• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • Jak Ominąć Spacerową!

    można już teraz. ulicą Reja. ten trojkątny klucz do bramki leśników można zastąpić kombinerkami.

    • 2 2

  • Ja tam jeżdzę 120 i zwalniam tylko przy leśniczówce (1)

    Oczywiście jak warunki pogodowe na to pozwalają

    • 2 4

    • to wolno! co za marny helikopter masz, jakis ruski antyk? ja nie zwalniam ponizej 200, ale nie skrecam, bo od tego mnie mdli

      • 2 1

  • Zaraz przy rozpoczęciu rozwinięcia artykułu pisze spsacerowej zamiast spacerowej

    • 1 0

  • Oddaj prawo jazdy! (1)

    Raportujący chyba powinien oddać prawo jazdy ponieważ to przez takich niedouczonych kierowców dochodzi do zatorów i zdarzeń.
    Na drogach dwu jezdniowych póz terenem zabudowanym, dla pojazdów samochodowych o masie całkowitej do 3,5 t obowiązuje V max 100 km/h, a nie jak sugerowane 90.

    • 2 7

    • głąb

      • 1 0

  • Pan Marian zapomniał że prędkość 90km/h to prędkośc MAKSYMALNA

    zapomniał tez że kazde auto ma inny układ hamulcowy i kazde ma inna drogę hamowania a więc przerwy pomiędzy nimi tez będą inne..

    • 9 2

  • panie Marianie

    panie Marianie ręce opadają , na tym odcinku wystarczy 70, i to czasami za szybko

    • 7 2

  • Ten Marian to idiota!

    Kolejni idioci redagują trojmiasto.pl umieszczając takie teksty.
    "Jedźcie szybciej, zmniejszajcie odległości między samochodami" itp
    trojmiasto.pl nie raz już zadziwiało tekstami Naskręta czy Sielskiego. Teraz wykorzystują wsparcie Marianów.

    • 8 5

  • korek na spacerowej

    Korek na Spacerowej jadąc w górę powodują światła przy Auchanie,jadąc w dół analogicznie światła przy wjeżdzie do Oliwy i nic tego nie zmieni.

    • 3 0

  • luz (2)

    Silnik na luzie spala minimum paliwa a na biegu hamuje pojazd!

    • 5 5

    • nieprawda, nie wymyślaj własnych teorii (1)

      zalezy jakie auto, jaki silnik
      ale na pewno żaden nie spala najmniej na luzie,

      poza ty ma luzie nie masz kontroli nad pojazdem
      a to już jest kryminalne zachowanie

      • 5 0

      • allo

        Na luzie często płeć piękna lubi czesciej zjeżdżać. I hamuje ci co chwilę jakby miała radość z naciskania hamulca. A na biegu można odpocząć.

        • 3 0

  • Szybko i bezpiecznie i na zderzaku.

    Oto obraz polskiego buraka w samochodzie.
    Taki ktos nie pojmuje, ze potrzebne sa odstepy miedzy samochodami, zeby nie dochodzilo do wypadkow.
    Oraz ze na drodze otoczonej lasem moze wyskoczyc jakis zwierzak.
    Ze ograniczenie predkosci to nie jest nakaz jazdy predkoscia nie mniejsza niz na znaku.
    Ze nalezy dostosowac predkosc do warunkow jazdy.
    Ze korki powstaja, bo samochodoza w Polsce osiagnela apogeum.
    Ze droga konczy sie swiatlami wiec tak czy siak bedzie stal w korku.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane