• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • Co za madry czlowiek tak glupio gada

    Kto to wymyslil ze jadac szybciej bedzie mniej korkow na zatloczonym odcinku. Dodam jeszcze kto pozwolil umiescic to na stronie. Widac 'Trojmiasto' nie ma pomyslu na artykul.
    Jadac szybko na drodze o duzym zatloczeniu, wystarczy ze jeden kierowca delikatnie zwolni wszyscy hamuja i jak nie dojdzie do stluczki wszyscy prawie stoja i robi sie korek. Jak ktos jezdzi po drogach nie tylko do pracy pare km to o tym wie. tylko spokojna jazda w rownych odstepach gwarantuje plynnosc. Ludzie uczcie sie jezdzic a nie narzekajcie.

    • 3 1

  • Pan Marian - mistrz prostej (20)

    Łudzi się, że zaoszczędzi coś na leśnym odcinku Spacerowej skoro z obydwu stron stoi się na światłach.

    • 473 52

    • Brawo, dziękuję za głos rozsądku (7)

      Dochodzi efekt gąsienicy - czyli początek gąsienicy rusza spod świateł a koniec wciąż stoi, bo jechał za szybko i trafił na korek. Gdyby wszyscy jechali wolniej, to nie byłoby efektu gąsienicy i całość ruchu odbywała się płynnie. A po pierwszej gąsienicy powstaje kolejna itd. To złudne, że na takim odcinku uda się cokolwiek nadrobić.

      • 44 12

      • Na pewno robienie 100m odstępów pomoże... (6)

        Głupota ludzka nie zna granic

        • 10 9

        • spójrz w lustro (5)

          bo żyjesz życzeniami
          i imaginacjami własnego, niewykształconego umysłu

          • 9 4

          • Talk to the hand (4)

            Przynajmniej już wiem kto robi te idiotyczne odstępy.
            Lokalny mędrek, co pozjadał wszystkie rozumy i uważa że robienie 100m odstepów między autami nie ma wpływu na korek.
            Gratuluje spuchniętej głowy. spuchnietej od tego pomysłu.

            • 6 8

            • nie zmyślaj już nie zmyślaj (3)

              i znów spójrz w lustro
              bo ty się zachowujesz dokładnie tak jak to opisujesz,
              uparłeś się, że wiesz najlepiej
              (chociaż nie masz żadnych podstaw do tego
              bo ani nie rozumiesz matematyki ani nie rozumiesz fizyki,
              nie masz żadnego wykształcenia ani podstaw, żeby mówić o przepływie pojazdów)
              a każdego kto ci podaje argumenty i wyliczenia wyzywasz od debili,
              no cóż, jeszcze raz ci podpowiem,
              spójrz w lustro

              • 2 1

              • Hej ty (2)

                rozumiejący matematykę i fizykę!
                To podaj proszę któreś z tych praw, które regulują przepływ pojazdów.
                Co my, tumany nie zrozumiemy - to sobie doguglamy. :-)

                Albo wiesz co?
                Wracaj do podręczników, bo jak się nie załapiesz do lepszego gimnazjum, to w twoim rejonowym cię przecwelą.

                • 0 1

              • masz, czytaj chamie a i tak nic nie zrozumiesz (1)

                https://en.wikibooks.org/wiki/Fundamentals_of_Transportation/Queueing

                • 0 0

              • Tak, Panie.

                Artykuł zapewne Twojego autorstwa jest wspaniały. Taki mądry. I tyle dziwnych literek zawiera...

                (Lekarz kazał przytakiwać i pochlebiać)

                • 0 1

    • (9)

      Ale więcej aut przejedzie na zielonym geniusze!

      • 19 51

      • ta, a w jaki sposób? (7)

        • 45 6

        • ma rację (6)

          jeśli na światłach samochody zachowają mniejsze odstępy i będą pokonywać skrzyżowanie z większą prędkością, to więcej ich przejedzie w tym samym czasie niż odwrotnie Na światłach trzeba się zwijać a nie spać jak niektórzy kierowcy
          Na zachodzie europy więcej samochodów pokonuje skrzyżowanie na zielonym świetle bo wszyscy ruszają razem i nie zostawiają dużych odstępów
          a u nas kierowcy śpią albo się malują, a z włączeniem biegu czekają aż ruszy ten przed nimi

          • 26 17

          • Na światłach.

            A nie w czasie jazdy.

            • 2 1

          • aha

            tylko co mają odstępy i prędkość na leśnym odcinku wspólnego ze światłami?

            • 6 6

          • (2)

            Na zachodzie....

            • 10 12

            • na wschodzie są inne prawa na drogach

              najczęściej, ten kto jest większy ten ma pierwszeństwo
              Jeżdżę trochę po europie i niestety tak jest - w prawie wszystkich krajach na zachód od Polski, pomimo ze tempo życia i frustracji na drogach jest mniejsze, a przestrzeganie przepisów dużo większe, to na skrzyżowaniach ruch jest płynniejszy.
              i nie jest to wynikiem kompleksu tylko obserwacji

              • 5 3

            • Na wschodzie

              • 4 2

          • ale na zachodzie ludzie mają sprawne auta

            i nowe auta
            więc te auta mają moc zbliożoną do mocy początkowej/nominalnej
            a także mają sprawne hamulce i zawieszenie
            a więc mogą tak ruszać,
            w Polsce jest to niemożliwe

            • 6 14

      • Ty tak na poważnie, czy jesteś aż tak głupi?

        • 15 5

    • Marian zakodowany

      • 4 1

    • Dokladnie!

      I tak wszyscy stoja na koncowkacg. Czy bedziesz jechal w szczycie 40 czy 110 czas bedzie identyczny

      • 58 11

  • przecież to standart (1)

    Na dole od zoo się toczą,a u góry przy światłach pusto...domena,jest Spacerowa,musi być korek,tak myślą sieroty które trzymają odleglość 20 metrów jadąc 10km/ha
    Potem na obwodnicy za to z tyłu na zderzak najeżdżają....

    • 6 2

    • standard

      nia ma takiego słowa standart

      (przynajmniej jeszcze w słowniku go nie ma)

      • 0 0

  • (8)

    Jedyne co warto promować to dynamiczne ruszanie ze świateł a nie takie pseudopomysły.

    • 17 4

    • (6)

      Dokładnie. Kazda sekunda jest wazna w kilkunastu sekundowych cyklach. Janusze gaz na 2/3 przy ruszaniu!

      • 8 2

      • każda sekunda? czy na pewno? (4)

        średnia prędkość poruszania się w mieście to od 20 do 35 km/h,
        możesz to sprawdzić, tak jest na całej planecie, tak to obecnie wygląda,
        takie sa standardy, za tym stoi spora już gałąź zaawansowanej matematyki i fizyki

        co my chłopki roztropki możemy z tego wywnioskować?
        ano dokładnie nic bo chłopski rozum nie ma zastosowania
        w rozwiązywaniu układów nieliniowych równań rózniczkowych,
        ludzki mózg nie potrafi sobie wyobraźć nawet rodziny lub generalnego typu rozwiązań

        można się pokusić o policzenie na chłopski rozum oszczędności, ty twierdzisz, że każda sekunda się liczy,
        mógłbyś podać wyniki swoich obliczeń i wyniki symulacji?
        czy tak sobie z palca wyssałeś, bo tobie na twój chłopski rozum się wydaje
        że znalazłeś rozwiązanie równań, które nie mają jednoznacznego rozwiązania.

        na chłopski rozum, z praktyki, zasuwając przez miasto jak wariat
        i robiąc z siebie pośmiewisko, zażynając silnik i spalając dwa razy więcej inż jadąc spokojnie, jesteś, jak bóg da, wsześniej o 2 minuty,
        ale wystarczy, że na jednych światłach staniesz jak wszyscy i d*pa z zysku

        • 3 3

        • (3)

          Skup się na przepustowości jednego konkretnego skrzyżowania a nie patrzysz na całe miasto. Kiedy następuje konieczność przebudowy skrzyżowania? Gdy jego przepustowość nie jest wystarczająca. Dynamiczne ruszanie ze świateł na chłopski rozum poprawia przepustowość. Zaprzeczysz? I nie mówię tu o zażynaniu silnika o przyspieszaniu na 2/3 gazu czyli zgodnie z zasadami ekojazdy.

          • 2 2

          • znów zmyślasz (2)

            napisz sobie na spokojnie równanie ruszania spod świateł,
            oczywiście że zaprzeczam,
            to co ty mówisz to twój własny wymysł nie poparty ani obliczeniami ani obserwacją,
            to twoje subiektywne wrażenie,
            ono nie jest prawdziwe,
            nic nie zyskujesz,
            ja ci mówię z punktu widzenia matematyki i symulacji ruchu, obserwacji
            i wszystkich danmych jakie na dzień dzisiejszy sa znane na planecie ziemia,

            jeśli jesteś w stanie wykazać, że "dynamiczne ruszanie" cokolwiek może poprawić, jestem pewien, że swiat naukowy z nastawionym uchem i czerownymi policzkami wysłucha twoich teorii

            • 1 3

            • (1)

              Co za bełkot

              • 0 1

              • to że nie rozumiesz już powinno ci dać do myślenia

                nie rozumiesz zjawiska, więc nie zabieraj głosu

                • 0 1

      • i ruszać gdy zapali się pomarańczowe. Czas reakcji jest na tyle duży, że zanim auto drgnie, będzie już zielone. Portalu Trójmiasto w Warszawie gdy ktoś nie rusza dynamicznie może się liczyć ze strąbieniem, może warto promować dynamiczną jazdę na światłach?

        • 1 2

    • auta są za stare i niesprawne

      nie dadzą rady

      • 2 1

  • Ciekawe rozumowanie

    Najpierw nawoływanie do szybszej jazdy, bo: "Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno."
    A trochę dalej w tekście: "Droga jest za bardzo zatłoczona"
    Czy to znaczy, że mam szybciej jeździć na zatłoczonej drodze?! To ma poprawić bezpieczeństwo i zmniejszyć korki?

    • 2 1

  • Bzdura (8)

    Ilość samochodów, które są w stanie przepuścić sygnalizacje świetlne w Osowej i Oliwie są stałe. Nie ma znaczenia jaką prędkością pojedziemy, na końcu i tak stoimy. Pan Marian ma prawo się wypowiadać, ale czy powinno się drukować takie "wypociny"? Przecież tak często cenzurujecie i usuwacie inne wypowiedzi a tą bzdurę zamieściliście.

    • 23 9

    • zielone i rura! (7)

      Nie masz racji. Ilość samochodów, która przejedzie na skrzyżowaniach z sygnalizacją zależy od kierowców. Większość ma problem z ruszaniem z zielonego!
      Zapala się zielone, 3 s przerwy, rusza pierwszy, kolejne 3 s następny, itd. Nie chcecie korków, to ruszajcie na zielonym wszyscy równo, bardziej zielone nie będzie!

      • 11 5

      • jak ma się jazda 90km/h po lesie (6)

        z ruszaniem spod świateł w Oliwie?

        • 6 4

        • (5)

          tak, że po drodze masz x zjazdów i światła, które stoją puste bo ludzie stoją na spacerowej z powodu braku umiejętności płynnej jazdy. Płynna jazda i dynamiczne ruszanie spod świateł=brak korków

          • 9 5

          • Przepraszam, ale pieprzysz kotka, za pomocą młotka (4)

            Skrzyżowania maja swoją przepustowość i tego nie przeskoczysz.

            • 5 6

            • Ciężko pojąć, że jak ruszą samochody (3)

              sprawnie to więcej ich przejedzie na zielonym? Takie to trudno do wyobrażenia sobie? Nie załamuj mnie człowieku swoją kondycją umysłową.

              • 7 3

              • jak bardzo sprawnie trzeba ruszyć? (2)

                według twoich badań profesorze od ruchu drogowego ?

                i o ile zwiększy się przepustowość skrzyżowania?

                za takie wnioski, śmiało walisz do Nagrody Nobla,
                brawo, brawo!
                Narodziła nam się nowa tradycja!

                • 2 3

              • Z obserwacji jakie poczyniłem wynika (1)

                że przepustowość skrzyżowań może się zwiększyć prawie dwukrotnie przy sprawnym i dynamicznym ruszaniu na światłach. Widzę lusterku jak daleko inne samochody są na takim skrzyżowaniu za mną. W taką przerwę często zmieściłoby się spokojnie i 10 pojazdów, które zostają na kolejnym czerwonym. I tak korek rośnie.

                • 2 1

              • z tą teorią zapraszamy do MIT, opowiedz to na rozmowie

                jak przejdziesz to ci zasponsorują doktorat i będziesz mógł rozwijać swoje zainteresowania w temacie
                ale zanim to zrobisz, przestań swoje wyssane z palca teorie,
                sny i zwidy opowiadać nam tutaj w internecie
                jakby to były prawdy objawione

                • 0 1

  • marjan ty niedomyty rolnikuB-)B-)B-)

    marjan umyj sie!!!

    • 3 0

  • Na temat kierowców na Spacerowej można by wiele książek napisać

    Osobiście miałbym dwa wypadki tylko dlatego że kierowcy jadący w korku na przeciwnym pasie pisali sms'y. Poza tym 50 km/h to standard a najgorsi są ci którzy przyspieszają jak już jakimś cudem znajdzie się luka do wyprzedzania. Kiedyś na dole Spacerowej był fotoradar. Obecnie przydał by się też tylko działający trochę w odwrotnym kierunku.

    • 2 0

  • To troll?

    Jeżeli wszyscy pojadą 90, zderzak w zderzak, to szybciej i w większej liczbie dojadą do świateł, spod których będą ruszać, dostojnie niczym ksiądz biskup na procesji. I prędkość średnia spadnie do 20-30 km/h. Jazda na maksa, ile wlezie, faktycznie wpływa na płynność ruchu, tylko że negatywnie. Pędzenie "byle szybciej do świateł" to raczej dowód na małe umiejętności.

    • 3 1

  • Taa

    Panie Marianie nie życzę i nie polecam spotkania pańskiego bolidu mknącego ul Spacerową 90 km/h z przedstawicielem zwierzyny leśnej (lis, sarna, dzik) której to w trójmiejsklich lasach jest dostatek.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane