• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: mieszkańcy chcieli kładkę, a będzie wiadukt

Patryk Szczerba
2 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej. Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej.

Radni dzielnicy Karwiny i społecznicy nie chcą budowy wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Buraczaną i Strzelców zobacz na mapie Gdyni. - Proponowaliśmy wariant kładki pieszo-rowerowej. O wiadukcie drogowym dowiedzieliśmy się z mediów - mówią.



Czy inwestycje drogowe powinny być konsultowane z mieszkańcami?

W poprzednim tygodniu Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni poinformował, że szuka specjalistycznych firm, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Strzelców i Buraczaną. Konstrukcja połączy Karwiny z Małym Kackiem. Ma kosztować ok. 16 mln zł. Oprócz samochodów, będą mogli się tam poruszać piesi i rowerzyści.

Czytaj więcej: Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Wiadukt na Karwinach bez konsultacji z mieszkańcami



Według szacunków ZDiZ, gdyby nie było tam ruchu samochodowego, kładka mogłaby kosztować 10 mln zł. Tyle, że według wyceny przedstawionej na początku roku radnym dzielnicy, oczekiwana przez nich konstrukcja miała kosztować dużo mniej - ok. 2 mln zł. Radni nie ukrywają, że nowy pomysł im się nie podoba. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

- Rady Dzielnic są zobligowane formalnie do organizacji konsultacji społecznych ws. inwestycji kosztujących zaledwie kilka tysięcy złotych (np. remonty chodników, drobne naprawy itp.). W przypadku wiaduktu mówimy o jednej z największych, najdroższych i budzących spore kontrowersje inwestycji. I żadnych konsultacji nie było - mówi Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rozgoryczenie radnych potęguje fakt, że konsultacje były przeprowadzane przy okazji zmian w ruchu na Grabówku, czy ostatnio na Dąbrowie, gdzie radni zawnioskowali w sprawie ustalenia jednokierunkowych ulic. Miasto chwali się też organizowaniem konsultacji w sprawie Parku Centralnego czy terenów przechodzących rewitalizację.

- Postawiono nas przed faktem dokonanym, a tymczasem sprawa jest poważniejsza niż się wydaje. To, co budzi największe zastrzeżenia i uzasadnione obawy mieszkańców, to plan miasta na stworzenie dużego ruchu samochodów na małych, spokojnych, wewnętrznych, mocno zabudowanych uliczkach takich jak: Olgierda, Strzelców, Buraczanej i Nałkowskiej. To nie są drogi przeznaczone do wzmożonego ruchu drogowego - dodaje Dudziński.
Niewykluczone, że do miasta trafi petycja dotycząca rezygnacji z przejazdu drogowego na rzecz tańszych ułatwień dla pieszych i rowerzystów.

- Ponownie apelujemy o konsultowanie z lokalnymi społecznościami, a przynajmniej radami dzielnic, zamierzeń inwestycyjnych, które mogą budzić kontrowersje. Brak rozmowy, brak udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, niechęć władz do partycypacji społecznej jest na szkodę całego miasta - piszą społecznicy z Miasta Wspólnego.

Miasto pozostaje nieugięte



Petycja może niewiele pomóc, bo urzędnicy od początku bronią pomysłu i nie zmieniają zdania.

- Dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu - wyjaśnia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ.
Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. Na razie nie wiadomo jak zapewnić skuteczność tych pomysłów.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Miejsca

Opinie (214) 6 zablokowanych

  • W imieniu wszystkich mieszkańców (10)

    żądam mostku linowego

    • 83 18

    • Bla bla bla a co do czego idą głosować na Szczura a potem wieczne jęki...

      • 8 6

    • Szczur to ty ironizujesz? Nie jesień cię nie będą!

      • 5 9

    • A nie lepiej kolejka linowa (2)

      Albo dzwig stoczniowy ze szklanym szescianem. Byla taka propozycja w Gdansku gdzies w okolicach castoramy na Przymorzu. Tam pomysl upadl. Bylaby niezla atrakcja.

      • 7 5

      • (1)

        ja proponuję kolejkę tyrolską ;-)

        • 10 1

        • Proca będzie lepsza i tańsza, tylko rozrzut większy

          • 6 0

    • tylko skocznia

      lub most linowy

      • 10 1

    • biznes (1)

      komuś zależy na wiadukcie, bo wyczaił biznes
      zapłaci komuś za przetarg dostanie kasę
      jak to w Gdyni
      np.przetarg na muszlę

      • 7 5

      • Oczywista sprawa ale dobrze ze mówisz bo niektórzy wierzą w cuda ;)

        • 3 5

    • a ja żądam (1)

      aby była tam kolejka gondolowa jak w Zakopanem

      • 8 0

      • i przeprawa wodna, wiadukt morski dla jachtów i kajaków a po bokach łany bławatków

        i schody ze złota wyłożone czerwonym pluszem z wełny jednorożca

        • 6 0

  • Może (5)

    Być i tak. Byle coś się pojawiło dla pieszych i aut

    • 39 17

    • Ruch wzrosnie, tempo 30 nic nie da (bo co ma dać?), ale urzednicy postawia światła na krzyżówce Korzenna-Nałkowskiej

      No bo jak inaczej. WYNCYJ ŚWIATEŁ! Jedyna odpowiedź urzędników. Ewentualnie zabudują całą Nałkowskiej progami zwalniającymi. Tak jak Starodworcową. Wiadukt na Nałkowskiej odbudować? Po co. Przecież ledwo co w 2015 został uszkodzony/zniszczony. Poczekają mieszkańcy jeszcze z 10 lat albo i 50 jak to w Gdyni bywa.

      • 12 3

    • dla pieszych i rowerzystów OK (2)

      dla aut niekoniecznie

      • 9 5

      • dla pieszych i rowerzystów tak! hossa i apartamenty na polanie były reklamowanie od zawsze jako enklawa zieleni, więc (1)

        Proszę przeanalizować i sprawdzić natężenie ruchu wyjeżdżających z ul. Strzelców. W godzinach szczytu, czekają co najwyżej jedną, dwie zmiany świateł - czyli tyle co np. wyjazd ul. Buraczanej czy Nałkowskiej. Tylko mieszkańcy nowych osiedli wolą śmignąć po spokojnym, innym - już nie swoim osiedlu.
        Dlaczego miasto nie wymaga od deweloperów odpowiedniej infrastruktury drogowej?!!
        Po co?? Później jeden z mieszkańców mający znajomości wydepcze dziwne pomysły...

        A ulica strzelców moglaby swobodnie zostać przebudowana z Wielkopolska tworząc piękne skrzyżowanie, miejsca jest dość... ale trzeba przy tym pomyśleć.

        • 3 2

        • mieszkancy na Strzelcow nie chca wiaduktu drogowego!

          powtarzam raz jeszcze..to jest dziwna i niewyjasniona inicjatywa UM. wiekszosc osob mieszkajaca na osiedlach Hossy, Ekolanu czy Eurostylu nie potrzebuje wiaduktu..bo i po co? zeby zaoszczedzic 3 minuty rano kosztem o wiele bardziej zwiekszonego ruchu w obrebie calego osiedla? Panie Szczurek prosze sie opamietac i zrobic konsultacje z mieszkancami, a nie decydowac za nas..u mnie Pan juz glosu na wyborahc nei dostnaie..jak iz reszta cala samorzadnosc za takie akcje jak ta...pod domem na wiczlinie se Pan pusc przelotowke.

          • 5 0

    • A kiedy wiadukt z chylońskiej przez tory!!!!!

      Pytam się!!!!!! Tam tylko estakadą można się dostać!!!

      • 3 3

  • (2)

    Jest plan
    Jest dobrze
    Gdynianie tak lubią

    • 49 11

    • Kilka makiet trochę farby i znowu zagłosują na szczura:)) (1)

      • 12 5

      • Oczywista oczywistość ;)

        • 0 5

  • A ja chcę wiadukt. (7)

    A jak się komu nie podoba to w mordę

    • 51 45

    • nie zes*aj sie

      • 8 4

    • (5)

      Czekam na ciebie na Buraczanej. Przyjdź netowy kozaczku to pogadamy.

      • 6 7

      • Napisał miętowy kozaczek (1)

        • 5 3

        • Buraczany zawadiaka ;)

          • 2 2

      • (1)

        No jestem, dawaj, chodź, pogadać, cwaniaku :) gdzie konkretnie mam podjechać?

        • 4 0

        • pod biedronkę dajesz

          • 2 0

      • Ale przedszkole jest na Tatarczanej przecież?

        • 2 0

  • Mostom i tunelom w Gdyni mówimy NIE! (4)

    Chcemy stać w korkach.

    • 81 30

    • Prawda
      Jedynie dopuszczamy inwestycja robione biała farba
      Nikt nie będzie psul zabytkowej modernistycznej tkanki

      • 19 8

    • I pedałowac pieszo albo na rowerach

      bo cywilizacja nie dotyczy kładkowych

      • 7 5

    • mostom i tunelom nie (1)

      kładkom dla pieszych i rowerzystów yes yes yes!

      • 4 8

      • rowerzyści i wegetarianie na Madagaskar!

        • 2 5

  • (3)

    Jak to mówią "nie ma róży bez kolców ".
    Tak jest też w tym przypadku. Z jednej strony narzekanie na korki, brak przejazdów dla rowerów, przejść dla pieszych i dodatkowych alternatyw dojazdu do obwodnicy itd. Ale wiąże się to z większym ruchem na ulicach osiedlowych. Coś za coś.

    • 33 15

    • W Gdyni jest taki problem, że jak budują kładkę, wiadukt, estakadę rowerową, to zazwyczaj... (2)

      ...budują tam, gdzie nikt tego nie chce.

      • 8 5

      • wyzwanie polega na tym, że nie budują kładki pieszo rowerowej

        tam, gdzie wielu by chciało: zwodzonej kładki od ulicy Admirała Wagi na Oksywiu do Placu Gombrowicza.

        Kładki pieszo rowerowe ułatwiają ruch lokalny.

        Wiadukty dla ruchu samochodów powodują wzrost skłonności do korzystania z samochodów nawet na małe odległości. Ruch samochodów w ruchu lokalnym powinien być ograniczany, tranzytowy ruch samochodów w dzielnicach mieszkaniowych powinien być redukowany.

        Proste jak cep.

        • 5 6

      • Spokojnie

        jest napisane najwcześniej za 3 lata.
        Jak będzie nigdy to formalnie Szczurek nie skłamie.

        • 7 2

  • (12)

    I bardzo dobrze , że zostanie wykonany od razu duży wiadukt. Tak ze pare lat było by psioczenie , że czemu na początku nie zrobiono możliwości ruchu samochodowego i , że kasa wyrzucona w błoto. Dla Karwin i okolicy wiadukt jest potrzebny. Większość mieszkańców chce dużego ogólnego wiaduktu.

    • 79 53

    • Potrzebny ale do czego? (4)

      Po co mieszkańcowi karwin dojazd do strzelców? Chyba udajesz mieszkańca karwin a kupiłeś mieszkanie po drugiej stronie torów.

      • 21 6

      • (3)

        Jestem mieszkańcem Karwin od 24 lat ... będzie można sprawnie wyjechać z Karwin nie musząc wbijać się na chwaszczynska tylko dopiero na Wielkopolskiej na wysokości Łowickiej ...

        • 12 10

        • (1)

          Czas w jądrach tatusia się nie liczy .Pierniczysz jak potłuczony gimbus.

          • 6 5

          • ale nikt się nie pyta czym zajmujesz się codziennie . pewnie jesteś dumny że dzięki Tobie tatuś ma wypucowanie jądra na błysk

            • 5 2

        • będzie można sprawnie stać w większym korku na Wielkopolskiej

          po co marnować pieniądze na budowę przewymiarowanej infrastruktury?

          • 6 1

    • A skąd przekonanie, że cokolwiek zostanie wykonane? Spokojnie, to tylko plan, a w Gdyni od planu do realizacji daleka droga.

      • 8 3

    • Nie nie chcemy wiaduktu dla aut... (1)

      To tylko zaburzy dzielnice...chory pomysl p.Szczurek

      • 3 8

      • może ty nie chcesz

        ale mieszkańcy chcą!
        A to że ty nie chcesz g.wno nas obchodzi

        • 3 3

    • wiadukt mieszkancom Karwin jest zupełnie niepotrzebny!! (2)

      Będzie tak jak na pozostałych ulicach samochody będą "skakać " byleby wyprzedzić innych o kilka samochodów. Co już się dzieje na ul olgierda, czy ul. Wielkopolska, część szybkich i wściekłych wykorzystuje zjazd i zatokę autobusową - przystanek Lidzka- byleby z dziką satysfakcją tworzyć korek tam gdzie jest wyjazd dla komunikacji miejskiej.

      • 8 5

      • możecie tak przez osiedla ma wiczlinie puścić dojazdy np do bojana.. też byłoby szybciej (1)

        • 2 3

        • bardzo dobry pomysł

          • 2 1

    • będziesz miał na Kwarinach dokładnie to samo co teraz masz na Łowickiej - korek przez środek dzielnicy samochodów które Karwinami będą omijać korek na Wielkopolskiej

      • 4 1

  • (4)

    W koncu jakis dobry pomysl na ulzenie nowym mieszkancom dzielnic. Lokalni egoisci

    • 51 35

    • Słowo klucz:
      Pomysł...

      • 6 8

    • Widzialy galy gdzie kupowaly . Zrobcie sobie porzadny wyjazd na wielkopolska a nie pchajcie sie na karwiny

      • 16 4

    • Kupiłeś mieszkanko w lesie to nie zatruwaj innym życia swoimi zachciankami. Sami nastawiali płotów i szlabanów ale innym do kuchni wjadą. Takie to nowobogackie słoikowo. Ogony i hektary posprzedawali a teraz szlachta wszyscy muszą im ustąpić.

      • 18 2

    • jednym ulży na krótki okres innym zaszkodzi od razu

      po co zwiększać ruch tranzytowy na osiedlu mieszkaniowym?

      • 10 1

  • Czyli na siłę robimy dobrze samochodziarzom wbrew woli mieszkańców (13)

    Gdynia w pigułce.
    Jak tam konsultacje społeczne w sprawie deptaka?
    Od 10 bez postępów, bo samochód najważniejszy jak w Rosji, prawda?

    • 61 57

    • u nas jest system tak jak w usa - każdy po kilka samochodów, ważniejszy garaż niż ogród (4)

      zamiast trawników wygodne miejsce do postawienia bolida, tylko przydałoby się jeszcze dotowane przez państwo paliwo aby obywatele czuli się wolni

      • 19 8

      • Posłuchaj mnie Paniusiu (3)

        To, ze Ty nie używasz samochodu nie oznacza, ze wszyscy mieszkańcy Gdyni maja być tacy jak Ty. Wiadukt spowoduje, ze będziesz droga Paniusiu mogła chodzić tam pieszo ale osoby, które wola lub musza jechać autem tez z tego skorzystają

        • 14 24

        • Kto by chciał do Was chodzić?? :D (2)

          Bo niby po co?? :)))
          Nawet chodnika do Wielkopolskiej nie macie... Do szkół i przedszkoli wozicie swoich pupili na Karwinach. Niech będzie kładka, to możecie przypomni się Wam od czego są nogi.

          • 14 3

          • Miezzkam na Strzelcow

            I chce kładke. Nie dla wiaduktu!!!

            • 10 6

          • Wiem do czego sa nogi, np, zeby cie kopnąć w d*pe...

            • 1 4

    • nie czytasz komentarzy? Samochod to oznaka bogactwa (2)

      i postep, i w ogole same wspaniale rzeczy. Do tego jakbys wozil swoje pianino do chorej tesciowej? Nie da sie, warto na to poswiecic wszystkie trawniki, powietrze

      • 12 9

      • To nie oznaka bogactwa (1)

        To po prostu narzędzie służące do szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce.

        • 8 6

        • to jest teoria jak teoretyczny socjalizm

          w realu samochód to po prostu narzędzie do szybkiego przemieszczania się w wyobraźni, gdy inni nie wsiadają do samochodu.

          Jak wszyscy chcą jechać samochodem do pracy, każdy stoi w korku i nadal wydaje mu się, że nie ma alternatywy.

          To jest kolejny ruch w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.

          Jazda samochodem powoduje raka u ciebie i u innych osób w twoim otoczeniu.

          • 9 5

    • Samochodziarze to mieszkańcy (4)

      Ponad połowa mieszkańców miasta dojeżdża do pracy własnym samochodem.

      • 5 6

      • ktoś im każe ? :)

        w tym mieście ruch pieszy jest puszczony tunelami lub kładkami, a samochody wszędzie mają na skróty :D hahaha...

        • 7 3

      • badania tego nie potwierdzają (2)

        to że tylu dojeżdża, to nie znaczy że będzie nadal dojeżdżać jeśli będzie miał alternatywę w postaci choćby roweru wspomaganego elektrycznie.

        Miasto zaspokajające bezrefleksyjnie potrzeby osób chcących korzystać z samochodu jest miastem powszechnych konfliktów o miejsce na jezdni i miejsce do parkowania.

        Tak nie musi być.

        • 5 4

        • Badania to potwierdzają (1)

          Konkretnie raport "Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni 2015". Wśród pracujących 55,9% zawsze samochodem. Dziękuję i dobranoc.

          • 3 6

          • te procenty dotyczą podróży niepieszych

            to że ktoś dojeżdża samochodem nie znaczy że nie zmieni swoich preferencji jeśli mu się zaoferuje alternatywę.

            Samochód nie jest bogiem - jeśli dla ciebie jest, to znaczy że masz kłopot.

            samochód jest powodem wielu chorób kierowców i innych osób w ich otoczeniu

            • 6 1

  • kupili mieszkania na wygwizdowie (6)

    a teraz roszczenia ... jak zwykle

    • 70 38

    • Dokładnie. (1)

      Niech pretensje maja do panoramy o wyjazd

      • 15 4

      • Albo do Ekolanu czy Hossy...

        Niestety w tym mieście najwięcej do powiedzenia mają Gryzonie + ich kumple deweloperzy...

        • 13 0

    • to nie są roszczenia, to są próby oszczędzenia wydatków z budżetu miasta.

      infrastruktura dla pieszych i rowerzystów jest w wielu miejscach bardziej potrzebna niż budowa kolejnych udogodnień dla ruchu samochodów.

      Samochody w długim okresie rujnują miasto.

      • 6 7

    • ale to ni ejst wymysl mieszkancow Strzelcow (1)

      ta inicjatywa nie wyszla od mieszkancow Strzelcow...

      • 3 0

      • No i ?

        • 0 0

    • Heh uwielbiam takie komenty. Każdy z was pewnie mieszka w sea towers a reszta miasta to wygwizdowo :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane