- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (131 opinii)
- 2 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (63 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (170 opinii)
- 4 Tu była linia Gdynia - Kokoszki (21 opinii)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (99 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (199 opinii)
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców
Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - Wiczlińska oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.
- Spotkanie z władzami miasta
- Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
- Skrętu w lewo nie będzie
- Bez ronda i przebudowy krzyżówki
- Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Spotkanie z władzami miasta
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.
- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.
Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.
Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.
Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.
- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.
- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.
Skrętu w lewo nie będzie
Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.
- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.
Bez ronda i przebudowy krzyżówki
Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.
Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.
- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.
Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-24 16:22
Opinia wyróżniona
Dlaczego auta zjeżdżające z obwodnicy mają skręt w lewo ?? (7)
Przecież Ci co chcą dojechać w stronę stacji pod żaglami maja zjazd Wielki Kack !! Zamiast tego powinien być bezkolizyjny prawoskręt w stronę Dąbrowy, WTF ??
- 68 18
-
2023-03-24 16:55
WTF?
A jak dojechać od strony Gdańska? Nie ma przecież lewoskrętu na Wielkopolskiej od strony Chwaszczyna kier. Dąbrowa.
- 25 1
-
2023-03-24 19:20
bo węzeł karwiny został zaprojektowany źle (2)
- 27 1
-
2023-03-25 12:29
Źle to jedno
ale przede wszystkim chaotycznie i bez większego sensu i logiki. Tam naprawdę można się pogubić. Największym absurdem jest brak możliwości skrętu w lewo przy żaglach jadąc od strony Gdańska/Chwaszczyna. Kompletny absurd.
- 10 3
-
2023-03-25 21:34
ma pan racje panie inzynieze
- 0 0
-
2023-03-25 10:08
Brs (1)
A jak niby dojechać od gdanska do np leroy merlin?!
- 4 0
-
2023-03-25 14:20
Serio?
Kawałek dalej zjazdem na Dąbrowę
- 6 1
-
2023-03-26 23:29
WTF to nowy znak zastępujący nie tylko PL
ale i mózgi niektórych projektantów
- 0 0
-
2023-03-24 16:28
Nowopowstający sklep
po drugiej stronie wiaduktu będzie miał wyjazd w lewo?
- 21 1
-
2023-03-24 16:32
Pomysly kierowców nie mają znaczenia. Tu miasto wykorzystuje tylko rowerowych aktywistow
Tych ktorych rady pasujace do linii sws nazywa sie konsultacjami spolecznymi
- 26 5
-
2023-03-24 16:39
Pytanie do Geniuszy! (3)
Pytanie do Genialnych inżynierów ruchu:
-może ktoś mi wyjaśnić dlaczego teraz zjeżdżając z Obwodnicy od strony Wejherowa jest znak na SOPOT i -UWAGA-Dąbrowę (zaś o Gdyni Centrum lub samej Gdyni ani słowa), zaś zjeżdżając tym samym zjazdem od strony Gdańska- jest ten sam zjazd oznakowany jako Gdynia Centrum? (o Sopocie w zasadzie nic-gdyż mała tabliczka stoi znacznie dalej i do tego przysłonięta przez znak ostrzegawczy).
Tą są jakieś dwa inne zjazdy/kierunki na tym samym zjeździe??!!
Ps-swoją drogą tylko zazdrościć takim kierowcom ze Szczecina, Koszalina,Kołobrzegu itp.-na pewno się połapią że Dąbrowa to Gdynia (pomijając fakt, iż nawet gdyby skręcili na Dąbrowę to i tak na Gdynię Centrum nie wyjadą, bo to kolejny zjazd, a nie ten na Dąbrowę!!)
Masakra!!!
Jak zawsze: tyle miesięcy stania i korków, kasa wydana, projekty zrobione , a na koniec gorzej niż było!
Teraz się biorą za Chwarznieńską-aż strach pomyśleć co tam powymyślali.- 48 1
-
2023-03-24 17:05
W Gdyni
Już nie ma inżynierów ruchu:)
- 8 0
-
2023-03-24 17:28
Bo tak
- 2 1
-
2023-03-24 17:48
Z tymi kierunkami to spójrz na mapę
Wtedy ci się rozjaśni
- 0 3
-
2023-03-24 16:42
Tramwaj!
Poważnie, do Orłowa, potem w stronę Sopot i do Gdańska.
A z drugiej strony nitka do PKM.- 9 2
-
2023-03-24 16:43
Tylko droga dla samochodów pracowników UM, ucyka i czurka a dla reszty - droga rowerowa i bus-pas. (2)
- 20 3
-
2023-03-24 17:36
buspas (1)
buspas będzie dla urzędników i bogatych co będą omijali sobie korekczki, czyli przyjaciół szczurka, po to wszędzie je wciskają. Tak samo na Witominie, remont nic nie pomoże ale stworzy buspas dla elektryków, chore.
- 8 0
-
2023-03-24 19:26
Kucyk i siwy mają elektryki po 300k
- 5 0
-
2023-03-24 16:45
To proste. Niech prominentny urzędnik UM Gdynia wprowadzi się w te rejony i już ruszą inwestycje i skuteczne rozwiązania. (1)
- 25 1
-
2023-03-26 18:52
A kto o zdrowych zmysłach zamieszkuje na tym zapupiu?
- 0 0
-
2023-03-24 16:51
Wyłączyć światła!
Proste i tanie.
- 23 1
-
2023-03-24 16:55
Obywatelu - urzędnik ma zawsze rację
- 12 3
-
2023-03-24 17:07
Ronda
Zrobić po 4 ronda:
po 1 przy zjeździe z obwodnicy,
rdestowa,
miętowa- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.