• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko droga przez las może usprawnić komunikację Chwarzno- Centrum.

    Podobnie było z trasą Kwiatkowskiego , którą blokowała banda zielonych i samochody musiały jeżdzić przez Morską do obwodnicy tracąc czas i setki litrów paliwa zatruwając miejsca przejazdu. Tu na Witominie też się tego nie uniknie. Im wcześniej to zrobią tym mniej szkodliwego powietrza i straty czasu kierowców.

    • 25 0

  • Łużycka, Redłowo

    Nie ma problemu z dojazdem do centrum, linia 147 to załatwia. Jest problem z dojazdem na Łużycką i do/od stzcjo Redłowo.

    • 13 8

  • Ścieżka rowerowa (9)

    Mogliby pomyśleć o ścieżce rowerowej albo chociaż chodniku na drodze do Dąbrowy, chociaż wiem że to by się wiązało że sporymi wydatkami bo droga jest strasznie wąska...

    • 54 34

    • utwardzona ścieżka mogłaby biec równolegle (6)

      w lesie. Nie musi być w skraju drogi. Byleby nie trzeba było jechać drogą bo jest tam wąsko i niebezpiecznie a dodatkowo każdy rowerzysta powoduje zator i wnerw kierowców.

      • 15 6

      • (3)

        To niech sobie kierowcy jakiegoś Nerwosolu łykną.

        • 6 8

        • już to robią

          • 7 0

        • (1)

          A ped**arze czegos na rozwoj myslenia..

          • 7 7

          • "ped**arz" ma pedałować po ulicy, bo tak mu nakazuje PoRD

            A jak kierowcy nie pasuje, że ktoś się trzyma przepisów, to niech lepiej dla dobra wszystkich wrzuci prawo jazdy do niszczarki.

            • 8 7

      • (1)

        Tylko, że zima gdy jest ciemno, blotno i sniegowo trudno przejechać przez las...

        • 11 6

        • zimą nikt nie będzie jechał jak wszędzie indziej.

          • 9 5

    • Na i**otyczne badanie kasa się znajdzie. Na realne działania - nie.

      • 13 3

    • Tak tak...

      I jeszcze mogliby pomyśleć nad lądowiskiem dla helikopterów na Sokółce albo Wiczlinie...

      • 10 13

  • Jest oki (10)

    Dobrze jest. Po co poprawiać? Droga jest. Oświetlenie nawet dali. Jak oszołomy mają po 3 auta na rodzinkę to i 10pasow zabraknie.

    • 91 73

    • (6)

      Z taką komunikacją miejską jak na Wiczlinie to nie dziwię się, że mają po 3 auta na rodzinę.

      • 20 13

      • (1)

        A w czym ona gorsza niż w innych dzielnicach? Adekwatna do obłożenia.

        • 11 8

        • był jeden 172 co godzine do centrum, teraz i tego nie ma, bo skrócili linię do karwin i trzeba sie przesiadać

          • 3 4

      • Te samochody gdzieś w centrum potem lądują na trawnikach z wrzaskiem (3)

        "Panie, miejsca nie ma". Ano nie ma i nie będzie, bo centra nie są z gumy - i w imię zachcianek jednej osoby ("wyprowadzę się do natury, będzie tanio i pięknie") inna osoba ma nie tylko ponosić niedogodności, ale jeszcze płacić za zwiększanie tych niedogodności? Budowa dróg, innej infrastruktury, obsługa rozlanego miasta komunikacją miejską kosztuje, a miasto jako takie nie ma z tej operacji żadnych nowych przychodów. Co więcej, często tacy miłośnicy natury wyprowadzają się poza granice administracyjne miasta, więc płacą podatki gdzie indziej - a oczekują od innych inwestowania w ich komfort. U nas jest 2x tyle pojazdów, co w porównychwalnych wielkościowo miastach w krajach rozwiniętych. Więc może już czas odpuścić sobie robienie wszystkiego pod kierowców i zacząć robić to co oni (wyłączanie obszarów centralnych z ruchu samochodowego, drogi jednokierunkowe z pasami parkingowymi, momentalna laweta za parkowanie w niedozwolonym miejscu, strefy ograniczonego/płatnego wjazdu, inwestowanie w infrastrukturę pieszą i rowerową itd?).

        • 21 5

        • to że cię nie stać na auto (2)

          nie znaczy że mamy łazić z siatką z biedronki jak ty na piechotę...w klapkach

          • 11 15

          • Utożsamianie samochodu ze statusem majątkowym

            jest typowe dla krajów trzeciego świata i rozwijających się. W tych bogatych na samochód wydaje się max 3 pensje, a na poprawę "miejscówki" wielokrotnie więcej...

            • 10 9

          • Jak może sobie pozwolić na to, to mieszka w fantastycznej lokalizacji

            Nie to co taki biedak jak Ty, wszędzie autem trzeba, jak na wsi.

            • 15 3

    • Sam jesteś oszolom (1)

      Pozdrawiam pana, który wyzywa ludzi od oszołomów bo maja trzy auta na rodzine. Z żona jeździmy osobno do pracy osobnym autami z racji zawodu, podobnie wielu moich sąsiadów. Wszyscy napewno jesteśmy oszolamami

      • 8 5

      • Ale co? Do Centrum jeździcie do pracy?? Czy dziecko do miastowego przedszkola/szkoły i w teren....

        • 13 0

    • Ile ci UM Gdynia płaci za tą, niskiej jakosci, propagandę?

      • 11 3

  • Nad tym problemem należało sie zastanowić za=nim zaczeto budowe dzielnic (2)

    Teraz to trochę za późno. Głupie pomysły z budową na prawidłowo zbudowanym odcinku leśnym kontr bus pasu wymyślili ktoś kto ma za dużo pieniędzy i nie wie co z nimi zrobić. Stan ulic na Witominie Chwarznienska i Hodowlana woła o pomstę do nieba. Nigdy jeszcze tak źle nie było. Sa dwa rozwiązania obwodnica Witomina liub modernizacja Chwarznienskiej ale nie polegającej na dobudowaniu lewoskretów ale zbudowania jezdni dwupasmowych w każdym kierunku - jest to możliwe i nie wiadomo co stoi na przeszkodzie. Można jeszcze rozważyć połączenie kolejką PKM. raczej nie realne . Obecnie w zasadzie niczym nie można dostać się do centrum Gdyni. Samochodem korki na ulicy Chwarznienskiej odcinku Witominskim, to samo autobusem, rowerem też nie bo kończy się ścieżka na Chwarznie . Do tego dochodzi ciągłe zamykanie ulicy Małokackiej - zbudowano kompleks sportowy bez odpowiedniego dojazdu i parkingów. Tam gdzie było miejsce można było zbudować parking wielopoziomowy ale deweloperzy maja pierwszeństwo. Brak jakiejkolwiek koncepcji w planowaniu przestrzennym Szkoda bo było dużo miejsca ale niestety zaprzepaszczono

    • 59 6

    • (1)

      Rowerem można jechać dalej po jezdni jak się droga rowerowa kończy. A stojące auta w korku w tym nie przeszkadzają. Można je wyminąć. Kiedyś dróg rowerowych nie było a rowery jakoś jeździły.

      • 0 11

      • Chyba nie jeździsz rowerem, że głosisz takie cuda

        • 9 0

  • jeżdzę codziennie na 9:00 i problemu nie widzę. Wiczlino - Gdańsk Śródmieście 35 minut. (2)

    będę jeździł samochodem i nikt mnie nie przekona do innego rozwiązania.

    • 19 9

    • szczurek to ty? (1)

      • 12 1

      • Janusz ... tu Twoja Halinka

        • 4 3

  • Czysta pozoracja

    Bez budowy drogi przez las omijającej Witomino będzie coraz gorzej.

    • 25 1

  • jak to bylo? (2)

    Herbata od mieszania nie robi się bardziej słodka...
    Po 25 latach szczurek i jego spece odkryli zwiększony ruch na drogach, zauważyli także, że miasto się rozbudowuje. Pomysły? Na razie to cwaniakowanie, czyli co zrobić, żeby nie ponieść kosztów. Stąd takie kwiatki jak nowa droga do portu (finansowana z budżetu państwa), kolej na północ Gdyni (finansowana przez marszałka), próby obciążania przedsiębiorców za remont miejskiej drogi. Poza tym biała farba, dużo farby.

    • 27 9

    • Farba

      Biały nadal jest dominujący ale dodają teraz czerwony

      • 1 7

    • z tymi ludźmi nic się nie zmieni

      Potrzeba przewietrzenia UM wydaje się być oczywista

      • 13 2

  • Parkingi P+R (3)

    Zrobić na chwarznie, zamiast ogródków działkowych, parking typu park and ride i po problemie.

    • 30 21

    • Plus odpowiednio wysoka opłata za wjazd samochodem do śródmieścia.

      • 8 6

    • Park ok, tylko trzeba zbudować jeszcze ten ride.

      • 11 6

    • I wtedy co?

      Dojeżdżać będą z osiedlowego parkingu na park and ride?
      Ludzie wola jeździć autami, bo autobusy zatłoczone, śmierdzące, z menelami i w przypadku niektórych nawet droższe niż toyota w hybrydzie. A autobus i tak stoi w korku i co chwile sie zatrzymuje :)

      • 16 8

  • Te nowe osiedla....

    M.in. Na Chwarznie korkują Dąbrówkę. Szczególnie skrzyżowanie Rdestowa/Nowowiczlinska obrali sobie za cel z Rdestowej skręcać w lewo i mimo zielonej strzałki blokują totalnie ul.Rdestową. Fajnie,że Operator buduje na tanich terenach drogie mieszkania ale do jasnej ciasnej... niech wybuduje dojazd!

    • 27 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane