• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • Co za madry czlowiek tak glupio gada

    Kto to wymyslil ze jadac szybciej bedzie mniej korkow na zatloczonym odcinku. Dodam jeszcze kto pozwolil umiescic to na stronie. Widac 'Trojmiasto' nie ma pomyslu na artykul.
    Jadac szybko na drodze o duzym zatloczeniu, wystarczy ze jeden kierowca delikatnie zwolni wszyscy hamuja i jak nie dojdzie do stluczki wszyscy prawie stoja i robi sie korek. Jak ktos jezdzi po drogach nie tylko do pracy pare km to o tym wie. tylko spokojna jazda w rownych odstepach gwarantuje plynnosc. Ludzie uczcie sie jezdzic a nie narzekajcie.

    • 3 1

  • Patrząc na opinie pod artykułem piznaję mentalność twórców większych korków. (1)

    Po pierwsze, to czytanie ze zrozumieniem. Nikt w tekście nie napisał, że należy jechać 90km/h na zderzaku innego auta. Znaczna część kierowców nie ma pojęcia, że po znaku odwołującym obszar zabidowany może pojechać szybciej-aż do 90km/h. Tzn. niby to wiedzą, bo było kiedyś na kursie, ale w praktyce, jak nie ma znaku 90km/h to jadą jakoś trochę więcej niż 50. Natomiast jak już mamy korek, który np. latem standardem jest np. przez większy ruch na skrzyżiwaniu z oliwskim zoo, to wtedy jedźmy tak, jak w krajach cywilizowanych jeździ się w korku-zderzak w zderzak, a nie po kilka, kilkanaście długości auta odstępu, bo oszczędzę benzynę, jak raz dodam gazu, zamiast pięciu razy.. Nie ma co pisać glupot o płynności jazdy. Jak już jest korek, to pozostawienie większej odleglości absolutnie go nie upłynni tylko wydłuży.

    • 1 1

    • oj już nie zmyślaj, nie zmyślaj

      bo tak dzieci robią,
      tworzą takie naciągane historie
      a potem w nie wierzą

      • 0 0

  • 70% kierowców w Trójmieście powinno pójść na powtórny egzamin.

    Najczęstsze głupoty:
    - ruszanie z opóźnieniem po zmianie świateł
    - ruszanie spod świateł ślamazarnie, kolejno, a nie wszyscy jednocześnie, tak jak jeżdżą kierowcy w Warszawie
    - skandaliczne używanie lub nieużywanie kierunkowskazów, zwłaszcza na rondach
    - prędkość: absolutna ignorancja ! tam gdzie można szybciej - jadą 40 km/h, tam gdzie dopuszczalna jest 70 i więcej wloką się co najwyżej 50
    - tarasowanie skrzyżowań
    - szczytem jest sposób parkowania i jazdy na parkingach podziemnych w centrach handlowych. Za to robią np. w L'eclerc powinno się zabierać prawo jazdy

    • 3 0

  • zamknąć Spacerową dla aut i oddać rowerzystom i desko-rolkowcom (1)

    • 0 1

    • bus pas bus pas bus pas bus pas bus pas bus pas

      • 0 0

  • Gamoń

    Skąd Wy wzięliście tego gamonia???

    • 0 0

  • Szybciej i bez odstępów

    Czyżby pan Marian to jeden z tych młodzieńców w wozach przeżywających drugą młodość i ozdobionych rejestracją GPU, którzy podjeżdżają mi 3 m od zderzaka i mrugają światełkami, kiedy na obwodnicy wyprzedzam kolumnę tirów jadąc 130 km/h?

    • 0 0

  • Autobus miejski

    Dlaczego autobus miejski powoli jedzi 50 km/h denerwuje się dlatego korki!!!

    • 0 0

  • Spowolnienie ruchu na ul.Spacerowej powodują;w dół światła przy wjeżdzie do Oliwy,w górę światła przy Auchanie.Poszerzenie Spacerowej zwiększyłoby zatory.Przebudowa ul.Stary Rynek i Kielnieńskiej,rozładowały by korki.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane