- 1 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (74 opinie)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (106 opinii)
- 3 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (144 opinie)
- 4 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (38 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (169 opinii)
- 6 Elektrownia na Westerplatte po nowemu (72 opinie)
Jest zgoda na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Wojewoda pomorski wydał zgodę na rozbudowę węzła Gdańsk Południe w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W tym miejscu OMT połączy się z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska. Jak zapewnia GDDKiA, prace budowlane ruszą niebawem i nie będą powodować dużych utrudnień w ruchu.
Obecnie wykonawca uzgadnia projekty tymczasowej organizacji ruchu, które umożliwią wejście z robotami na węzeł. Jak zapewniają drogowcy, prace nie powinny powodować dużych utrudnień w ruchu. Trasa na styku z nową ekspresówką będzie zwężana tylko tymczasowo i tylko w razie konieczności.
Pozwolenie na drugi odcinek do końca marca
Rozbudowa węzła Gdańsk Południe jest częścią drugiego zadania budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ten odcinek ekspresówki powstanie między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe.
Obecnie procedowany jest wniosek o wydanie decyzji ZRID. Komplet dokumentów i zgoda spodziewane są jeszcze w I kwartale.
W 2025 r. kierowcy pojadą tam dwujezdniową i dwupasmową drogą ekspresową o długości 16 km (z pasem awaryjnym w każdym kierunku). W ramach inwestycji zostaną wybudowane węzły Żukowo i Lublewo. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych w Widlinie.
Wraz z budową tej części OMT powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Lniska i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Koszt robót budowlano-montażowych wynosi ok. 777 mln zł, a całość inwestycji to 1,17 mld zł.
Wypłata odszkodowań za nieruchomości
Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.
Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził wojewoda pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości.
Obwodnica Metropolitalna: trwa budowa pierwszego odcinka
Przypomnijmy, że w budowie jest już 16-km odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między węzłami Chwaszczyno i Żukowo.

Drogowcy zdążyli już tam przeprowadzić przeszukania saperskie, wyburzyli 45 obiektów budowlanych znajdujących się w śladzie nowej trasy, prowadzone są też prace ziemne, powstają nasypy i wykopy. Przy pięciu obiektach mostowych trwają prace przy wznoszeniu pali i fundamentów. W ramach budowy tego odcinka powstanie łącznie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt.
Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.
Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-27 13:00
Następny konieczny krok: S20 Żukowo-Kościerzyna (32)
Jeżeli uważnie przyjrzeć się pomiarom ruchu GDDKiA, to okaże się, że to właśnie ten odcinek ma największy ruch w całej Polsce poza odcinkami, na których już zaplanowano budowę dróg klasy S
- 95 71
-
2023-01-27 13:15
Bez przesady (9)
GPR 2020
Kościerzyna - Egiertowo - 11 tyś na dobę
Egiertowo - Żukowo - 12,5 tyś na dobę.
W tym ciężarowych niewiele ponad tysiąc na dobę.- 25 7
-
2023-01-27 13:23
Gwarantuję, że nie znajdziesz takiego wyniku na żadnej innej krajówce bez planowanej eski poza obszarami zurbanizowanymi (7)
Ogólnie reguła powinna być taka, że powyżej 10 tys. dajemy w miastach GP, a poza miastami - S
- 13 18
-
2023-01-27 13:42
Znalazłem (2)
DK8 Augustów - Suchowola - 13,6k
DK15 Toruń - Gniezno 9,6-14,6k
DK47 Rabka - Zakopane 18-22k- 23 5
-
2023-01-27 13:59
No to po kolei (1)
Ruch Białystok-Augustów przejmie w większości S61 (która w 2020 istniała tylko w formie obwodnic), ale i tak ogłoszono miesiąc temu uzupełnienie sieci o S8 Białystok-Raczki.
Toruń-Gniezno - ruch w większości przerzuci się na S10/S5, ale istotnie S15 Toruń-Inowrocław i tak się przyda. Z naszej perspektywy bardzo pomogłaby też S25Ruch Białystok-Augustów przejmie w większości S61 (która w 2020 istniała tylko w formie obwodnic), ale i tak ogłoszono miesiąc temu uzupełnienie sieci o S8 Białystok-Raczki.
Toruń-Gniezno - ruch w większości przerzuci się na S10/S5, ale istotnie S15 Toruń-Inowrocław i tak się przyda. Z naszej perspektywy bardzo pomogłaby też S25 Inowrocław - Konin, ale ruch tam jest na razie niewielki.
Rabka-Nowy Targ - GP w budowie. Ale faktycznie punkt dla Ciebie za Nowy Targ-Zakopane.- 15 0
-
2023-01-27 16:36
w zasadzie to jak się uprzeć, to każdą drogę i każde dane można wykorzystać pod swoje tezy
- 4 2
-
2023-01-27 13:51
A dlaczego 10 a nie np 15 ? To wynika z jakiś badań? (3)
Wychylając głowę poza lokalną perspektywę to ta S prowadziłaby z miasta powiatowego do obwodnicy miasta wojewódzkiego. To trochę za mało.
Na osi W-Z są/będą gotowe S6 i S5. Za 10 lat S10 ze Szczecina do Wałcza + obwodnica Starogardu Gdańskiego.
Dużo.
Nawet GP się nie obroni.- 4 3
-
2023-01-27 14:05
Prawda jest taka, że pomorskie to pustynia drogowa (2)
Nigdzie w kraju nie ma takiej dziury jak między A1, S6, S11 i S10
- 25 2
-
2023-01-27 14:15
Może historycznie to się tak ułożyło, ale przyszłościowo to naprawdę nie widzę potrzeby rozbudowy sieci dróg w tej częsci Polski
Może ta dziura zastanawiać, jak sobie w ramach zabawy poczytamy mapę, ale są 3 krajówki 10,20,22 plus wojewódzkie. W perspektywie obwodnica Starogardu Gdańskiego.
Fakt, że sporo wojewódzkich jest w słabym stanie a DW214 z Kościerzyny do Skórcza to jest dramat.- 8 3
-
2023-01-27 16:37
widać zabory
- 5 1
-
2023-01-30 14:06
Nie tyś tylko tys. Nie ma słowa tyśąc.
- 0 0
-
2023-01-27 13:28
Najważniejsza jest ścieżka rowerowa na obwodnicy! (3)
- 22 10
-
2023-01-27 16:37
i wybieg dla psów (1)
- 7 1
-
2023-01-28 07:24
I automaty
Z darmowymi workami na kupy
- 2 0
-
2023-01-27 19:51
Nie pogardził bym
- 2 1
-
2023-01-27 13:47
(1)
S spoko ale wystarczy 2+1
- 0 11
-
2023-01-28 10:19
8+2 trzeba myśleć przyszłościowo
- 0 0
-
2023-01-27 13:51
Droga ekspresowa w tamtym miejscu to armata na wróble. (3)
Pomorze ma wystarczającą liczbę dróg klasy S, droga do Kościerzyny, Chojnic, Starogardu może być klasy G lub GP.
- 6 17
-
2023-01-27 16:37
droga do Kościerzyny to jest jakiś dramat. tam następuje kumulacja łebskich kierowców z GKA, (1)
szczególnie na długich i prostych odcinkach
- 15 2
-
2023-01-27 19:23
Jeżdżę tą drogą i dalej do Chojnic od lat 90.
Poza brakiem obwodnicy Żukowa i nienajlepszą nawierzchnią za Kornem w kierunku Brus, to tej drodze nic nie brakuje. Może tylko rozsądku kierowcom.
- 10 3
-
2023-01-29 07:27
Oczywiście
Powinny być dla tych asów spowalniacze porobione co kilometr.
- 1 0
-
2023-01-27 13:53
Chłopczyku! OPAT przede wszystkim (5)
OPAT to najważniejsza inwestycja po wybudowaniu OMT. Ten żałosny ruch pomiędzy Żukowem a Kościerzyną jest niewielki przy ruchu na DK6 Wejherowo - Gdynia. Nawet na DW216 Reda - Władysławoworl ruch wynosi ok. 17.000 pojazdów na dobę.
- 22 7
-
2023-01-27 14:02
Jestem ciekaw, jak trasa kaszubska wpłynie na ruch na DW216 (4)
W teorii powinni zostać sami lokalsi, choć to pewnie oni generują największy ruch.
Plus turyści w sezonie.- 7 0
-
2023-01-27 14:07
(2)
Nijak. Czy ruch w Rumi zmalał? No nie. Tranzyt to minimalnie wpływał na ruch na DK6 i DW216
- 9 5
-
2023-01-27 14:18
no to województwo albo w przyszłości metropolia będa miały problem.
Bo nie ma argumentów, by dostać kasę z centrali.
Chyba, że podpiąć pod atomówkę ale nie słyszałem o takich planach.- 0 3
-
2023-01-28 18:41
No chyba nie minimalnie
Widzę każdego dnia, jaki jest ruch na trasie kaszubskiej i ile samochódów jedzie w kierunku Lęborka.
- 2 0
-
2023-01-30 16:14
216 prowadzi w inną stronę, S6 nic nie pomoże
- 0 0
-
2023-01-27 19:03
Xas (1)
Zgadzam się, szybk opowinnii budować ten zjazd na Koscierzyne przede wszystkim przez wzgląd na same Zukowo, które aktualnie stoi w mega korkach i będą one większe. To by bardziej odciążyło miasto bo cały ruch na Koscierzyne poszedłby bokiem.
- 1 0
-
2023-01-28 10:21
Żukowo to miasto? serio?
- 1 5
-
2023-01-28 07:48
Ar
Bardziej obwodnica Bytowa i Miastka na 20.
- 0 2
-
2023-01-29 07:25
gks, gka i GWE (1)
Najpierw na kurs nauki jazdy w mieście (nie wiosce tylko mieście), a potem powolutku ruszać na drogi (zacząć od nieutwardzonych). Droga szybkiego ruchu to temat nie dla Was.
- 1 2
-
2023-01-30 16:16
najbardziej taki kurs się przyda autom z GD
niestety taka prawda
- 0 1
-
2023-01-29 07:33
Od Kartuz i Kościerzyny tylko pociąg
Powinno się zwinąć drogę na tej trasie ze względu na stan umysłu tamtejszych aborygenów.
- 1 1
-
2023-01-27 12:22
(13)
Niech budują. Narzekaczom mówię stanowczo NIE!
- 175 23
-
2023-01-27 12:30
Preston to Ty ? Ten od grzybów? (1)
- 5 10
-
2023-01-27 15:33
Ja nie biorę żadnych grzybów!!!
- 3 1
-
2023-01-27 13:35
Dlaczego Niemiec tego nie zbudował? (10)
Rządził 8 lat i w tym czasie inwestycje zaznaczył tylko palcem na mapie
- 8 25
-
2023-01-27 13:55
Przecież Niemcy zbudowali berlinkę
o co ci chodzi?
- 9 2
-
2023-01-27 13:55
Może sprawdź bucu ile inwestycji powstało i zostało zaczętych za PO. (4)
Większość tych inwestycji którymi chwali się PiS, zaczęło powstawać za PO. Ich jedynym sukcesem jest przekop Mierzei, żeby kajaki mogły pływać, bo z CPK to im wyszły tylko milionowe pensje dla zarządu.
- 20 10
-
2023-01-27 14:39
W naszym województwie, bucu? A to ciekawe.
- 5 8
-
2023-01-27 15:21
najlepiej poszło im wybudowanie elektrowni atomowej (1)
platforma wydał kilkaset milionów i nie ma nawet projektu. prezes atomu zarabiał 300 000 zł miesięcznie.
- 2 9
-
2023-01-27 18:02
PiS coś zmienił w tej sprawie?
Wymienili tylko ludzi na swoich i dali im podwyżki!
- 7 1
-
2023-01-27 20:01
PO pozastawiła w szufladach tyle planów, że...
Do 2050 roku wystarczy. Hołownia, gdy to zobaczył, aż się popłakał...
- 2 0
-
2023-01-27 16:30
Realista (3)
Panie Marcinie H., może zapytamy o CPK i koszt pilnowania łąk i pastwisk?
- 10 3
-
2023-01-27 17:03
Nie ma sprawy bo wszystko tam idzie zgodnie z terminami. (2)
Ale w TVNieprawda o tym nie mówią. Tylko potem nie mówcie znowu, że zaczeła to PO jak macie w zwyczaju. :) Jedyne co zrobiła Partia Oszustów to narodowy który się sypie.
- 4 10
-
2023-01-27 18:04
Na szczęście to nigdy nie powstanie, (1)
a tych co się przy tym przekręcie nachapali ukarze się przykładnie.
- 4 2
-
2023-01-27 19:58
Mylisz się Helmut
Nawet PO dokończy tę inwestycję.
- 1 2
-
2023-01-27 13:07
Najważniejsze dla Gdańska powinno być dokończenie Drogi Zielonej (17)
Zwłaszcza jeżeli chodzi o trasy tramwajowe, piesze i rowerowe ale oczywiście sam przejazd samochodem również będzie istotny. Również istotny jest tunel pod Pachołkiem bo Oliwa została już przez samochody całkowicie rozjechana i zniszczona.
- 130 46
-
2023-01-27 13:27
OMT nie jest budowana dla Gdańska (2)
- 16 5
-
2023-01-27 17:29
jest budowana dla Zukowa
I przyleglosci...
Aby je zalac betonem.- 3 6
-
2023-01-28 10:22
OMT jest obwodnicą całej metropolii, a nie wsi Żukowo czy Chwaszczyno
- 2 0
-
2023-01-27 13:35
Najważniejsze jest dalsze zwężenie dróg! (2)
- 16 8
-
2023-01-27 15:18
najważniejsze jest przerwanie błędnego koła rozwoju infrastruktury drogowej (1)
- 9 15
-
2023-01-27 17:02
dokładnie. inwestowanie w komunikację miejską, która ma sensowne połączenia, jest punktualana i daje spore możliwości
można i inwestować w rowery na wynajem...a nie stój, mevo
- 6 8
-
2023-01-27 16:59
(1)
Jak chcesz, żeby coś nie było rozjechane przez samochody, to nie buduj tam dróg, a parkingów to już absolutnie w żadnym razie
- 5 2
-
2023-01-27 20:11
Parkingi to powinny być poza obwodnicą
Tylko czym i z jaką punktualnością dojechać do centrum ?
Na chwile obecną tylko samochód pozostaje. Może kolejka linowa na d lasem?- 6 0
-
2023-01-27 17:32
dla Gdanska najwazniejsza jest
Mala obwodnica poludniowa i tunel pod Motlawa...
Gorny taras juz wystarczajaco zostal zniszczony...- 8 1
-
2023-01-27 17:49
PO
Hahah
- 3 1
-
2023-01-27 18:55
Spacerowa nie wypali (1)
Na oliwie przy Spacerowej jest zbyt wysoki poziom wody gruntowej żeby zrobić tunel pod pachołkiem. Za dużo pieniędzy by trzeba zainwestować i jest to inwestycja nieopłacalna. Nigdy nie powstanie, wiem bo tam wiercilem i robiłem badania.
- 4 2
-
2023-01-28 10:23
bursztyn był?
- 4 0
-
2023-01-27 20:07
Koreczek jest co dziennie (2)
Aut jest sporo ale nie to jest główną przyczyną. Ludzie nie myślą o innych i nie jeżdżą wystarczająco sprawnie. Opieszale ruszają z pod świateł a jak już przejadą to nie myślą o tych co za nimi jadą. Zostawiają za duże odległości miedzy sobą itp. Krew zalewa jak się za kimś takim jedzie.
- 6 2
-
2023-01-28 10:24
gwe, gka
GPU to miszczowie lewego pasa
- 0 0
-
2023-01-28 14:42
oczywiscie sie zgadzam. ale lepsza edukacja kierowcow to zadanie na 30 lat. a tak w 3 lata mozna dokonczyc droge zielona i zlikwidowac korki z osowej na oliwe&wjazd do sopotu
- 1 1
-
2023-01-28 12:37
Najważniejsze jest dokończenie remontu wiaduktu na ul.Krasickiego do G.Brzeźna.Podobno asfaltu zabrakło?
- 0 0
-
2023-01-29 07:21
A dojazdu do portu gdańskiego nadal brak,cały ciężki transport wali środkiem osiedla mieszkaniowego w Nowym Porcie,ul.Wyzwolenia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.