• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy odpuści paraliż Trasy Sucharskiego? Myślą, co zrobić z TIR-ami z węglem

szym
16 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Korki na Trasie Sucharskiego dają się we znaki kierowcom. Korki na Trasie Sucharskiego dają się we znaki kierowcom.

Zmiana organizacji ruchu, stworzenie większej liczby miejsc parkingowych dla tirów czekających w kolejkach oraz temat bezpieczeństwa i porządku na trasie, którą poruszają się transporty z węglem - urzędnicy i przedstawiciele portu starają się znaleźć rozwiązanie problemu z paraliżem Trasy SucharskiegoMapka.



Jak oceniasz pomysły na rozwiązanie problemu na Trasie Sucharskiego?

Kierowcy czekają na rozwiązanie problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

Miejscy urzędnicy przyznają, że ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel od strony ul. Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży. Zatory w Tunelu pod Martwą Wisłą następują kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu i rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia tirów. Skład węglowy nie odbiera na bieżąco zamówionego towaru z pojazdów.

Co więcej, przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie zostały zanieczyszczone węglem i korą drzewną z transportów. Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo w ruchu, a poprzez znaczne zanieczyszczenie terenu niszczy infrastrukturę w tunelu, pobocza, znaki drogowe oraz przydrożną zieleń.

W Urzędzie Miejskim w Gdańsku zorganizowano więc spotkanie, którego celem było wypracowanie rozwiązań, które zminimalizują wspomniane uciążliwości. Miejscy urzędnicy spotkali się m.in. z przedstawicielami Portu Gdańsk, policjantami i strażnikami miejskimi.

Podczas rozmów ustalono, że:

  • Port podejmie dodatkowe działania, które pozwolą zmniejszyć zapylenie powietrza.
  • Wykorzystane zostaną myjki samochodowe, którymi już dysponuje, montując je bliżej wyjazdu. Dzięki temu, samochody opuszczające teren portu zostaną dodatkowo oczyszczone.
  • Sprawdzona zostanie także możliwość uruchomienia dodatkowych myjek.
  • Port będzie współpracował z importerami, żeby zobowiązać ich do zakrywania plandeką wszystkich transportów, nawet tych, które nie zawierają węgla.

Planowane są także kolejne rozmowy i spotkania, żeby wyznaczyć dodatkowe miejsca buforowe, gdzie będzie można kierować tiry, które stoją w kolejce na załadunek węgla.

Dyskutowano także nad różnymi rozwiązaniami drogowymi i utworzeniem dodatkowych miejsc postojowych dla tirów oczekujących na załadunek węgla.

- Rozmawialiśmy o pewnej długofalowej wizji rozwiązania problemu miejsc parkingowych, stworzenia jakichś rozwiązań buforowych dla obsługi portu - mówi Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora ds. zarządzania GZDiZ. - Natomiast w sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy, musimy szukać szybkich rozwiązań. Takimi rozwiązaniami mogłyby być zmiany organizacji ruchu, czy na ul. Andruszkiewicza, czy wykorzystanie w większym stopniu starej ulicy Sucharskiego. Oczywiście to wymaga współpracy z portem. Dlatego bardzo się cieszymy, że taka współpraca ze strony portu została zadeklarowana - zaznacza.
szym

Opinie (227) 3 zablokowane

  • Tak, tak na pewno coś z tym zrobią.

    Co najwyżej wyłączą 1 pas ruchu na całej długości sucharskiego. Ot mądre głowy.

    • 12 0

  • Mega oporni w myśleniu :( (4)

    Parkingi przy plaży na Westerplatte stoją zamknięte pewnie ze 100 tirow by tam weszło ale co tam , niech stoją nadal puste !!

    • 54 3

    • jako że się załamałeś może jakiś psycholog?

      • 2 6

    • Pis to zamknal

      • 12 4

    • To jest teren rekreacyjny pod pole namiotowe. Aby do lata...

      • 1 1

    • Głąbie max 10 wejdzie

      • 1 0

  • W jaki sposób (1)

    W jaki sposób mycie aut zmniejszy korki na Sucharskiego pracuje na kontenerowej i dojazd na popołudniowa zmianę to masakra

    • 16 1

    • Mycie aut zmniejszy zasyfienie trasy Sucharskiego. Czy coś jeszcze wytłumaczyć?

      • 6 1

  • Wystarczy wprowadzić awizację godzinowa (1)

    a problem natychmiast zniknie

    • 16 1

    • Wystarczy prawdziwy węgiel ze Slaska,a statkami inne towary,jak w poprzednich latach sprowadzać.

      • 0 0

  • (7)

    Z doświadczenia wiem że port głupa pali nic nie zrobi czeka na przetwanie
    Niech każdy sobie przypomni problem z tirami na ul Mar. Polskiej do dnia dzisiejszego nie rozwiązany (za dwa miesiące się zacznie)

    • 93 1

    • Nie jest źle (1)

      MarPol odblokowano. Jest duży parking (z punktami poboru próbek zbóż) na Śnieżnej i sama Śnieżna. Oczywiście są ograniczenia, ale nie jest źle.

      • 2 5

      • Z którego korzystano przez rok czy dwa i tiry w 2022 znowu stały na Marynarki

        • 9 1

    • ZMPG się jedynie cieszy bo idzie na rekord przeładunków.

      • 8 0

    • Niestety prawda.

      • 4 0

    • Port Północny juz nad tym pracuje (1)

      Dział Marketingu pracuje pełną parą nad przygotowaniem nowego, ocieplającego wizerunek filmu.

      • 4 1

      • W Nowym Porcie nie zainstalowali żadnych nowych czujników zapylenia wśród ulic.

        • 0 0

    • Zmusić port do budowy nowej trasy, parkingów podziemnych. Kasę mają. Nie wszystko musi iść na Nowogrodzką.

      • 7 2

  • Tylko TIR-y na tory (1)

    Czyli tylko pociągi towarowe.

    • 14 3

    • teraz widać współpracę jak na dłoni----portu--miasta --kolei.

      • 0 0

  • Proste
    Robić krótsze naczepy, ale wyższe, nawet piętrowe.
    Wtedy tiry zajmą mniejsza powierzchnię.

    • 4 12

  • "Cov. Id. 19 ... 84" (1)

    Na początek wystarczy przestać wycinać lasy !!! Będzie o wiele mniej tych z drewnem ...

    • 13 4

    • ..i z czego bracia będą żyć?

      Tak źle im życzysz? Z samych wałków na paliwach się nie da.

      • 2 0

  • Zanieczyszczenia dróg (7)

    To ogólny problem w Polsce. Moim zdanie żeby uzyskać zgodę na budowę, na jakąkolwiek działalność związaną z transportem, należałoby wykazać się posiadaniem ekologicznych myjek. Można też inaczej. Po prosty zdecydowanie karać kierowców brudnych ciężarówek nanoszących na drogi błoto, kamienie itp. Teraz jadąc super drogą co chwilę można dostać strzał kamieniem w szybę , karoserię .

    • 106 9

    • (2)

      Mieszkańców Nowego Portu, Letnicy i Brzeźna też niszczy. Nie zapominajmy o ludziach.

      • 14 1

      • Tak,szczególnie mieszkańców ul.Wyzwolenia ,ulicy odległej od portu gdańskiego,która jest środkiem osiedla mieszkaniowego.Mamy tutaj wzmożony ruch ciężkiego transportu do portu i na budowy pobliskich osiedli w Letnicy.Hałas i smog całodobowo,mieszkańcy chorują przewlekle.

        • 6 0

      • Ludzie oddychają tym zanieczyszczonym coraz bardziej powietrzem w Gdańsku.

        • 1 0

    • ale po co tworzyć nowe prawo?

      wystarczy egzekwować już istniejące. A ponowie z Policji i Straży Miejskiej niech się wezmą do roboty. Robią poranki z kontrolą trzeźwości? Niech się ustawią i kontrolują każdy jeden tir.

      • 17 3

    • Tam należy ładować mandat

      Za mandatem. Niech oni przyjeżdżają na umówiona godzinę, a nie blokują drogę normalnym obywatelom

      • 9 3

    • Wystarczy, żeby egzekwować obowiązujące przepisy. Ale ścigać brudnych, zagrażających innym pojazdów jakoś policji się nie chce.

      • 7 1

    • Nie da się porównać do pylenia tego miału węglowego,paranoja,grunt że słupki się zgadzają w tabelkach portowych.

      • 1 0

  • Uwaga, darmowa porada (4)

    Niech Port wyznaczy każdemu przewoźnikowi odpowiednie okienko godzinowe, podczas którego ten może wjechać do Portu (np. 7 okienek trzygodzinnych), dzięki czemu pozostałe TIR-y oczekując na swoje okienko będą mogły stanąć na parkingu nieco oddalonym od Portu, w bardziej cywilizowanych warunkach, zamiast w tunelu paraliżując ruch.

    Efekt? Nawet przy jakichś obsuwach, opóźnieniach kolejka TIR-ów będzie znacznie krótsza (a dyspozytora Portu na pewno ma kontakt z przewoźnikami czy spedytorami i może też dać znać o obsuwach, by dany przewoźnik nie wysyłał niepotrzebnie pracownika do stania w kolejce). Wystarczy zobaczyć jak umawianie na godzinę ucywilizowało kolejki do lekarza. Jaki problem, by pójść w tym kierunku? Przecież to nie działa tak, że każdy sobie wjeżdża własnym samochodem i odbiera co chce tylko wszystkie wizyty w portach są umówione.

    • 23 2

    • Za proste ;)

      • 3 0

    • A i jak coś wiem, że 7x3 to 21, ale bez jakiegokolwiek buforu w postaci 3 godzin kolejki by się nawarstwiały z każdym dniem :)

      • 1 0

    • Tak robi (1)

      Ale kierowcy wiedzą lepiej i na 15 stoją od. 7:00 licząc że się uda.

      • 5 0

      • To nie wpuszczać nikogo poza kolejką, niech się nauczą.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane