• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja środowiskowa dla Trasy Kaszubskiej. Budowa ruszy za dwa lata

Maciej Naskręt
2 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na taki widok na Kaszubach kierowcy będą musieli poczekać  dobre 2 lata. Na taki widok na Kaszubach kierowcy będą musieli poczekać  dobre 2 lata.

Właśnie wydano decyzję środowiskową dla budowy Trasy Kaszubskiej, która połączy Gdynię z Lęborkiem. Na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali dwa lata i cztery miesiące, ale udało się. Droga będzie jednak gotowa nie wcześniej niż w 2019 r.



Droga pobiegnie od Węzła Wielki Kack zobacz na mapie Gdańska przez ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdańska, a po drodze minie od południa maszt w Chwaszczynie. Następnie pobiegnie po północnych terenach gminy Szemud i dotrze do krajowej "szóstki" w Bożympolu (od południa). Potem pojedziemy w kierunku Słupska terenami na południe od Lęborka, by w miejscowości Leśnice wjechać na krajową "szóstkę".

Na całej 61-kilometrowej trasie znajduje się wiele budynków do wyburzenia.

- W sumie drogowcy będą musieli wyburzyć ok. 100 obiektów. Na drodze nie ma jednak żadnych budynków objętych ochroną konserwatora zabytków - mówi Hanna Dzikowska, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku.

Nad drogą powstanie osiem dużych przejść dla zwierząt oraz kilkadziesiąt przejść podziemnych, które w dużej mierze powstaną dzięki obecnemu ukształtowaniu terenu. Przewidziano także ponad 100 odcinków ekranów akustycznych, które na szczęście powstaną zgodnie z nowymi, zmienionymi w 2012 r. przepisami.

Wbicie pierwszej łopaty za dwa lata

- Już przygotowujemy pismo do centrali GDDKiA w Warszawie z prośbą o zezwolenie na ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla Trasy Kaszubskiej. Na jej podstawie ogłosimy przetarg na budowę drogi w formie "projektuj i buduj" - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. inwestycji.

Przygotowanie dokumentacji technicznej może potrwać do półtora roku, potem procedury przetargowe ok. pół roku i same prace budowlane - kolejne 2,5 roku. Oznacza to, że nową drogą pojedziemy nie szybciej niż w 2019 r.

Trasa Kaszubska powstanie za pieniądze z budżetu centralnego, ale inwestycja nie ma jeszcze zapewnionego finansowania. Szacuje się, że potrzeba na nią 4,5 mld zł.

- Przedsięwzięcie ma być dofinansowane z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Jaka to będzie dotacja? Trudno powiedzieć, ale w ostatnich latach dopłaty sięgały nawet 85 proc. kosztów kwalifikowanych - mówi Chejmanowski.

Czy Trasa Kaszubska ułatwi podróże po Pomorzu?

Warto podkreślić, że drogowcy z GDDKiA czekają jeszcze na dwie decyzje środowiskowe, które przygotowuje RDOŚ. Pierwsza obejmuje przebieg drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem a Słupskiem. Druga natomiast ma zostać wydana dla Obwodnicy Metropolitalnej.

Zamiast pół roku wydawali decyzję dwa lata i cztery miesiące

Zdaniem urzędników gdańskiej RDOŚ, decyzja środowiskowa dla Trasy Kaszubskiej to najbardziej obszerne opracowanie, jakie powstało w całej historii gdańskiego oddziału. Dokument liczy prawie 150 stron.

W grudniu ubiegłego roku, gdy do siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku trafił uzupełniony raport środowiskowy na temat budowy Trasy Kaszubskiej, urzędnicy zapowiadali, że decyzja ujrzy światło dzienne po upływie trzech miesięcy. Jednak potem stwierdzili, że dokumenty złożone przez drogowców są niekompletne. Spór był na tyle poważny, że pół roku temu dyskutowano o nim podczas posiedzenia krajowej komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko przy Generalnym Dyrektorze Ochrony Środowiska. Uznała ona, że dokumenty muszą być uzupełnione. Gdy to się stało, decyzję środowiskową wreszcie wydano.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Trasa Kaszubska, owszem przyda się. Ale JEDYNYM skutecznym remedium na komunikację (3)

    w powiecie puckim i wejherowskim jest OPAT. I właśnie OPAT powinien być realizowany w PIERWSZEJ kolejności.

    • 12 11

    • Wieśniaczku pucki... (1)

      nie wrzucaj do jednego wora pucka i wejherowa, bo to w powiecie wejherowskim jest krajowa strategiczna droga do granicy, a w powiecie puckim dróżki dla warszawiaków na wczasy nad morzem! więc idz skomleć do warszawiaków, żeby ci opat zrobili, albo się przeprowadź - to będzie idealne remedium na twoj ból d**y.

      • 4 5

      • żenujący poziom wypowiedzi

        świadczy dobitnie o poziomie intelektualny piszącego w/w post

        • 2 1

    • "Remedium na komunikację" to jest zwinąć cały asfalt. Budowa nowych dróg może być najwyżej "remedium na problemy

      komunikacyjne". Ludziska, uczta się polskiego!

      • 5 0

  • urzednik to udreka

    Niemcy juz dawno chcialy wybudowac ale nie nasi moznowladcy wojenke chcialy sprowokowac

    • 1 1

  • Dokument 150 stronicowy ! Wydawany dwa lata !!!!!!!! (5)

    Moze jakas poradnia psychologiczna sie powinna zajmowac dzis z urzedu badaniem wszelkich urzednikow ?.....

    • 101 11

    • gimbaza znów nie umie czytać (3)

      dokument był opracowywany przez 2 lata a nie wydawany - to znaczna różnica

      • 10 6

      • to jeszcze gorzej skoro byl 2 lata przygotowywany . (2)

        czyli to totalna patologia i zapewne najlepiej dla nich gdyby taki dokument 100 lat tworzyli bo kasa leci. Kazdy urzad to pasozyt na pieniadzu podatnika . Osobiscie bym ich wywalil za taki czas tworczosci bo czas to pieniadz a pieniadz na te ich bzdety urzednicze my dajemy a oni jak widac trwonia skoro czasu i podatnika nie szanuja. Zapewne medralkowali przy kawie jakie kąty nachylenia owej drogi stworzyc ! znamy te cyrki . Wielka mi trasa s****a jakby planowali autostrade do NY a to zwykla polna droga .

        • 11 4

        • Mam nadzieje, ze za ileś lat stare pierniki u władzy sie wymieni i będzie inne myślenie. Bardziej kapitalistyczne.

          • 0 1

        • Polną drogą to cię stara do gimnazjum gminnego podwozi.

          • 4 5

    • łapówki łapóweczki

      • 17 6

  • złodziejskie Wejherowo...

    • 1 6

  • Jeste ciekawy co sie stanie z ta radosna tworczoscia jak Unia przestanie doplacac. Wiadomo, ze czas doplat sie skonczy i to predzej niz pozniej. Obecne wybory wygraly partie, ktore sa za zmienjszeniem dotacji dla nowcy panstw Unii

    • 4 1

  • Z czym do ludu

    Eurotunel działa już 20 lat. A tutaj takie emocje jakby drogę do niebios mieli zbudować

    • 5 0

  • dziwne te decyzje (10)

    Dlaczego nie wybrano wariantu ciemnozielonego. Byłby o wiele przydatniejszy.
    Podejrzewam, że dlatego, że powstanie Obwodnica Metropolitalna (mało przydatna komukolwiek). O wiele lepiej moim zdaniem byłoby zrobić po 3 pasy na starej obwodnicy do Owczarni (przynajmniej) a potem od tego miejsca trasa kaszubska w stronę Lęborka. Takie rozwiązanie miałoby napewno dużo większe powodzenie i sens. To byłby prawdziwy skrót dla tranzytu z Warszawy/Lodzi do Szczecina.

    • 33 28

    • Temat był wałkowany już wielokrotnie (1)

      Dlatego bez sensu ponownie do tego wracać. Decyzja zapadła, warianty były analizowane przez ludzi, którzy chyba lepiej się na tym znają niż szanowni forumowicze.
      Czy można lepiej budować? Pewnie można, ale co dla jednego lepiej, to innemu się nie podoba, i tak bez końca można dyskutować.

      • 9 6

      • Tak, oni się znają

        jak przepuścić drogę tam, gdzie szanowne ministerstwo sobie działki pokupowało żeby potem za bajońskie sumy je państwu odsprzedać pod inwestycje drogowe.

        Wy sobie szare ludki sprawy nie zdajecie, jakie czynniki decydują o przebiegu takiej drogi. Środowisko, konsultacje społeczne...s****y taty, to tylko szopka dla pospolitej gawiedzi, nie jeden ministrunio będzie do końca życia ustawiony jeszcze zanim ta droga powstanie. No sorry, banki na Kajmanach nie utrzymują się z handlarzy bananami i hotelików nad zatoką.

        • 13 5

    • Jaki skrót? (1)

      Z Warszawy czy z Łodzi do Szczecina przez trójmiasto to jest skrót? A może jeszcze przez Kraków?

      • 7 3

      • czepiasz się, chodziło z kierunku A1 i S7

        • 3 0

    • Tranzyt z Warszawy / Łodzi do Szczecina przez Gdańsk, dobreeeeee! (4)

      • 12 1

      • miałem na myśli z kierunków A1 i S7

        • 3 0

      • (2)

        przez jaki Gdańsk ciołki, przez obwodnicę zachodnią

        • 3 2

        • a gdzie ta obwodnica zachodnia (1)

          • 5 0

          • dotychczasowa stara obwodnica nazywana jest zachodnią (w odróżnieniu od południowej)

            • 2 2

    • masz rację

      okazje się, że mamy za dużo pieniędzy i wydajemy je bez sensu.
      Tyle razy pisałem o braku potrzeby budowania OM, że już nawet nie chce mi się powtarzać

      ale trasa kaszubska - bardzo proszę! :)

      • 11 9

  • RDOŚ do prokuratury za przeciąganie decyzji w sprawie strategicznej inwestycji. (1)

    Gdyby nie to przeciąganie terminu i pokazywanie jaka to Dzikowska jest ważna mielibyśmy już ogłoszony przetarg a tak - może 2019 będziemy jechać po ludzku na zachód

    • 8 2

    • Masz strategiczną inwestycję - TRISTAR i ECS

      • 4 2

  • A droga na półwysep będzie nadal zakorkowana. (1)

    W 2020r. skończą się dotacje unijne i zostaniemy z ręką w nocniku.

    • 15 3

    • Półwysep też ma jakieś granice pojemności samochodów

      Poza tym skończą się dotacje i zostaną do spłacenia kredyty.

      • 5 0

  • OPAT (2)

    Najważniejszą drogą jest OPAT! Trasa Kaszubska mogłaby zaczekać z 3-4 lata bo po wybudowaniu OPAT tranzyt ominąłby już niedługo odcinek Chylonia-Reda. A tak korki zapewnione do 2020 roku (nie wierzę w terminowe zakończenie budowy TK)

    OPAT OPAT OPAT precz z Tuskiem!!

    • 18 17

    • OPAT

      OPAT nic nie pomoże kiedy Polska ruszy z południa nad morze.
      Poza tym szybciej zjeżdżające samochody na Wejherowo bardziej zakorkują miasto.
      Pamiętaj, że teraz jest ograniczenie do 50 km/godz.

      • 5 2

    • Sam ci opadł

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane