• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • kasa aby administracja mogla wylaczyc myslenie i ...

    ... zlecic badanie firmie zewnetrznej, ktora zrobi ladny rapport z oczywistosci.
    Proponuje przeniesc "centrum" do Wiczlina. Przynajmniej zluzuje sie sporo parkingow.

    • 21 11

  • Komunikacja

    160 powinien jechać do Niemotowa przez Dębową Górę a nie sterczeć na Sokółce jak kołek w płocie, poza tym powinna kursować cały tydzień z częstotliwością co 20 minut. 140 skierować na nowe osiedla w bok od Wiczlińskiej od przystanku Wiczlino-Skrzyżowanie i też przez cały tydzień z częstotliwością co 20 minut. Nie wydawać deweloperce zezwoleń jeśli nie planują rozwoju sieci dróg, niech się dołożą.

    • 28 6

  • Rolą miasta jest wstrzymać totalną zabudowę!

    Problemy Chwarzna można rozwiązać aktualizując MPZP i ograniczając dalszą zabudowę. Jeśli wszystko zabetonujemy to nic nie pomoże. Tymczasem ekipa Szczurka planuje zabudowę przemysłową i produkcyjną na polach na południe od chwarznieńskiej do osiedli hossy. To olbrzymi teren rekreacyjny, z którego walorów korzysta dzień w dzień pół dzielnicy. Jeśli pozwolimy na zabudowę tego terenu dla dzielnicy nie ma ratunku.

    O jakiej zmianie przyzwyczajeń mówimy jeśli szczurek planuje budową wielkiej miejskiej autostrady przez środek dzielnicy? Kto puści dziecko do szkoły na rowerze jeśli po drodze będzie coś jak Armi Krajowej w Gdańsku?

    • 35 6

  • XXX

    Żenada i kpiny z mieszkańców Chwarzna i okolic.
    Kolejne mydlenie oczu.
    Jakie badania, laicy wiedzą i sugerują od lat co trzeba zrobić a oni wydają kolejne miliony !!
    No ale mamy następnego wybitnego specjalistę w osobie Łucyka.
    Nic się nie zmieni na lepsze z tą ekipą a sugerowanie że winni sytuacji są właściciele aut bo powinni jeździć rowerami uważam za obrazę.
    Zablokować rano i nie przepuszczać decydenta do pracy !!!

    • 32 10

  • Tylko

    I wyłącznie SKM. Bez malowania linii na jezdni co wychodzi Gdyni najlepiej.

    • 21 11

  • A

    A może jak zmienić komunikację na północ Gdyni?

    • 24 7

  • rozjazd bezkolizyjny obwodnicy z Chwarznieńską

    • 20 10

  • rozjazd bezkolizyjny obwodnicą Nowowiczlińska i puszczenie nowej linii obwodnicą

    • 21 7

  • Drogi...

    Problem jest taki ze w wiekszosci mieszkancy mlodych dzielnic to mlode rodziny z dzieciakami... zeby odstawić jedno dziecko do przedszkola, drugie do żłobka zawsze wybiorą auto jaki by sprawny transport zbiorowy nie byl to i tak nie ma szans...

    • 41 8

  • Mam pomysł!

    Trzeba na Śląskiej zrobić cztery prawoskrętny w Kielecką.

    • 30 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane