• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: mieszkańcy chcieli kładkę, a będzie wiadukt

Patryk Szczerba
2 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej. Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej.

Radni dzielnicy Karwiny i społecznicy nie chcą budowy wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Buraczaną i Strzelców zobacz na mapie Gdyni. - Proponowaliśmy wariant kładki pieszo-rowerowej. O wiadukcie drogowym dowiedzieliśmy się z mediów - mówią.



Czy inwestycje drogowe powinny być konsultowane z mieszkańcami?

W poprzednim tygodniu Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni poinformował, że szuka specjalistycznych firm, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Strzelców i Buraczaną. Konstrukcja połączy Karwiny z Małym Kackiem. Ma kosztować ok. 16 mln zł. Oprócz samochodów, będą mogli się tam poruszać piesi i rowerzyści.

Czytaj więcej: Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Wiadukt na Karwinach bez konsultacji z mieszkańcami



Według szacunków ZDiZ, gdyby nie było tam ruchu samochodowego, kładka mogłaby kosztować 10 mln zł. Tyle, że według wyceny przedstawionej na początku roku radnym dzielnicy, oczekiwana przez nich konstrukcja miała kosztować dużo mniej - ok. 2 mln zł. Radni nie ukrywają, że nowy pomysł im się nie podoba. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

- Rady Dzielnic są zobligowane formalnie do organizacji konsultacji społecznych ws. inwestycji kosztujących zaledwie kilka tysięcy złotych (np. remonty chodników, drobne naprawy itp.). W przypadku wiaduktu mówimy o jednej z największych, najdroższych i budzących spore kontrowersje inwestycji. I żadnych konsultacji nie było - mówi Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rozgoryczenie radnych potęguje fakt, że konsultacje były przeprowadzane przy okazji zmian w ruchu na Grabówku, czy ostatnio na Dąbrowie, gdzie radni zawnioskowali w sprawie ustalenia jednokierunkowych ulic. Miasto chwali się też organizowaniem konsultacji w sprawie Parku Centralnego czy terenów przechodzących rewitalizację.

- Postawiono nas przed faktem dokonanym, a tymczasem sprawa jest poważniejsza niż się wydaje. To, co budzi największe zastrzeżenia i uzasadnione obawy mieszkańców, to plan miasta na stworzenie dużego ruchu samochodów na małych, spokojnych, wewnętrznych, mocno zabudowanych uliczkach takich jak: Olgierda, Strzelców, Buraczanej i Nałkowskiej. To nie są drogi przeznaczone do wzmożonego ruchu drogowego - dodaje Dudziński.
Niewykluczone, że do miasta trafi petycja dotycząca rezygnacji z przejazdu drogowego na rzecz tańszych ułatwień dla pieszych i rowerzystów.

- Ponownie apelujemy o konsultowanie z lokalnymi społecznościami, a przynajmniej radami dzielnic, zamierzeń inwestycyjnych, które mogą budzić kontrowersje. Brak rozmowy, brak udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, niechęć władz do partycypacji społecznej jest na szkodę całego miasta - piszą społecznicy z Miasta Wspólnego.

Miasto pozostaje nieugięte



Petycja może niewiele pomóc, bo urzędnicy od początku bronią pomysłu i nie zmieniają zdania.

- Dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu - wyjaśnia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ.
Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. Na razie nie wiadomo jak zapewnić skuteczność tych pomysłów.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Miejsca

Opinie (214) 6 zablokowanych

  • Bo na Strzelców mieszka wiceprezydent Gruszecka-Spychała. (5)

    • 19 3

    • (2)

      Gruszecka-Spychała - wiceprezydent i członek rady nadzorczej PEWIK

      • 15 0

      • (1)

        No to miejmy nadzieję że w najbliższych wyborach już nie przejdzie.

        • 14 0

        • Znowu najważniejsza jest prywata i układy w UM. Mieszkańcy są tylko zbędnym dodatkiem.

          • 5 1

    • No i co z tego? (1)

      • 0 3

      • Bo buduje wiadukt sobie a nie mieszkańcom. Zwykła prywata. Są pilniejsze inwestycje.

        • 2 1

  • W pierwszej kolejności wiadukt powinien być na ul.Puckiej i Północnej. (1)

    • 15 3

    • Szczurek tam nie mieszka..

      • 2 3

  • "urzednicy nie zmienia zdania " (1)

    Zato my ich zmienimy wyslemy na zielona trawke.

    • 11 3

    • odróżnij urzędników od wybieranych radnych

      • 0 4

  • Kto z urzedu miasta mieszka na tym osiedlu? (1)

    Krotko.imie i nazwisko.

    • 10 3

    • wiceprezydent Guszecka

      • 5 0

  • Baju baju. Ściema jak z lodowiskiem. (1)

    Przed wyborami wszystko obiecują.

    • 11 3

    • Kiełbasa wyborcza.

      • 2 1

  • Szczur po raz kolejny pokazuje ze jest oderwany od rzeczywistosci a glupi ludzie na niego i tak zaglosuja.

    Takie sa gdynskie realia

    • 15 0

  • Szczurek posluchaj mnie uwaznie,bo nie bede powtarzac:) (2)

    Albo kladka wylacznie rowerowo-piesza,albo zrobimy ci przed wyborami taka reklame na karwinach,ze nie dostaniesz stad ani jednego glosu.pomysl o tym bo moze ci glosow zabraknac na kolejna kadencje

    • 19 5

    • Szczurek posłuchaj uważnie: (1)

      Albo wiadukt albo zero kasy od nas że Strzelców . I zero głosów

      • 0 6

      • no i tu sie mylisz panie..

        mieszkam na Strzelcow i nie chce teog cholernego wiaduktu! chce kladki! zrob wiadukt Szczur to nie masz glosu od Strzelcow !

        • 3 2

  • Dobrze by było drogę do Witomina (1)

    Zamiast zakorkowaną Wielkopolską, warto by było pociągnąć te parę km lasem i połączyć Witomino z Karwinami

    • 6 11

    • Moze od razu zaproponuj wyrabanie calego lasi to sie znajdzie miejsce...

      ...na osiedle domkow i nowe centrum handlowe.

      • 4 3

  • Siuper

    W sam raz dla mojego lizinga w dizlu, będę miał jak skracać drogę do swojego apartamentu za obwodnicą

    • 6 3

  • Koszmar. Współczuję Karwinom:(

    • 13 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane