- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (178 opinii)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (174 opinie)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (109 opinii)
- 4 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (89 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (78 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (81 opinii)
Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów
Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej . Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.
Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.
O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.
Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.
Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.
Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.
Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (531) 4 zablokowane
-
2016-03-01 07:01
W końcu ktoś to napisał !!!
- 1 3
-
2016-02-29 07:10
Kilka lat temu gdy remontowali dpacerowa to mogli ja od razu poszerzyc. (17)
Ale oczywiscie nikt nie pomyslal o tym. Bo kto mogl przwidziec ze trojmiasto sie ciagle rozwija,ludzie beda sie budowac za miastem ... A teraz to d*pa blada, trza stac w korkach i marnowac czas i paliwo. O nerwach to juz nie wspomne
- 111 74
-
2016-02-29 08:38
Ale po co? (6)
Co ci dadzą dwa pasy w każda stronę, jak masz zaczopowane oba końce drogi - Geant/Real/Auchan i światła przy ZOO? Nic, dosłownie nic,a jeszcze nerwy przy zwężce na "cwaniaków" z lewego pasa wciskających się tuz przed zwężką prosto pod twoja maskę.
Bez zmiany przejazdu przez Oliwę oraz przebudowy węzła przy ZOT i udrożniania odcinka w stronę Chwaszczyna nawet 6 pasów nic nie da.- 23 13
-
2016-02-29 08:46
to się nazywa jazda na zamek jednokomórkowcu (2)
standard na Zachodzie, ale dla cebulaków nadal technologia kosmiczna
- 23 11
-
2016-02-29 11:08
standardem jest też kultura osobista (1)
ale to by było za dużo dla ciebie do ogarnięcia,
czyż nie?- 11 3
-
2016-03-01 06:48
Znalazł się nauczyciel...
Swoją starą pouczaj...tylko obawiam się że z takim podejściem to już dawno cie rzuciła. A jeśli jeszcze tego nie zrobiła, to wkrótce. Wspomnisz moje słowa
- 0 3
-
2016-02-29 21:36
taka prawda że ze Spacerowej
potrzeba zrobić dokładnie to co na Słowackiego !!!
- 1 0
-
2016-02-29 18:43
Jak co mi dadza dwa pasy???
Bo korek jest wlasnie miedzy zoo a realem. A ludzie zamiast jechac normalnie to jada sobie na jedynce ,30 metrow za nastepnym samochodem. I nie ma nawet jak wyprzedzic takiego bo z drugiej strony ciagla jada auta. I uwierz mi ze takich kierowcow w ciagu dnia przejezdza setki! A jak bylyby dwa pasy to teoretycznie dwa razy wiecej samochodow przejezdzaloby na swiatlach przy realu.
- 4 2
-
2016-02-29 09:42
To po wuj budować dwa pasy, skoro i tak "uczciwie" można jechać tylko prawym, bo jak pojedziesz lewym, to jesteś cwaniak i burak.
- 17 2
-
2016-02-29 08:42
Spacerowa (1)
Jak kilka lat temu remontowali spacerową,zabrakło kasy nie pomyślunku.
- 4 7
-
2016-02-29 18:49
kasa byla. osowiali protestowali.
- 3 0
-
2016-02-29 07:33
(3)
jaki status ma ul. spacerowa ?kto jest wlascicielem dzialek wzdluz prawej strony (w kierunku obwodnicy)? odpowiedz sobie na pytania to moze zrozumiesz dlaczego nie zostala poszerzona...
- 19 6
-
2016-02-29 18:38
Nie wiem kto jest wlascicielem dzialek, ale zawsze mozna sie dogadac...
Skoro wiesz to napisz madralo...
- 1 2
-
2016-02-29 08:10
no kto? (1)
jak wiesz to napisz
- 8 0
-
2016-02-29 10:45
Śledzie??
- 1 7
-
2016-02-29 08:18
mieli ci drogę gdańscy podatnicy poszerzyć, bo się przeprowadziłeś za miasto? (1)
może jeszcze jakaś rentę wypłacać?
- 26 7
-
2016-02-29 18:35
Akurat łosiu mieszkan na przymorzu, a pracuje w sopocie..
Rente to ty powinienes dostac za uposledzenie umyslowe. Korkow nie powoduja tylko mieszkancy osowy czy terenow za obwodnica. Ale czy glupi to zrozumie???
- 4 3
-
2016-02-29 17:14
Nigdy!
Mieli poszerzyć spacerową przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej. mieszkańcy Osowy protestowali tak skutecznie, że trasę musiano zaplanować od nowa, a jej budowa przesunęła się o jakieś 10 lat. (swoją drogą ciekawe ile trójmiasta, a może i całe województwo straciło z tego powodu inwestycji)
Z tego oto powodu mieszkańcy Osowy powinni stać w korkach już zawsze, żadnych 2 pasów ani tuneli.- 8 1
-
2016-02-29 14:04
Krótka piłka - kupujesz mieszkanie lub dom w Osowej taniej , ale dalej i godzisz się na korki - albo drożej na morenie czy innym przymorzu i masz blisko.
- 6 3
-
2016-03-01 06:29
Dążmy do wykorzystania przepustowości skrzyżowań.
Przepustowość skrzyżowań może się zwiększyć prawie dwukrotnie przy sprawnym i dynamicznym ruszaniu na światłach. Widzę lusterku jak daleko inne samochody są na takim skrzyżowaniu za mną. W taką przerwę często zmieściłoby się spokojnie i 10 pojazdów, które zostają na kolejnym czerwonym. I tak korek rośnie. Także ci co piszą, że przepustowść jest stała mają tylko o tyle rację, że stała to jest ta Teoretyczna maksymalna przy założonych warunkach, a kierowcy ruszając jak ślimaki z opóźnionym zapłonem nie wykorzystują tejże przepustowości nawet w 50%.
- 1 1
-
2016-02-29 23:24
5 ty bieg po to jest właśnie (3)
Czemu jadąc z góry część kierujących nie potrafi poprostu wrzucić 5 -tego biegu tylko z uporem maniaka co chwile hamuje ,wnerwiajac tego z tylu bo jest to sygnał ze cos się dzieje bo ten z przodu aktywuje ci chwila Stop po co? Mniej się zużywają klocki, tarcze i benzyny idzie tez mniej, i spokojniej się zjeżdża na tej 5 -tce przecież.Podobnie tez jest na Malczewskiego do Sopotu...
Ok.- 3 2
-
2016-02-29 23:49
nie dawaj ludziom głupich rad (2)
i lepiej wróc na doszkolenie z techniki jazdy
- 1 3
-
2016-02-29 23:56
to zjedź sobie z gór i na swym luzie (1)
Człowieku to spróbuj przejechać przez Francje do Włoch na swym luzie ...Ciekawe kiedy ci tarcze się zapieką z klockami.Wiec uzasadnij to co piszesz i nie obrazaj innych.Może napiszesz jakiś argument czemu dla ciebie luz jest wspaniały do zjeżdżania ze wzniesienia?! Kto cie uczyl jeździć.Należy oszczędzać nie tylko hamulce jak i nerwy innych na drodze.
- 2 2
-
2016-03-01 02:06
przecież piszę, że nie wolno jeździć na luzie
bo nie masz kontroli nad pojazdem,
silniki z automatem mają specjalną funkcję ograniczania obrótwów,
silniki z manualną skrzynią, jedziesz na zredukowanym biegu,
nie na luzie czyli wysprzęgleniu bo na luzie to się toczysz bezwładnie i wpadasz w przepaść- 1 0
-
2016-03-01 01:47
podniesienie limitu prędkości ponad 50 km/h nie zwiększa przepustowości ulicy
autor artykuliku nie zna wyników empirycznych badań: zwiększanie limitu prędkości ponad 50 km/h nie powoduje zwiększenia przepustowości korytarza ruchu drogowego, ale zwiększa ryzyko wypadków.
Każdy wypadek powoduje megakorek na ulicy pracującej na granicy przepustowości w godzinach szczytu.
Korzyść w postaci kilkudziesięciu sekund oszczędności czasu poza godzinami szczytu jest pomijalna, i tak do wytracenia na najbliższych światłach.
Adrenaliny szukać należy w innych miejscach niż za kierownicą samochodu w ruchu miejskim i podmiejskim.- 4 3
-
2016-02-29 07:51
Debile (7)
Słuchajcie. Nie krytykujcie facet ma rację. Ja często odcinek 2.5km z osowej do ch osowa do pracy pokonuje w godzinę! Obserwując ludzi jeżdżąc w dół spacerowej widać ze jest koniec strefy zamieszkania a on dalej jedzie ile? 40! I korki się robią i wypadki bo próbują takiego człowieka wyprzedzić i Bach! Nie mówię że 90 km ale niech będzie chociaż z 70 to i tak trochę usprawni to wszystko a i jak odstępy będą trochę mniejsze to wszystko będzie ok ale widać ten co nie jeździ do pracy o musi być punktualnie to mu nie przeszkadza. ..
- 30 37
-
2016-02-29 08:13
(1)
Ja muszę być punktualnie, przeszkadza mi ruch na spacerowej dlatego z Osowej do Oliwy jadę rowerem przez las - 20minut i nigdy żadnych niespodzianek.
Ale wy tu sobie dalej możecie dyskutować o odstępach i tracić godzinę na 2.5km zamiast wybrać rower albo pkm.- 8 2
-
2016-03-01 00:50
Bosy co dzień Kościerską do biura.
ciekawe jak wraca, z tym jego rozchrzanionym suportem...- 0 0
-
2016-02-29 08:23
2,5 km pokonujesz w godzinę? (2)
A widzisz, pieszo byś go pokonał w 30 minut - i kto tu jest debilem? Ale pewnie wozisz pszczoły luzem, albo prowadzisz betoniarkę.
- 8 6
-
2016-02-29 12:25
...
W pracy biurowej niebardzo rower. A pieszo..dziękuję bardzo już dostałam kiedyś dwa razy mandat za przechodzenie a właściwie iście w miejscu niedozwolonym przez zajazd koło obwodnicy.
- 1 3
-
2016-02-29 11:15
chciał napisać 3 minuty
- 1 1
-
2016-02-29 08:01
Minka, następnym razem zacznij swoje zdanie od słowa "czytajcie". Czytając zaś to co napisałaś, nie zmienię jednak zdania, że lepiej aby kierowcy dostosowywali prędkość do znaków drogowych, warunków drogowych i swoich umiejętności, zamiast sugerować się ponaglaniem mistrzów kierownicy.
- 10 0
-
2016-02-29 07:57
Kto się przezywa ten się tak nazywa.
- 10 3
-
2016-02-29 09:31
a mnie się wydawało że odwrotnie, czyli jak mniej paliwa to ekonomiczniej, ale co ja tam wiem... (1)
"Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa."
ps. jest jeszcze takie prawo jak dostosowanie prędkości do panujących warunków, a to jest ocena bardzo subiektywna więc może i ktoś wybiera wolniejszą jazdę, zwłaszcza na tym krętym odcinku bez pobocza- 6 11
-
2016-03-01 00:28
wrzucanie na luz jest niebezpieczne
poniewaz tracisz kontrolę nad zachowaniem kierunku jazdy,
to wynika z praw fizyki,
nie zadziała żaden system bezpieczeństwa- 2 1
-
2016-02-29 09:26
Stara Oliwa (1)
Są dwa powody paraliżu drogowego w Starej Oliwie:
1.Samorządowcy w tym Małgorzata Chmiel karygodnie zaniedbali ten problem a wymieniona mimo tego uzyskała mandat poselski co pokazuje dobitnie jak można nic nie robić i piąć się w górę.
2.Drożność jest hamowana przez sygnalizację świetlną a szczególnie przez niedouczonych kierowców co to ospale ruszają na zielonym /rezerwy ca 50%/.- 7 4
-
2016-03-01 00:26
ale to Budyń pozwolił supermarketowi bez skrzyżowania budować
a mieli w umowie, że mają zbudowac skrzyżowanie,
i co? i stoicie w korku teraz przez skorumpowanych pacanów i Budynia- 2 0
-
2016-02-29 08:59
Dobrze gada... (1)
...to dotyczy nie tylko spacerowej, ale prawie wszystkich dróg. Nie twierdzę, że trzeba jechać zderzak w zderzak, ale 100 m odstępów, to zdecydowanie przesada.
- 6 13
-
2016-03-01 00:24
nie zmyślaj i nie wymyślaj własnych teorii i własnych przepisów
droga zatrzymania na prostej mokrej przy 100kmh bedzie około 100m,
a jeśli byłeś na zakręcie to kończysz w lesie na drzewie,
koniec wywodu na temat bezpiecznej odległości,
reguła kciuka stosowana przez szkoły jazdy mówi o 3 sekundowych odcinkach co przy 110 daje około 80m,
a teraz podaj swoje uzasadnienie, nie że ci się wydaje tylko co mówi fizyka
i przepisy i szkoły nauki jazdy- 2 0
-
2016-02-29 08:11
Większość z wypowiadających się pitoli trzy po trzy (15)
Facet ma rację. Nieraz tamtędy jechałem i wiem, co ma na myśli. Nie chodzi o żadne naginanie, tylko o jazdę "w szeregu", starannie, płynnie. Na początku (Osowa) - korek. Na końcu (Oliwa) - korek. A po drodze w lesie, ku zdziwieniu, okazują się być całe odcinki, gdzie pomiędzy samochodami jest po 100 metrów odstępu. Niektórzy jadą jak łajzy zamiast podążać w ślad za wcześniejszym samochodem. Wszystko przez tych, którzy "puszczają na luzie" samochód z górki, zamiast raz dwa zabrać się za poprzednikiem. To taka mentalność, "bo może oszczędzę dwie krople paliwa". W ten sposób wydłuża się korek i więcej ludzi stoi na Osowie. Jeżeli w korku stoi 500 aut i między nimi średnio jest 20 metrów odstępu, to korek ma 10 km. Gdyby zmniejszyć odstępy o 1/3, średnio do 13 metrów, to korek zmniejszy się z 10 do 6-7 km - odkorkowując Osowę, a nierzadko i zjazdy z obwodnicy. Po prostu, liczba aut w tym korku jest dzień po dniu w miarę taka sama w jednostce czasu, więc im bardziej "ścisną się" na dole, tym puściej będzie na Osowie. Czas przejazdu Osowa-Oliwa niewiele się skróci, ale wiele osób z Osowy, które nie jadą do Oliwy, będzie miało ułatwiony wyjazd od siebie np. do obwodnicy.
W ruchu najważniejsza jest PŁYNNOŚĆ. Nikt tu nie mówi o jeździe na zderzaku, ale o tym, żeby nie trzymać dwustumetrowych odstępów tylko dlatego, że komuś zapragnęło się rozpędzać w tempie żółwia, tyle co auto samo potoczy się z góry.
Zresztą, po co to napisałem. I tak większość to drogowi kretyni, których racja jest "najmojsza", choćby wszyscy na nich trąbili.- 28 38
-
2016-02-29 21:58
jeździłem spacerową 15 lat (1)
co najmniej 2 razy dziennie, zapewniam cie że jadąc na luzie nieraz jechałem szybciej niż niejedna łajza na biegu
- 1 2
-
2016-03-01 00:18
15 lat i ani o jotę mądrzejszy
a chociaż co roku wełnę z ciebie strzygą?
- 1 0
-
2016-02-29 20:51
Na PKMke, a nie pyr-pyr-kami (1)
Korek jest dla kierowców. Dla ceniących wygodę jest rozkład jazdy i lektura ;)
- 1 2
-
2016-02-29 23:19
jest tam wifi? czy muszę zużywać swój transfer?
- 0 0
-
2016-02-29 08:14
(2)
10tys ludzi nie bedzie nigdy jechalo jak roboty plynnie, jeden za drugim.
Boooooo sa ludzmi a nie robotami.
Jak wprowadza samochody, ktore same kieruja to moze wtedy osiagniesz to swoja chora plynnosc ruchu.
I to jest wlasnie glupie w jezdzeniu samochodem. Trzeba jechac jeden za drugim i jest sie uzaleznionym od stada. Beznadzieja. Totalnie nienaturalne. I pewnie dlatego 3/4 kierowcow to frustraci.- 6 3
-
2016-02-29 08:16
(1)
Jak ktoś ma z tym problem, to niech da się powieźć kierowcy autobusu. Ja z tym nie mam problemu, mimo że zawsze wybieram samochody z manualną skrzynią.
- 2 2
-
2016-02-29 20:24
ortografia pod psem, maniery drogowe bandyty.. Giertych też tu dodał. bantustan ludożerców w środku Europy
- 3 0
-
2016-02-29 08:22
Błąd natury logiki formalnej (3)
Dobry człowieku nawet jak będziesz jechał 300 km/h i 1 cm za poprzedzającym samochodem nic nie poprawisz kiedy są korki ponieważ nie masz helikoptera, i tak się będziesz musiał zatrzymać przed sznurkiem samochodów. A jazda jeden tuż za drugim rzeczywiście może skrócić długość korka ale nie czas przejazdu.
- 7 7
-
2016-02-29 09:08
I właśnie o skróceniu korka jest mowa!!! (2)
Nie jesteś pępkiem świata w tym korku. Oprócz ciebie są jeszcze inni, którzy nie jadą w korku, ale chcieliby wyjechać ze swojej dzielnicy bez przeszkód. Czytaj - nie jadą do Oliwy, a muszą stać w tym samym korku już od domu, zanim dojadą do obwodnicy. A o niebezpieczeństwie sytuacji, w której na obwodnicy tworzy się korek do zjazdu w Spacerową ktoś pomyślał? Nie, bo ch..j, ja stoję, niech oni też stoją!
- 8 3
-
2016-02-29 13:01
Myślenie dalej jak na kilka metrów (1)
od siebie przerasta większość tu komentujących.
- 5 2
-
2016-02-29 20:06
na pewno nieraz byłeś w większości
a zatem podązając twoją błyskotliwą acz krętą logiką
ty też jesteś oryginalny,
jak Tofik.- 2 1
-
2016-02-29 09:50
na luzie to samochód szybo sie rozpędza z górki, stawiał bym właśnie na ludzi jadących na biegu nie naciskających gazu.
- 2 0
-
2016-02-29 08:25
(1)
liczba minusujących świadczy o tutejszej biedzie umysłowej i o tym, jak wiele trzeba jeszcze podobnych artykułów, aby leśne dziadki i miernoty drogowe nauczyły się płynnej jazdy. Ale czego oczekiwać po efektach polskiej myśli motoryzacyjnej prezentowanej w wordach podczas egzaminów. Zwalniając do 20km/h w zakrętach i trzymając setki metrów odstępów powinno w końcu doprowadzić do jakże błyskotliwej myśli, ze to przeze mnie właśnie codziennie stoję w korkach. Ale widocznie znacznej części nie było jeszcze dane doznać tego życiowego przebłysku geniuszu. A "argument" o tym, że na koniec i tak się stoi jest tak głupi, że głowa boli. Mając po drodze x zjazdów i światła które wioną pustką ze względu na brak aut, które akurat utknęły w korku w połowie spacerowej przez leśnych dziadków chyba łatwo wysnuć wniosek, że to jednak nie do końca ma sens?
- 10 4
-
2016-02-29 08:34
ciesz się z tych korków
patrząc na twój poziom inteligencji i rozsądku to tylko im zawdzięczasz, że jeszcze na drzewie nie skończyłeś.
- 7 10
-
2016-02-29 08:21
Sam jesteś łajza i na dodatek niezbyt rozgarnięta....
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.