• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • W końcu ktoś to napisał !!!

    • 1 3

  • Kilka lat temu gdy remontowali dpacerowa to mogli ja od razu poszerzyc. (17)

    Ale oczywiscie nikt nie pomyslal o tym. Bo kto mogl przwidziec ze trojmiasto sie ciagle rozwija,ludzie beda sie budowac za miastem ... A teraz to d*pa blada, trza stac w korkach i marnowac czas i paliwo. O nerwach to juz nie wspomne

    • 111 74

    • Ale po co? (6)

      Co ci dadzą dwa pasy w każda stronę, jak masz zaczopowane oba końce drogi - Geant/Real/Auchan i światła przy ZOO? Nic, dosłownie nic,a jeszcze nerwy przy zwężce na "cwaniaków" z lewego pasa wciskających się tuz przed zwężką prosto pod twoja maskę.
      Bez zmiany przejazdu przez Oliwę oraz przebudowy węzła przy ZOT i udrożniania odcinka w stronę Chwaszczyna nawet 6 pasów nic nie da.

      • 23 13

      • to się nazywa jazda na zamek jednokomórkowcu (2)

        standard na Zachodzie, ale dla cebulaków nadal technologia kosmiczna

        • 23 11

        • standardem jest też kultura osobista (1)

          ale to by było za dużo dla ciebie do ogarnięcia,
          czyż nie?

          • 11 3

          • Znalazł się nauczyciel...

            Swoją starą pouczaj...tylko obawiam się że z takim podejściem to już dawno cie rzuciła. A jeśli jeszcze tego nie zrobiła, to wkrótce. Wspomnisz moje słowa

            • 0 3

      • taka prawda że ze Spacerowej

        potrzeba zrobić dokładnie to co na Słowackiego !!!

        • 1 0

      • Jak co mi dadza dwa pasy???

        Bo korek jest wlasnie miedzy zoo a realem. A ludzie zamiast jechac normalnie to jada sobie na jedynce ,30 metrow za nastepnym samochodem. I nie ma nawet jak wyprzedzic takiego bo z drugiej strony ciagla jada auta. I uwierz mi ze takich kierowcow w ciagu dnia przejezdza setki! A jak bylyby dwa pasy to teoretycznie dwa razy wiecej samochodow przejezdzaloby na swiatlach przy realu.

        • 4 2

      • To po wuj budować dwa pasy, skoro i tak "uczciwie" można jechać tylko prawym, bo jak pojedziesz lewym, to jesteś cwaniak i burak.

        • 17 2

    • Spacerowa (1)

      Jak kilka lat temu remontowali spacerową,zabrakło kasy nie pomyślunku.

      • 4 7

      • kasa byla. osowiali protestowali.

        • 3 0

    • (3)

      jaki status ma ul. spacerowa ?kto jest wlascicielem dzialek wzdluz prawej strony (w kierunku obwodnicy)? odpowiedz sobie na pytania to moze zrozumiesz dlaczego nie zostala poszerzona...

      • 19 6

      • Nie wiem kto jest wlascicielem dzialek, ale zawsze mozna sie dogadac...

        Skoro wiesz to napisz madralo...

        • 1 2

      • no kto? (1)

        jak wiesz to napisz

        • 8 0

        • Śledzie??

          • 1 7

    • mieli ci drogę gdańscy podatnicy poszerzyć, bo się przeprowadziłeś za miasto? (1)

      może jeszcze jakaś rentę wypłacać?

      • 26 7

      • Akurat łosiu mieszkan na przymorzu, a pracuje w sopocie..

        Rente to ty powinienes dostac za uposledzenie umyslowe. Korkow nie powoduja tylko mieszkancy osowy czy terenow za obwodnica. Ale czy glupi to zrozumie???

        • 4 3

    • Nigdy!

      Mieli poszerzyć spacerową przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej. mieszkańcy Osowy protestowali tak skutecznie, że trasę musiano zaplanować od nowa, a jej budowa przesunęła się o jakieś 10 lat. (swoją drogą ciekawe ile trójmiasta, a może i całe województwo straciło z tego powodu inwestycji)
      Z tego oto powodu mieszkańcy Osowy powinni stać w korkach już zawsze, żadnych 2 pasów ani tuneli.

      • 8 1

    • Krótka piłka - kupujesz mieszkanie lub dom w Osowej taniej , ale dalej i godzisz się na korki - albo drożej na morenie czy innym przymorzu i masz blisko.

      • 6 3

  • Dążmy do wykorzystania przepustowości skrzyżowań.

    Przepustowość skrzyżowań może się zwiększyć prawie dwukrotnie przy sprawnym i dynamicznym ruszaniu na światłach. Widzę lusterku jak daleko inne samochody są na takim skrzyżowaniu za mną. W taką przerwę często zmieściłoby się spokojnie i 10 pojazdów, które zostają na kolejnym czerwonym. I tak korek rośnie. Także ci co piszą, że przepustowść jest stała mają tylko o tyle rację, że stała to jest ta Teoretyczna maksymalna przy założonych warunkach, a kierowcy ruszając jak ślimaki z opóźnionym zapłonem nie wykorzystują tejże przepustowości nawet w 50%.

    • 1 1

  • 5 ty bieg po to jest właśnie (3)

    Czemu jadąc z góry część kierujących nie potrafi poprostu wrzucić 5 -tego biegu tylko z uporem maniaka co chwile hamuje ,wnerwiajac tego z tylu bo jest to sygnał ze cos się dzieje bo ten z przodu aktywuje ci chwila Stop po co? Mniej się zużywają klocki, tarcze i benzyny idzie tez mniej, i spokojniej się zjeżdża na tej 5 -tce przecież.Podobnie tez jest na Malczewskiego do Sopotu...
    Ok.

    • 3 2

    • nie dawaj ludziom głupich rad (2)

      i lepiej wróc na doszkolenie z techniki jazdy

      • 1 3

      • to zjedź sobie z gór i na swym luzie (1)

        Człowieku to spróbuj przejechać przez Francje do Włoch na swym luzie ...Ciekawe kiedy ci tarcze się zapieką z klockami.Wiec uzasadnij to co piszesz i nie obrazaj innych.Może napiszesz jakiś argument czemu dla ciebie luz jest wspaniały do zjeżdżania ze wzniesienia?! Kto cie uczyl jeździć.Należy oszczędzać nie tylko hamulce jak i nerwy innych na drodze.

        • 2 2

        • przecież piszę, że nie wolno jeździć na luzie

          bo nie masz kontroli nad pojazdem,
          silniki z automatem mają specjalną funkcję ograniczania obrótwów,
          silniki z manualną skrzynią, jedziesz na zredukowanym biegu,
          nie na luzie czyli wysprzęgleniu bo na luzie to się toczysz bezwładnie i wpadasz w przepaść

          • 1 0

  • podniesienie limitu prędkości ponad 50 km/h nie zwiększa przepustowości ulicy

    autor artykuliku nie zna wyników empirycznych badań: zwiększanie limitu prędkości ponad 50 km/h nie powoduje zwiększenia przepustowości korytarza ruchu drogowego, ale zwiększa ryzyko wypadków.

    Każdy wypadek powoduje megakorek na ulicy pracującej na granicy przepustowości w godzinach szczytu.

    Korzyść w postaci kilkudziesięciu sekund oszczędności czasu poza godzinami szczytu jest pomijalna, i tak do wytracenia na najbliższych światłach.

    Adrenaliny szukać należy w innych miejscach niż za kierownicą samochodu w ruchu miejskim i podmiejskim.

    • 4 3

  • Debile (7)

    Słuchajcie. Nie krytykujcie facet ma rację. Ja często odcinek 2.5km z osowej do ch osowa do pracy pokonuje w godzinę! Obserwując ludzi jeżdżąc w dół spacerowej widać ze jest koniec strefy zamieszkania a on dalej jedzie ile? 40! I korki się robią i wypadki bo próbują takiego człowieka wyprzedzić i Bach! Nie mówię że 90 km ale niech będzie chociaż z 70 to i tak trochę usprawni to wszystko a i jak odstępy będą trochę mniejsze to wszystko będzie ok ale widać ten co nie jeździ do pracy o musi być punktualnie to mu nie przeszkadza. ..

    • 30 37

    • (1)

      Ja muszę być punktualnie, przeszkadza mi ruch na spacerowej dlatego z Osowej do Oliwy jadę rowerem przez las - 20minut i nigdy żadnych niespodzianek.
      Ale wy tu sobie dalej możecie dyskutować o odstępach i tracić godzinę na 2.5km zamiast wybrać rower albo pkm.

      • 8 2

      • Bosy co dzień Kościerską do biura.

        ciekawe jak wraca, z tym jego rozchrzanionym suportem...

        • 0 0

    • 2,5 km pokonujesz w godzinę? (2)

      A widzisz, pieszo byś go pokonał w 30 minut - i kto tu jest debilem? Ale pewnie wozisz pszczoły luzem, albo prowadzisz betoniarkę.

      • 8 6

      • ...

        W pracy biurowej niebardzo rower. A pieszo..dziękuję bardzo już dostałam kiedyś dwa razy mandat za przechodzenie a właściwie iście w miejscu niedozwolonym przez zajazd koło obwodnicy.

        • 1 3

      • chciał napisać 3 minuty

        • 1 1

    • Minka, następnym razem zacznij swoje zdanie od słowa "czytajcie". Czytając zaś to co napisałaś, nie zmienię jednak zdania, że lepiej aby kierowcy dostosowywali prędkość do znaków drogowych, warunków drogowych i swoich umiejętności, zamiast sugerować się ponaglaniem mistrzów kierownicy.

      • 10 0

    • Kto się przezywa ten się tak nazywa.

      • 10 3

  • a mnie się wydawało że odwrotnie, czyli jak mniej paliwa to ekonomiczniej, ale co ja tam wiem... (1)

    "Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa."

    ps. jest jeszcze takie prawo jak dostosowanie prędkości do panujących warunków, a to jest ocena bardzo subiektywna więc może i ktoś wybiera wolniejszą jazdę, zwłaszcza na tym krętym odcinku bez pobocza

    • 6 11

    • wrzucanie na luz jest niebezpieczne

      poniewaz tracisz kontrolę nad zachowaniem kierunku jazdy,
      to wynika z praw fizyki,
      nie zadziała żaden system bezpieczeństwa

      • 2 1

  • Stara Oliwa (1)

    Są dwa powody paraliżu drogowego w Starej Oliwie:
    1.Samorządowcy w tym Małgorzata Chmiel karygodnie zaniedbali ten problem a wymieniona mimo tego uzyskała mandat poselski co pokazuje dobitnie jak można nic nie robić i piąć się w górę.
    2.Drożność jest hamowana przez sygnalizację świetlną a szczególnie przez niedouczonych kierowców co to ospale ruszają na zielonym /rezerwy ca 50%/.

    • 7 4

    • ale to Budyń pozwolił supermarketowi bez skrzyżowania budować

      a mieli w umowie, że mają zbudowac skrzyżowanie,
      i co? i stoicie w korku teraz przez skorumpowanych pacanów i Budynia

      • 2 0

  • Dobrze gada... (1)

    ...to dotyczy nie tylko spacerowej, ale prawie wszystkich dróg. Nie twierdzę, że trzeba jechać zderzak w zderzak, ale 100 m odstępów, to zdecydowanie przesada.

    • 6 13

    • nie zmyślaj i nie wymyślaj własnych teorii i własnych przepisów

      droga zatrzymania na prostej mokrej przy 100kmh bedzie około 100m,
      a jeśli byłeś na zakręcie to kończysz w lesie na drzewie,
      koniec wywodu na temat bezpiecznej odległości,
      reguła kciuka stosowana przez szkoły jazdy mówi o 3 sekundowych odcinkach co przy 110 daje około 80m,
      a teraz podaj swoje uzasadnienie, nie że ci się wydaje tylko co mówi fizyka
      i przepisy i szkoły nauki jazdy

      • 2 0

  • Większość z wypowiadających się pitoli trzy po trzy (15)

    Facet ma rację. Nieraz tamtędy jechałem i wiem, co ma na myśli. Nie chodzi o żadne naginanie, tylko o jazdę "w szeregu", starannie, płynnie. Na początku (Osowa) - korek. Na końcu (Oliwa) - korek. A po drodze w lesie, ku zdziwieniu, okazują się być całe odcinki, gdzie pomiędzy samochodami jest po 100 metrów odstępu. Niektórzy jadą jak łajzy zamiast podążać w ślad za wcześniejszym samochodem. Wszystko przez tych, którzy "puszczają na luzie" samochód z górki, zamiast raz dwa zabrać się za poprzednikiem. To taka mentalność, "bo może oszczędzę dwie krople paliwa". W ten sposób wydłuża się korek i więcej ludzi stoi na Osowie. Jeżeli w korku stoi 500 aut i między nimi średnio jest 20 metrów odstępu, to korek ma 10 km. Gdyby zmniejszyć odstępy o 1/3, średnio do 13 metrów, to korek zmniejszy się z 10 do 6-7 km - odkorkowując Osowę, a nierzadko i zjazdy z obwodnicy. Po prostu, liczba aut w tym korku jest dzień po dniu w miarę taka sama w jednostce czasu, więc im bardziej "ścisną się" na dole, tym puściej będzie na Osowie. Czas przejazdu Osowa-Oliwa niewiele się skróci, ale wiele osób z Osowy, które nie jadą do Oliwy, będzie miało ułatwiony wyjazd od siebie np. do obwodnicy.

    W ruchu najważniejsza jest PŁYNNOŚĆ. Nikt tu nie mówi o jeździe na zderzaku, ale o tym, żeby nie trzymać dwustumetrowych odstępów tylko dlatego, że komuś zapragnęło się rozpędzać w tempie żółwia, tyle co auto samo potoczy się z góry.

    Zresztą, po co to napisałem. I tak większość to drogowi kretyni, których racja jest "najmojsza", choćby wszyscy na nich trąbili.

    • 28 38

    • jeździłem spacerową 15 lat (1)

      co najmniej 2 razy dziennie, zapewniam cie że jadąc na luzie nieraz jechałem szybciej niż niejedna łajza na biegu

      • 1 2

      • 15 lat i ani o jotę mądrzejszy

        a chociaż co roku wełnę z ciebie strzygą?

        • 1 0

    • Na PKMke, a nie pyr-pyr-kami (1)

      Korek jest dla kierowców. Dla ceniących wygodę jest rozkład jazdy i lektura ;)

      • 1 2

      • jest tam wifi? czy muszę zużywać swój transfer?

        • 0 0

    • (2)

      10tys ludzi nie bedzie nigdy jechalo jak roboty plynnie, jeden za drugim.
      Boooooo sa ludzmi a nie robotami.

      Jak wprowadza samochody, ktore same kieruja to moze wtedy osiagniesz to swoja chora plynnosc ruchu.
      I to jest wlasnie glupie w jezdzeniu samochodem. Trzeba jechac jeden za drugim i jest sie uzaleznionym od stada. Beznadzieja. Totalnie nienaturalne. I pewnie dlatego 3/4 kierowcow to frustraci.

      • 6 3

      • (1)

        Jak ktoś ma z tym problem, to niech da się powieźć kierowcy autobusu. Ja z tym nie mam problemu, mimo że zawsze wybieram samochody z manualną skrzynią.

        • 2 2

        • ortografia pod psem, maniery drogowe bandyty.. Giertych też tu dodał. bantustan ludożerców w środku Europy

          • 3 0

    • Błąd natury logiki formalnej (3)

      Dobry człowieku nawet jak będziesz jechał 300 km/h i 1 cm za poprzedzającym samochodem nic nie poprawisz kiedy są korki ponieważ nie masz helikoptera, i tak się będziesz musiał zatrzymać przed sznurkiem samochodów. A jazda jeden tuż za drugim rzeczywiście może skrócić długość korka ale nie czas przejazdu.

      • 7 7

      • I właśnie o skróceniu korka jest mowa!!! (2)

        Nie jesteś pępkiem świata w tym korku. Oprócz ciebie są jeszcze inni, którzy nie jadą w korku, ale chcieliby wyjechać ze swojej dzielnicy bez przeszkód. Czytaj - nie jadą do Oliwy, a muszą stać w tym samym korku już od domu, zanim dojadą do obwodnicy. A o niebezpieczeństwie sytuacji, w której na obwodnicy tworzy się korek do zjazdu w Spacerową ktoś pomyślał? Nie, bo ch..j, ja stoję, niech oni też stoją!

        • 8 3

        • Myślenie dalej jak na kilka metrów (1)

          od siebie przerasta większość tu komentujących.

          • 5 2

          • na pewno nieraz byłeś w większości

            a zatem podązając twoją błyskotliwą acz krętą logiką
            ty też jesteś oryginalny,
            jak Tofik.

            • 2 1

    • na luzie to samochód szybo sie rozpędza z górki, stawiał bym właśnie na ludzi jadących na biegu nie naciskających gazu.

      • 2 0

    • (1)

      liczba minusujących świadczy o tutejszej biedzie umysłowej i o tym, jak wiele trzeba jeszcze podobnych artykułów, aby leśne dziadki i miernoty drogowe nauczyły się płynnej jazdy. Ale czego oczekiwać po efektach polskiej myśli motoryzacyjnej prezentowanej w wordach podczas egzaminów. Zwalniając do 20km/h w zakrętach i trzymając setki metrów odstępów powinno w końcu doprowadzić do jakże błyskotliwej myśli, ze to przeze mnie właśnie codziennie stoję w korkach. Ale widocznie znacznej części nie było jeszcze dane doznać tego życiowego przebłysku geniuszu. A "argument" o tym, że na koniec i tak się stoi jest tak głupi, że głowa boli. Mając po drodze x zjazdów i światła które wioną pustką ze względu na brak aut, które akurat utknęły w korku w połowie spacerowej przez leśnych dziadków chyba łatwo wysnuć wniosek, że to jednak nie do końca ma sens?

      • 10 4

      • ciesz się z tych korków

        patrząc na twój poziom inteligencji i rozsądku to tylko im zawdzięczasz, że jeszcze na drzewie nie skończyłeś.

        • 7 10

    • Sam jesteś łajza i na dodatek niezbyt rozgarnięta....

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane