• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • obwodnicę też zwęzić do jednego pasa (były potrącenia)

    i koniecznie szykany + progi zwalniające

    • 2 0

  • A może jeszcze raz to przemyśleć? (1)

    Może problem polega na tym, że to nie jest odpowiednie miejsce na przejście dla pieszych? Może warto na przykład do znajdującego się 100m dalej wiaduktu SKM dobudować kładkę dla pieszych? Albo przynajmniej zrobić w tym miejscu światła? Co do ta kamera poza 70 mandatami dziennie do miejskiej kasy?

    • 3 3

    • To nieodpowiednie miejsce

      na drogę. Może warto wykopać tunel dla aut.

      • 0 0

  • Wyłączony trampkarzy (1)

    Wyłączony trampass to katastrofa dla pracujących w Ec, Energii, Stoczniach i itp. Czy nie wystarczyłoby przejście z sygnalizacją teraz a trampass po oddaniu nowej wałowej i/lub tunelu pod martwą Wisłą. Ludzie muszą być bezpieczni i miasto musi funkcjonować da się to pogodzić.

    • 4 0

    • Brak trampasu to katastrofa dla pracujących.

      My jeździmy tramwajami.

      • 3 1

  • A co z kierowcami autobusów i dostawczych wyzszych?

    Na ta chwile moga przejechac pod tunelem ale nie prawym pasem tylko lewym..jak zostanie zrobiony tram pas to nie przejada

    • 2 1

  • to może lepiej i prościej przejście zlikwidować? (1)

    niedaleko jest bezpeczne ze świtałami, ale wiadomo, chodzi o kasę z mandatów a nie o bezpieczeństwo. kamera nie ochroni pieszego, nie zatrzyma auta w miejscu.

    • 9 2

    • drogę zlikwidować

      lepiej i prościej

      • 0 0

  • Witam wszystkich telefonistów za kółkiem. Jak pogaduszki i SMSki ?

    Niedługo się spotkamy.

    • 1 0

  • Wszystko po najmniejszej lini oporu i winni tylko kierowcy.

    Pomyslcie o bezkolizyjnym przejsciu dla pieszych np kładka, zamiast szykanowac kierowcow i spowalniac ruch w zatłoczonym miescie.

    • 2 2

  • przejście zlikwidować i będzie spokój a nie korkowć miasto.

    • 1 1

  • hmmmm na filmiku winny jest pieszy

    idzie przez to przejscie jak leming nawet glowy nie odwrocil:P

    • 0 5

  • a moze..

    po prostu nie kazdy nadaje sie na kierowce. Zeby byc np chirurgiem, ratownikiem medycznym itd trzeba miec predyspozycje a kierowca moze byc kazdy choc wiele osob po prostu nie nadaje sie na kierowcow. Kazdy mysli ze wystarczy ze ma auto i juz musi byc kierowca a gdzie wyobraznia, spostrzegawczosc, kultura, umiejetnosc dynamicznej jazdy. To sa tylko jakies tam przyklady ale nie oszukujmy sie tutaj kazdy kto chce jest kierowca a lekarzem juz nie. W obu przypadkach odpowiadamy za zycie i bezpieczenstwo innych tylko zdobycie uprawnien w jednym przypadku jest proste a w drugim juz nie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane