewnia Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik ZKM Gdańsk.
Jeżeli tak się rzeczywiście dzieje, to naprawy w warsztatach ZKM niewiele dają. Książka pokazuje to czarno na białym: 5, 8, 11, 21 i 25 sierpnia oraz 8, 16, 23, 24 września 2008 roku motorniczowie wciąż sygnalizują problemy z hamulcami szczękowymi. Mimo to tramwaj zawsze wyjeżdża na trasę.
Co jeszcze przeszkadza motorniczym w pracy? Motorniczowie piszą o: problemach z zasilaniem między wagonami, problemach ze współpracą wagonów, ogrzewaniem, niesprawną komunikacją radiową (m.in. potrzebną do wzywania pomocy w razie wypadku). Kilka razy powtarzają się wpisy o problemach z drzwiami oraz z kasownikami. Jesienią natomiast kierujący skarżą się na... przeciekający dach i wodę lejącą się wprost na motorniczego.
Dziś pierwszy wagon z opisywanego składu wciąż jest w ruchu, ale służy jako pojazd do szkolenia przyszłych motorniczych. Przeszedł drobny lifting, zaślepiono także dziurę w dachu nad kabiną motorniczego. Pozostałe wagony zostały wycofane z ruchu.
Gros zarzutów wobec stanu technicznego taboru ZKM odnosi się do tramwajów, ale nawet znacznie nowsze autobusy budzą obawy kierowców przewoźnika.
- Często mechanicy zaklejają kontrolki sygnalizujące niesprawności lub po prostu wyjmują z nich żarówki. Czasami robią tak sami kierowcy, by światło kontrolek "nie raziło w oczy". Jeśli autobus jest w stanie wyjechać za bramę bazy i jest w stanie zamknąć/otworzyć drzwi (nawet jeśli nie za pierwszym razem) to znaczy, że nadaje się do jazdy - czytamy w wiadomości od kierowcy.
- Podobne "naprawia się" system ABS i ASR. Według mechaników, kiedyś się jeździło bez takich wynalazków i też było dobrze, więc nie należy zwracać na to uwagi - dodaje.
Piątek, linia nr 6, odcinek między Oliwą a Jelitkowem.
Opinie (340) ponad 20 zablokowanych
-
2010-03-24 10:33
Dzieńbez samochodu... polisa na życie powinna być dla wszystkich
tego dnia.
- 17 0
-
2010-03-24 10:33
no to mamy odpowiedz (1)
dlaczego tyle wypadków z udziałem trajtków w ostatnim czasie. wjeżdżają w siebie jeden za drugim. Nawet "Lechię" rozbili partacze!!!!
- 18 4
-
2010-03-24 20:54
no właśnie, jak to jest że trajtki wjeżdżają w nasze tramwaje? ale to pewnie te nowe, hybrydowe były... :)
- 0 0
-
2010-03-24 10:34
To oczywiste, że lepszy ECS niż tramwaje. Stare trupy z Dortmundu wam wystarczą.
- 30 3
-
2010-03-24 10:35
Panie redaktorze - przesadza Pan - jest dobrze według władz miasta. (4)
Jest cudownie będą nowe samonaprawiające się tramwaje, będzie ECS, będzie PGE Arena po 2013 świeciła pustkami itd
- 27 4
-
2010-03-24 10:36
Tu sie naklei, tu się doklei i nie będzie świeciła. (2)
...jwt.
- 10 0
-
2010-03-24 16:06
sie wymaluje sie na krzesełkach (1)
zadowolone buźki
i nie będzie pustych trybun- 7 0
-
2010-03-24 20:49
a na boisku postawi się drewniane piłkarzyki...
- 4 0
-
2010-03-24 20:54
Albo polozy sie na murawie wielki ekran lcd
i zacznie wyswietlac rozgrywki pilkarskie w grze FIFA :)
- 1 0
-
2010-03-24 10:36
Nic nie pomorze fakt iż Gdańsk ma stosunkowo młody tabor. Za wyjątkiem trajdków oczywiście. (4)
Jak w zajezdni odwalają druciarstwo czystej wody. Na "gumę do żucia" to można karoserię załatać ale żeby hamulce na odwal się naprawiać.
Mój kolega kiedyś pracował w "warsztacie" ZKM i trochę wiem o przekrętach, jakich się tam robi.
Obawiam się, że sytuacja się poprawi dopiero jak ktoś skąpstwo i niedbałość ZTMu przypłaci życiem wtedy zmądrzeją.- 23 1
-
2010-03-24 15:46
(2)
w gdańsku nie ma trajtków pajacu
- 0 2
-
2010-03-24 16:23
wyjaśnienie: (1)
w Gdańsku na tramwaj mówią trajtek
koniec wyjaśnienia- 1 1
-
2010-03-24 18:37
to w Gdyni są trajtki. Od zawsze. Tutaj za to jeżdżą tramwaje
pierwsze słyszę że w Gda są trajtki
- 2 1
-
2010-03-24 20:52
Gdańsk ma stare "trajdki"? Przepraszam, ale co to takiego?
- 0 0
-
2010-03-24 10:36
Przecież to te chamy każa serwisowi robić drucikiem i taśmą , zeby oszczedzać na częściach , i kqasę pchac sobie do kieszeni
i dlaczego Policja sie tym nie zajmie , to jest naumyslne narażanie pasażerów, za to jest więzienie, przeciez jakby zxbadali te stare graty i tramwaje to 90% nie nadaje sie do jazdy, cześć autobusów nakupowali od niemców gdzie były wycofane z jazdy ze wzgledu na zły stan techniczny i ryzyko dalszej expluatacji. widac prawo działa tylko w jedna stronę , gdzie urzednikom jest na reke
- 19 3
-
2010-03-24 10:38
Ahh ten Gdańsk, Europejska metropolia. Nowoczesność i Kultura!
- 7 4
-
2010-03-24 10:43
Czy ktoś z władz miasta jest prawdzimym mężczyzną? (2)
No bez jaj - czy są jeszcze prawdziwi mężczyźni?
- 28 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
-
2010-03-24 10:48
Zawsze drutem taniej.... (2)
- 10 0
-
2010-03-24 11:23
taśma samoprzylepna tańsza - drut można opchnąć w skupie złomu :) (1)
- 1 0
-
2010-03-24 20:57
a taśmą buzie zakleić, żeby za wiele nie gadała... :)
- 0 0
-
2010-03-24 10:49
czas na konne tabory i wodne tramwaje pod sam stadion ... to dopiero była by atrakcja (4)
- 18 0
-
2010-03-24 11:33
o konie tez trzeba dbac bo zdechną (2)
- 8 0
-
2010-03-24 20:55
a jak sie zesraja na drodze to bedzie mandat za zanieczyszczanie 500zł :P (1)
- 1 0
-
2010-03-24 20:58
założą im pampersy :))
- 2 0
-
2010-03-24 22:08
hmm
proponuje zamiast dróg asfaltowych,,zacząć budować drogi wodne ....czesc już zbudowana taka prawie trasa pn pd (motława) , obwodowa hmm możemy za nia uznać zatoke i to ile pasów...mmm wypas.. ;-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.