• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kandydat PO: Szczurek promuje się za miejskie pieniądze

Michał Sielski
7 lutego 2024, godz. 20:00 
Opinie (267)
Najnowszy artykuł na ten temat KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów
100-lecie Gdyni promuje m.in. zdjęcie Wojciecha Szczurka. 100-lecie Gdyni promuje m.in. zdjęcie Wojciecha Szczurka.

Tadeusz Szemiot, kandydat KO na prezydenta Gdyni nie przebiera w słowach: Wojciech Szczurek promuje się za pieniądze gdynian przed wyborami. Płaci z miejskiej kasy 49 tys. zł za wywiady, które publikuje na prywatnym profilu i obwiesił swoimi zdjęciami autobusy, bo uznał się za twarz 100-lecia Gdyni, które zaczął promować akurat dwa miesiące przed wyborami, choć odbędą się za dwa lata. - Kampania w sprawie obchodów setnych urodzin miasta jest ściśle skorelowana w czasie z harmonogramem Budżetu Obywatelskiego - odpowiada rzeczniczka UM Gdynia.



Choć w sobotę gdynianie świętować będą 98. urodziny swojego miasta, urzędnicy już teraz rozpoczęli kampanię informacyjną o setnych urodzinach, które nadejdą za dwa lata.

100 lat Gdyni: Urzędnicy namawiają do włączenia się w obchody 100 lat Gdyni: Urzędnicy namawiają do włączenia się w obchody

"To nie kampania informacyjna, a wyborcza"



Czy 100-lecie miasta powinno być promowane przez zdjęcia prezydenta?

Elementem kampanii informującej o tym wydarzeniu są zdjęcia na autobusach komunikacji miejskiej. Ich centralną postacią jest urzędujący i kandydujący w najbliższych wyborach prezydent Wojciech Szczurek.

- To kampania wyborcza, a nie informacyjna. Dlatego składamy wniosek do Wojciecha Szczurka o wycofanie jego reklam z przestrzeni publicznej wraz z prośbą, by nie robił tak w przyszłości. Nie może być tak, że prezydent sam siebie uznał za twarz obchodów 100-lecia Gdyni - mówi Tadeusz Szemiot, kandydat KO i ruchów miejskich na prezydenta Gdyni.


Wylicza też inne przykłady, gdy to prezydent imiennie "zapraszał" na plakatach na różnego rodzaju wydarzenia. Maturzyści też dostają kubki z podziękowaniami nie od samorządu, ale od Wojciecha Szczurka.

- Jeśli gdynianie wybiorą mnie na prezydenta, na pewno będę podkreślał, że to gdynianie, ewentualnie samorząd na coś zaprasza, bo to gdynianie takie rzeczy finansują, a prezydent jest jedynie władzą wykonawczą. Niedopuszczalne jest także to, że gdynianie finansują kampanię prezydencką - podkreśla Tadeusz Szemiot.
Jako drugi przykład podaje cykl filmowych wywiadów, które publikowane są na prywatnym profilu facebookowym Wojciecha Szczurka. Za ich przeprowadzenie i nagranie miasto zapłaciło 49 tys. zł.

Kampania jest skorelowana z harmonogramem BO



Zgodnie z prawem urzędnicy mają 30 dni na oficjalną odpowiedź na taki wniosek. Już teraz wiemy jednak, że nie mają sobie nic do zarzucenia.

- Kampania dotycząca konsultacji w sprawie obchodów setnych urodzin miasta jest ściśle skorelowana w czasie z harmonogramem Budżetu Obywatelskiego. Projekty można składać od 1 do 29 lutego, a podczas sesji rady miasta bezpośrednio poprzedzającej ten etap BO, uchwalono (także głosem kandydata PO), iż pojawi się w puli dodatkowy 1 mln zł z przeznaczeniem na przygotowanie obchodów. Zapowiedziano także kolejny na ten sam cel w puli przyszłorocznej. Bardzo nam zależy, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej gdynian, stąd kampania outdorowa, prowadzona m.in. w komunikacji miejskiej - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzeczniczka Urzędu Miasta Gdyni.
Przekonuje także, że cykl reportaży realizowanych za 49 tys. zł z Pomorską Fundacją Filmową, ma zwiększyć wiedzę i świadomość potrzeb osób z niepełnosprawnością, a także kształtowanie postawy społecznej akceptacji i szacunku oraz aktywizacji osób z niepełnosprawnością.

- Stąd też udział pełnomocniczki prezydenta ds. osób z niepełnosprawnością. Zgodnie z umową zawartą z Pomorską Fundacją Filmową, filmy mają być emitowane m.in. w internecie - dodaje Agata Grzegorczyk, rzeczniczka gdyńskiego magistratu.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (267)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane