• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamery i waga na ul. Janka Wiśniewskiego

Michał Sielski
5 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Kamery już są zainstalowane i trwa ich testowanie. Kamery już są zainstalowane i trwa ich testowanie.

Na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni na jezdni w kierunku Obłuża pierwsi kierowcy już zostali uwiecznieni na zdjęciach. Choć do jazdy zgodnej z przepisami nieustannie zachęcamy, to tym razem możemy też uspokoić: to nie fotoradar, a testy urządzenia, które od wiosny wychwytywać będzie przeładowane ciężarówki, dewastujące gdyńskie drogi.



Dzięki rozszerzeniu systemu moglibyśmy zmniejszyć koszty utrzymania gdyńskich dróg o 15 proc. i zmniejszyć liczbę przeładowanych ciężarówek na drogach o 90 proc.
Szacuje się, że przejazd jednej przeładowanej ciężarówki niszczy drogę tak, jak 50 tys. samochodów osobowych. Według przepisów całkowita masa zestawu może wynieść 40-42 tony, w zależności od rodzaju samochodu. W rzeczywistości wcale nierzadko jest to kilka ton więcej, bo przewoźnicy fałszują dokumenty, by więcej zarobić. Nic dziwnego więc, że Gdynia praktycznie co roku wydaje miliony na remonty starszej części Trasy Kwiatkowskiego. W 2010 roku koszt naprawy miejskich mostów i wiaduktów wyniósł 14 mln zł. Sama Estakada Kwiatkowskiego to kolejne 6 mln zł. I właściwie co roku powinien być remontowany kolejny filar i przęsło za - bagatela - 1,5-2 mln zł.

Zanim więc powstanie nowe połączenie z portem, które ma być przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, trzeba skutecznie powstrzymać ruch przeładowanych pojazdów na gdyńskich drogach. Jednym z elementów tego planu ma być nowoczesna waga, która będzie działać na ul. Janka Wiśniewskiego.

Czytaj więcej: Najdroższa inwestycja drogowa Gdyni. 900 mln zł za drogę do portu.

- Pojazdy nie będą zatrzymywane, ale ważone podczas jazdy. Jeśli sprzęt wykryje zbyt duże obciążenie, automatycznie zrobi zdjęcia. Jest też możliwość bezpośredniego powiadomienia Inspekcji Transportu Drogowego, która będzie mogła zatrzymać kierowcę nieopodal - mówi Bogusław Moniuszko, kierownik Wydziału Dróg gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urządzenie do dynamicznej kontroli obciążenia zacznie działać na wiosnę. Na razie trwają testy i wykonywane są zdjęcia. Kierowcy samochodów nie muszą się jednak martwić, bo urządzenie nie rejestruje i nie będzie rejestrować prędkości. Tym zajmą się policjanci drogówki, którzy czasami ustawiają się kilkaset metrów dalej zobacz na mapie Gdyni.

Waga na ul. Janka Wiśniewskiego będzie kolejną w Trójmieście. Wcześniej zbudowano stanowisko do ważenia pojazdów na ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Jest też waga na Południowej Obwodnicy Gdańska.

- Według wyliczeń, dzięki rozszerzeniu systemu moglibyśmy zmniejszyć koszty utrzymania dróg o 15 proc. i zmniejszyć liczbę przeładowanych ciężarówek na drogach o 90 proc. - podkreśla Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (114)

  • Ograniczenie (1)

    Ja w tym miejscu chciałbym przypomnieć kierowcom ciężarówek, że ich nie dotyczy podwyższenie prędkości w obszarze zabudowanym powyżej 60 km/h (np. na Wiśniewskiego, Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, na AK czy Zwycięstwa w Gdańsku)

    • 2 0

    • Wielu z nich o tym nie wie.

      • 0 0

  • Z takiej kamery i wagi i tak nie można wystawic mandatu.

    Trzeba zatrzymac pojazd i zważyć na wadze stacjonarnej.

    • 2 1

  • Tylko powinno być tak, że kasa z mandatów czy tam grzywien powinna iść właśnie na remont tej drogi czy estakady. A będzie jak zawsze...

    • 1 0

  • Taaaa....yhm

    Najpierw niech zaczną te drogi budować z jajem, nic dziwnego ze asfalt co roku wypływa na krawezniki kiedy jest go tyle nalane....Bo po co przygotować solidne betonowe powtarzam Betonowe! podłoże kiedy mozna nalać 3/4 asfaltu a pod nim dać jakis ubity tłuczeń:-) Przykładu daleko nie trzeba szukać trasa NR 22 Berlinka miedzy STG a GCH ludzie czy ta trasa posiada koleiny pomimo upływu tylu lat?Wróg juz wtedy wiedział jak powinno budować sie drogi. Jesli nie zmieni sie w tym kraju polityka na taką (zrób i zapomnij) to niestety ale pewnie jeszcze nasze prawnuki bedą smigac po dziurawych drogach.Wiadomo polskie rafinerie musza zarabiać prawda, tylko dlaczego naszym kosztem sie pytam?

    • 3 0

  • droga

    a nie lepiej raz dobrze psotawic dobry, wytrzymaly asfalt a nie dziadostwo ???? bo w polsce stawiaja tylko kupe a nie drogi.. i to jeszcze w zimie najczesciej..;/

    • 3 1

  • Do Zarządu Dróg (1)

    Od wysokości kamer powinny być jasne informacje znaki poziome i informacyjne gdzie z którego pasu należy jechać za 400 metrów ( zaraz za światłami ) bo cwaniacy z GPU przed samym wjazdem na estakadę na chama - blokując ruch zjeżdżają z lewego na prawy a później na ślimak w stronę Rewy.
    Chciałem Podziękować Policji z Gdyni która we wtorek wyłapywała cwaniaków na końcu estakady przy kościele. Dziękuję i zachęcam do częstych wizyt w tym miejscu.

    • 4 0

    • W Pl obowiazuje ruch prawo stronny i jadac prawa strona obok stojacych na lewym pasie nie popelniam wykroczenia. Wykroczenie popelniaja nagminnie blokujacy lewy pas

      • 0 0

  • Szkoda pieniedzy (1)

    90% pojazdów jadących ta droga to pojazdy ktore ładują materiały sypkie w porcie (MTMG, OT port, czy SPEED) a z tamtad nikt przeładowany nie wyjedzie wiec nie wiem czy to taka super inwestycja

    • 2 0

    • Są jeszcze chłodnie....ale to promil.....

      Czasami zdarzy się jakiś HC/DV z miasta ale raczej nie przeładowany. Na estakadzie powinna być automatyczna waga a nie tu....

      • 0 0

  • DMC 40-42 tony? (2)

    Autorze, sprawdź swoje źródła, bo te podają Ci błędne dane!

    • 0 0

    • (1)

      Dobrze podaja. :) moze byc i 44 tony w transporcie kombinowanym

      • 0 0

      • Wiem, że może być 44 t

        przy kontenerach, ale autor podał zakres, od 40 do 42 ton, co jest bzdurą. Należało uściślić.

        • 1 0

  • Ciekawe jak przewoźnicy fałszują dokumenty ?

    zleceniodawca wpisuje dokumenty wystawione na konkretny kontener (już w w Chinach gdy fracht jest odprawiany podana jest masa netto, brutto i co zawiera) na podstawie tego wypisywana jest CMR dla przewoźnika, kierowca odpowiada by pojazd nie był przeładowany (odpowiednie rozmieszczenie ładunku na osiach ), lecz jeśli ma dokumenty opiewające na kontener 20 ton, który waży 30 ton to odpowiedzialność spada na zlecającego... Takie wagi powinny byś na bramach wyjazdowych z portu, terminali itp, przeładowany samochód powinien być zatrzymany i ukarane osoby odpowiedzialne i drogi nie będą niszczone.

    • 1 0

  • "Kierowcy osobowych *nie muszą* się martwić"? Wprost przeciwnie!

    Powinni być bardzo zmartwieni, że kamery nie rejestrują przekroczeń prędkości i przez to zagrażają im piraci drogowi gnający tam dużą prędkością.

    Czy autor artykułu, Pan Michał Sielski, utożsamia się z tymi piratami?!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane