• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usuwane są przecieki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
8 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Likwidacja 18 miejsc, gdzie następują przecieki, mycie opraw i osłon przeciwogniowych oraz prace konserwacyjne przez 24 godziny na dobę - tak wyglądają roboty w zamkniętej rurze tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska prowadzącej do Letnicy. Pierwszy etap prac potrwa do środy, później ruch zostanie przywrócony, a prace przeniosą się do tunelu w kierunku Stogów. Utrudnienia mają zakończyć się przed poniedziałkowym porannym szczytem drogowym.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

Dziewięć miejsc przecieków w każdej rurze trzeba usunąć w tunelu pod Martwą Wisłą. Prace ruszyły w sobotę w nocy. Zanim jednak zdemontowano pierwsze płyty ognioodporne, trzeba było wprowadzić tymczasową organizację ruchu.

- Czekaliśmy do zakończenia sobotniego meczu Lechii i do pracy przystąpiliśmy, gdy ostatni kibice rozjechali się tunelem do domu - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Sporo czasu zajęło nam zdemontowanie barier energochłonnych na wjeździe i wyjeździe z tunelu, tak by można było przełożyć ruch w kierunku Letnicy do rury T2.
Po raz pierwszy podwodną przeprawę drogowcy z podobnych względów zamknęli w sierpniu 2017 r. Wówczas jednak zdecydowano o całkowitym wyłączeniu z ruchu jednej rury, a kierowcy, by dostać się na Trasę Sucharskiego i Obwodnicę Południową musieli jechać przez centrum Gdańska. Wówczas kompletnie sparaliżowało to ruch na Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, a korki sięgały do ronda w Letnicy.

  • Utrudnienia w tunelu potrwają do niedzielnego wieczora. Przed poniedziałkowym porannym szczytem na drogach ruch ma zostać przywrócony w obu rurach.
  • W poniedziałek po godz. 15 korek na Jana z Kolna, którędy kierowcy próbowali ominąć tunel, już sięgał do węzła Kliniczna. Korki tworzyły się też na Marynarki Polskiej po obu stronach ronda w Letnicy.

Tym razem zdecydowano o przełożeniu ruchu w obu kierunkach do jednej rury i jak przyznają nie tylko drogowcy, ale i kierowcy - jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Mimo, że korki tworzyły się tam i rano, i po południu.

- Co prawda w poniedziałek rano trzeba było wyjechać z domu 30 minut wcześniej, bo korek w kierunku Letnicy zaczynał się jeszcze przed mostem wantowym, ale wydaje się, że to optymalne rozwiązanie. Bo choć przejazd jest zwężony, to jednak możliwy. Do środy pracujemy w tunelu w kierunku stadionu, potem przeniesiemy do drugiej rury. A pracy jest sporo. W obu rurach pojawiło się po dziewięć przesiąków. Chcemy je wszystkie zlikwidować i mamy nadzieję, że to ostatnie tego typu prace. Wszystkie prowadzone są w ramach gwarancji i wykonuje je firma OHL, która była wykonawcą tunelu - dodaje Adamkiewicz.
Jednocześnie drogowcy apelują do kierowców, by w tym tygodniu zwracali większą uwagę na komunikaty wyświetlane na znakach zmiennej treści i zachowali odpowiednie odstępy między pojazdami. Z tego też względu ograniczono maksymalną dozwoloną prędkość w tunelu z 70 do 50 km/h.

Dystansu i czujności nie zachował w niedzielę jeden z kierowców, doprowadzając do kolizji w tunelu. Utrudnienia w obu kierunkach potrwały kilkadziesiąt minut.

  • Do niedzieli ruch w tunelu w obu kierunkach odbywa się w jednej rurze. W drugiej trwają prace serwisowe i gwarancyjne.
  • Wystająca ze ściany końcówka, za pomocą której wykonywane są iniekcje uszczelniające konstrukcję tunelu.
  • W ramach prac myte są oprawy i sprawdzane oświetlenie tunelu.
  • Rura w kierunku Letnicy jest zamknięta do środy. Później prace przeniosą się do tunelu w stronę Trasy Sucharskiego.
  • Aby wykonać iniekcję (uszczelnienie tunelu) trzeba było zdemontować osłony ognioodporne.
  • Największy przesiąk wody powstał na wjeździe do tunelu w kierunku Letnicy.
  • Prace nadzorowane są przez zarządcę tunelu - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
  • Prace w tunelu prowadzone są 24 godziny na dobę.
  • Zdemontowane osłony - jeśli nie będą uszkodzone - będzie można zainstalować ponownie. W innym wypadku pojawią się nowe elementy.
  • W ramach przeglądu prace prowadzone są także przy wentylacji tunelu.
  • W czasie przerwy tunel jest także całkowicie myty specjalnym detergentem.
  • Po nawierceniu otworów do środka wstrzykiwany jest uszczelniacz, który po 12 godzinach wiąże się z wodą i uszczelnia tunel przed kolejnymi przesiąkami.


Opinie (203) 6 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak wyglądają prace w zamkniętym tunelu?

    upycha się szmaty .

    • 2 0

  • no ,no , no ! co by tylko nie skończyło się to jakim grubszym buuuummmmmm !

    jakoś nie wierzę w solidność tego tunelu ! - chodzi o to ,że za odpowiednie sumy inspekcje , kontrole potrafią przymknąć oko ... . A to mimo wszystko było i jest poważne i wielki przedsięwzięcie i nie daj Boże ! ... no nie !-nie wyobrażam sobie , co by było gdyby się wydarzyło !

    • 3 1

  • Jak??? Wolno

    • 0 0

  • Już Gdynia zbiera białą farbę dla bratniego Gdańska.Trzeba jej dużo ale ponoć to arcydzieło budownictwa drogowego.Proponuję by p.Horała interweniował bo się zna.

    • 2 0

  • (2)

    Zatamuja raz drugi okres gwarancji sie skończy trwałość projektu jak widać bedzie mieć swoj kres niebawem

    • 69 11

    • okres gwarancji się skończy i trzeba będzie wprowadzić opłaty za korzystanie bo serwis nie będzie tani...

      • 2 0

    • ...tak, jak większość miejskich inwestycji...

      • 11 4

  • re

    robota Pawłowicza Adamai jego kadry wszystko jasne

    • 3 5

  • (1)

    Potaniona technologia wykonania tunelu. W XXI wieku technicznie możliwe jest wykonanie tunelu pod zbiornikiem wodnym, który w ogóle nie będzie przeciekał. Ale przecież 50 % inwestycji musiało pójść w kieszenie mafiosów ratusza gdańskiego i warszawskiego!

    • 5 5

    • No właśnie !

      I tu pies pogrzebany. Więcej nie napiszę, bo oskarżą mnie o mowę nienawiści. Ale prawda zawsze wyjdzie na wierzch...To tylko kwestia czasu.

      • 2 2

  • Ciekawe czy tunel pod kanałem La Manche też tak przecieka jak to nasze cudo i (8)

    trzeba co tydzień wyłączać go z ruchu?
    Pozdr.

    • 117 19

    • nie można porównywać tych tuneli (4)

      bo materiał skalny jest zupełnie inny
      u nas jest piach a tunel pod kanałem La Manche jest wydrążony w skałach, więc przesączalność zupełnie inna
      Jak się nie znasz to lepiej się nie wypowiadać

      • 54 7

      • (1)

        La Manche przechodzi przez warstwy skał kredowych czyli generalnie nie jest to super trwała skała osadowa...

        • 5 2

        • Dokładnie tak możemy tam rozróżnić szarą kredę oraz margiel a pod nim mamy margiel glaukonitowy tak więc nie jest to żadna twarda skała, wystarczy poczytać a potem opiniować.

          • 1 0

      • Skąd posiadasz taką wiedzę że jest wydrążony w skałach? na całej długości czy tylko w części, jaka dokładnie jest długość pod skałami a jaka pod piaskiem. Aha, zapomniałeś jeszcze napisać że wysokość lustra wody,średnia w kanale to 50 metrów a w kanale Martwej Wisły głębokości nawet na wiki się nie dowiemy. Tak więc różnica ciśnień jest chyba znacznie większa na niekorzyść Eurotunelu.

        • 9 4

      • ja mówię - psesącalność, bo seplenię

        • 6 5

    • (2)

      Podobno nie bo jest z pleksi ;)

      • 5 5

      • (1)

        Jest z ludzkiej tkanki która rośnie sama żywiąc się błotem.
        Problem będzie gdy ten stwór stworzy swój mózg.

        • 8 1

        • mi się wydaje, że już stworzył

          i telepatycznie oddziałuje na podatne głowy w niedalekiej Brukseli, Lądku Zdrój i Paryżu

          • 3 0

  • to pewnie kilka lat i c^%& tunel strzeli...

    • 3 1

  • Most > Tunel

    Dlaczego nie wybudowano mostu zamiast tunelu?
    Rozwiązanie bezpieczniejsze, tańsze i działające tak samo.
    Czyżby dlatego, że jest mniej medialne a im wiekszy ten miś tym lepiej?

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane