- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (71 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (142 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (213 opinii)
Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej postanowił - wzorem najbardziej zmotoryzowanych krajów europejskich - kształtować młode umysły pod kątem przyszłych racjonalnych zachowań komunikacyjnych.
- Martwi nas to, że współczesne społeczeństwa miejskie stają się uzależnione od samochodów osobowych - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia. - To bardzo niezdrowe i bardzo kosztowne - miasta nie mogą racjonalnie funkcjonować. Dlatego chcemy w szkołach prowadzić przedmiot pt. "Wychowanie komunikacyjne".
W kończącym się roku szkolnym ZKM prowadziło takie zajęcia w wybranych szkołach. Każdej z klasie zorganizowano dwie wycieczki np. do zajezdni autobusowej, gdzie oczywiście można było zajrzeć w każdy zakamarek autobusu. Omówiono 6 bloków tematycznych: przyszłość komunikacji miejskiej, jej historia, kontrola biletów, ochrona środowiska, prawa i obowiązki podróżnych oraz bezpieczeństwo podróży. Na zajęciach gościli m.in. kierowcy i kontrolerzy. W gimnazjach i liceach największe zainteresowanie wzbudził temat kontroli biletów. Jedynie w "podstawówkach" wyprzedziła go "przyszłość komunikacji miejskiej".
- To dobrze, bo przecież chcemy po pierwsze, żeby dzieci i młodzież płaciły za przejazd korzystając z naszych usług. Natomiast jeżeli już będą miały jakiś problem z kontrolą biletów, to żeby wiedziały jakie są ich prawa - kwituje te wyniki dyrektor ZKM. - Zależy nam, żeby umiały racjonalnie, a nie emocjonalnie ocenić pracę kontrolera biletów i nie traktować go jako znienawidzonego "kanara", lecz jako człowieka, który wypełnia bardzo odpowiedzialną funkcję i w większości służy pasażerom pomocą i radą, a nie stanowi tylko zagrożenia w sytuacji, kiedy nie ma się biletu.
Najmniejsze zainteresowanie uczniów szkół podstawowych i liceów wzbudziło bezpieczeństwo podróży, a gimnazjów - prawa i obowiązki podróżnych.
Po wakacjach program będzie kontynuowany, ponieważ ZKM przystępuje do kolejnego programu UE w kooperacji z różnymi miastami europejskimi m.in. Berlinem, Sztokholmem i Goeteborgiem. W ramach tego projektu pozyska środki na realizację "Wychowania komunikacyjnego" przez kolejne 2 lata.
Opinie (176) ponad 50 zablokowanych
-
2006-06-20 09:05
Bolo
U nas tyż bendom szprechać, dostaną słownik i dyżurne kluchy w torebce foliowej. Będzie ok. zagrabaniczny turysta i tak niczego nie skuma.
- 0 0
-
2006-06-20 09:02
Locoski
Wyszomirski Olgierd zatrudnił "kanarów" z wyższym wykształceniem - i też słyszałem jak w trajtku gostek mówił płynną angielszczyzną - tak winno być !! a nie jakiś wyjątek!!
Co do PKP - to mam duże obiekcje! Nawet na DB konduktorzy szprechają "by english"- 0 0
-
2006-06-20 08:59
kanary jacy są wiadomo. są burasy i są tacy co próbuja mysleć, ale na tym całym wychowaniu komunikacyjnym powinni nauczyć tych gówniarzy co jeżdzą rano do szkół, jak powinni korzystać z autobusów. nieraz palanciarstwo tak sie ustawi w drzwiach że nie można wejść do autobusu chociaz jest w nim jeszcze miejsce. Inna rzecz, to jazda zkm np. z wózkiem dziecięcym... dramat
- 0 0
-
2006-06-20 08:56
Bolo
Zaskoczę Cię ale sam byłem zdziwiony widokiem renomiarza w skm gadającego płynną angielszczyzną.
Co do tych szkoleń to mam nadzieję że nie wyślą tam starych zasłużonych panienek z okienek żywcem z filmów Barei wziętych, tym już żadne słowniki i kursy nie pomogą.- 0 0
-
2006-06-20 08:52
Locoski!
Waść szerzysz defektyzm niebezpieczny!
Kurde mol - PKP - któś kendyś rzekł: Pięknie Ku**wa Pięknie"
Juści widzę końduktora szprechjącego: "tiket plizzz" "bonżur sa wa" "keske se - wis trajn not goł tu łorsoł bikoz sie zepsłuł"
I co Ty na to?- 0 0
-
2006-06-20 08:45
Takowe "szkulenia" robią w naszym Kwaczystanie prawdziwą furorę:
"Kolejowi kasjerzy, konduktorzy oraz kierownicy pociągów będą szkolić się jak... uprzejmie obsługiwać pasażerów. Ponad półtora tysiąca pracowników Grupy PKP, którzy mają bezpośredni kontakt z pasażerami rozpoczęło szkolenie z zakresu obsługi klienta. Szkolenie obejmie pracowników PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity i Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście - wylicza "Głos Wielkopolski".
- Osoby wytypowane do szkoleń przyjeżdżają do Warszawy, gdzie przez tydzień biorą udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP. - Nasi pracownicy będą się uczyć między innymi jak postępować z awanturującymi czy agresywnymi się klientami. W innych krajach także organizowane są takie zajęcia
Szkolenia obejmują również zajęcia poświęcone obsłudze klientów obcojęzycznych. Pracownicy PKP zostaną wyposażeni w minisłowniki w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim, ze zwrotami przydatnymi w ich pracy. Wszyscy poznają też podstawy, niesienia pierwszej pomocy. Szkolenia zakończą się w 2008 roku. Kosztują 2.200.000 złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
(PAP) "
Czy to nie jest piękne? Szkolenie najlepszą metodą na wszelkie troski i problemy dnia codziennego. Poproszę listę nagrodzonych. Co ja godom - listę wykładowców chciałem rzec.- 0 0
-
2006-06-20 08:33
Locoski
Kolekcjonujmy foty kanarów!
Zaprowadzam kampanię w tramwajach i busach - "kanar - twój przewodnik"- 0 0
-
2006-06-20 08:29
Bolo
Uczył Marcin Marcina. Jeszcze przydałaby się aukcja dla kolekcjonerów pod hasłem "Zbierajmy bilety komunikacji miejskiej".
- 0 0
-
2006-06-20 08:29
Kontrolerzy
Polecam wszystkim węgierski film "Kontrolerzy". Kanarinios działają wszędzie na zasadzie podchodów. Osobiście czuję sie niekomfortowo wiedząc, że ktoś na mnie w tramwaju poluje. Ale czy kasowałbym bilety bez tego dyskomfortu?
- 0 0
-
2006-06-20 08:24
Locoski
Ty się w gertycha bawisz?
Nie strasz ludzi - bo ZKM-y byndom puste!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.