- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (85 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym
Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła II o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.
.Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.
Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł
- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.
Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację
- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.
- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.
Miejsca
Opinie (148) 7 zablokowanych
-
2015-09-18 12:48
3.000.000 (10)
Niech każdy rowerzysta za przejazd Siennicką dostanie 10zł to wystarczy na 300.000 przejazdów i kładka itd nie będzie potrzebna.
- 35 99
-
2015-09-18 12:53
(3)
niech tobie dadzą 10zł żebyś więcej głupot nie pisał
- 57 11
-
2015-09-18 13:14
(2)
Minus, bo nie lubię debili a najbardziej bogatych.
- 7 10
-
2015-09-18 13:52
gorzej ze (1)
w tunelu pod martwa wisla nie bedzie mozna rowerem ani pieszo :))
a tam to juz trudniej bedzie dobudowac kladke :)- 20 6
-
2015-09-18 14:27
za 5 lat napiszą
"Szkoda, że pod koniec lat" 2010. "projektanci" tunelu " zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu.
- 33 5
-
2015-09-18 13:17
3 mln (5)
no pewnie, że drogo, ale to cena głupoty zamawiających most. Koszt budowy mostu od razu z chodnikiem byłby pewnie wyższy o zaledwie kilkadziesiąt/set tysięcy. Koszt dostosowania to już miliony - nowy projekt, przebudowa, materiał, ekspertyzy, badania, odbiory... Tak samo jak z wiaduktem w ciągu Nowej Wałowej. Też urzędasom chodnik był niepotrzebny, a wystarczył minimalny.
- 47 3
-
2015-09-18 13:42
na nowej wałowej (4)
prywatny inwestor budował. miasto nawet groszem nie rzuciło.
ale fakt, chodnik i droga rowerowa zwłaszcza w środku miasta powinna być.- 20 3
-
2015-09-18 13:51
masz na zółym moście (3)
asdf
- 2 8
-
2015-09-18 14:45
Tam jest tylko chodnik bystrzaku.
zresztą większość rowerzystów po schodach nie da rady wjechać ;)
- 15 2
-
2015-09-18 15:09
na żółtym mam, prawda. (1)
Ale nie w relacji Brama Oliwska-Młode Miasto. Jeśli ktoś idzie od Bramy Oliwskiej i chce się dostać np. do B90, IS Wyspa, na tereny stoczniowe, okolice Wałowej itp. to musi nadrobić masę drogi i schodów bo komuś nie wpadło do główki że mnóstwo ludzi będzie chciało tamtędy chodzić. Tym bardziej jak powstanie nowa dzielnica. I zgoda - budował prywatny inwestor, ale miasto mogło wymóc budowę chodnika. I koszt byłby minimalny, a teraz będzie wielki.
- 21 1
-
2015-09-22 11:12
miasto moglo wymusic
Wladze miasta powinny kreowac przyszla wizje i dopilnowac jej realizacji. A nie tylko oddawac cos prywatnemu inwestorowi na blizej nieokreslonych zasadach i pozwalac budowac co ten chce.
Wolny rynek jest dobry. Jednak w przypadku urbanistyki musi ustapic rozsadkowi. Inaczej zapomnijmy o jakimkolwiek parku - przeciez mieszkania czy biura przynosza bezposrednio wiekszy zysk.- 1 1
-
2015-09-18 12:50
Po co budować coś na końcu świata.....szkoda kasy. (4)
Dać na schronisko dla psów
- 37 183
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2015-09-18 14:34
...
sam jestes z konca swiata wnoszac po poziomie wypowiedzi a intelektualna peryferyjnosc jest o wiele grozniejsza od tej geograficznej...
- 19 4
-
2015-09-19 13:52
mylisz się! tu się właśnie wszystko zaczyna
- 1 0
-
2015-09-19 14:23
czyli na noclegownię dla policji?
:-P
- 0 0
-
2015-09-18 12:51
Bardzo dobra informacja (9)
W końcu jakaś sensowna inwestycja dla mieszkańców.
Mam nadzieję, że za kilka lat zacznie się też mówić o wykopaniu trzeciej, pieszo rowerowej, nitki tunelu pod Martwą Wisłą :-P- 97 26
-
2015-09-18 12:55
z tym tunelem to dramat (6)
wystarczyłoby zrobić jeden szeroki pas plus pas techniczny z dopuszczonym ruchem rowerowym w każdej nitce. Zawężenie ruchu samochodowego do jednego pasa w tunelu nie miałoby żadnych negatywnych konsekwencji i nie przeszkadzałoby w płynnej jeździe
- 12 21
-
2015-09-18 13:08
Lepiej przenieść prom "Motława" (2)
Po zbudowaniu kładki na Ołowiankę nie będzie tam potrzebny, a jest odpowiedniej wielkości dla chociaż sezonowego ruchu pieszo-rowerowego między Nowym Portem a północną częścią Przeróbki z Wisłoujściem i Westerplatte.
- 10 8
-
2015-09-18 13:15
I tak i nie - prom co roku kosztuje konkretne pieniądze, z drugiej strony, jest fajną atrakcją w trakcie wycieczek rowerowych :)
- 12 1
-
2015-09-19 09:51
Kładki niebędzie
- 0 1
-
2015-09-18 14:13
(2)
Nie można ze względu na normy bezpieczeństwa. A trzecia nitka to fikcja- kosmiczny koszt.
- 14 1
-
2015-09-18 17:04
fikcja i jednocześnie - nie
rozważany był wariant z tunelem awaryjnym między nitkami drogowymi. Odpadł nie tylko ze względu na koszty - podniesiono też temat... bezdomnych.
- 5 1
-
2015-09-19 09:55
Jakie normy bezpieczeństwa?
W Europie w takich krótkich tunelach często można jechać rowerem, a nawet iść piechotą. Kilka razy sam chodziłem.
- 3 0
-
2015-09-18 13:58
a kto tam mieszka? (1)
- 1 8
-
2015-09-18 14:15
Z taką wiedzą siedź pod miedzą
ja tam mieszkam "i co mi pan zrobisz?"
- 9 1
-
2015-09-18 12:52
(16)
Rowerzyści oczywiście będą przestrzegać ograniczenia do 10km/h i grzecznie jechać z szybkością pieszego, tak jak to robią na ścieżce w Sopocie :-)
- 74 22
-
2015-09-18 13:07
A to jednak o prędkość chodzi z tymi znakami?
Tak się właśnie zastanawiałem co oznacza ta cyfra '10' w czerwonym okręgu na białym tle... bez sensu ;-)
- 15 7
-
2015-09-18 13:11
Odezwał się ten,co pewno "grzeje" swym autkiem na tym moście (2)
ponad 100km/h,a dużo tam takich.
- 20 9
-
2015-09-18 13:18
120km/h (1)
Da się i więcej, ale nie moim samochodem.
A ja jeżdżę tyle ile się da, nie tyle ile mi pozwalają.- 8 14
-
2015-09-18 16:54
boś głupi.
podaj swoje dane, co się boisz. przecież jesteś odważny i mądry inaczej.
- 7 3
-
2015-09-18 13:15
(3)
Choć sama jeżdżę rowerem, też się również obawiam tego, że wiele osób będzie jechało z prędkością znacznie większą niż 15 lub 20 km/h, z drugiej strony, wątpię, że piesi będą z tej drogi korzystali .
- 5 19
-
2015-09-18 15:17
(2)
Przy 10 km na godzinę to ledwo da się utrzymać na rowerze. Przestanie lazic po ścieżce to nie będzie problemu.
Swoją droga ciekawe kiedy Sopot w końcu zbuduje normalna ścieżkę dla rowerzystów a nie kartoflisko z kostki fazowanej- 16 5
-
2015-09-18 15:52
W Sopocie to specjalnie, żeby nie dało się jechać >10km/h
- 10 2
-
2015-09-18 22:37
jak bedziesz mniej pił, to utrzymasz się na rowerze
- 7 2
-
2015-09-18 13:22
Droga ma mieć 1,5 metra szerokości i wysokie bariery po obu stronach (2)
Dwa rowery się miną na styk. Po takiej drodze i tak nie da się jechać dużo szybciej.
- 17 2
-
2015-09-18 22:26
Ale się miną (1)
Można "pięć" 40km/h i minąć się z prędkością pieszego. Rowerzyści wiedzą, że ich nic nie chroni. Nieliczni, którzy nie wiedzą - eliminują się sami. Oby nie krzywdzili innych.
- 5 1
-
2015-09-19 03:53
chodziło o "pruć" nie "pięć". Autokorekta stara się być mądrzejsza od zamierzeń.
- 2 0
-
2015-09-18 13:24
(1)
i od razu wszystkich zabije bo pojadę 15km/h normalnie terrorystą jestem!!!!!
- 18 8
-
2015-09-18 14:17
Szkoda, że mogę zagłosować tylko raz.
Popieram terrorystę.- 5 5
-
2015-09-18 13:59
Postawi się fotoradar i po kłopocie.
- 7 0
-
2015-09-18 16:09
Nasypie się piasku i od razu zwolnią.
- 4 4
-
2015-09-18 18:20
Proponuję odcinkowy pomiar prędkości.
Idealne miejsce dla takiego pionierskiego rozwiązania na ścieżce rowerowej!- 6 3
-
2015-09-18 12:57
Będzie ścieżka (5)
A potem "oświeceni" rowerzyści oświadczą, że i tak im się ta ścieżka nie podoba, bo nie taka i w ogóle, czemu nie pas rowerowy na jezdni.... i będą jeździć ulicą...
- 50 55
-
2015-09-18 13:06
Przestańcie się wreszcie czepiać rowerzystów. To jest stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu.
Ludzie walczą ze swoimi kompleksami w różny sposób. Na przykład oszczędzają cały rok aby wyjechać na wakacje za granicę i pochwalić się znajomym. Sposobów na kompleksy i frustracje jest wiele. Ale jakie trzeba mieć kompleksy i jak bardzo trzeba być sfrustrowanym aby własnoręcznie założyć sobie nocnik na głowę i obcisłe galotki i jeździć tak po mieście.
Nie śmiejmy się więc z nich. Nie namawiam aby zrozumieć. Postarajmy się współczuć cudownym dzieciom dwóch pedałów.- 16 38
-
2015-09-18 13:17
(3)
Wystarczy od razu zrobić taką, by była dobra.
Wiem... nierealne :)- 13 2
-
2015-09-18 13:25
(2)
Problem w tym, że na dwóch rowerzystów są trzy koncepcje ścieżki.
I niestety, rowerzystom nigdy nie dogodzisz, zawsze będą marudzić, że są pokrzywdzeni...- 12 17
-
2015-09-18 13:44
jak na razie to narzekają tu tylko ci co rower w telewizji co najwyżej widzieli
- 19 8
-
2015-09-19 10:28
durny człowieczku koncepcja jest jedna sprawny dojazd z punktu a do b myślisz że kierowcy byliby grzeczni jak owieczki gdyby przejechanie jednego skrzyżowania oznaczało dla nich np okrążenie go w koło?Byliby grzeczni gdyby na każdym skrzyżowaniu sterczały im w poprzek wysokie na centymetr krawężniki?A debile budują takie drogi bez ładu i składu bez podstawowych zasad logiki byle jak byle były.Koncepcja jest prosta iść i zobaczyć jak to się robi na zachodzie, nie trzeba wcale wyznaczać w chodniku tych zabawnych ścieżek przy każdej ulicy skoro tam maluje się pasy rowerowe tanie i efektywne rozwiązanie
- 0 0
-
2015-09-18 13:08
W innych krajach jakoś nie ma problemu (3)
z usytuowaniem drogi rowerowej w tunelach, ale tutaj jak zwykle 100 powodów na nie. Ciekawe, że jak mają zbudować kolejne ,,bardzo potrzebne'' centrum handlowe to sprzeciwów prawie brak. A jak coś pożytecznego, to wielkie halo. Ach ci ludzie...
- 59 15
-
2015-09-18 15:57
u nas kiedyś sobie minister wymyślił, że ma być separacja ruchu w nowych tunelach
co ciekawe, nie zabronił zbudować pasa rowerowego w jezdni - ale miasto Gdańsk nie było tym zainteresowane.
- 4 3
-
2015-09-18 16:10
(1)
Na przykład w tunelu pod La Manche...
- 4 5
-
2015-09-19 10:29
w tym tunelu zdaje się jeżdżą tylko pociągi
- 0 0
-
2015-09-18 13:13
Pytanie (5)
To wszystko bardzo fajnie tylko mam dwa pytania laika: jak przeprowadza się analizę ruchu nieistniejącego oraz jaki byłby koszt ujęcia tej infrastruktury w pierwotnym planie? Brawo włodarze. ...
- 55 2
-
2015-09-18 13:22
analiza wykaże czy ruch jest nieistniejący (3)
- 11 3
-
2015-09-18 15:33
(2)
ale jak wykaże, skoro nie ma tam żadnego ruchu, bo jest zakaz?
- 12 1
-
2015-09-18 17:45
(1)
Nie martw się, znajdzie się już absurd!
- 4 0
-
2015-09-22 11:16
W Gdansku urzednicy doskonale obliczaja przyszly ruch na drogach
w ten sposob wlasnie lansuja koniecznosc budowy Drogi Czerwonej - bo "obliczyli", ze za 20 lat ruch bedzie 2x wiekszy. Jak obliczyli nikt nie wie, ale juz maja kisiel w majtkach na mysl o nowej szerokiej drodze.
A ludzie - co tam ludzie, przeciez prawdziwi mieszkancy Gdanska mieszkaja nie w rdzennych dzielnicach a blokowiskach pod obwodnica i dojezdzaja w korkach swoimi samochodami...- 0 0
-
2015-09-18 16:11
Ankieta wśród mieszkańców obu stron rzeki?
- 7 0
-
2015-09-18 13:19
(5)
Może jeszcze na autostradzie zbudować ścieżke rowerowa? Poroniony pomysl
- 32 73
-
2015-09-18 13:25
Sciezke to masz w nosie
- 7 1
-
2015-09-18 13:27
Swietny pomysl z ta autostrada! (1)
Tylko ze nie na autostradzie, a wzdluz, rownolegle. Najlepiej przez cala Polske
- 13 1
-
2015-09-19 10:03
Ja wolę z daleka od autostrady. Cicho i bezpiecznie.
- 0 0
-
2015-09-19 11:24
rowery i traktory
musisz wiedziec glupku ze wzdluz autostrad sa drogi dla pojazdow jakie nie moga autostradami sie poruszac. dojazd do domostw i pol uprawnych istnieje. jak ty jedziesz autkiem to jestes slepy????
- 1 0
-
2015-09-20 13:01
masz wzdłuż Wisły.
- 0 0
-
2015-09-18 13:21
Co za debilizm, ilu tam ludzi pojedzie dziennie na rowerze czy pieszo? 10? (8)
I jacy turyści? Skąd się tam wezmą? I na to ma pójść z naszej kasy 3 mln? To nie ma już bardziej potrzebnych miejsc do wybudowania ścieżek rowerowych, jeśli już koniecznie musimy znowu uszczęśliwiać lewackie lobby obcisłogacich? Ze nie wspomnę ile jest w mieście rozsypujących się mniejszych ulic, które remontu nie widziały od wojny.
Zrobić rzetelny pomiar ruchu rowerowego na Moście Siennickim i wyjdzie jaki promil promila porusza się w relacji Rudniki-Stogi.- 33 88
-
2015-09-18 14:13
dokładnie
Za te pieniądze juz lepiej połączyć Gdańsk droga rowerową z wyspa sobieszewska i zulawami. Tereny ładne a teraz to rowerową dziura
- 9 11
-
2015-09-18 14:33
A jak chcesz zmierzyć ruch rowerowy na moście, skoro nie można tam jeździć?
- 11 3
-
2015-09-18 15:03
Nie twoja kasa, więc się nie pultaj :)
- 4 4
-
2015-09-18 15:24
juz teraz ruch jest znaczny mysle ze to ok 40 os dziennie , a jak zrobia kladke to i ja zacze tam jezdzic do pracy na rowerze a nie autem bo z przesiadkami to jakies chore.
- 6 4
-
2015-09-18 20:12
(2)
Tacy turyści, którzy odwiedzają plażę na Stogach (jedną z niewielu najczystszych plaż w Gdańsku), czy Westerplatte i chcieliby dalej jechać rowerem np. na Wyspę Sobieszewską, ale co Ty o tym możesz wiedzieć Wrzeszczaninie.
- 6 3
-
2015-09-18 20:26
(1)
No to gratuluje "gospodarności" i racjonalności, poza tym mieszkam nieopodal i widzę ten "wielki ruch", a ty jak nie masz pojęcia co to za miejsce i okolica nie wymądrzaj się, no i jeśli 3 mln masz do zmarnowania to sam to zapłać, bo za takie pieniądze można zrobić sporo sensownych ścieżek rowerowych !!
- 3 4
-
2015-09-19 10:31
trzeba było kretynie zmarnować może pół miliona więcej przy BUDOWIE tego mostu i zrobić od razu jak należy ale to polska i tu myślenia od urzędasów wymagać nie wolno
- 1 1
-
2015-09-19 10:04
Bardzo dobrze.
W rządzie wszyscy żyją za twoje pieniądze i to bardzo dobrze a tu płaczesz za jakimiś 3 milionami złotych??? I tak ci nikt ich nie da! Cel bardzo dobry.
- 1 0
-
2015-09-18 13:28
3 000 000zł dla 4 pieszych i 3 rowerzystów normalnie BRAFFFO (2)
Za 3 miliony można zbudować choćby łącznik Chełm - Orunia czy dodatkowe pasy ruchu na armi krajowej w miejscach gdzie tworzą się korki.
Tam na stogach jedyny ruch pieszych to menelka z wózkami z kradzionym złomem. Wyrywają nawet żeliwne kratki z pokryw i studzienek.
Wkrótce jakiś geniusz wpadnie na pomysł aby tam ekrany dźwiękochłonne zbudować.- 39 85
-
2015-09-18 15:57
(1)
Widać że się w takiej patologii wychowywałeś, że nawet na bilet tramwajowy nad morze, nie było cię stać. Gdybyś chciał wiedzieć z dzielnic o których piszesz wywodzi się więcej porządnych ludzi niż z dziury w której mieszkasz. A rowerzystów akurat jeździ tamtędy sporo, ale co moze wiedzieć, o tym ktoś kto jeździ rozklekotanym golfem i modli się aby nie rozpadł się po drodze bo mu miasto nie wyremontowalo podwórka.
- 12 6
-
2015-09-18 18:27
.
Możesz z kimś się nie zgadzać, ale nie musisz zaczynać wypowiedzi od osobistych wycieczek w stosunku do interlokutora.
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.