- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (37 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (212 opinii)
- 3 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (221 opinii)
- 4 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (82 opinie)
- 5 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (171 opinii)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
Jest plan dla terenów po Stoczni Gdynia
Bez kłótni, wyszukiwania błędów merytorycznych i logicznych, jednogłośnie - radni Gdyni przyjęli plan zagospodarowania dla terenów postoczniowych. Dzięki temu to miejsce ma zachować przemysłowy charakter, a korki wokół niego się zmniejszą.
Prace nad planem trwały od lutego 2011 roku. Wtedy też pisaliśmy o planach Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, która jako gospodarz większości terenów miała zająć się wskrzeszeniem produkcji stoczniowej i innego biznesu na powierzchni ponad 96 ha .
- I zajęła się. Dziś teren strefy to jeden wielki plac budowy. Powstają szklane domy, jak w wizjach Stefana Żeromskiego - cieszy się Andrzej Kieszek, radny Gdyni i były pracownik Stoczni Gdynia. - Będą też inne zmiany. Już 10 lat temu samorząd próbował wynegocjować u władz Stoczni Gdynia udostępnienie drogi Przelotowej , ale nie było zgody. Teraz uda się to zrobić, a nowa publiczna ulica wręcz całkowicie rozwiąże kłopot sytuacji drogowej w okolicach stoczni - podkreśla.
- Naszym zadaniem było stworzenie niezależnego dostępu do każdego z nich. Planujemy więc szkielet dróg publicznych, który to zapewni. Dzięki temu teren, który był i, mam nadzieję, będzie w przyszłości zagłębiem pracy, będzie dobrze skomunikowany - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Plan przewiduje nie tylko dodatkowy zjazd z ul. Janka Wiśniewskiego w stronę terenów postoczniowych, ale też budowę w przyszłości Drogi Czerwonej, przebudowę ul. Energetyków oraz budowę trasy rowerowej wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego oraz al. Solidarności . Podoba się to nawet opozycyjnym radnym.
- Ktoś może powiedzieć, że nie jest to zgodne z najnowszymi trendami i powinno być tak, jak przy planowaniu zabudowy terenów po Dalmorze, gdzie powstaną także mieszkania. Doświadczenia ostatnich lat pokazują jednak, że to mit. Kraje, które zapominały o przemyśle, bo zachłysnęły się rosnącym zatrudnieniem w sektorze usług, najboleśniej odczuły skutki kryzysu. Myśląc o długofalowym rozwoju, pamiętajmy więc, jak ważny jest nowoczesny przemysł - także morski i portowy - podkreśla Marcin Horała z PiS.
W dokumencie szczegółowo zapisano gęstość i wysokość zabudowy. Miejscami budynki mogą sięgnąć do 55 metrów - to ok. 20 pięter. Nikt tam jednak apartamentów budował nie będzie.
- To serce przemysłu gdyńskiego. Tereny zostaną wykorzystane na szeroko rozumianą działalność stoczniową i okołostoczniową - zapewnia wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.
Założenia wstępne koncepcji zagospodarowania przestrzennego terenów Stoczni Gdynia.
Opinie (114)
-
2012-11-29 09:14
Warto czytać a nie piśdzielić na forum :
Do sądu administracyjnego w Stralsundzie wpłynął właśnie wniosek o ogłoszenie upadłości stoczni w Stralsundzie i Wolgaście
- 4 2
-
2012-11-29 08:55
Zbudujmy tam kolejne lotnisko!
Rębiechowo to za mało! No i ma Gdańsk w nazwie... a fe! Albo Kosmodrom mojego imienia!
- 10 10
-
2012-11-29 08:23
nowa droga - czyżby ktos zaczął myśleć? na razie na Wiśniewskiego postawiono kolejną, tym razem niepotrzebną sygnalizację świetlną. Mega korki już wkrótce
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.