• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • Ograniczenia prędkości (1)

    Kiedy ja mam ochotę jechać z maksymalną prędkością (albo i szybciej), to jadę jeśli mi pozwalają na to warunki. Ale trafia się raz na jakiś czas ktoś, kto mi to uniemożliwia (np. ciągnik jadący 30, czasem kolumna pieszych, czasem mniej sprawna ciężarówka). Wtedy dostosowuję prędkość do warunków (tu - do "zawalidrogi") i jadę tak, dopóki nie będę miał miejsca do wyprzedzenia. To takie skomplikowane?

    Leśny odcinek ma ok. 5km. Jadąc 50km/h przejadę go w 6min. Jadąc 150 - w 2min. To oszczędność 4min - pewnie jednej zmiany świateł na niejednym gdańskim skrzyżowaniu. Fantastyczny temat.

    • 3 3

    • masz minusa za to że świadomie przekraczasz bezpieczną prędkość

      bo tobie ona się wydaje, podkreślam, wydaje, bezpieczna,

      warunki to nie tylko pogoda i nawierzchnia,
      ograniczenia prędkości nie są stawiane wyłącznie jako fizycznie bezpieczne
      dla pojazdów, w sensie wypadnięcia z zakrętu lub dachowania z powodu sił odśrodkowych,
      warunki to temat znacznie szerszy a ty wyraxnie tegoi nie zauważasz,
      szkoły, kośicoły, targi, czasem pola uprawne lub pastwiska gdzie pojawiają się ludzie i zwierzęta lub maszyny rolnicze,
      nie zawsze bedzie tam znak uwaga krowy, czasem to będzie po prostu ograniczenie do 50
      a ty tego nie wiesz, tobie się wydaje, że warunki ci pozwalają na 120,
      obyś się nie zdziwił kolego, obyś się nie naciął

      • 1 0

  • Ten odcinek to około 4km (1)

    Ile czasu zaoszczędzicie jadąc 90km/h? 1 Minutę?

    • 6 0

    • a ile minut tu na komentarze już poszło, fiuuuuuuuu

      na pół roku stania w korku na spacerowej :) hahahaha
      albo i na cały rok

      • 2 1

  • Po co tam te pasy dla rowerów?

    Po kiego komu te pasy dla rowerów tam, czy zdrowo jest smigac rowerem wzdłuż tak ruchluwegi odcinka drogi?Czy to nie przesada z tymi odcinkami dla sportowców? Nasze skrzyziwania nie są niestety takie jak w Holandii chociażby ażeby było tyle dróg dla rowerów, nie dosyć ze przez to dochodzi do kolizji częstych bo rowerzyści w wiekszosci nie maja nawyku patrzenia przed wjazdem na skrzyżowanie. Co zrobić. A z tymi 90 km to jak wpadnie dzik czy sarenka pod autko jadące z taka prędkością to kto będzie mądry?

    • 1 2

  • 5 ty bieg po to jest właśnie (3)

    Czemu jadąc z góry część kierujących nie potrafi poprostu wrzucić 5 -tego biegu tylko z uporem maniaka co chwile hamuje ,wnerwiajac tego z tylu bo jest to sygnał ze cos się dzieje bo ten z przodu aktywuje ci chwila Stop po co? Mniej się zużywają klocki, tarcze i benzyny idzie tez mniej, i spokojniej się zjeżdża na tej 5 -tce przecież.Podobnie tez jest na Malczewskiego do Sopotu...
    Ok.

    • 3 2

    • nie dawaj ludziom głupich rad (2)

      i lepiej wróc na doszkolenie z techniki jazdy

      • 1 3

      • to zjedź sobie z gór i na swym luzie (1)

        Człowieku to spróbuj przejechać przez Francje do Włoch na swym luzie ...Ciekawe kiedy ci tarcze się zapieką z klockami.Wiec uzasadnij to co piszesz i nie obrazaj innych.Może napiszesz jakiś argument czemu dla ciebie luz jest wspaniały do zjeżdżania ze wzniesienia?! Kto cie uczyl jeździć.Należy oszczędzać nie tylko hamulce jak i nerwy innych na drodze.

        • 2 2

        • przecież piszę, że nie wolno jeździć na luzie

          bo nie masz kontroli nad pojazdem,
          silniki z automatem mają specjalną funkcję ograniczania obrótwów,
          silniki z manualną skrzynią, jedziesz na zredukowanym biegu,
          nie na luzie czyli wysprzęgleniu bo na luzie to się toczysz bezwładnie i wpadasz w przepaść

          • 1 0

  • podniesienie limitu prędkości ponad 50 km/h nie zwiększa przepustowości ulicy

    autor artykuliku nie zna wyników empirycznych badań: zwiększanie limitu prędkości ponad 50 km/h nie powoduje zwiększenia przepustowości korytarza ruchu drogowego, ale zwiększa ryzyko wypadków.

    Każdy wypadek powoduje megakorek na ulicy pracującej na granicy przepustowości w godzinach szczytu.

    Korzyść w postaci kilkudziesięciu sekund oszczędności czasu poza godzinami szczytu jest pomijalna, i tak do wytracenia na najbliższych światłach.

    Adrenaliny szukać należy w innych miejscach niż za kierownicą samochodu w ruchu miejskim i podmiejskim.

    • 4 3

  • Jedźmy szybciej i bez odstępow (2)

    • 2 2

    • zczepmy się sztywnym holem (1)

      • 0 0

      • sztywny hol... zwyrol...

        • 0 0

  • Dążmy do wykorzystania przepustowości skrzyżowań.

    Przepustowość skrzyżowań może się zwiększyć prawie dwukrotnie przy sprawnym i dynamicznym ruszaniu na światłach. Widzę lusterku jak daleko inne samochody są na takim skrzyżowaniu za mną. W taką przerwę często zmieściłoby się spokojnie i 10 pojazdów, które zostają na kolejnym czerwonym. I tak korek rośnie. Także ci co piszą, że przepustowść jest stała mają tylko o tyle rację, że stała to jest ta Teoretyczna maksymalna przy założonych warunkach, a kierowcy ruszając jak ślimaki z opóźnionym zapłonem nie wykorzystują tejże przepustowości nawet w 50%.

    • 1 1

  • W końcu ktoś to napisał !!!

    • 1 3

  • Uwaga na głupoty o ruchu drogowym wypisywane w trojmiasto.pl (2)

    Po tekście Ł. Stafieja, by nigdy nie wpuszczać pieszych na pasy, bo jadący z tyłu mógłby ich przejechać, oraz M. Naskręta, że wyjeżdżający z podporządkowanej Chopina mimo znaku STOP ma pierwszeństwo przed rowerem jadącym drogą wzdłuż Grunwaldzkiej w Gdańsku, czytamy teraz Mariana, równie mądrego jak tamci dwaj. Czy oprócz pani K. Moritz wszyscy redagujący artykuły już mogą publikować teksty należące do kosza na śmieci?

    • 4 2

    • kodeks (1)

      Ciekawe co prawo na głoszenie publicznie tez, sprzecznych z kodeksem drogowym.

      • 1 0

      • nawoływanie do popełnienia przestępstwa na skalę masową
        jaki rodzaj służb publicznych powinien się tym zająć?
        prokuratura? m p o? psychiatrzy?

        • 0 1

  • biedny człowek, jego apel nie znalazł akceptacji (1)

    to teraz powinien podjąć radykalne działania

    • 1 0

    • @ marianusz
      popraw świat:
      odejdź

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane