- 1 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (73 opinie)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (470 opinii)
- 3 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (286 opinii)
- 4 17-letni złodziej paczek zatrzymany (167 opinii)
- 5 Na jak długo da się przewidzieć pogodę? (85 opinii)
- 6 Myśleli, że to bitwa morska, a to był bankiet. Kronika oblężenia Gdańska w 1734 r., cz. 5 (5 opinii)
Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?
Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy .
Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.
- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną i Łąkową oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości: Targu Maślanego , Wyspy Spichrzów i Dolnego Miasta .
Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.
Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową .
Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście z ul. Długą i Długim Targiem .
Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk
Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników . Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania .
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną , przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.
Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa . Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska to zdecydowanie największy ukłon urzędników w stronę pieszych i rowerzystów.
Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej i przy Bramie Żuławskiej . Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (285) 6 zablokowanych
-
2016-05-16 08:36
Szkoda ze tak mało udogodnień dla rowerów (2)
Za granicą by was wysmiali, w Amsterdamie do centrum można wjechać tylko rowerem
- 7 30
-
2016-05-16 08:53
a w isis
to by ci łeb ucięli za głupie gadki
- 10 5
-
2016-05-16 09:29
Weź pod uwagę, że Amsterdam leży na płaskim terenie.
Tam możesz ze swojego mieszkania dojechać bez wysiłku do każdego punktu w tym mieście i tak samo bez wysiłku wrócić. Spróbuj podjechać z centrum na Chełm to zrozumiesz dlaczego w Gdańsku nie da się tego zrobić. A już nie do pomyślenia dla osób nieco starszych lub nie w pełni sprawnych z innych powodów.
- 7 2
-
2016-05-16 08:37
Najpierw debile może byście udrożnili drogi na zaspie i Przymorzu, bo tam jest całą dobę korek (1)
A nie zamykacie kolejny przejazd
- 32 11
-
2016-05-16 09:24
po to zeby był jeszcze wiekszy korek? nie dziekujemy
- 2 1
-
2016-05-16 08:39
Następna wtopa jak z PKM? (5)
Wystarczy przebudować schody do tunelu na łagodne pochylnie, wszędzie jest na to miejsce: przy Żabim Kruku, Chmielnej, Łąkowej i przy Bramie Żuławskiej. Przejadą rowery, wózki z dziećmi, niepełnosprawni. Tak jest w Krakowie przed dworcem. Nawet nie wiesz kiedy jesteś na drugiej stronie. To że zniknie ruch na średnicowej trasie przez miasto to mrzonka, Przez tunel nie pojadę na Chełm, Orunię i dalej na Kaszuby. A pieszy ruch w poprzek Podwala jest znikomy, tam wszyscy nowobogaccy z apartamentowców mają samochody.
- 40 8
-
2016-05-16 09:19
Włąsnie o to chodzi żeby ruch pieszy nie był znikomy (2)
Ty chcesz od warszawy na Kaszuby przez miasto jechać?
to wiele wyjaśnia. Po to masz południowa obwodnica + sucharskiego- 7 3
-
2016-05-16 09:47
(1)
Ala ja mieszkam w Gdańsku, na Seredyńskiego, po co mam jeździć na Kaszuby przez Warszawę, albo przez tunel ? :) Już widzę te tłumy walące na Łąkową, chyba że do biedronki :)
- 7 5
-
2016-05-16 22:26
to jakaś masakra jest, a na te kaszuby to codziennie jeździsz? 3 zmiany świateł i wielkie halo, jakbyś do tej pory nigdy do Podwala nie stał.
- 0 0
-
2016-05-16 09:33
Odwrotnie. Ruch pieszy jest znikomy, bo są tunele. (1)
Podwale skutecznie odcina całą południową część, mimo że tuż obok na Długiej jest największy ruch turystyczny. Po wybudowaniu normalnych przejść i odnowieniu ulic tak jak na Łąkowej więcej turystów tam przyjdzie.
- 6 4
-
2016-05-16 09:53
I bardzo dobrze,że odcina - mają dresiarze swoją biedrę na łąkowej, mają tereny zielone gdzie się mogą nawalić wojakiem, porzucać kostkami z nowych chodników nad opływem i niech tam siedzą, potrzebni oni w city.
- 4 7
-
2016-05-16 08:40
Zakaz ruchu samochodów i wprowadzenie trakcji konnej. (1)
No i oczywiście rowerki. Będzie bezpiecznie jak diabli. Jeszcze nie wiem co zrobić z motocyklami ale coś się wymyśli.
Ja też nie jestem zagorzałym fanem indywidualnego transportu samochodowego w mieście ale czy jest jakaś inna rozsądna alternatywa? Tylko nie mówcie, że transport publiczny w Trójmieście bo ze śmiechu popękają mi zajady.- 24 7
-
2016-05-16 10:19
Zakaz ruchu samochodów i wprowadzenie trakcji konnej.
Towary do sklepów proponuje nosić samemu, chyba, że można wynająć wielbłąda
- 2 1
-
2016-05-16 08:41
Co za głupi pomysł
Co za głupi pomysł, załamka
- 29 14
-
2016-05-16 08:48
Brawo!
Tylko czy nie można było rozpocząć prac projektowych wcześniej, tak by teraz ruszyć z przebudową? Rok temu nie wierzyli że tunel powstanie?
- 7 16
-
2016-05-16 08:48
Urzędnicy w ogóle nie myślą (2)
Samochodów co raz więcej, trzy pasy musza zostać, powariowali przez tyle pasów i torowisko puszczać ludzi. wyremontujcie tunele i monitoring i takie przejścia bedą bezpieczniejsze od naziemnych które proponujecie. UM w Gdańsku to chyba czasy PRL cofają się zamiast rozwijać
- 36 13
-
2016-05-16 09:12
Podziemne tunele dla pieszych to PRL (1)
Miasto jest dla ludzi nie dla aut. Najwięcej na temat tuneli podziemnych dla pieszych do powiedzenia mają ci którzy z takich tuneli nie korzystają.
Przeprowadź się w okolice takiego tunelu i korzystaj. Wtedy będziesz miał prawo głosu się wypowiadać. Na 100% zmienisz zdanie o nich- 11 7
-
2016-05-16 12:34
Mieszkam w pobliżu. Pamiętam czasy al. Leningradzkiej pokrytej kostką brukową. Pamiętam również przejścia naziemne. Po wybudowaniu tuneli w tym miejscu stało się dużo bezpieczniej. Można przejść na drugą stronę ulicy bez problemu. I proszę nie mówić o ludziach niepełnosprawnych. Ja też mam problem z poruszaniem się, ale jeśli mam wybór pomiędzy tunelem i przejściem naziemnym, to nigdy nie skorzystam z przejścia naziemnego, bo jest dużo bardziej niebezpieczne od tunelu.
- 3 2
-
2016-05-16 08:50
debilizm nie zna granic!?
no, podpowiadajcie tym z urzędu co tu jeszcze można w mieście na drogach spartolić. ronda - wbite gwoździe w asfalt - na których trza by ręce połamać, żeby je objechać, przejścia zamiast tuneli, które już są, fajnie wyprofilowane przejazdy tramwajowe jak na 3 maja, tristar, który jedynie co potrafi zrobić to czerwoną falę, ... . a koledzy kasę za te głupoty biorą, a urzędasy pewnie za wnioski racjonalizatorskie!!!
- 26 6
-
2016-05-16 08:52
Ignoranctwo miasta (9)
Po otwarciu tunelu na Zaspie i Przymorzu w godzinach szczytów komunikacyjnych pojawiały się zatory.
Co robi "miasto" ?
Urzędnicy zajmują się zwężeniem Podwala i likwidacją przejść podziemnych.
Mało tego żeby na Zaspie był jeszcze większy chaos komunikacyjny krótko przed otwarciem tunelu rozpoczęto wymianę krawężników na Jana Pawła przez co zwężona jest ona do 1 pasa. Patrząc na postęp prac ten remont jeszcze trochę potrwa.
Zatory znikłby gdyby Czarny Dwór był dwupasmowy od Hallera do Obrońców Wybrzeża, ale tego miasto raczej nie ma w planach- 32 7
-
2016-05-16 09:06
(5)
Masz racje, od Hallera do Obrońców Wybrzeża po dwa pasy w każda stronę, tak samo Gospody do ronda przy Ergo Arenie i po korkach na Zaspie, Przymorzu, Żabiance. Póz tym nie trzeba budować drogi przez pas nadmorski. Do pełni szczęścia dokończenie Słowackiego. Ale to chyba za tanio?!
- 9 2
-
2016-05-16 09:08
zator się by tylko przesunął, a nie zniknał (4)
- 5 6
-
2016-05-16 09:13
Do Sopotu, ale tam przecież uzdrowisko
- 1 3
-
2016-05-16 09:40
Nie przesunął, tylko rozładował po drodze (1)
To idiotyzm, żeby droga miedzy ważnymi punktami była wąskim gardłem jednopasmowym, jak to jest na Gospody - jak coś się dzieje na Ergo Arenie, to korki na Chłopskiej sięgają skrzyżowania z Jagiellońską.
- 5 2
-
2016-05-16 10:06
gdzie rozładował?
Problem Ergo jest z parkowaniem, a nie z brakiem szerokiej drogi.
Jak wielmożny pan podjeżdża swoim TDI na ostatnią chwile i chce za darmo jeszcze zaparkować ( bo on przecież bilet kupił, to i za darmo mu parking się należy) to nic dziwnego. Poszerzanie tej ulicy niewiele da. Korek będzie krótszy trochę, ale za to szerszy.- 3 5
-
2016-05-16 13:58
Nie masz człowieku pojęcia
Najlepiej jak głos zabiera ktoś kto nie widział jak wygląda sytuacja w danym miejscu i wypisuje zasłyszaną gdzieś mądrość.
Na tą chwilę największy zator jest w stronę tunelu. Zasadniczo to standard bo o jednej porze pracę kończy spora grupa ludzi i chce się wydostać z miasta.
Blokuje się skrzyżowanie gdzie spotykają się 4 ulice Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża i Dąbrowszczaków. Z 3 ulic ludzie chcą wjechać w Czarny Dwór i jest kibel. Gdyby Czarny Dwór miał 2 pasy ruch byłby płynny.
Bardzo ułatwiałoby to też życie kibicom przed meczami podążają tą trasą do stadionu.- 3 1
-
2016-05-16 10:02
tramwai (2)
To sie na komunikację miejska przesiadz paniczu, nie będziesz sie korkami i zwężeniem drogi martwił
- 4 7
-
2016-05-16 10:36
(1)
Oczywiście nie mogło zabraknąć komentarz w stylu przesiądź się do komunikacji.
Uważasz że autobusy na Czarnym Dworze nie stoją w korku ?- 11 3
-
2016-05-16 13:28
tak, nie stojom - nie patrzę tam więc nie widzem korków.
- 0 3
-
2016-05-16 09:01
Wpierw rozwijajcie infrastrukturę a kiedy będzie na TIP TOP- PO Badaniach Marketingowych - vide PKM.
To pomyślcie o zmianach, widzę, że interes developerów nadal na 1 miejscu w Gdańsku.
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.