• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie będzie nowe Mevo? We wtorek spotkanie z mieszkańcami

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc. Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc.

We wtorek o godz. 17 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące przywrócenia roweru metropolitalnego Mevo. Spotkanie odbędzie się online, liczba miejsc jest ograniczona, ale zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.



Czy zamierzasz korzystać z roweru Mevo 2.0?

Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych podsumują dotychczasowe działania trójmiejskich urzędników w sprawie reaktywacji systemu Mevo, w tym trwający od maja dialog konkurencyjny, i przedstawią harmonogram najbliższych działań.

Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.

Przypomnijmy, że rower Mevo funkcjonował na Pomorzu przez kilka miesięcy 2019 r. Jesienią umowa Obszaru Metropolitalnego z operatorem spółką NB Tricity, który nie był w stanie zapewnić bezawaryjności i lepszej dostępności rowerów, została rozwiązana.

W 2020 r. trwały prace koncepcyjne nad Mevo 2.0 m.in. w formule dialogu technicznego i konkurencyjnego oraz kilku spotkań z mieszkańcami, na których omawiano ich oczekiwania wobec rowerów.

Rowery Mevo znów na ulicach Gdańska. Ale tylko na czas Jarmarku św. Dominika



W rozmowach z Obszarem udział wzięła też spółka Nextbike Polska. We wrześniu Krajowa Izba Odwoławcza przywróciła spółkę do dialogu konkurencyjnego po tym, jak ta została kilka miesięcy wcześniej wykluczona z rozmów w związku z nienależytym wykonaniem pierwszego projektu Mevo.

Jak tłumaczyli przedstawiciele Obszaru, dialog konkurencyjny to formuła nieco dłuższa od tradycyjnego przetargu, ale mająca zapewnić reaktywowanemu systemowi roweru metropolitalnego większą rentowność, bezawaryjność i dostępność.

Zapisy do udziału w wirtualnym spotkaniu


Początek spotkania w formule online o godz. 17. Odbędzie się ono na platformie Zoom, dlatego liczba osób mogących w nim wziąć udział jest ograniczona do 100 (decyduje kolejność zgłoszeń). Zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.

Aby zapisać się na spotkanie, należy wypełnić formularz na stronie internetowej.

Miejsca

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • A rozliczenie tych przez których MEVO upadło?

    Plajta po raz drugi? też bez konsekwencji? I na dodatek ta sama "firma -przekręt"

    • 1 0

  • Byle znowu nie odwalili (1)

    lipy dekady. A Dulcessa znowu dzień po nie nagrodziła firmy obsługującej jakąś nagrodą. Tak na marginesie co z długami firmy? Bezczelny właściciel nadal domaga się umorzenia części długu a następną część chce by mu rozłożyć na raty?

    • 20 5

    • Życie lemingi

      • 0 0

  • Znowu parę banieczek do przytulenia (1)

    Czy w zaproszeniu jest podany orientacyjny bakszysz do odpalenia?

    Bo jeśli mam coś sądzić na temat dotychczasowych działań w sprawie MEVO to naprawdę dużo bardziej wolę myśleć o tym tak że urzędnicy miejscy za łapówki po prostu ukradli sobie do społu z "przedsiębiorcą" te pieniądze.
    Bo chyba wolę być rządzony przez złodzieja, niż przez kompletnego i**otę.

    A tylko byciem kompletnym i**otą i niedorajdą można w inny sposób (niż korupcją) wytłumaczyć to w jaki sposób przeprowadzono poprzednie "wdrożenie". Po prostu nie wierzę że ktokolwiek z urzędników mógł nawet przez chwilę sądzić że te rowery będą jeździć, a przedsiębiorca je oferujący ma dobre zamiary.

    • 28 2

    • Tutaj kasa miała iść do niemiec w legalny sposób a co będzie później już nikogo nie interesowało

      • 0 0

  • Oficerowie rowerowi to ich zasługa tej kompromitacji MEVO wiec najpierw trzeba zaczac od ich wywalenia z pracy! (2)

    Skompromitowani urzędnicy to głownie ich zasługa mevo i mimo ze byli ostrzegani i protestów mieszkańców mieli gdzies teraz udaja ze ponownie chcą konsultacji z mieszkańcami!!
    Wiec by rower miejski ponownie nie był kompromitacją urzędników i nie zmarnowano znowu kilkadziesiąt milionów mieszkańców trzeba rozliczyć i wywalić tych którzy to spowodowali!!
    A te konsultacje to sciema bo już ustalono ze będzie rower elektryczny w większości tylko koszt 10 razy większy dla mieszkanca trójmiasta za jego wykorzystanie.

    • 21 2

    • napisał troll, który ma za sobą pomyślną realizację wielu opłacalnych projektów (1)

      którego doświadczenie warto wykorzystać przed wywaleniem go z roboty za sianie dezinformacji na temat własnych osiągnięć.

      • 0 4

      • Przelewasz niemcom pieniądze które nie należą do Ciebie i rozumiem ze twój szef jest z tego zadowolony i nie wywala cię z roboty trollu

        • 0 0

  • (2)

    Czy ktoś z urzędników został pociągnięty do odpowiedzialności za ten projekt ....???? Czy dalej bezprawie

    • 21 2

    • (1)

      Na jakiej podstawie?

      • 0 0

      • niemiec płakał

        • 0 0

  • 9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo (2)

    w kwietniu ub roku. i co z ta kasą?

    • 21 1

    • (1)

      Nic, przecież Obszar metropolitalny sciągnął kasę w gwarancji bankowej, a kwota którą Nextbike dostał nie pokryła ich wydatków i cała spółka polska jest w upadłości. Może się uratują dzieki dokapitalizowaniu ze strony społki-matki z Niemiec.

      • 2 2

      • Na konto niemca

        • 0 0

  • Najpierw, (1)

    trzeba rozliczyć mevo ver 0.1
    Później można debatować o kolejnych próbach.
    Bez rozliczenia poprzedników, winnych temu przepałowi kasy, nie ma w ogóle, o czym rozmawiać.
    No może o rydwanach na minuty...

    • 30 3

    • Kasa już poszła do niemiec nic nie rozliczysz

      • 0 0

  • Te rowery będą jeszcze się nadawać? Mechanicznie? Baterie? Czy protokół zniszczenia u kupujemy nowe?

    • 2 0

  • Dlaczego kierownik tego projektu mevo 1.0 nie odpowiedział za (12)

    złe przygotowanie kontraktu , złą realizację. Prace w UM daje gwarancje że za nic się nie odpowiada?? Jakie miał poprzednie doświadczenie w tak duży projektach bo może to zgubiło ten projekt że daje się go ludziom bez doświadczenia a z drugiej strony za tak niskie pieniądze to do UM nie przyjdą Kierownicy projektów z doświadczeniem i wiedzą.

    • 153 7

    • a co mu możesz konkretnie zarzucić? Widać nie masz zielonego pojęcia o przetargach publicznych. (6)

      a kto niby ma doświadczenie jak pierwszy raz startowali?

      • 7 5

      • (4)

        1. Złe przygotowanie założeń i wyliczeń ilościowych czego przyczyna były złe badania marketingowe odnośnie obszaru działania i skali wykorzystania 2. Złe gwarancje wykonania 3. brak realizacji kroków milowych kontraktu w terminie o akceptacja opóźnień w dostawach 4. brak kroku zwrotnego wycofania kontraktu i awaryjnego przekazania do innego operatora 5. firma która wygrała nie miała doświadczenia w tak dużych projektach 6. brak nadzoru nad serwisem jeszcze kilka by się znalazło . Ogólnie projekt leży bo został źle przygotowany i tu się zgodzimy .

        • 9 5

        • (3)

          1. skąd wiesz czy liczba była za mała skoro drugiego etapu nie wdrożono?
          2. ke?
          3. Oczywiście że były. Chyba słabo to śledziłeś.
          4. Jak to sobie wyobrażasz? bez nowego przetargu? czyli zrobienia wszystkiego na nowo?
          5. Nextbike nie ma doświadczenia w tak dużych projektach? W Warszawie mieli 5x tyle rowerów.
          6. Był nadzór i były kary pieniężne dla operatora. Ostatecznie z 40 milionow ile dostali? kilka.

          Projekt był dobry tylko wykonanie nie wyszło. Operator przeszarżował,
          zaoferował najwięcej i najkorzystniej więc przetarg wygrał, a to że się nie wywiązał....

          • 3 6

          • Projekt nie był dobry, bo doprowadził nas tu, gdzie jesteśmy. (2)

            Za mało rowerów, same elektryki, poroniony system relokacji i wymiany baterii(18 miast i gmin miało MEVO objąć! ) Blaszane g*wno-stojaki na elektryki. Oczywiście, że to był źle pomyślany projekt, zarządzany prze ekipę bez doświadczenia za to z pseudoinnowacyjną sr*czką i karygodnym dostępem do publicznych pieniędzy.

            • 12 0

            • Czyli wynajmujesz fachowca który ma ci zrobić remont według twojego projektu. Zgadza się, podpisuje umowę, (1)

              czyli potwierdza że podoła
              po czym okazuje się że jednak nie i to jest wina złego "projektu",a nie fachowca?

              Skąd wiesz że było za mało? skoro miało być ich ponad 4tys, a było zaledwie 1tys.
              Relokacja nie była z góry ustalona. Ta kwestia należała po stronie operatora.
              Stojaki jak stojaki. Ze złota je chciałeś? nextbike był bez doświadczenia?

              • 1 3

              • Nie no, dobrą masz pamięć, taką wybiórczą:)

                Nextbike zaproponował jako jedyny w ofercie, że wprowadzi wyłącznie elektryki, na co specjaliści z Obszaru Metropolitalnego rzucili się jak zaślinione owce, bo to takie innowacyjne i kosmiczne. Nie była to przy tym ani oferta najtańsza, ani Nextbike nie miał doświadczenia w obsłudze takiego systemu. Jako, że projekt obejmował od początku 18 gmin i konieczność dostępności, to jakim cudem niby miało się to odbyć bez relokacji (+ dodatkowo wymiany baterii?). Więc jak najbardziej można winić naszych wspaniałych specjalistów, którzy przeprowadzili przetarg tak właśnie, aby decydującym czynnikiem było to właśnie, co leżało u podstaw klęski ( 'innowacyjny' system z samymi elektrykami) A stojaki nie musiały być ze złota, ale jakaś minimalna estetyka i charakterystyczność by się przydała, a taki nie blaszany januszeks stawiany byle jak.

                • 2 0

      • są ludzie którzy mają doświadczenie w dużych projektach ale jak ma się 20 kilka lat

        to trudno mieć takie dośwadczenie

        • 6 4

    • Przypominam że pierwszy przetarg Nextbike przegrał. (1)

      A PiSowców w KIO, która nakazała go rozpatrzyć ponownie, faktycznie nikt nie rozliczy...

      • 11 2

      • Rozpatrzyć, ale nie wybrać.

        • 0 0

    • A dlaczego dobry kolega Dulkiewicz Glazer miałby za coś odpowiedzieć?

      Gdzie ty żyjesz, lol

      • 3 0

    • nikt z UM się tym nie zajmował

      nie wiesz o czym mówisz

      • 2 1

    • To nie tylko kierownik powinien odpowiedziec bo było całe grono odpowiedzialnych urzedników!

      I żaden z nich nie ponosił odpowiedzialności!!

      • 13 3

  • Mevo 2 czyli dajcie nam znowu publiczne pieniadze

    A my je weźmiemy i podajemy ze coś robimy
    A na zimę się zwiniemy...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane